Zgadzam sie z Globy. Nie używam trybu Neutral (N) w codziennej eksploatacji, tj. przy parkowaniu, na skrzyżowaniu, itp... Wrzucam P lub D lub R zawsze po całkowitym zatrzymaniu się samochodu i przy wciśniętym hamulcu.
Jedyne zastosowanie przełożenia "N" o którym wiem, to jest przypadek, kiedy zachodzi potrzeba ponownego uruchomienia silnika w trakcie jazdy.
Idealna eksploatacja auta z automatyczną skrzynią biegów
1, 2
Globy napisał(a):Nie ma sensu zużywać tarczek, gdy można bezpośrednio z D pociągnąć dźwignię od razu na Parking.
Jeżeli masz Drive zaraz po parking to ok.
U mnie pomiędzy D a P jest jeszcze N i R więc za bezpośrednio to nie jest...

Ja wrzucam z D na N, czekam ze 2sek i potem już bezpośrednio przerzucam na P bez zatrzymywania na R – z tego co wiem nie powinno się przerzucać z D na R bez zatrzymywania na neutralnym biegu, stąd ta przerwa.

Panowie. Jesli mowicie ze ktos wymyslił ATS tak aby po wszystkich przełorzeniach robic jakies przerwy.
To co to by bylo za nieskuteczne urzadzenie??
Chodzi o to zeby kierowca nie musiał sie zastanawiac czy czekac na N czy na D.
Wsiadasz wrzucasz i jedziesz. Bedziesz rwał kapcie i szalał zurzyje sie
szybko bedziesz delikatny to pojezdzisz dłuzej
To co to by bylo za nieskuteczne urzadzenie??
Chodzi o to zeby kierowca nie musiał sie zastanawiac czy czekac na N czy na D.
Wsiadasz wrzucasz i jedziesz. Bedziesz rwał kapcie i szalał zurzyje sie
szybko bedziesz delikatny to pojezdzisz dłuzej
- Od: 16 sie 2008, 12:48
- Posty: 11
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Xedos 9 2,5l v6 24v. 2000r
Pamiętajcie że skrzynia automatyczna jest dużo lepszym rozwiązaniem niż skrzynia manualna – bo nie pali się gumy itp.Bo nie strzela się ze sprzeęgła i wiele innych rzeczy się nie robi. a jes tak skonstruowana żeby nawet przypadkowe przełączenia nie robiły im krzywdy – np – jadę na D z pedałem w podłogę i niechcąco pasażer przerzuca na S – no i co z tego – jak już był ostatni biego to skrzynia po prostu zredukuje – jak uzna że nie można bo obr przekroczyłyby dopuszczalne max to nie przerzuci. Mało tego – jadąc na D z prędkością 100km/h dziecko z tyłu wychyla się i opiera o drążek – i co się dzieje – w trakcie jazdy przerzuca na R – i co .... i nic – samochód dalej jedzie do przodu – bo komp nie pozwoli na zmianę biegu przy 100km/h – po prostu puszczamy gaz i wrzucamy na N a potem na D i jedziemy dalelej.
Co innego zmiana oleju – tu nie ma czegoś takiego jak w niektórych manualach – że się nie zmiania – trzeba wymieniać i najlepiej żeby to była pełna wymiana – i nie w serwisie danej marki ale w serwisie skrzyń automatycznych – i to znanych – bo w serwisach raczej na ASB się nie znają i jak są kompetentni to sami wyślą do odpowiedniego fachowca.
A na skrzyżowaniach nie powinno się przełączać na P – bo nie ma po co – a na pewno nie na N – bo wtedy tylko się szkodzi – N jest tylko po to żeby można było przepchnąć samochód z punktu A do B z prędkością 2x mnijszą niż prędkość max na 1 biegi i na nie więcej km jak max prędkość na 1 biegu. Trybu N do niczego więcej się nie używa – bo nie ma takiej potrzeby.
Pozdrawiam i życzę miłego użytkowania Aut z ASB.
Co innego zmiana oleju – tu nie ma czegoś takiego jak w niektórych manualach – że się nie zmiania – trzeba wymieniać i najlepiej żeby to była pełna wymiana – i nie w serwisie danej marki ale w serwisie skrzyń automatycznych – i to znanych – bo w serwisach raczej na ASB się nie znają i jak są kompetentni to sami wyślą do odpowiedniego fachowca.
A na skrzyżowaniach nie powinno się przełączać na P – bo nie ma po co – a na pewno nie na N – bo wtedy tylko się szkodzi – N jest tylko po to żeby można było przepchnąć samochód z punktu A do B z prędkością 2x mnijszą niż prędkość max na 1 biegi i na nie więcej km jak max prędkość na 1 biegu. Trybu N do niczego więcej się nie używa – bo nie ma takiej potrzeby.
Pozdrawiam i życzę miłego użytkowania Aut z ASB.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej
Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
Pytanie – jak wrzucam na z P na D i od razu daję gaz to raz lekko szarpnie mi samochodem, jak wrzucę na D, puszczę hamulec, poczekam 0.5 do 1s aż samochód delikatnie się ruszy i dopiero wtedy dam gaz to jest płynnie. Czy to pojedyncze szarpnięcie po dodaniu gazu jak samochód stoi jest powodem do zmartwień?
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Automat to cwana bestia. Na 100% producenci przewidują blędy jakie mogą popełnić użytkownicy i zabezpieczają go przd tym. Ale niestety, rzeczy typu wymiana oleju, czy niekatowanie skrzyni – przed tym już nikt skrzyni nie zabezpieczy. Tak samo jak i przed niepotrzebnym wajchowaniem. Tak naprwadę to nie my kontrolujemy skrzynią tylko komputer, a na 100% on wie lepiej kiedy i jaki wrzucić bieg.
Jezdiemy do przodu – jedziemy na D, jedziemy do tył – R.
Jeździć normalnie, nie szaleć a będzie służyć.
Podzelam zdanie Karwoś'a
Pozdrawiam !
Jezdiemy do przodu – jedziemy na D, jedziemy do tył – R.
Jeździć normalnie, nie szaleć a będzie służyć.
Podzelam zdanie Karwoś'a
Pozdrawiam !
- Od: 11 wrz 2005, 01:09
- Posty: 418
- Skąd: Jasło/Katowice
- Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki