Zamiana oleju z półsyntetycznego na syntetyczny.

Postprzez strOOs » 30 lip 2008, 15:37

Grzyby no wlasnie na www prawie nic nie ma :)
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2005, 00:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Postprzez Grzyby » 30 lip 2008, 15:39

<telefon>
:)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17091 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez strOOs » 30 lip 2008, 15:48

Grzyby chcialem sie na ta chwilke zorientowac w cenie, a jak dzwonie to juz po to zeby cos kupic :)

Poczekam az bedzie czas na wymiane ;)
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2005, 00:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Postprzez brii » 30 lip 2008, 15:49

domingez napisał(a):Podobno Subaru daje 10 letnią gwarancję na swoje silniki w przypadku eksploatowania ich na tym oleju.

hahaha – nigdzie nie ma takiego zapisu w gwarancjach od naszych Subaru, co najśmieszniejsze Subaru zaleca Valvoline.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Krisek » 30 lip 2008, 16:11

qbass napisał(a):Krisek, przeczytales, co napisales? :)
Krisek napisał(a):Syntetyczny – pomoze z zimnymi startami


Krisek napisał(a): nie zmniejszy zuzycia silnika

Zimne starty najbardziej szkodza silnikowi, im ich mniej, oczywistym jest, ze zywotnosc silnika bedzie dluzsza.
lukasz 323C napisał(a):I dlatego moje pytanie czy te oleje maja te sama gęstość i nie wydmucha mi przez ta zmianę oleju uszczelek.

Niczego Ci nie wydmucha. A to, ze silnik sie "rozcieknie" to bujda rozpowszechniona przez niekompetentnych "wymieniaczy" olejow, ktorzy uczyli sie na 126/125p.


i zgadzam sie z tym ... ale nie o to chyba chodzi ?
i on nie smaruje lepiej – bo jest syntetyczny
chodzi ze jak jest zimny jest bardzo rzadki ... i gescieje z wzrostem temperatury

chodzi o czas dotarcia oleju do wszystkich czesci ...

i najwazniejsza jest grupa oleju jeszcze do niedawna Grupa 3 byla mineralna
a teraz jest juz syntetyczna prawdziwe syntetyki to IV i V
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez lukasz 323C » 30 lip 2008, 19:27

Ja zapłaciłem za litr 33 zł nie było baniek 4 litrowych. Zobaczymy, co będzie jak wymiennie ten olej cudów się nie spodziewam po prostu chce, aby silnik pracował na oleju dobrej jakości no i mam nadzieje ze nie będzie go brał więcej jak dotychczas.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2005, 17:44
Posty: 259
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 626 (GE) 2.0 FS 93r

Postprzez Krisek » 30 lip 2008, 19:46

przez 1 – 2 zmiany moze byc zwiekszone uzycie oleju ...
i jest to normalne po 1-2 zmienie ustapi ...

Ja bym pomyslal nad dobrym filtrem oleju naprzyklad WIX .... za twoj silnik podziekuje ...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez keczu » 30 lip 2008, 20:33

moglibyscie mi napisac jakie sa korzysci przejscia z oleju polsynetetycznego (a czasem mineralnego) na olej syntetyczny w przypadku samochodu ze sporym (niewiadomym) przebiegiem (jak to czesto bywa)?
w zasadzie i tak kazdy skraca okresy miedzy wymianami oleju. wiec czy jest jakas odczuwalna zmiana osiagow...itp? (prosze nie cytujcie folderow reklamowych tylko to co wiecie z doswiadczenia)
wiec co sie stalo dobrego w waszych samochodach po zastosowaniu pelnego syntetyka?
pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2008, 16:59
Posty: 165
Skąd: Ostroleka/Dublin
Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45

Postprzez lukasz 323C » 30 lip 2008, 20:40

Filtr oleju mam niby japoński sprowadzany przez firmę NIPPARTS. Zmienię olej zobaczę jak co się stanie jak będzie więcej pic oleju to zaleje go Motulem 15W-40 półsyntetycznym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2005, 17:44
Posty: 259
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 626 (GE) 2.0 FS 93r

Postprzez Krisek » 30 lip 2008, 20:51

imho 15 w40 za gesty na lato ztego co pamietam on osiaga pelna ochrone po 10 minutach ! od zapalenia ...

nie mowiac ze zwiekszasz znacznie zuzycie paliwa :)

ja bym sprubowal 5w40 albo 30 .... niedosc ze lepiej dla silnika
mniejsze zuzycie benzyny :)

jak silnik zdrowy nie powinien brac ani cieknac ... z 5

a co zaleca producent zeby lac ?
Ostatnio edytowano 30 lip 2008, 20:58 przez Krisek, łącznie edytowano 2 razy
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Krisek » 30 lip 2008, 20:55

keczu napisał(a):moglibyscie mi napisac jakie sa korzysci przejscia z oleju polsynetetycznego (a czasem mineralnego) na olej syntetyczny w przypadku samochodu ze sporym (niewiadomym) przebiegiem (jak to czesto bywa)?
w zasadzie i tak kazdy skraca okresy miedzy wymianami oleju. wiec czy jest jakas odczuwalna zmiana osiagow...itp? (prosze nie cytujcie folderow reklamowych tylko to co wiecie z doswiadczenia)
wiec co sie stalo dobrego w waszych samochodach po zastosowaniu pelnego syntetyka?
pozdrawiam.


Polsyntetyczny rowna sie minerlany – dodatki to wiekszosci przypadkow kilka procent...
O poprawie osiagow slyszalem tylko z Royal Purple ... niewiem co w nim magicznego jest ale kazdy sie zaklina ze odczul zmiane ...

Syntetyk – lepsze dodatki czyszczace
Wieksza – odpornosc na temperature ( nie zastapi dobrego ukladu chlodzenia )
Lepsze zimne starty – bo jest zadzszy ...
Syntetyki zalewa sie glownie po to zeby wydluzyc cykl wymiany ... :) sa lepszymi olejami sa zrobione w pelni w laboratorium

i tu uwaga od jakiegos czasu oleje Grupy 3 sa podpisywane jako syntetyczne – a tak naprawde to olej mineralny ktory jest bardzo mocno procesowany !

prawdziwe syntetyki to grupa 4. i wyzej.
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez lukasz 323C » 30 lip 2008, 22:29

Cały czas mam dylemat czy go zalać czy sprzedać i kupić półsyntetyczny np: mobila ponieważ nie ma już midlanda 10w-40 półsyntetycznego przynajmniej na ich stronie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2005, 17:44
Posty: 259
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 626 (GE) 2.0 FS 93r

Postprzez keczu » 30 lip 2008, 22:34

Grzyby napisał(a):Mit obalony przeze mnie wielokrotnie w trakcie eksploatacji Cronosa.
Nic takiego się nie dzieje, no chyba że założyłeś do silnika uszczelki z mydła


Grzyby napisał(a):pomogła wymiana pierścieni


a tak z ciekawosci to przy wymianie pierscieni tlokowych wymienia sie chyba komplet uszczelek i uszczelniaczy, wiec moze dlatego silnik z duzym przebiegiem zalany pelnym syntetykiem nawet troche sie nie "spoci" :)
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2008, 16:59
Posty: 165
Skąd: Ostroleka/Dublin
Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45

Postprzez Krisek » 30 lip 2008, 22:50

lukasz 323C napisał(a):Ca?y czas mam dylemat czy go zalac´ czy sprzedac´ i kupic´ pó?syntetyczny np: mobila poniewaz˙ nie ma juz˙ midlanda 10w-40 pó?syntetycznego przynajmniej na ich stronie.


Jak uwazasz ja bym zalal DINO ( Mineralny )
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez brii » 31 lip 2008, 07:54

Ogólnie sugeruję przebrnąć przez temat "Oleje" – jest tam kuuupa opinii i tekstów, które rozwieją wszystkie wątpliwości (po wnikliwej lekturze).
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez freshbratek » 1 sie 2008, 23:53

z doświadczenia:
moja mazda z przebiegiem 130 kkm od minimum 3 zmian miala zalany shell 10W40, zanim wymienilem olej na castrol 5W40 stan na bagnecie byl Full. Obecnie po przejechaniu 6 kkm mam ubytek okolło 3 mm.W związku z powyższym zastanawiam się czy nie doszło do wymycia nagaru przez olej syntetyczny.
jak będzie w twoim przypadku nie wiem.
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 11 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki