Konserwacja antykorozyjna podwozia

Postprzez jacobs » 5 kwi 2006, 16:07

Chyba będzie problem zrobić to w garażu. Karczer bym załatwił, no ale przy myciu podwozia cały kanał mi sie zaleje, a przy tym i ja. A co do bitex-u to słyszałem że zagraniczne środki są lepsze.
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Waluś » 5 kwi 2006, 16:35

Na mycie pojedź na myjnie. Niewiele kosztuje a o zalany kanał niech sie oni martwią <lol>
CO do biteksu nie mam dobrego zdania. Bardzo długo schnie. Jak popeplałem zbiornik to sechł chyba ze 4 dni. Polecam Bitgum, chyba nawet tańszy od bitexu a wysycha szybciej a pewnie ma takie same parametry jak biteks, no może ma odrobinę miększą podłogę. Ja biore się za konserwacje w przyszłym tygodniu ale najpierw spawanie tu i tam hehe
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez b2 » 5 kwi 2006, 16:37

Waluś napisał(a):Na mycie pojedź na myjnie


tylko broń boże jakąś automatyczną. siknie z kilku dysz leniwie w podłogę i tyle. podwozie myć tylko ręcznie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez jacobs » 5 kwi 2006, 20:06

hmm, a na ręcznej ostatnio widziałem taką dziwną maszynę do przewracania samochodu na bok i troche sie boje, nie wiem czy mi sie coś nie wegnie :]. Słyszałem jeszcze o dwóch preparatach: Valvoline Tectyl i jakiś Baranek z wurtha? Który jest najlepszy? A zbiornik oleju czym czyścić? Papierem, czy jakąś szlifierką. Tak żeby dzióry nie zrobić ;)
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez bajer0 » 5 kwi 2006, 20:46

MarciniAnia napisał(a):Z tego co się orientuje to dobry jest środek firmy Wurth. Tworzy się guma a nie nie tak jak w przypadku Bitexu twarda powłoka, która przy zachaczeniu podwoziem pęka.
Tyle się dowiedzielismy od sąsiada lakiernika.
Pozdrowionka


zbujtaj napisał(a):Jest Super naprawde swietny preparat chyba maja tego ze 4 rodzaje w zaleznosi od zastosowan niektore mozna pokrywac lakierem ,tworza elastyczna powloke na duzo lat Firma ktora to produkuje nazywa sie SIKA -Poland jest fo firma szwajcarska ma oddzialy w najwiekszych miastach w Polsce w Warszawie na ulicy Karczunkowskiej(boczna od Pulawskiej.) jedyny minus jest drogi,acha w sklepach kupic raczej trudno firma nie prowadzi sprzedazy detalistom.pozdrawiam


czepik napisał(a):ja potraktowalem podwozie i elementy zawieszenia Cortanitem F a poźniej "barankiem" (coś jak bitex tylko w spreju). środek ten wiaże luźne zardzewiale elementy tworząc jednolitą powierzchnię i zapobiega dalszemu korodowaniu. malowałem gdzie dostałem (z kanału) dwie warstwy. uwaga smród jak cholera i środek zrący.

na początku progi od spodu pomalowałem minią i bitexem ale teraz już widać jak w miejscach gdzie były ogniska korozji zaczęły sie od nowa pojawiać. tam gdzie Cortanit F – nic nie widać jak na razie i oby tak było. koszt jednej buteleczki to 9.50 PLNów i spokojnie wystarczyło na 2 razy.

:]
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez Malpajster » 28 cze 2006, 15:13

tomekrvf napisał(a):Valvoline Tectyl Niczego lepszego nie stosowalem

i ja tak twierdze
3-sta 2-ste 3-Cie marzenie spełnione
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 cze 2006, 10:46
Posty: 9
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323 C 1.5 16V

Postprzez Paweł » 28 cze 2006, 16:12

tomekrvf napisał(a):Valvoline Tectyl Niczego lepszego nie stosowalem

Slyszalem, ze wlasnie Tectyl Valvoline jest najlepsza dostepna seria srodkow do zabezpieczen. W stolicy mozna sobie zamowic taka usluge w ASO DU, niedaleko ulicy Zamienieckiej – bylem, polecam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/946)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez solarzm » 29 cze 2006, 08:40

a w Krakowie ?
Maciek
moja madzia na sprzedaż – http://www.msrm.pl/4146/mazda323p/index.php
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2005, 12:28
Posty: 55
Skąd: Kraków
Auto: 323P 1.3 16V IGS LO

Postprzez HOGUM » 12 kwi 2007, 11:19

Witka!!!
Odświerze temat.Słyszeliście coś na temat środków do konserwacji podwozia firmy "RUST CHECK"????
Zadzwoniłem do firmy w Rzeszowie i dowiedziałem się że profile zamknięte i te trudno dostępne miejsca robi się własnie w/w preparatem kanadyjskim a później Valvioline Tectyl.Całosc kosztuje 690 zł jak do mojej Mazdy.
Samo podwozie 483 zł.Co o tym sądzicie????
– Kochanie, marzy mi się, żeby założyć na plażę coś takiego, co
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2006, 16:06
Posty: 196 (1/0)
Skąd: Sędziszów Małopolski
Auto: Była 323 BG B6 1,6 16v jest
323F BA 1,8 16v 95r

Postprzez Riki » 12 kwi 2007, 18:25

Valvoline ma w ofercie Tectyl oraz drugi srodek (nazwy nie pamietam) ktorym zabezpiecza sie wlasnie profile zamkniete....... macie jakies metody jak to tam zaaplikować? :P :) mam pistolet, i pomyslalem ze moze na jakims węzyku, tylko zeby nie zapchac np. odpływów na dole drzwi :| moze macie jakies porady? :) acha i czy zabezpieczajac spod malowac naloty rdzy jakas farba czy bezposrednio bez podkladu natryskiwac ten Tectyl.... ? ;)
Chcialem zabezpieczyc GFke bo szczerze mowiac widze fabryczne braki i odpryski w pewnych miejscach...... :]
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez krzysm » 13 kwi 2007, 08:38

Cześć!

HOGUM napisał(a):Słyszeliście coś na temat środków do konserwacji podwozia firmy "RUST CHECK"

Przekonał mnie do Rust Check kolega który jeżdził starą Skodą Favorit której karoseria wyglądała jak nowa. Szprycowałem tym moje stare autko (Poldka) które z natury było bardzo wrażliwe na korozję i rezultaty były rewelacyjne. Właśnie progi i inne profile zamkniete były najlepiej chronione.

Ale aby mieć gwarancję to trzeba było robić zabezpieczenie co roku (wtedy od 250 do 400 zł. jednorazowo). Teraz nie wiem ale chyba nie taniej :–(

I nie wiem jak zadziała na samochodzie juz skorodowanym

Pozdrowienia
-- krzysm
Początkujący
 
Od: 9 mar 2007, 16:23
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 '99, Kombi, Diesel
Mazda 6 '06, Kombi, Diesel

Postprzez HOGUM » 13 kwi 2007, 15:55

Dzięki za info krzysm Czuje że to i tak dobry wybór w porównaniu z moimi umiejętnościami i umiejętnosciami pseudo fachurów.Dostaje gwarancje pisemną na 3 lata,:)
Pozdrawiam
P.S. A jak się twoja 626 disel sprawuje???
– Kochanie, marzy mi się, żeby założyć na plażę coś takiego, co
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2006, 16:06
Posty: 196 (1/0)
Skąd: Sędziszów Małopolski
Auto: Była 323 BG B6 1,6 16v jest
323F BA 1,8 16v 95r

Postprzez krzysm » 16 kwi 2007, 18:19

HOGUM napisał(a):A jak się twoja 626 disel sprawuje?


Powiem tyle. Jak mnie żona wiezie civiciem to głowa mnie boli ze zdenerowania. A w M'626 mogę spać, tak jest spokojnie :D

Tylko korozja podwozia mnie trochę martwi. I coś zaczyna wyłazić na nadkola :(
Widziałem nowszą trochę od mojej na ulicy i tylne nadkole miała zaatakowane przez korozję.

Pozdrowienia
-- krzysm
Początkujący
 
Od: 9 mar 2007, 16:23
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 '99, Kombi, Diesel
Mazda 6 '06, Kombi, Diesel

Postprzez Gramlic » 12 lip 2007, 14:14

Pzrymierzam się, aby zabezpieczyć przed korozją swój bolid. Na rynku z bardziej znanych jest Rust Check i Valvoline. Rust Check trzeba co roku powtarzać, natomiast Valvoline podobno starcza na 5 lat. Nie wiem co wybrać. Czy macie jakieś doświadczenia na tym polu ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2007, 20:43
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F BG 1.6i 16V `92

Postprzez Pioteq25 » 12 lip 2007, 15:18

Valvo będzie ok :)
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez OpusDei » 16 lip 2007, 21:31

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 08:07
Posty: 29
Skąd: Płock
Auto: Mazda Premacy 2.0 DITD, 1999.

Postprzez BratCukierka » 1 wrz 2007, 20:49

Przyłącze się do tematu! Jakie środki polecacie? Z braku kasy muszę zastosować jakieś środki w sprayu. Kolega Sł@w swoje Renault Megane zakonserwował bitexem w sprayu, ale Ja jakoś nie jestem przekonany do tego środka. Może ktoś zna jakieś godne polecenia środki do konserwacji podwozia?? Słyszał ktoś o środku Antigravitex Ranal – na bazie żywic winylowo-kauczukowych?? (można go nakładać także pędzlem) A może jeszcze jakieś inne??
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez cob_ra » 1 wrz 2007, 23:05

BratCukierka jutro oddaje swoja madzie do konserwacji więc jak zdąze sie podpytać to napisze czym mi mechanik zabezpiecza, wiem ze ma sprawdzone srodki, robił uniaka ojcu ze 3 lata temu i świetnie zakonserwował oraz malucha mi kiedyś robił i również trzymał sie zabójczo dobrze. Wiem ze na spod daje jakiś czarny preparat-na pewno nie bitex oraz w profile zamknięte coś bezbarwnego śmierdzącego i w miejsca takie jak drzwi, maska itp również substancja bezbarwna tylko bardziej gesta. Jak tylko dowiem sie czegoś to postaram sie napisać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2006, 16:18
Posty: 724 (2/4)
Skąd: skierniewice
Auto: Była 323c
Honda Accord VI 1,8
Honda Accord VIII 2.0

Postprzez BratCukierka » 2 wrz 2007, 13:46

cob_ra czekam na jakieś info :)
najbardziej chciałbym jakieś info o tej bezbarwnej substancji :)
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez soshu » 4 wrz 2007, 15:51

Może ktoś kto się zna albo już to robił napisze co należy po kolei robić jakich preparatów użyć itd...czego nie pokrywać kauczukiem tj. np rury wydechowej....jak usunac rdze jezeli jest czy takie miejsca poza wyczyszczeniem jakos zabezpieczyć itd itd
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2007, 13:02
Posty: 40
Auto: Mazda 323C BA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki