Chrzczone paliwo

Postprzez brii » 11 wrz 2008, 16:48

Yapa napisał(a):Neste to Łukoil

U nas wszystkie JETy zmieniły się w LUKOIL...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez i am » 11 wrz 2008, 17:26

ja pracowalem kiedys na statoilu, bylem raz przy legalizacji dystrybutorow, dystrybutory leja dokladnie tyle benzyny ile pokazuje licznik:) nie ma najmniejszych przeklaman, to pierwsza siec w polsce ktora ma niezapowiedziane niesponsorowane kontrole z zewnatrz. ja tankuje albo na statoilu albo v powera na shelu.
Ginekologiem nie jestem ale zerknąć mogę.... ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2007, 02:03
Posty: 164
Skąd: Bełchatów/Wrocław
Auto: Mazda 323 f BA; 98r; Z5, AR 156 2,4jtdm 175KM/385NM

Postprzez Szah » 12 wrz 2008, 01:53

Od 4tys jeżdżę na Orlenie, tankuję prawie zawsze na tej samej stacji, z tego samego dystrybutora i w identyczny sposób (bez "dobijania", czasu na odpowietrzenie itp. cudów). Będę tak robił jeszcze przez 3 miesiące, potem przesiądę się na Shella (potem BP itd). W ten sposób sprawdzę z możliwie małym błędem spalanie i przy okazji czy występują różnice w jakości paliw między koncernami. Orlen na którym tankuję wybudowano rok temu, więc zbiorniki i sprzęt jeszcze czyste.

Spalanie (oczywiście uśrednione) "orlenowskiej" 95 waha mi się od 7,26 do 9,14 co przy 1,8 16V i okazyjnej zmianie biegów za 6tys obrotów jest satysfakcjonującym mnie wynikiem. Olej Orlen Platinum 10W40.

Jeszcze kwestia, którą można potraktować w kategoriach ciekawostki – znajomy kierowca cysterny wożący paliwa powiedział mi kiedyś, że w okolicy Poznania wszystkie stacje (każdego koncernu) i tak biorą paliwo z jednej bazy naftowej. Nie jestem przekonany, czy to znaczy, że w mojej okolicy Orlen, Shell i BP sprzedają dokładnie to samo, ale być może tak jest.

Co do jakości paliw Polska – Niemcy. Kolegi ojciec ma firmę transportową. Załadowany zestaw (TIR z naczepą i przyczepą) pali w Polsce 41 litrów, a w Niemczech 35 litrów. On uważa, że chodzi o jakość diesla. Poszukałem w temacie i skłaniam się ku bardziej logicznemu wyjaśnieniu. Jest spora różnica w jakości, ale nie paliw, tylko infrastruktury drogowej. Okazuje się, że w Niemczech średnia prędkość ciężarówki jest o 17km/h wyższa. Mało? Bardzo dużo! Dlaczego? Bo ciągnik (o ile nie jedzie koleją) wpada na autostradę i... po prostu jedzie. Mija miasta, nie zwalnia, nie stoi w korkach, nie niszczy nawierzchni "lekkich" dróg, nie powoduje utrudnień ruchu. U nas nie ma niestety sieci autostrad, czego skutki odczuwają ludzie i gospodarka. Jaskrawym przykładem jest tzw."obwodnica Poznania" czyli wąska ulica ciągnąca się przez przedmieścia i oddalone osiedla, zupełnie nieprzejezdna w godzinach szczytu.

Podsumowując, coś mi się wydaje, że za pół roku na forum pojawi się post na temat braków różnic między paliwami różnych koncernów, czego wszystkim życzę :P
Szah
 

Postprzez rkonik » 12 wrz 2008, 11:50

Podsumowując, coś mi się wydaje, że za pół roku na forum pojawi się post na temat braków różnic między paliwami różnych koncernów, czego wszystkim życzę język


Nie zdziwiłbym się takiej sytuacji to tak jak w innych dziedzinach np elektronika czy telekomunikacja kupujemy obecnie telefon najczęściej z procesorem samsunga.
To dlaczego kupujemy nokie a nie samsunga?
Może dlatego że poza procesorem są inne ważne rzeczy np bateria czy awaryjność.
Przekładając to na stacje paliw może być takie samo pytanie o całą infrastrukturą czy są identyczne?
Czy pracownicy tak samo dbają? Czy są wszystkie przewody czyste? W jaki sposób są konserwowane? itd
Może tu jest właśnie pies pogrzebany.

powyższa wypowiedź to tylko teoretyczne przemyślenia ale czy taka nie może być rzeczywistość?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2008, 15:55
Posty: 29
Skąd: Lublin
Auto: mazda 626 2.0

Postprzez jacek01 » 13 wrz 2008, 18:04

Ja tankuję na Orlenie wszystko jest OK,ale jak tak zachwalacie SHELL to przetestuje ich paliwko .Zobaczymy po mocy i zużyciu cz lepsze.Generalnie tankuje zawsze droższe niby lepsze ale czy to prawda ?typu werwa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2008, 20:16
Posty: 52
Skąd: Koszalin
Auto: Mazda Premacy2.0 DITD

Postprzez cromags » 21 wrz 2008, 00:13

Temat kiedyś był już wałkowany, w tamtym czasie większość kolegów odradzała np JET'a i miała de facto rację. Ja tankuję głównie na Shell'u i Statoil i do tej pory się nie zawiodłem.
Początkujący
 
Od: 26 lis 2006, 15:40
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Auto: Toyota RAV4 2.0
Mazda 6 2.0 CiTD polift

Postprzez migacz » 25 wrz 2008, 13:59

Ostatnie kilka razy tankowałem w Auchan i jest całkiem w porządku. Wczesniej była jeszcze Bliska (bo rzeczywiście była blisko). Teraz wracając na trasie też zajechałem do Bliskiej i jakoś dziwnie sie potem jechało... przyspieszenie prawnie żadne...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2007, 13:43
Posty: 41
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY 2.0 CiTD 2005

Postprzez mariusz75 » 25 wrz 2008, 15:22

stacje z okolic lodzi czy to orlen shell bp neste biora paliwo z koluszek gdzie jest naftobaza wiec sa takie same roznice dotycza paliw wzbogacanych dodatkami np. shell v-power
Początkujący
 
Od: 6 cze 2010, 15:34
Posty: 23
Skąd: Łódz
Auto: mazda 3 1,6 benzyna 2004r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki