Pielęgnacja lakieru

Postprzez juras155 » 20 maja 2014, 17:32

witam , nie dawno kupiłem sobie trójeczkę i chce ją teraz ładnie umyć,wypolerować itp. Poczytałem już trochę i mam kilka pytań. Najpierw mycie wstępne szamponem tak? potem glinka czy środek na smołe i znowu mycie ? Mam trochę rysek np przy klamkach jakaś pasta co polecacie? I na końcu jaki wosk? Kolor mam ciemno zielony, czekam na wszystkie opinie i odpowiedzi .
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2014, 15:51
Posty: 23
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 3
1.4l (84KM)
2004

Postprzez marwol » 20 maja 2014, 17:46

Ja bym zrobił :
– smoła
– mycie
– glinka
– opłukać
– wosk

Pod klamkami np uc meguiars.

Tapatalk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 20:19
Posty: 422 (2/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda3 MPS BK '08

Postprzez Celin » 21 maja 2014, 18:53

na samym początku to opłukałbym auto sama wodą, potem smoła/robaki, potem mycie, płukanie, suszenie, glinka, płukanie, suszenie, polerka (pod klamki nie UC tylko ScratchX od Megsa). Następnie IPA, politura i wosk i banan na twarzy <rotfl> Zakładam, że pomijasz całkiem gruntowną polerkę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2012, 12:48
Posty: 568
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 5 2.0 SPORT benzyna, 2010, CW LF

Postprzez marwol » 21 maja 2014, 21:35

Celin napisał(a):na samym początku to opłukałbym auto sama wodą, potem smoła/robaki, potem mycie, płukanie, suszenie, glinka, płukanie, suszenie, polerka (pod klamki nie UC tylko ScratchX od Megsa). Następnie IPA, politura i wosk i banan na twarzy <rotfl> Zakładam, że pomijasz całkiem gruntowną polerkę.


Czemu płukać na początku?
Czemu przed glinką suszenie?

Tapatalk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 20:19
Posty: 422 (2/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda3 MPS BK '08

Postprzez Celin » 22 maja 2014, 07:19

Opłukać aby zmyć cały luźny brud który podczas mycia mógłby rysować lakier. Co do osuszanie nie jest to obowiązkowe ale zaleca się to zrobić przed glinką. Wystarczy z grubsza osuszyć nie musi być dokładnie. Podobnie po glinkowaniu nie koniecznie trzeba płukać ale zaleca się to.
Ostatnio edytowano 22 maja 2014, 14:30 przez Celin, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2012, 12:48
Posty: 568
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 5 2.0 SPORT benzyna, 2010, CW LF

Postprzez matthies » 22 maja 2014, 10:38

na glinkowanie nawet dobrze jak auto jest mokre, bo niektórym glinkom sama woda wystarcza jako poślizg, więc ja nigdy przed glinką budy nie suszę tylko od razu po płukaniu cisnę z glinkowaniem.

Dopisano 22 maja 2014, 21:27:

pomierzyłem sobie grubość lakieru, i są miejsca gdzie mam 70-80, a na przednim prawym błotniku, albo ja źle mierzyłem ze względu na krzywizny, albo coś jest nie halo, ale było i 30-40. Maska ok 80-110.
Powinienem się przy takich wartościach bawić w polerkę mechaniczną ? :(
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez rav 75 » 23 maja 2014, 20:31

Co do grubości powłoki lakierowej:70-90 mikronów to w obecnych czasach norma. Dzisiaj mierzyliśmy Mitsubishi ASX,kolor czarny,na tylnej klapie wyszło 45 mikronów.Masakra.
A teraz pytanie. Czy ktoś z forumowiczów słyszał o "gumie natryskowej"? Podobno jest to satynowa powłoka która zabezpiecza lakier. W przyszłym tygodniu chcą mnie w to w....ić, :( a nie bardzo wiem o co w tym chodzi.
rav 75
 

Postprzez booohal » 23 maja 2014, 21:35

Pewnie chodzi o przeźroczystego Plasti Dipa lub coś w podobie.
Początkujący
 
Od: 22 lis 2012, 21:38
Posty: 23 (0/1)
Skąd: ELW/ESI
Auto: Mitsu Galant 2,5 V6

Postprzez matthies » 24 maja 2014, 22:54

u mnie niestety ze wzgledu na nagły brak czasu, ponieważ walczyłem ponad godzinę, żeby zdjąć przednia tablicę (kochana rdza...) to musiałem odpuścić polerkę, więc tylko zrobiłem dziś mycie, glinka, mycie, suszenie, IPA, wosk megsa. I jeszcze okna umyłem ;D
Wkur*****m się niesamowicie, bo jak zbliżałem się ku końcowi, zaczął padać deszcz, ale przynajmniej miałem możliwość zobaczyć, czy w końcu udało mi się porządnie wosk nałożyć.
Co myślicie?
20140524_214520.jpg


Mam pytanie, dlaczego po około połowy auta, glinka zaczęła mi się kruszyć? Nabrała za dużo wody czy jak?
Inne spostrzeżenie ode mnie, od dzisiaj glinkowanie tylko na szampon + woda. Kiedyś robiłem detailerem i to było kompletnie bez sensu.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez ymcamazda » 25 maja 2014, 00:15

matthies napisał(a):od dzisiaj glinkowanie tylko na szampon + woda. Kiedyś robiłem detailerem i to było kompletnie bez sensu.


ja uzywam do glinki detailera simoniz ale tylko dlatego ze udalo mi sie kupic na zapas za mniej niz polowe ceny :D tak to bylby za drogi interes jak dla mnie
Gdyby Stanisław Ignacy Mickiewicz to widzial, to gdyby żył to by sie w grobie przewrócił – F.Kiepski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2012, 21:28
Posty: 275 (0/5)
Skąd: Radom/Londyn/Krakow
Auto: byla: mazda 6 GG 2.0
jest: mazda 6 GH 2.5 sport

Postprzez oh4shi » 25 maja 2014, 14:50

Adrek12 napisał(a):Podoba wam się taki lakier na maździe ? : http://petitlien.fr/79cq
ladnie koles sobie nabija odwiedzny. strony zobaczcie ile juz postowa napisal i w kazdym ten sam link ma xD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2013, 09:45
Posty: 337 (4/0)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 3 2.0 Activ Plus 2008r

Postprzez matthies » 27 maja 2014, 14:59

ja mimo wszystko średnio z nałożonego wosku jestem i teraz już wiem dlaczego. Obejrzałem kilka filmików i po prostu nałożyłem go zbyt grubo, pomimo że wysechł to zbierał się na mikrofibrze.
W sobotę powtórka i jeszcze na koniec dowalę Detailer.

Powtórzę pytanie, dlaczego glinka zaczęła mi się kruszyć?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Mandey » 11 cze 2014, 22:12

Panowie, chciałbym Was zapytać co zrobić z lakierem, aby wyglądał jakoś lepiej. Nie zależy mi na malowaniu samochodu, albo jakichś skomplikowanych zabiegach realizowanych przez profesjonalistów. Autko stoi pod blokiem i we własnym zakresie chciałbym jakoś ogarnąć ten lakier. Możecie coś podpowiedzieć?

W wielu miejscach tak to niestety wygląda.

DSCF5110.JPG
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez Dominator » 11 cze 2014, 22:48

jak chcesz zeby ładnie wygladalo, to polerka mechaniczna, jesli tylko zamaskowac połowicznie, to woski maskujace/koloryzujace i reczna jazda..
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Beny » 12 cze 2014, 00:24

Mandey tak jak mówi dominator ja tu też widze polerke mechaniczną,po tym jednym elemencie widać że lakier zmasakrowany.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8674 (86/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Sabat » 12 cze 2014, 09:33

Spokojnie część nawet ręcznie wyciągnie.
Megs UC albo Urban Shine twarda strona tricolora i będzie zdecydowanie lepiej.
Ręcznie na krótko można spróbować PB Black Hole aplikatorem bawełnianym i na to wosk.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2006, 14:11
Posty: 1329 (20/14)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004

Postprzez Don Corleone » 12 cze 2014, 09:42

Jak dla mnie Sabat ma rację. Ręcznie można z tego sporo poprawić. Oczywiście nie do takiego stopnia jak mechaniką ale nie ma co tez od razu człowieka na maszynę skazywać.
Padre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2007, 11:14
Posty: 1442
Skąd: Pruszków
Auto: BA KF->NB BP->FE 13B

Postprzez @tomek@ » 12 cze 2014, 10:22

Sorry ale jak bym miał te grubasy jechać ręcznie to bym się chyba zatarł jeśli cały samochód jest w takim stanie jak na powyższym zdjęciu :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 12:33
Posty: 2144 (0/5)
Skąd: 20km od Rzeszowa:)
Auto: Jest:
Mazda mx 5 2.0NC 3rd generation
Mazda 121 DB 1.3 KAT:p
Było:
Mazda 323F BA 2.0 V6 KF
Mazda Mx5 NB 10th anniversary
Mazda 323F BA 1.5 Z5
Fiat cinquecento 700+gasss:)

Postprzez Sabat » 12 cze 2014, 10:46

Poprawić , nie usunąć :)
a nakładanie PB BH to jest bajka, a on naprawdę dużo ukrywa.

BTW własnie dojechały do mnie nowe zabawki i teraz mam dylemat :)
Obrazek

Pewnie teraz wyląduje lusso, a na jesieni Japończyk.
Chociaż korci mnie test Soft99
Na masce dalej trwa test NanoWax



Na reszcie auta siedzi dalej 2xBlue od 23 marca. Czyli jak zwykle 3 miesiące spokojnie wytrzymał. Chociaż na tylnej klapie i dolnych partiach drzwi kropelkowanie już słabe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2006, 14:11
Posty: 1329 (20/14)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004

Postprzez Mandey » 12 cze 2014, 15:34

Dzięki za podpowiedzi. Czyli normalnie polecieć z nim na polerkę mechaniczną, a do tego jakaś pasta ścierna? Pokroju K2, czy coś innego?
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki