Problemy z zamkiem centralnym
Witam serdecznie.
Od niedawna posiadam mazde 626 96r prawdopodobnie z firmowym centralnym zamkiem bez pilota.
Problem polega na tym ze po zamknieciu drzwi jestem wstanie odblokowac je wszystkie jedynie po przez nacisniecie zamka tylnej klapy.
Czasem otwieraja sie odrazu, a czasem trzeba kilkakrotnie ten zamek wcisnac.
Co panowie na to??:)
I panie:)
Od niedawna posiadam mazde 626 96r prawdopodobnie z firmowym centralnym zamkiem bez pilota.
Problem polega na tym ze po zamknieciu drzwi jestem wstanie odblokowac je wszystkie jedynie po przez nacisniecie zamka tylnej klapy.
Czasem otwieraja sie odrazu, a czasem trzeba kilkakrotnie ten zamek wcisnac.
Co panowie na to??:)
I panie:)
-
izydor
Witam
Zakupiłem Madzię i sprzedający poinformował mnie o ciekawym zjawisku, które występuje w zamku centralnym. Otóż gdy z pilota klikam LOCK zamykane są wszystkie drzwi oprócz drzwi kierowcy. Aby je zamknąć muszę użyć kluczyka. Natomiast przycisk UNLOCK normalnie otwiera wszystkie drzwi. Czy macie jakiś pomysł co to może być? Jak zrobić, żeby LOCK zamykał wszystko?
pzdr
Zakupiłem Madzię i sprzedający poinformował mnie o ciekawym zjawisku, które występuje w zamku centralnym. Otóż gdy z pilota klikam LOCK zamykane są wszystkie drzwi oprócz drzwi kierowcy. Aby je zamknąć muszę użyć kluczyka. Natomiast przycisk UNLOCK normalnie otwiera wszystkie drzwi. Czy macie jakiś pomysł co to może być? Jak zrobić, żeby LOCK zamykał wszystko?
pzdr
- Od: 12 gru 2009, 12:25
- Posty: 18
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 3 Sedan, 2.0 140 km, ASB
Macie
Walnięty mikroprzełącznik lub cały elektromagnes w drzwiach kierowcy (master). Niestety trzeba zdjąć boczek i pokombinować...
Może gdzieś jeszcze spadło cięgno, trze i nie ma siły zamknąć ? Tak czy owak czeka Cie rozbiórka
Pozdrawiam
Walnięty mikroprzełącznik lub cały elektromagnes w drzwiach kierowcy (master). Niestety trzeba zdjąć boczek i pokombinować...
Może gdzieś jeszcze spadło cięgno, trze i nie ma siły zamknąć ? Tak czy owak czeka Cie rozbiórka
Pozdrawiam
- Od: 17 cze 2008, 23:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
witam panacy
poczytaj zanim napiszesz
łączę z odpowiednim wątkiem
poczytaj zanim napiszesz
łączę z odpowiednim wątkiem
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2352 (23/37)
- Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
markmas napisał(a):Macie![]()
Walnięty mikroprzełącznik lub cały elektromagnes w drzwiach kierowcy (master). Niestety trzeba zdjąć boczek i pokombinować...
Może gdzieś jeszcze spadło cięgno, trze i nie ma siły zamknąć ? Tak czy owak czeka Cie rozbiórka![]()
Pozdrawiam
ok rozumiem, ale czy gdyby było coś walnięte to czy mechaniezm nie powinien też NIE OTWIERAĆ drzwi kierowcy? Powinienem chyba też z kluczyka je otwierać...? przypominam, ze pilot tylko NIE ZAMYKA drzwi kierowcy, a otwiera je normalnie.
- Od: 12 gru 2009, 12:25
- Posty: 18
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 3 Sedan, 2.0 140 km, ASB
Zdejmij boczek – rozejrzyj się dokładnie po systemie otwierania/zamykania drzwi i zrozumiesz zasadę działania
Klucz i zamek centralny to dwie różne rzeczy. Tak samo jednym przewodem z centralki otwierasz, a drugim zamykasz. logiczne... W drzwiach kierowcy jest montowany siłownik typu master. Do niego podłączonych jest 5 przewodów – lock, unlock, sterowanie innymi siłownikami. Padł Ci sam siłownik lub jego sterowanie.
Mam nadzieję, że tym razem dobrze wytłumaczyłem
Pozdrawiam
Klucz i zamek centralny to dwie różne rzeczy. Tak samo jednym przewodem z centralki otwierasz, a drugim zamykasz. logiczne... W drzwiach kierowcy jest montowany siłownik typu master. Do niego podłączonych jest 5 przewodów – lock, unlock, sterowanie innymi siłownikami. Padł Ci sam siłownik lub jego sterowanie.
Mam nadzieję, że tym razem dobrze wytłumaczyłem
Pozdrawiam
- Od: 17 cze 2008, 23:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
witam ponownie,
przyszly mrozy (ponizej -10) i juz w ogole sie centralny nie dziala otwieracjac z pilota
gdy otwieram z kluczyka drzwi oraz bagaznik normalnie sie otwiera.
macie pomysl co to moze byc?
przyszly mrozy (ponizej -10) i juz w ogole sie centralny nie dziala otwieracjac z pilota
macie pomysl co to moze byc?
- Od: 9 kwi 2009, 21:44
- Posty: 150
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 323f BA Z5 98', LPG BRC sequent ( IV gen. )
tokar napisał(a):macie pomysl co to moze byc?
ja bym sprawdził baterię w pilocie – sytuacja z autopsji koleżanki z pracy (w piątek przerabiana), pożyczyłem jej baterię od swojego pilota i dział jak marzenie
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2352 (23/37)
- Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
Tylko ze alarm sie wylacza( pikniecie syreny, mrugniecie kierunkowskazow). do tego slychac jak centralny pracuje, ale auto sie nie otwiera. Tak jakby cos odbijalo centralny (otwiera sie i szybko sam zamyka).
- Od: 9 kwi 2009, 21:44
- Posty: 150
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 323f BA Z5 98', LPG BRC sequent ( IV gen. )
Wyczyść i nasmaruj porządnie cięgna w drzwiach kierowcy. Tam znajduję się siłownik "master" sterujący wszystkimi innymi. Ponieważ on właśnie się zacina, to nic się nie otwiera. Gdy otwierasz kluczem – przykładasz więcej siły niż może "pociągnąć" siłownik. Amen
- Od: 17 cze 2008, 23:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
PLaster
Zamykają się wszystkie drzwi a nie otwierają się jedne tylne.
problem występuje w zasadzie od zawsze bo kupiłem auto dopiero 3 misiące temu
a wiesz może Gdzie jest czujnik zamykania z pilota? Czy to normalne że pilot działa wtedy gdy go przystawie do szyby? I gdzie znajduje sie cała centrala tego centralnego
Zamykają się wszystkie drzwi a nie otwierają się jedne tylne.
problem występuje w zasadzie od zawsze bo kupiłem auto dopiero 3 misiące temu
a wiesz może Gdzie jest czujnik zamykania z pilota? Czy to normalne że pilot działa wtedy gdy go przystawie do szyby? I gdzie znajduje sie cała centrala tego centralnego
- Od: 23 paź 2009, 19:52
- Posty: 47
- Skąd: kielce
- Auto: 323F 96r 1.5
ale masz problem...
wyczyść wszystko (jak wyżej) tylko w tylnych drzwiach. Silownik nie ma siły żeby przeciągnąć cięgna do góry. Możliwe ze pada już ze starości...
Z reguły centralkę montuje się przy, za, pod bezpiecznikami, ale nie wiadomo jaką miał fantazję montujący... U siebie mam pod środkową konsolą
Z reguły centralkę montuje się przy, za, pod bezpiecznikami, ale nie wiadomo jaką miał fantazję montujący... U siebie mam pod środkową konsolą
- Od: 17 cze 2008, 23:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
Witam. Przejrzałem wszystkie posty na Forum w tym temacie ale żadne wskazówki w nich związane nie pomagają mi wystarczająco.
A więc mam mały problem z podpięciem sie pod CZ. Przy podłączonym oporniku do przewodu zamykania sygnał dochodzi i zamek sie zamyka, ale nie moge znaleść wejścia żeby podpiąć otwieranie. Zastanawia mnie jedno, że jak podaje mase ( bez opornika) kontrolką do tego samego przewodu co zamyka mi auto wtedy CZ sie otworzy.
CZ mam orginalnie sterowany z pilota.
A więc mam mały problem z podpięciem sie pod CZ. Przy podłączonym oporniku do przewodu zamykania sygnał dochodzi i zamek sie zamyka, ale nie moge znaleść wejścia żeby podpiąć otwieranie. Zastanawia mnie jedno, że jak podaje mase ( bez opornika) kontrolką do tego samego przewodu co zamyka mi auto wtedy CZ sie otworzy.
CZ mam orginalnie sterowany z pilota.
-
Norbiiis
Norbiiis napisał(a):Przejrzałem wszystkie posty na Forum w tym temacie ale żadne wskazówki w nich związane nie pomagają mi wystarczająco.
i nie doczytałeś że już jest taki watek i że do niego można się dopisać
łącze!
Norbiiis napisał(a):A więc mam mały problem z podpięciem sie pod CZ
Norbiiis napisał(a):CZ mam orginalnie sterowany z pilota.
jakaś sprzeczność, czy co?
Norbiiis napisał(a):Przy podłączonym oporniku do przewodu zamykania sygnał dochodzi i zamek sie zamyka, ale nie moge znaleść wejścia żeby podpiąć otwieranie. Zastanawia mnie jedno, że jak podaje mase ( bez opornika) kontrolką do tego samego przewodu co zamyka mi auto wtedy CZ się otworzy.
ale powiedz co dokładnie Ci się dzieje, w czym problem i co chcesz osiągnąć?
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2352 (23/37)
- Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
Właśnie sie nie doczytałem bo to co jest u mnie nie pasuje do tych opisów. Próbuje podłaczyć alarm. Centralny mam z pilota ale to nie jest alarm ( tak auto orginalnie miało). Auto zamyka przez opornik (nawet sie podwójnie rygluje). Nie moge zatem znaleść drugiego wyjscia na otwieranie. Co mnie zdziwiło pobrałem mase z karoserii i przez kontrolke samochodową dotknełem do tego samego przewodu i sie otworzyły, oczywiście bez opornika (podpinałem sie pod centrale siłowników i centrale od pilota, tak samo reaguje ). Łączenie przewodów też nic nie pomogło. Alarm steruje + jak i –, po spr puszcza sygnał.
-
Norbiiis
witam.
mam taki problem moze mi ktos pomoze?
wysiadlem z auta i wszystko bylo ok.
po powrocie do auta po kilku godzinach otworzylem auto z kluczyka (centralny zamek) i odpalilem silnik.
wlaczajac swiatla zauwazylem ze nie dziala podswietlenie deski ani swiatla???
wlaczylem kierunek lewy i zapalily sie swiatla (dziwne), wylaczylem kierunek lewy i zgasy swiatla
na poczatku myslalem ze to jakis bezpiecznik... ale po sprawdzeniu wszystkich bezpiecznikow (na najblizszej stacji CPN) okazalo sie wszystkie sa dobre.
wiec pomyslalem soebie ze sprawdze rano na spokojnie (byla godz.23:00)
zaskoczeniem moim bylo to ze wysiadajac z auta okazalo sie nagle ze przestal dzialac centralny zamek (?!)
nie mam pojecia dlaczego teraz nie dziala.
czy macie jakies pomysly?
bo nie wiem nawet gdzie jest ten bezpiecznik od centralnego (jak jest opisany na panelu)
ps.i apropo tych swiatel to doszedlem rano ze przewod jest uszkodzony w kolumnie kierownicy dokladnie w przelaczniku kierunkow musial sie zlamac w koszulce i czasem lapie a czasem nie
nie wiecie czy mozna go jakos wymienic czy caly mechanizm musze wymieniac?
pozdrawiam.S.M.
mam taki problem moze mi ktos pomoze?
wysiadlem z auta i wszystko bylo ok.
po powrocie do auta po kilku godzinach otworzylem auto z kluczyka (centralny zamek) i odpalilem silnik.
wlaczajac swiatla zauwazylem ze nie dziala podswietlenie deski ani swiatla???
wlaczylem kierunek lewy i zapalily sie swiatla (dziwne), wylaczylem kierunek lewy i zgasy swiatla
na poczatku myslalem ze to jakis bezpiecznik... ale po sprawdzeniu wszystkich bezpiecznikow (na najblizszej stacji CPN) okazalo sie wszystkie sa dobre.
wiec pomyslalem soebie ze sprawdze rano na spokojnie (byla godz.23:00)
zaskoczeniem moim bylo to ze wysiadajac z auta okazalo sie nagle ze przestal dzialac centralny zamek (?!)
nie mam pojecia dlaczego teraz nie dziala.
czy macie jakies pomysly?
bo nie wiem nawet gdzie jest ten bezpiecznik od centralnego (jak jest opisany na panelu)
ps.i apropo tych swiatel to doszedlem rano ze przewod jest uszkodzony w kolumnie kierownicy dokladnie w przelaczniku kierunkow musial sie zlamac w koszulce i czasem lapie a czasem nie
nie wiecie czy mozna go jakos wymienic czy caly mechanizm musze wymieniac?
pozdrawiam.S.M.
- Od: 1 sty 2010, 17:43
- Posty: 4
- Auto: MazdaXedos6 2.0V6 '93 CA KF
Witam
Mam problem z drzwiami od strony kierowcy. Sa mrozy, a ja przy niedawnej odwilzy wpadlam na pomysl zeby umyc auto w myjni bezdotykowej. No i efekt jest taki ze codziennie rano zamarzaja mi drzwi od strony kierowcy. Chodzi o to ze nie moge otworzyc ich z centralnego pilota. inne drzwi dzialaja okej. Okazuje sie, ze zamarza mechanizm tego skobla wewnatrz, ktory zamyka sie gdy naciska sie pilota. Nawet gdy probuje go chwycic reka i poruszyc, mocno trzyma, dopiero po uzyciu sily moge go odciagnac. Probowalam juz suszarki i smarowania, ale za bardzo nie wiem w ktorym miejscu mam grzac i smarowac. Pryskalam do zamka silikonem w spreju, nagrzewalam suszarka zamek, ale to nic nie daje bo widocznie problem nie tkwi w nim. Czy to problem z silownikiem tych konkretnych drzwi? Co robic? Jak pozbyc sie problemu bez sciagania tapicerki? Czy mocne zagrzanie auta moze pomoc pozbyc sie wilgoci?
Pomozcie dziewczynie 
Mam problem z drzwiami od strony kierowcy. Sa mrozy, a ja przy niedawnej odwilzy wpadlam na pomysl zeby umyc auto w myjni bezdotykowej. No i efekt jest taki ze codziennie rano zamarzaja mi drzwi od strony kierowcy. Chodzi o to ze nie moge otworzyc ich z centralnego pilota. inne drzwi dzialaja okej. Okazuje sie, ze zamarza mechanizm tego skobla wewnatrz, ktory zamyka sie gdy naciska sie pilota. Nawet gdy probuje go chwycic reka i poruszyc, mocno trzyma, dopiero po uzyciu sily moge go odciagnac. Probowalam juz suszarki i smarowania, ale za bardzo nie wiem w ktorym miejscu mam grzac i smarowac. Pryskalam do zamka silikonem w spreju, nagrzewalam suszarka zamek, ale to nic nie daje bo widocznie problem nie tkwi w nim. Czy to problem z silownikiem tych konkretnych drzwi? Co robic? Jak pozbyc sie problemu bez sciagania tapicerki? Czy mocne zagrzanie auta moze pomoc pozbyc sie wilgoci?

- Od: 18 mar 2009, 13:59
- Posty: 127
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 (1996)
Witam wszystkich.
Mam pewien problem z centralnym zamkiem. Jest on fabryczny i nic poza tym do niego niema przyłączonego.
Problem jest następujący.
Uruchamiając silnik, zamki sie zamykają. Gasząc silnik nic sie nie dzieje. Dopiero wyjmując kluczyk z stacyjki, zamki sie zamykają.
Gdy otworze drzwi i wyjmę kluczyk zamki sie zamykają i otwierają dopóki nie zamknę drzwi lub nacisnę ręcznie przełącznika w drzwiach gaszącego światło.
Gdy podchodzie od strony kierowcy, otwiera sie zamek tylko w drzwiach od kierowcy. Gdy otwieram zamek od strony pasażera otwierają sie wszystkie zamki i nagle sie one zamykają.
Bardzo proszę o pomoc.
Mam pewien problem z centralnym zamkiem. Jest on fabryczny i nic poza tym do niego niema przyłączonego.
Problem jest następujący.
Uruchamiając silnik, zamki sie zamykają. Gasząc silnik nic sie nie dzieje. Dopiero wyjmując kluczyk z stacyjki, zamki sie zamykają.
Gdy otworze drzwi i wyjmę kluczyk zamki sie zamykają i otwierają dopóki nie zamknę drzwi lub nacisnę ręcznie przełącznika w drzwiach gaszącego światło.
Gdy podchodzie od strony kierowcy, otwiera sie zamek tylko w drzwiach od kierowcy. Gdy otwieram zamek od strony pasażera otwierają sie wszystkie zamki i nagle sie one zamykają.
Bardzo proszę o pomoc.
-
mazda_fan_626
może być problem z siłownikiem master w drzwiach kierowcy
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2352 (23/37)
- Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki