Zamiana oleju z półsyntetycznego na syntetyczny.
1, 2
Grzyby no wlasnie na www prawie nic nie ma 
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
www.zacharow.info – portfolio
- Od: 17 lis 2005, 00:24
- Posty: 1884
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F BJ FP LPG
Grzyby chcialem sie na ta chwilke zorientowac w cenie, a jak dzwonie to juz po to zeby cos kupic
Poczekam az bedzie czas na wymiane
Poczekam az bedzie czas na wymiane
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
www.zacharow.info – portfolio
- Od: 17 lis 2005, 00:24
- Posty: 1884
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F BJ FP LPG
domingez napisał(a):Podobno Subaru daje 10 letnią gwarancję na swoje silniki w przypadku eksploatowania ich na tym oleju.

Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
qbass napisał(a):Krisek, przeczytales, co napisales?Krisek napisał(a):Syntetyczny – pomoze z zimnymi startamiKrisek napisał(a): nie zmniejszy zuzycia silnika
Zimne starty najbardziej szkodza silnikowi, im ich mniej, oczywistym jest, ze zywotnosc silnika bedzie dluzsza.lukasz 323C napisał(a):I dlatego moje pytanie czy te oleje maja te sama gęstość i nie wydmucha mi przez ta zmianę oleju uszczelek.
Niczego Ci nie wydmucha. A to, ze silnik sie "rozcieknie" to bujda rozpowszechniona przez niekompetentnych "wymieniaczy" olejow, ktorzy uczyli sie na 126/125p.
i zgadzam sie z tym ... ale nie o to chyba chodzi ?
i on nie smaruje lepiej – bo jest syntetyczny
chodzi ze jak jest zimny jest bardzo rzadki ... i gescieje z wzrostem temperatury
chodzi o czas dotarcia oleju do wszystkich czesci ...
i najwazniejsza jest grupa oleju jeszcze do niedawna Grupa 3 byla mineralna
a teraz jest juz syntetyczna prawdziwe syntetyki to IV i V
Ja zapłaciłem za litr 33 zł nie było baniek 4 litrowych. Zobaczymy, co będzie jak wymiennie ten olej cudów się nie spodziewam po prostu chce, aby silnik pracował na oleju dobrej jakości no i mam nadzieje ze nie będzie go brał więcej jak dotychczas.
- Od: 3 paź 2005, 17:44
- Posty: 259
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 626 (GE) 2.0 FS 93r
moglibyscie mi napisac jakie sa korzysci przejscia z oleju polsynetetycznego (a czasem mineralnego) na olej syntetyczny w przypadku samochodu ze sporym (niewiadomym) przebiegiem (jak to czesto bywa)?
w zasadzie i tak kazdy skraca okresy miedzy wymianami oleju. wiec czy jest jakas odczuwalna zmiana osiagow...itp? (prosze nie cytujcie folderow reklamowych tylko to co wiecie z doswiadczenia)
wiec co sie stalo dobrego w waszych samochodach po zastosowaniu pelnego syntetyka?
pozdrawiam.
w zasadzie i tak kazdy skraca okresy miedzy wymianami oleju. wiec czy jest jakas odczuwalna zmiana osiagow...itp? (prosze nie cytujcie folderow reklamowych tylko to co wiecie z doswiadczenia)
wiec co sie stalo dobrego w waszych samochodach po zastosowaniu pelnego syntetyka?
pozdrawiam.
- Od: 7 cze 2008, 16:59
- Posty: 165
- Skąd: Ostroleka/Dublin
- Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45
Filtr oleju mam niby japoński sprowadzany przez firmę NIPPARTS. Zmienię olej zobaczę jak co się stanie jak będzie więcej pic oleju to zaleje go Motulem 15W-40 półsyntetycznym.
- Od: 3 paź 2005, 17:44
- Posty: 259
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 626 (GE) 2.0 FS 93r
imho 15 w40 za gesty na lato ztego co pamietam on osiaga pelna ochrone po 10 minutach ! od zapalenia ...
nie mowiac ze zwiekszasz znacznie zuzycie paliwa
ja bym sprubowal 5w40 albo 30 .... niedosc ze lepiej dla silnika
mniejsze zuzycie benzyny
jak silnik zdrowy nie powinien brac ani cieknac ... z 5
a co zaleca producent zeby lac ?
nie mowiac ze zwiekszasz znacznie zuzycie paliwa
ja bym sprubowal 5w40 albo 30 .... niedosc ze lepiej dla silnika
mniejsze zuzycie benzyny
jak silnik zdrowy nie powinien brac ani cieknac ... z 5
a co zaleca producent zeby lac ?
Ostatnio edytowano 30 lip 2008, 20:58 przez Krisek, łącznie edytowano 2 razy
keczu napisał(a):moglibyscie mi napisac jakie sa korzysci przejscia z oleju polsynetetycznego (a czasem mineralnego) na olej syntetyczny w przypadku samochodu ze sporym (niewiadomym) przebiegiem (jak to czesto bywa)?
w zasadzie i tak kazdy skraca okresy miedzy wymianami oleju. wiec czy jest jakas odczuwalna zmiana osiagow...itp? (prosze nie cytujcie folderow reklamowych tylko to co wiecie z doswiadczenia)
wiec co sie stalo dobrego w waszych samochodach po zastosowaniu pelnego syntetyka?
pozdrawiam.
Polsyntetyczny rowna sie minerlany – dodatki to wiekszosci przypadkow kilka procent...
O poprawie osiagow slyszalem tylko z Royal Purple ... niewiem co w nim magicznego jest ale kazdy sie zaklina ze odczul zmiane ...
Syntetyk – lepsze dodatki czyszczace
Wieksza – odpornosc na temperature ( nie zastapi dobrego ukladu chlodzenia )
Lepsze zimne starty – bo jest zadzszy ...
Syntetyki zalewa sie glownie po to zeby wydluzyc cykl wymiany ...
i tu uwaga od jakiegos czasu oleje Grupy 3 sa podpisywane jako syntetyczne – a tak naprawde to olej mineralny ktory jest bardzo mocno procesowany !
prawdziwe syntetyki to grupa 4. i wyzej.
Cały czas mam dylemat czy go zalać czy sprzedać i kupić półsyntetyczny np: mobila ponieważ nie ma już midlanda 10w-40 półsyntetycznego przynajmniej na ich stronie.
- Od: 3 paź 2005, 17:44
- Posty: 259
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 626 (GE) 2.0 FS 93r
Grzyby napisał(a):Mit obalony przeze mnie wielokrotnie w trakcie eksploatacji Cronosa.
Nic takiego się nie dzieje, no chyba że założyłeś do silnika uszczelki z mydła
Grzyby napisał(a):pomogła wymiana pierścieni
a tak z ciekawosci to przy wymianie pierscieni tlokowych wymienia sie chyba komplet uszczelek i uszczelniaczy, wiec moze dlatego silnik z duzym przebiegiem zalany pelnym syntetykiem nawet troche sie nie "spoci"
- Od: 7 cze 2008, 16:59
- Posty: 165
- Skąd: Ostroleka/Dublin
- Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45
lukasz 323C napisał(a):Ca?y czas mam dylemat czy go zalac´ czy sprzedac´ i kupic´ pó?syntetyczny np: mobila poniewaz˙ nie ma juz˙ midlanda 10w-40 pó?syntetycznego przynajmniej na ich stronie.
Jak uwazasz ja bym zalal DINO ( Mineralny )
Ogólnie sugeruję przebrnąć przez temat "Oleje" – jest tam kuuupa opinii i tekstów, które rozwieją wszystkie wątpliwości (po wnikliwej lekturze).
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
z doświadczenia:
moja mazda z przebiegiem 130 kkm od minimum 3 zmian miala zalany shell 10W40, zanim wymienilem olej na castrol 5W40 stan na bagnecie byl Full. Obecnie po przejechaniu 6 kkm mam ubytek okolło 3 mm.W związku z powyższym zastanawiam się czy nie doszło do wymycia nagaru przez olej syntetyczny.
jak będzie w twoim przypadku nie wiem.
moja mazda z przebiegiem 130 kkm od minimum 3 zmian miala zalany shell 10W40, zanim wymienilem olej na castrol 5W40 stan na bagnecie byl Full. Obecnie po przejechaniu 6 kkm mam ubytek okolło 3 mm.W związku z powyższym zastanawiam się czy nie doszło do wymycia nagaru przez olej syntetyczny.
jak będzie w twoim przypadku nie wiem.
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć
!!

- Od: 28 lut 2008, 16:45
- Posty: 351
- Skąd: wawa
- Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 11 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki