Diagnostyka ECU

Postprzez Marek 161BD081 » 24 lut 2011, 10:59

HOGUM napisał(a):..... Jak zmieniam polaryzację to dioda świeci światłem ciągłym więc podpinam raczej dobrze. ...


Hmmm – jeśli odwrotnie podłączysz diodę to ona nie powinna się zaświecić więc nie wiem skąd to świecenie u Ciebie.
Pewny jesteś, ze dobrze podłączasz?

HOGUM napisał(a): ... Nie wiem co mam myśleć.Ludzie mają takie motory w swoich Madziach i średnie spalanie mają na poziomie 9,5


Nie ma co wierzyć w bajki bo pomiędzy jazda w mieście a nw trasie to może być i nawet dwukrotna różnica w ilości spalonego paliwa.
Tak wartość średniego spalania może być jak się weźmie pod uwagę przejazdy typu miasto + trasa ale napewno nie TYLKO ruch miejski.
Wszystko zależy od natężenia ruchu, ilości zatrzymań itp. oraz od .... "wagi" nogi ;)
Podejrzewam, że jakbyś spokojnie przejechał się w trasie to zobaczyłbyś znacznie mniejsze spalanie niż te 13 literków.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez HOGUM » 24 lut 2011, 20:11

Zrobiłem nowy Tester .Teraz przylutowałem opornik do diody i wszystko chula.Jeden długi błysk i cisza.Dla pewnosci odpiołem przepływke i wyrzuciło mi kod 10.
Mechanicznie silnikowo raczej wszystko gra.
Zajmę się teraz katalizatorem bo nie wspominałem ale jestem po remoncie silnika a wcześniej to zjadała mi 1l na 300 km także kat chyba nieźle zasyfiony.Ponadto jest przed katalizatorem dziura i strasznie pierdzi.To chyba też może mieć wpływ na spalanie, prawda???
– Kochanie, marzy mi się, żeby założyć na plażę coś takiego, co
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2006, 16:06
Posty: 196 (1/0)
Skąd: Sędziszów Małopolski
Auto: Była 323 BG B6 1,6 16v jest
323F BA 1,8 16v 95r

Postprzez Marek 161BD081 » 25 lut 2011, 08:49

HOGUM napisał(a):.... Ponadto jest przed katalizatorem dziura i strasznie pierdzi.To chyba też może mieć wpływ na spalanie, prawda???

Ta "dziura" może mieć pewien wpływ na odczyty sondy lambda ale czy aż na tyle by zauważalnie zwiększyć apetyt na "noPb" to nie wiem.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez HOGUM » 25 lut 2011, 20:50

Dzięki kolego za pomoc :)
– Kochanie, marzy mi się, żeby założyć na plażę coś takiego, co
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2006, 16:06
Posty: 196 (1/0)
Skąd: Sędziszów Małopolski
Auto: Była 323 BG B6 1,6 16v jest
323F BA 1,8 16v 95r

Postprzez mxx_rs » 27 lut 2011, 21:25

Link z pierwszej strony nie działa. Czy ktoś może podać inny link albo uruchomić ten ? Dzięki !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2008, 21:09
Posty: 78 (0/1)
Skąd: W-wa
Auto: Była: 323F '96 1.5 16V
Obecnie: 323F BJ '02 2.0 DiTD

Postprzez barney 626 » 28 lut 2011, 16:43

mxx_rs napisał(a):Link z pierwszej strony nie działa. Czy ktoś może podać inny link albo uruchomić ten ? Dzięki !


Właśnie myślałem że to tylko u mnie się tak dzieje. Też nie mogę obejrzeć tej fotorelacji. Koledzy pomożecie?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 sty 2011, 12:10
Posty: 26 (0/1)
Skąd: Kalisz
Auto: Mazda 626 16v 1.8 105km
MAZDA 3 BK 2.0 150km

Postprzez tomek247 » 15 mar 2011, 09:19

Pomożemy :)

Odpowiednik niedziałającego linku z pierwszej strony:
1. http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=126&t=620

Dyskusja na forum, m in. wyjaśnienie kodów 4 cyfrowych (np. kod 1170 czyli 11 11 17 1)
2. http://httpwww.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=116&t=99250

Strona ukraińska ze zdjeciami:
3. http://alflash.com.ua/dtcmazda.htm
Pozdrawiam. Tomek.
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 12:30
Posty: 35
Skąd: Stargard
Auto: była 323 P BA, Z5, 1.5 16V 1998r.,
jest KIA Cee'd SW 1.4 16V 2010r

Postprzez Rafcio.s » 5 kwi 2011, 16:14

Czy ten interfejs bedzie dzialal w M6 2.0 MZR-CD 2003r ?
http://allegro.pl/elm327-wersja-2011-ob ... 83161.html
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2010, 10:18
Posty: 105
Skąd: Skarzysko-Kam
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2003
Mazda 323F BA 1995

Postprzez bieski » 5 kwi 2011, 16:16

Rafcio.s napisał(a):Czy ten interfejs bedzie dzialal w M6 2.0 MZR-CD 2003r ?


Bedzie. Niestety mam problem z namierzeniem jakiegos softu ktory odczyta cos wiecej niz bledy :(
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Rafcio.s » 5 kwi 2011, 17:00

bieski napisał(a):
Rafcio.s napisał(a):Czy ten interfejs bedzie dzialal w M6 2.0 MZR-CD 2003r ?


Bedzie. Niestety mam problem z namierzeniem jakiegos softu ktory odczyta cos wiecej niz bledy :(


Edit
Mnie powiedzial sprzedawca ze nie bedzie, napewno masz 2003r ?
Tylko taki bedzie dzialal
http://allegro.pl/diagnostyka-suzuki-vo ... 32636.html
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2010, 10:18
Posty: 105
Skąd: Skarzysko-Kam
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2003
Mazda 323F BA 1995

Postprzez bieski » 6 kwi 2011, 13:51

Rafcio.s napisał(a):Mnie powiedzial sprzedawca ze nie bedzie, napewno masz 2003r ?


A dlaczego ma nie działać? Założę się ze będzie u ciebie działać. Bedziesz miał możliwość odczytu błędów i kasowania CE
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez gutek071 » 11 kwi 2011, 09:33

Witam! Zrobiłem diagnostykę ECU w mojej madzi i wyszedł mi błąd 34. Co muszę naprawić w związku z tym błędem? Czy może mieć on wpływ na dławienie po dodaniu gazu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 17:19
Posty: 84
Skąd: Wrocław
Auto: 323 BG 1.6i 8v

Postprzez Marek 161BD081 » 11 kwi 2011, 10:43

gutek071 – czy aż tak ciężko jest skorzystać z "szukajki"?

Błąd: 34 – Elektrozawór regulacji wolnych obrotów A

Napewno nie zaszkodziłoby doprowadzić wszystko do właściwego stanu.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez lukelis » 28 sie 2011, 17:56

Witam, bardzo proszę o pomoc w odczycie błędów. próbowałem odczytać sam wg wskazówek na forum ale za każdym razem wychodzi mi coś innego już sa msie pogubiłe mczy to są kody 2 cyfrowe czy 4 cyfrowe. bardzo prosze o pomoc
tutaj filmik z odczytu:

http://lukelis.wrzuta.pl/film/1pwyQOkVjzm/diagnostyka_mazda_323f_bj_1.5_1999r
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 maja 2010, 21:47
Posty: 12
Skąd: Grudziądz

Postprzez Wodzu » 29 sie 2011, 11:04

Wg mnie masz 3 błędy 4 cyfrowe:
0102 – Mass or Volume Air Flow Circuit Low Input (przepływka)
0113 – Intake Air Temperature Circuit High Input (czujnik powietrza zasysanego)
1345 – SGC (Cam Position) Sensor Circuit Malfunction/ Crankshaft Position – Camshaft Position Correlation (czujnik położenia wałka rozrządu)
Auto jeżdzi normalnie?
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Marek 161BD081 » 29 sie 2011, 12:21

Ja bym skasował na razie błędy przez odłączenie accu, pojeździł trochę i znów zobaczył czy coś jest.
Błędy przepływomierza i czujnika temp. powietrza zasysanego mogły się pojawić kiedyś nawet przy próbie uruchomienia silnika przy niepodłączonej wtyczkach.
Błędy wówczas są cały czas w pamięci sterownika aż do momentu skasowania ich.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez lukelis » 29 sie 2011, 14:15

auto nie jeździ normalnie jeździ strasznie!!
na benzynie i gazie dzieje sie to samo:

na postoju gdy włączę klime obroty strasznie falują do tego stopnia że auto prawie gaśnie.
gdy jadę z włączoną klimą zrzucam na luz to obroty spadają prawie do zera i falują
gdy jadę bez klimy ale np. chodzi wentylator i zrzuce na luz obroty spadajądo ok 300 i wracają do 800 i są stabilne.
silnik trochę sie trzęsie (czuć na karoserii – poduszki są w porządku)
rano przy zapalaniu obroty 1500 i szybko spadają do ok 400 potem stabilizują sie na 800 i nieraz delikatnie zafalują.
wymienione mam:
-świece
-przewody
-filtr powietrza
-czujnik temp silnika
-uszczelniona rura od powietrza
-wyczyszczony krokowy i przepustnica
-uszczelka pod kolektorem
-sprawdzona sonda lambda – ok
-ładowanie aku – ok
-luzy zaworowe sprawdzone – ok
przepływka sprawdzona wizualnie ok czyściutka bez uszkodzeń
co to może być??:( moze ten czujnik położenia wału?

a błędy niedawno wyskoczyły najpierw pojawił się problem z autem (opisany wyżej) sprawdzałem komputer nic nie mrugał potem byla wizyta u mechanika który wyczyścił krokowy i sprawdził zawory i lambde po 3 dniach sprawdziłem komp – wymrugał te błędy.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 maja 2010, 21:47
Posty: 12
Skąd: Grudziądz

Postprzez Marek 161BD081 » 29 sie 2011, 14:43

Sprawdź na początek ustawienie TPS'u bo objawy są podobne jak przy źle ustawionym.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez lukelis » 29 sie 2011, 14:54

zrobiłem tak odpaliłem go włączłem klime – zaczął falować i przestawiałem pomalutku tpsa w lewo i w prawo – nic zero reakcji cały czas silnik sobie falował od zera do 800 obr. robiłem to w trybie serwisowym i normalnie. – zero reakcji
ustawiałem go też wg opisu na forum – też nic.
autko przyspiesza ładnie jeździ w miare normalnie.
ale jak jade na biegu i puszcze gaz to tak gwałtownie hamuje silnikiem.
a na biegu jałowym przepustnica powinna być całkowicie zamknięta czy mała szparka?

macie jeszcze jakieś pomysły bo mnie już krew zalewa
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 maja 2010, 21:47
Posty: 12
Skąd: Grudziądz

Postprzez Marek 161BD081 » 29 sie 2011, 16:39

Czy w trybie diagnostycznym załączają Ci się wentylatory chłodnicy już po lekkim naciśnięciu na pedał gazu?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki