Problemy z zamkiem centralnym

Postprzez izydor » 15 gru 2009, 15:31

Witam serdecznie.
Od niedawna posiadam mazde 626 96r prawdopodobnie z firmowym centralnym zamkiem bez pilota.
Problem polega na tym ze po zamknieciu drzwi jestem wstanie odblokowac je wszystkie jedynie po przez nacisniecie zamka tylnej klapy.
Czasem otwieraja sie odrazu, a czasem trzeba kilkakrotnie ten zamek wcisnac.
Co panowie na to??:)
I panie:)
izydor
 

Postprzez panacy » 16 gru 2009, 23:26

Witam
Zakupiłem Madzię i sprzedający poinformował mnie o ciekawym zjawisku, które występuje w zamku centralnym. Otóż gdy z pilota klikam LOCK zamykane są wszystkie drzwi oprócz drzwi kierowcy. Aby je zamknąć muszę użyć kluczyka. Natomiast przycisk UNLOCK normalnie otwiera wszystkie drzwi. Czy macie jakiś pomysł co to może być? Jak zrobić, żeby LOCK zamykał wszystko?

pzdr
Początkujący
 
Od: 12 gru 2009, 12:25
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 Sedan, 2.0 140 km, ASB

Postprzez markmas » 17 gru 2009, 02:11

Macie :P

Walnięty mikroprzełącznik lub cały elektromagnes w drzwiach kierowcy (master). Niestety trzeba zdjąć boczek i pokombinować...
Może gdzieś jeszcze spadło cięgno, trze i nie ma siły zamknąć ? Tak czy owak czeka Cie rozbiórka :P

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez PLaster » 17 gru 2009, 03:02

witam panacy
poczytaj zanim napiszesz ;)
łączę z odpowiednim wątkiem
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2352 (23/37)
Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez panacy » 17 gru 2009, 12:25

markmas napisał(a):Macie :P

Walnięty mikroprzełącznik lub cały elektromagnes w drzwiach kierowcy (master). Niestety trzeba zdjąć boczek i pokombinować...
Może gdzieś jeszcze spadło cięgno, trze i nie ma siły zamknąć ? Tak czy owak czeka Cie rozbiórka :P

Pozdrawiam


ok rozumiem, ale czy gdyby było coś walnięte to czy mechaniezm nie powinien też NIE OTWIERAĆ drzwi kierowcy? Powinienem chyba też z kluczyka je otwierać...? przypominam, ze pilot tylko NIE ZAMYKA drzwi kierowcy, a otwiera je normalnie.
Początkujący
 
Od: 12 gru 2009, 12:25
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 Sedan, 2.0 140 km, ASB

Postprzez markmas » 17 gru 2009, 13:06

Zdejmij boczek – rozejrzyj się dokładnie po systemie otwierania/zamykania drzwi i zrozumiesz zasadę działania :)

Klucz i zamek centralny to dwie różne rzeczy. Tak samo jednym przewodem z centralki otwierasz, a drugim zamykasz. logiczne... W drzwiach kierowcy jest montowany siłownik typu master. Do niego podłączonych jest 5 przewodów – lock, unlock, sterowanie innymi siłownikami. Padł Ci sam siłownik lub jego sterowanie.

Mam nadzieję, że tym razem dobrze wytłumaczyłem :)

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez panacy » 17 gru 2009, 13:18

tak bardzo dobrze :) sam się za to nie będę brał bo się nie znam, pojadę z tym do aso, zrobią mi przy okazji naprawy błędów poduszek powietrznych... pzdr
Mazda 3 Sedan, 2.0 140 km, automat
rocznik 2004
Początkujący
 
Od: 12 gru 2009, 12:25
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 Sedan, 2.0 140 km, ASB

Postprzez tokar » 19 gru 2009, 21:32

witam ponownie,
przyszly mrozy (ponizej -10) i juz w ogole sie centralny nie dziala otwieracjac z pilota :( gdy otwieram z kluczyka drzwi oraz bagaznik normalnie sie otwiera.
macie pomysl co to moze byc?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 21:44
Posty: 150
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f BA Z5 98', LPG BRC sequent ( IV gen. )

Postprzez PLaster » 20 gru 2009, 21:51

tokar napisał(a):macie pomysl co to moze byc?

ja bym sprawdził baterię w pilocie – sytuacja z autopsji koleżanki z pracy (w piątek przerabiana), pożyczyłem jej baterię od swojego pilota i dział jak marzenie
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2352 (23/37)
Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez tokar » 21 gru 2009, 00:56

Tylko ze alarm sie wylacza( pikniecie syreny, mrugniecie kierunkowskazow). do tego slychac jak centralny pracuje, ale auto sie nie otwiera. Tak jakby cos odbijalo centralny (otwiera sie i szybko sam zamyka).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 21:44
Posty: 150
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f BA Z5 98', LPG BRC sequent ( IV gen. )

Postprzez markmas » 21 gru 2009, 01:07

Wyczyść i nasmaruj porządnie cięgna w drzwiach kierowcy. Tam znajduję się siłownik "master" sterujący wszystkimi innymi. Ponieważ on właśnie się zacina, to nic się nie otwiera. Gdy otwierasz kluczem – przykładasz więcej siły niż może "pociągnąć" siłownik. Amen
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez matteusz3 » 22 gru 2009, 20:48

PLaster
Zamykają się wszystkie drzwi a nie otwierają się jedne tylne.
problem występuje w zasadzie od zawsze bo kupiłem auto dopiero 3 misiące temu :)

a wiesz może Gdzie jest czujnik zamykania z pilota? Czy to normalne że pilot działa wtedy gdy go przystawie do szyby? I gdzie znajduje sie cała centrala tego centralnego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2009, 19:52
Posty: 47
Skąd: kielce
Auto: 323F 96r 1.5

Postprzez markmas » 22 gru 2009, 21:11

ale masz problem... :P wyczyść wszystko (jak wyżej) tylko w tylnych drzwiach. Silownik nie ma siły żeby przeciągnąć cięgna do góry. Możliwe ze pada już ze starości...

Z reguły centralkę montuje się przy, za, pod bezpiecznikami, ale nie wiadomo jaką miał fantazję montujący... U siebie mam pod środkową konsolą :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez Norbiiis » 30 gru 2009, 20:06

Witam. Przejrzałem wszystkie posty na Forum w tym temacie ale żadne wskazówki w nich związane nie pomagają mi wystarczająco.

A więc mam mały problem z podpięciem sie pod CZ. Przy podłączonym oporniku do przewodu zamykania sygnał dochodzi i zamek sie zamyka, ale nie moge znaleść wejścia żeby podpiąć otwieranie. Zastanawia mnie jedno, że jak podaje mase ( bez opornika) kontrolką do tego samego przewodu co zamyka mi auto wtedy CZ sie otworzy.

CZ mam orginalnie sterowany z pilota.
Norbiiis
 

Postprzez PLaster » 31 gru 2009, 13:20

Norbiiis napisał(a):Przejrzałem wszystkie posty na Forum w tym temacie ale żadne wskazówki w nich związane nie pomagają mi wystarczająco.

i nie doczytałeś że już jest taki watek i że do niego można się dopisać

łącze!


Norbiiis napisał(a):A więc mam mały problem z podpięciem sie pod CZ

Norbiiis napisał(a):CZ mam orginalnie sterowany z pilota.

jakaś sprzeczność, czy co?

Norbiiis napisał(a):Przy podłączonym oporniku do przewodu zamykania sygnał dochodzi i zamek sie zamyka, ale nie moge znaleść wejścia żeby podpiąć otwieranie. Zastanawia mnie jedno, że jak podaje mase ( bez opornika) kontrolką do tego samego przewodu co zamyka mi auto wtedy CZ się otworzy.


ale powiedz co dokładnie Ci się dzieje, w czym problem i co chcesz osiągnąć?
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2352 (23/37)
Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez Norbiiis » 31 gru 2009, 13:32

Właśnie sie nie doczytałem bo to co jest u mnie nie pasuje do tych opisów. Próbuje podłaczyć alarm. Centralny mam z pilota ale to nie jest alarm ( tak auto orginalnie miało). Auto zamyka przez opornik (nawet sie podwójnie rygluje). Nie moge zatem znaleść drugiego wyjscia na otwieranie. Co mnie zdziwiło pobrałem mase z karoserii i przez kontrolke samochodową dotknełem do tego samego przewodu i sie otworzyły, oczywiście bez opornika (podpinałem sie pod centrale siłowników i centrale od pilota, tak samo reaguje ). Łączenie przewodów też nic nie pomogło. Alarm steruje + jak i –, po spr puszcza sygnał.
Norbiiis
 

Postprzez SuperMario » 1 sty 2010, 18:06

witam.
mam taki problem moze mi ktos pomoze? ;)
wysiadlem z auta i wszystko bylo ok.
po powrocie do auta po kilku godzinach otworzylem auto z kluczyka (centralny zamek) i odpalilem silnik.
wlaczajac swiatla zauwazylem ze nie dziala podswietlenie deski ani swiatla???
wlaczylem kierunek lewy i zapalily sie swiatla (dziwne), wylaczylem kierunek lewy i zgasy swiatla :(
na poczatku myslalem ze to jakis bezpiecznik... ale po sprawdzeniu wszystkich bezpiecznikow (na najblizszej stacji CPN) okazalo sie wszystkie sa dobre.
wiec pomyslalem soebie ze sprawdze rano na spokojnie (byla godz.23:00)
zaskoczeniem moim bylo to ze wysiadajac z auta okazalo sie nagle ze przestal dzialac centralny zamek (?!) :(
nie mam pojecia dlaczego teraz nie dziala.
czy macie jakies pomysly?
bo nie wiem nawet gdzie jest ten bezpiecznik od centralnego (jak jest opisany na panelu)

ps.i apropo tych swiatel to doszedlem rano ze przewod jest uszkodzony w kolumnie kierownicy dokladnie w przelaczniku kierunkow musial sie zlamac w koszulce i czasem lapie a czasem nie :(
nie wiecie czy mozna go jakos wymienic czy caly mechanizm musze wymieniac? :(
pozdrawiam.S.M.
Początkujący
 
Od: 1 sty 2010, 17:43
Posty: 4
Auto: MazdaXedos6 2.0V6 '93 CA KF

Postprzez beata26 » 6 sty 2010, 10:31

Witam

Mam problem z drzwiami od strony kierowcy. Sa mrozy, a ja przy niedawnej odwilzy wpadlam na pomysl zeby umyc auto w myjni bezdotykowej. No i efekt jest taki ze codziennie rano zamarzaja mi drzwi od strony kierowcy. Chodzi o to ze nie moge otworzyc ich z centralnego pilota. inne drzwi dzialaja okej. Okazuje sie, ze zamarza mechanizm tego skobla wewnatrz, ktory zamyka sie gdy naciska sie pilota. Nawet gdy probuje go chwycic reka i poruszyc, mocno trzyma, dopiero po uzyciu sily moge go odciagnac. Probowalam juz suszarki i smarowania, ale za bardzo nie wiem w ktorym miejscu mam grzac i smarowac. Pryskalam do zamka silikonem w spreju, nagrzewalam suszarka zamek, ale to nic nie daje bo widocznie problem nie tkwi w nim. Czy to problem z silownikiem tych konkretnych drzwi? Co robic? Jak pozbyc sie problemu bez sciagania tapicerki? Czy mocne zagrzanie auta moze pomoc pozbyc sie wilgoci? <jelen> Pomozcie dziewczynie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2009, 13:59
Posty: 127
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323f BA 1.5 (1996)

Postprzez mazda_fan_626 » 18 lut 2010, 17:17

Witam wszystkich.
Mam pewien problem z centralnym zamkiem. Jest on fabryczny i nic poza tym do niego niema przyłączonego.
Problem jest następujący.
Uruchamiając silnik, zamki sie zamykają. Gasząc silnik nic sie nie dzieje. Dopiero wyjmując kluczyk z stacyjki, zamki sie zamykają.
Gdy otworze drzwi i wyjmę kluczyk zamki sie zamykają i otwierają dopóki nie zamknę drzwi lub nacisnę ręcznie przełącznika w drzwiach gaszącego światło.
Gdy podchodzie od strony kierowcy, otwiera sie zamek tylko w drzwiach od kierowcy. Gdy otwieram zamek od strony pasażera otwierają sie wszystkie zamki i nagle sie one zamykają.

Bardzo proszę o pomoc.
mazda_fan_626
 

Postprzez PLaster » 24 lut 2010, 13:24

może być problem z siłownikiem master w drzwiach kierowcy
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2352 (23/37)
Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki