Xenocyd napisał(a):Jest mi smutno czasami jak jade na stacje i co miesiac obiecuje sobie, ze teraz bedzie ekonomicznie
haha ja mam tak samo, tylko szybciej mi to przechodzi niż 100km;)
www.mazdaspeed.pl
Xenocyd napisał(a):Jest mi smutno czasami jak jade na stacje i co miesiac obiecuje sobie, ze teraz bedzie ekonomicznie
Czacha napisał(a):Oczywiście, zawiera się to w tym, co napisałem![]()
Co do samego świecenia "stopami", to denerwujące jest też stanie za samochodem, który na skrzyżowaniu cały czas trzyma pedał hamulca
bazyl wspaniały napisał(a):cisnę na 1do 40, później 3 do 60km/h i od razu 5 jeśli warunki pozwalają
bazyl wspaniały napisał(a):cisnę na 1do 40
bazyl wspaniały napisał(a):później 3 do 60km/h
ivo napisał(a):Gdzieś czytałem, że ekonomicznym sposobem wykorzystywania mocy silnika jest jazda na danym biegu tuż poniżej granicy predk. obr. silnika, przy której osiąga on swój max moment obrotowy.
ivo napisał(a):masz o 2 biegi za dużo w swojej skrzyni
ivo napisał(a):chyba trochę za długo
priester napisał(a):Co jest bardziej ekonomiczne:
-toczenie się z góry na luzie
-jazda z góry na luzie z lekko wciśniętym gazem
pomijam opcję jazdy w góry bez gazu, bo auto zwalnia...
priester napisał(a):Co jest bardziej ekonomiczne:
-toczenie się z góry na luzie
-jazda z góry na luzie z lekko wciśniętym gazem
Grzyby napisał(a):priester napisał(a):Co jest bardziej ekonomiczne:
-toczenie się z góry na luzie
-jazda z góry na luzie z lekko wciśniętym gazem
najbardziej – jak wspomniał Mirek – jazda na biegu bez gazu.
priester napisał(a):chciałem napisać na biegu...
jadąc z górki na biegu auto zwalnia, więc albo dodaję gazu albo wrzucam na luz – co jest lepsze
priester napisał(a):jadąc z górki na biegu auto zwalnia, więc albo dodaję gazu albo wrzucam na luz
qlesh napisał(a):priester napisał(a):jadąc z górki na biegu auto zwalnia, więc albo dodaję gazu albo wrzucam na luz
Lepiej jak jadąc z góry masz włączony bieg i lekko wciskasz pedał gazu utrzymując stałą prędkość – wtedy jest najbardziej ekonomicznie. Dlaczego? Jadąc po prostej drodze ze stałą prędkością i z tak samo wciśniętym gazem samochód pokonuje różne opory: bezwładności, powietrza, toczenia i wzniesień. Jeżeli droga jest idealnie równa to opór wzniesień jest równy zeru. Jeżeli jedziesz z górki opór wzniesień jest mniejszy niż zero, czyli auto jakby napędzane jest po części siłą wypadkową grawitacji i pędu jaki ma jadąc z daną prędkością (jak się mylę co do tej wypadkowej to niech mnie ktoś poprawi).
Chcesz utrzymać stałą prędkość jadąc po równej powierzchni wciskasz gaz do pewnego momentu by samochód mógł pokonać wszystkie opory i jechać ze stałą prędkością. Jeżeli jedziesz z górki samochód nie musi pokonać tych samych oporów jakie ma do pokonania w przypadku jazdy po równym terenie, wówczas pali też mniej (przy tej samej prędkości).
priester napisał(a):podczas jazdy w miare prostą trasą – lepiej jest utrzymywać stałą prędkość czy stały poziom obrotów![]()
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderatorzy Opinie i Poradniki