Pielęgnacja lakieru

Postprzez Ksylo » 20 lip 2012, 22:01

Ksylo napisał(a):Koledzy po zakupie auta przyszedł w końcu czas na zakup kosmetyków....
Czytam, czytam ten wątek i szczerze to już po chwili się poddałem, nie łapie o czym rozmawiacie! te nazwy, kody itp.... część linków do kosmetyków już nie działa :(
Jeżeli Ktoś będzie miał chwilę i chęć to bardzo proszę o pomoc.
Chcę zakupić pełny komplet kosmetyków do mojej M3, interesują mnie preparaty do kokpitu/plastików,
do szyb (ale tu chyba nic szczególnego nie trzeba?), do kół i przede wszystkim do lakieru (woski i te inne preparaty do zabezpieczenia i poprawy wyglądu lakieru). Lakier auta to czerwony metalik, ma rok.
Bardzo proszę o wszelkie sugestię co kupić!!! Interesują mnie dobre preparaty, nie takie jak kupiłem ostatnio w tesco i nadawały się tylko do kosza...
Oczywiście ważnym kryterium jest stosunek jakość – cena, chciałbym zakupić dobre preparaty, ale te o cenach w granicach rozsądku. Kwotę jaką chciałbym przeznaczyć na preparaty to ok 200zł, ale wiem, iż większość z nich bedzie zapewne służyła przez długi okres więc kwota może zostać trochę zwiększona...
Dzięki i pozdrawiam
Ksylo



jak już wspomniałem jestem laikiem i te nazwy/oznaczenia nic mi nie mówią i nie wiem co to są za preparaty i czy są odpowiednie do mojego lakieru i kryteriów, które opisałem... przepraszam ale jestem laikiem i dopiero zaczynam zabawię..... dzięki za propozycję, muszę wejść w temat, mam nadzieje z Waszą pomocą!
Czego potrzebuję:
Do kokpitu: coś czyszczącego oraz zabezpieczającego (promienie, kurz itp) ale raczej nie tłustego i bardzo nabłyszczającego
Do lakieru (woski i te inne preparaty do zabezpieczenia i poprawy wyglądu lakieru). Jak wspomniałem lakier auta to czerwony metalik, ma rok, jest w ładnym stanie, ale mam jedną małą, wąska ale troszkę głęboką rysę prawdopodobnie od gałęzi. Czy coś da sie z tym zrobić?
Do opon.....
Do szyb.....
Czym czyścić szybki zegarów i komputera?
Preparat do kierownicy (nie wiem co należy tu stosować, coś do czyszczenia, zakonserwowania)
Preparat do plastików zewnętrznych, np. przy zderzaku
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2008, 16:05
Posty: 285 (30/1)
Skąd: Warszawa/Lublin
Auto: Pożegnał Mazda 626 99r.
Powitał Mazda 3 KIREI+ 11r.

Postprzez Sabat » 20 lip 2012, 22:23

Ksylo napisał(a):jak już wspomniałem jestem laikiem i te nazwy/oznaczenia nic mi nie mówią i nie wiem co to są za preparaty i czy są odpowiednie do mojego lakieru i kryteriów, które opisałem... przepraszam ale jestem laikiem i dopiero zaczynam zabawię..... dzięki za propozycję, muszę wejść w temat, mam nadzieje z Waszą pomocą!
Czego potrzebuję:
Do kokpitu: coś czyszczącego oraz zabezpieczającego (promienie, kurz itp) ale raczej nie tłustego i bardzo nabłyszczającego
Do lakieru (woski i te inne preparaty do zabezpieczenia i poprawy wyglądu lakieru). Jak wspomniałem lakier auta to czerwony metalik, ma rok, jest w ładnym stanie, ale mam jedną małą, wąska ale troszkę głęboką rysę prawdopodobnie od gałęzi. Czy coś da sie z tym zrobić?
Do opon.....
Do szyb.....
Czym czyścić szybki zegarów i komputera?
Preparat do kierownicy (nie wiem co należy tu stosować, coś do czyszczenia, zakonserwowania)
Preparat do plastików zewnętrznych, np. przy zderzaku


Ma być budżetowo i dobrze :)

1 weź to co ma Malcolm do lakieru
2 do kokpitu i wszystkich plastyków wewnętrznych Shiny garage apple plastic dressing
lub jeżeli chcesz z czyszczeniemNielsen Chemicals Finesse
3 do Opon Nielsen Brillance
4 Do plastyków zewnętrznych ja bym polecił Koch Chemie Nano Magic Plast Care lub http://www.all4auto.pl/valetpro-dionysus-trim-glitz-500ml-przywraca-kolor-wyblaklym-plastikom-p43.html

Pokaż zdjęcie rysy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2006, 14:11
Posty: 1329 (20/14)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004

Postprzez Ksylo » 20 lip 2012, 23:42

Sabat napisał(a):
Ksylo napisał(a):jak już wspomniałem jestem laikiem i te nazwy/oznaczenia nic mi nie mówią i nie wiem co to są za preparaty i czy są odpowiednie do mojego lakieru i kryteriów, które opisałem... przepraszam ale jestem laikiem i dopiero zaczynam zabawię..... dzięki za propozycję, muszę wejść w temat, mam nadzieje z Waszą pomocą!
Czego potrzebuję:
Do kokpitu: coś czyszczącego oraz zabezpieczającego (promienie, kurz itp) ale raczej nie tłustego i bardzo nabłyszczającego
Do lakieru (woski i te inne preparaty do zabezpieczenia i poprawy wyglądu lakieru). Jak wspomniałem lakier auta to czerwony metalik, ma rok, jest w ładnym stanie, ale mam jedną małą, wąska ale troszkę głęboką rysę prawdopodobnie od gałęzi. Czy coś da sie z tym zrobić?
Do opon.....
Do szyb.....
Czym czyścić szybki zegarów i komputera?
Preparat do kierownicy (nie wiem co należy tu stosować, coś do czyszczenia, zakonserwowania)
Preparat do plastików zewnętrznych, np. przy zderzaku


Ma być budżetowo i dobrze :)

1 weź to co ma Malcolm do lakieru
2 do kokpitu i wszystkich plastyków wewnętrznych Shiny garage apple plastic dressing
lub jeżeli chcesz z czyszczeniemNielsen Chemicals Finesse
3 do Opon Nielsen Brillance
4 Do plastyków zewnętrznych ja bym polecił Koch Chemie Nano Magic Plast Care lub http://www.all4auto.pl/valetpro-dionysus-trim-glitz-500ml-przywraca-kolor-wyblaklym-plastikom-p43.html

Pokaż zdjęcie rysy


2. Myślisz, że ten środek nielsen 2 w 1 jest dobry? czy lepiej kupić poszczególne preparaty pojedynczo? Jakiej jest Twoje zdanie, co byś kupil? Nacisk stawiam na wygląd i zabezpieczenie przed blaknięciem i kurzem.
3. Piszą, że pozostawia "długotrwały efekt naturalnej opony, zawsze myślałem, że ma być coś nabłyszczającego <co?> Felgi prawdopodobnie będe miał w czarny macie, wiec lepiej bedzie współgrał ten środek czy jakiś nabłyszczający? Kolega Tomek6 polecał to: http://allegro.pl/meguiar-s-hot-shine-t ... 78236.html jak myślicie? (cena nie mała)
4. Jeżeli chodzi o plastiki to w moim przypadku są one w dobrym stanie, nie są wyblakłe w końcu to nowe auto. Piszę o tym dlatego, iż ma to zapewne wpływ na wybór środka, w tym przypadku ma on sie raczej skupiać na zabezpieczeniu no i oczywiście w miarę możliwości poprawie wyglądu elementów

Zdjęcie rysy postaram się zrobić jutro.
Kolejna kwestia :] jaki szmpon <co?>

Jestem otwarty na Wasze wszelkie uwagi oraz rady!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2008, 16:05
Posty: 285 (30/1)
Skąd: Warszawa/Lublin
Auto: Pożegnał Mazda 626 99r.
Powitał Mazda 3 KIREI+ 11r.

Postprzez kubsztyk » 21 lip 2012, 00:01

Moje zdanie jest takie, że największa inwestycja powinna być ulokowana w ochronę i upiększenie lakieru. Do opon kup sobie tester jakiegoś produktu lub po prostu tańszy specyfik. Co do plastików, to ja jestem w posiadaniu http://mrcleaner.pl/finish-kare-317-ext ... p1138.html i jestem pozytywnie zaskoczony co do wydajności i długości działania tego preparatu, bo zużyłem znikomą jego ilość, a auto przeszło już kilka płukanek na myjni bezdotykowej oraz dwa mycia ręczne, a plastiki zewnętrzne nadal są czarne i jak na złość nie chcą płowieć.. :P Co do pielęgnacji lakieru to niech się wypowie malkolm, bo on tutaj jest dziekanem Wydziału Woskowania i Glancu wraz z Sabatem, @tomek@ i Tomek6 (chyba już o nikim nie zapomniałem? :> ), a ja tymczasem idę spać.
Ale na dobranoc pozostawię problem do rozwiązania: Dlaczego po umyciu auta Duraglossem i po osuszeniu ręcznikiem http://mrcleaner.pl/monster-shine-mr-mi ... p2037.html widzę pod słońce delikatne smugi a 'la hologramy? :| Czyżby była konieczność użycia jakiegoś quick detailera, czy może ręcznik jest nie do końca czysty..?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Sabat » 21 lip 2012, 09:59

Ksylo napisał(a):
2. Myślisz, że ten środek nielsen 2 w 1 jest dobry? czy lepiej kupić poszczególne preparaty pojedynczo? Jakiej jest Twoje zdanie, co byś kupil? Nacisk stawiam na wygląd i zabezpieczenie przed blaknięciem i kurzem.
3. Piszą, że pozostawia "długotrwały efekt naturalnej opony, zawsze myślałem, że ma być coś nabłyszczającego <co?> Felgi prawdopodobnie będe miał w czarny macie, wiec lepiej bedzie współgrał ten środek czy jakiś nabłyszczający? Kolega Tomek6 polecał to: http://allegro.pl/meguiar-s-hot-shine-t ... 78236.html jak myślicie? (cena nie mała)
4. Jeżeli chodzi o plastiki to w moim przypadku są one w dobrym stanie, nie są wyblakłe w końcu to nowe auto. Piszę o tym dlatego, iż ma to zapewne wpływ na wybór środka, w tym przypadku ma on sie raczej skupiać na zabezpieczeniu no i oczywiście w miarę możliwości poprawie wyglądu elementów

Zdjęcie rysy postaram się zrobić jutro.
Kolejna kwestia :] jaki szmpon <co?>

Jestem otwarty na Wasze wszelkie uwagi oraz rady!


Nielsen jest bardzo fajny bo także czyści i on jeździ u mnie w samochodzie, na co dzień jak coś trzeba przetrzeć zwłaszcza od strony pasażera ;) Lepsze wykończenie ma Shiny i w aucie spokojnie utrzymuje się 2 miesiące , nawet z kurzu nie trzeba wycierać. a cena jest śmieszna :)

Błyszczący środek na opony jest przez kilka dni, później ma być ciemna opona i odpychająca wodę.To co Tomek polecił jest bardzo fajne ale droższe :) nielsen jest bardzo wydajny i długo pozostaje matowy.

Co do plastyków zewnętrznych
Chodzi o to żeby je odświeżyć i zeby nie trzymały wody.
Obrazek
Szampon z budżetowych fajny jest do domywania Tenzi Neutro.
oczywiście bardzo fajny i wydajny jest DURAGLOSS Car 901 i mój ulubiony Dodo Juice Born to be mild
Z budżetowych podobno fajny jest Nigrin z Castoramy ale na razie mam pełno szamponu i musze go wymyć ;) żeby potestować
Pamiętaj, mycie na dwa wiadra rękawicą to podstawa( możesz zakupić taniego Nigrina lub Carplana na początek)

Kubsztyk, albo za dużo nalałeś, albo słońce wyszło ;)
jako Qd polecam uniwersalny ValetPRO Citrus Bling znajdzie zastosowanie nie tylko jak QD :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2006, 14:11
Posty: 1329 (20/14)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004

PostTen post został usunięty przez kubsztyk 21 lip 2012, 10:07.

Postprzez malkolm » 22 lip 2012, 00:25

kubsztyk napisał(a):Ale na dobranoc pozostawię problem do rozwiązania: Dlaczego po umyciu auta Duraglossem i po osuszeniu ręcznikiem http://mrcleaner.pl/monster-shine-mr-mi ... p2037.html widzę pod słońce delikatne smugi a 'la hologramy? Czyżby była konieczność użycia jakiegoś quick detailera, czy może ręcznik jest nie do końca czysty..?

czasami jest tak że ręcznik pozostawia ślady na wosku , urzyj po osuszeniu drugiego ręcznika do wypolerowania powierzchni , lub najlepiej QD.
kubsztyk napisał(a):Co do pielęgnacji lakieru to niech się wypowie malkolm, bo on tutaj jest dziekanem Wydziału Woskowania i Glancu wraz z Sabatem, @tomek@ i Tomek6 (chyba już o nikim nie zapomniałem? ), a ja tymczasem idę spać.

dzięki dzięki :D
ja zawsze polecam to co najlepsze, jeśli chcesz coś naprawdę extra to polecam zymola z mojej sprzedaży,
pełne pudło to ponad 6000 zł , tutaj masz 1/5 pudła za śmieszne pieniądze + cleaner.
zapytasz dlaczego sprzedaję??
bo zbieram kasę na coś nowego, na sezon kupuje przynajmniej 2 nowe woski, testuje i zazwyczaj sprzedaję,
ale tak naprawdę to polecam zestaw megsa który sprzedaję, za tą kasę nie kupisz nic lepszego.
jeśli chcesz nowe produkty to na początek polecam coli 476 i megsa ultimate polish.
ale zakupy radzę zacząć od dobrej rękawicy i szamponu, może carpro lub skalp z owcy ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Ksylo » 22 lip 2012, 17:08

Czyli na chwile obecna propozycja następujących preparatów:
1 Do lakieru – to co ma Malcolm, ale wraz nie wiem, które to środki? Meguiars?
2. Do kokpitu i wszystkich plastików wewnętrznych – Shiny garage apple plastic dressing
oraz do czyszczenia Nielsen Chemicals Finesse
3. Do opon – Nielsen Brillance
4. Do plastików zewnętrznych Koch Chemie Nano Magic Plast Care
ValetPro Dionysus Trim Glitz, FINISH KARE 317 EXTERIOR TRIM RESTORER 118ml
Tu mam rozterkę, wstępnie poleciliście te trzy, wybór którego będzie najlepszym rozwiązaniem?
np. w kategorii jakość – cena?

5. SzamponDodo Lime Prime jest dobry? lepszy od Tenzi Neutro
6. Do szyb – rainX
7. pozostaje kwestia srodka do skóry na kierownicy jak wspomniałem nie wiem co należy tu stosować, coś do czyszczenia, zakonserwowania?
8. oraz czym myć szybki zegarów (aby nie zmatowiały i złapały rys. Tymi środkami do kokpitu?)

p.s.
Aż boję sie to wszystko podliczyć <glupek2>

Do czego jest zymol coli 476 i megsa ultimate polish (to co sprzedajesz i polecał Sabat? Do lakieru?)
ale zakupy radzę zacząć od dobrej rękawicy i szamponu, może carpro lub skalp z owcy??

Sorry, że tak męczę, ale jak wspomniałem dopiero zaczynam i chce zrobić wywiad raz a porządnie aby więcej Was nie męczyć tylko czerpać przyjemność z pielęgnacji mojej M3.
Dzięki za pomoc!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2008, 16:05
Posty: 285 (30/1)
Skąd: Warszawa/Lublin
Auto: Pożegnał Mazda 626 99r.
Powitał Mazda 3 KIREI+ 11r.

Postprzez malkolm » 22 lip 2012, 20:22

proponuję ci użycie wujka googla, nie chce mi się poraz setny pisać tego samego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Tomek6 » 22 lip 2012, 21:54

Sabat napisał(a):Błyszczący środek na opony jest przez kilka dni, później ma być ciemna opona i odpychająca wodę.To co Tomek polecił jest bardzo fajne ale droższe :) nielsen jest bardzo wydajny i długo pozostaje matowy.


Hot Shine Megs'a leży na Continentalach u mojego taty już z miesiąc i jak był połysk tak jest do dziś niewiele słabszy :) U mnie zaś na Bridgestonach po tygodniu traci blask. Myślę, że jest to też kwestia mieszanki gumy, jej chłonności oraz wzoru. Tak czy inaczej środek uparcie polecam. Ładnie pachnie i jest niezwykle wydajny.

kubsztyk napisał(a):Co do pielęgnacji lakieru to niech się wypowie malkolm, bo on tutaj jest dziekanem Wydziału Woskowania i Glancu wraz z Sabatem, @tomek@ i Tomek6 (chyba już o nikim nie zapomniałem? ), a ja tymczasem idę spać.


Dzięki kubsztyk za uznanie w temacie chociaż jeszcze dużo muszę się nauczyć i wiele mazideł poznać po zapachu własnym nosem ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez ZOOMik » 22 lip 2012, 22:22

malkolm napisał(a):proponuję ci użycie wujka googla, nie chce mi się poraz setny pisać tego samego

I słusznie, też by mi się nie chciało, bo sens żaden, po raz n-ty pisać to samo a do tego się to sprowadza. Wypadałoby zadać sobie trochę trudu i wyszukać potrzebne informacje a pytać jedynie o to, czego się nie udało ustalić lub ma się wątpliwości. Na pewno znacznym ułatwieniem byłoby, gdyby ktoś obeznany w temacie a zarazem chętny poświęcić czas, stworzył coś w rodzaju elementarza początkującego detailera zawierającego tylko podstawowe, niezbędne informacje ze wskazaniem powiedzmy po 3 sprawdzonych produktów do wyboru potrzebnych na każdym etapie prac. I dać to na pierwszą stronę – tak to sobie wymarzyłem <czarodziej>
Ksylo,
Jako, że jesteśmy z tego samego regionu, mam propozycję – możemy się spiknąć na którymś weekendzie, powiedzmy w Lublinie (czas i miejsce do dogadania) to Ci pokrótce wytłumaczę co i jak, bo zamęczysz tu chłopaków ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez Ksylo » 23 lip 2012, 10:06

Dzięki za zainteresowanie.
Jeżeli nikt nie ma problemu z interpretacją, dałem jasny wyraz temu, iż jestem laikiem i nie mam wystarczającej wiedzy aby nadgonić Wasze kontrpropozycje. Niestety czas mi nie pozwala na googlowanie każdej nazwy oraz kodu, gdyż jestem zajęty 16h na dobę więc bazuje na Waszej dobrowolnie przekazanej wiedzy oraz bezcennemu doświadczeniuOczywiście nikomu nie każe i nikt nie jest zobligowany do pomocy i udzielania odpowiedzi, więc nie widzę problemu. EOT.


ZOOMik napisał(a):Na pewno znacznym ułatwieniem byłoby, gdyby ktoś obeznany w temacie a zarazem chętny poświęcić czas, stworzył coś w rodzaju elementarza początkującego detailera zawierającego tylko podstawowe, niezbędne informacje ze wskazaniem powiedzmy po 3 sprawdzonych produktów do wyboru potrzebnych na każdym etapie prac. I dać to na pierwszą stronę – tak to sobie wymarzyłem <czarodziej>


Znakomity pomysł godny uwagi. Takie poradniki dla początkujących są stosowane na forach z innej branży.

ZOOMik napisał(a):Ksylo,
Jako, że jesteśmy z tego samego regionu, mam propozycję – możemy się spiknąć na którymś weekendzie, powiedzmy w Lublinie (czas i miejsce do dogadania) to Ci pokrótce wytłumaczę co i jak, bo zamęczysz tu chłopaków ;)


Bardzo kusząca propozycja, notabene przeszło mi to przez myśl podczas Twojej pomocy w innym wątku, a dokładnie rzecz ujmując myślałem o pojawieniu sie w końcu na spocie... a prawdopodobnie czas mi na to pozwoli od przyszłego weekendu....
Czy Ty uczestniczysz w tych spotkaniach?

Dzięki i pozdrawiam Wszystkich
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2008, 16:05
Posty: 285 (30/1)
Skąd: Warszawa/Lublin
Auto: Pożegnał Mazda 626 99r.
Powitał Mazda 3 KIREI+ 11r.

Postprzez Sabat » 23 lip 2012, 14:51

ZOOMik napisał(a):Na pewno znacznym ułatwieniem byłoby, gdyby ktoś obeznany w temacie a zarazem chętny poświęcić czas, stworzył coś w rodzaju elementarza początkującego detailera zawierającego tylko podstawowe, niezbędne informacje ze wskazaniem powiedzmy po 3 sprawdzonych produktów do wyboru potrzebnych na każdym etapie prac. I dać to na pierwszą stronę – tak to sobie wymarzyłem <czarodziej>


Problem jest jeden, jest za dużo tych produktów i każdy może wybrać z różnych półek cenowych.
Niektórzy trzymają się jednego producenta i lecą po całej jego gamie, inni próbują co miesiąc coś nowego ;)
Tak jak Malkolm wspomniał niektóre woski kosztują majątek :)
I niestety jak ktoś chce zacząć więcej spędzić czasu na dbaniu o lakier to musi czytać i szperać np na KA
Nie ma gotowej recepty..
Zawsze można wsiąść wosk koloryzujący z Carplana, oraz jego szampony i używając ich akcesoriów, lub z Turtla i Sonaxa.
Sam tak zaczynałem, ale teraz wiem że te teoretycznie droższe środki są po prostu bardziej wydajne i dłużej na aucie leżą.
Teraz np Tenzi wypuszcza całą gamę produktów do autodetalingu
http://tenzi.eu/produkty/na-zewnatrz-auta
Przetestować wszystko ... .
Tak jak ze wszystkim trzeba czasu :(
To samo zajęcie się autem to nie jest 30 min roboty :)
Przygotowanie pierwszy raz auta pod wosk to już jest mycie/ usuwanie smoły/glinka/mycie/cleaner/woskowanie, i już mija kilka godzin :)
A jak ktoś się jeszcze korekcją lakieru zacznie bawić... Panie osiwieć idzie :)

Poradnik dla początkujących jest na ka
Tylko trzeba go przeczytać :)
http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?t=2601
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2006, 14:11
Posty: 1329 (20/14)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004

Postprzez ZOOMik » 25 lip 2012, 00:47

Ksylo,
Jasne, że zobligowany nikt nie jest, ale też nie to, że nie ma chęci Tobie pomóc…po prostu ludziom średnio się uśmiecha powtarzanie w kółko tego samego (a temat obszerny) i ja ich akurat doskonale rozumiem. Stąd propozycja zebrania najważniejszych rzeczy do kupy. Swoją drogą problem „pytań-bumerangów” dotyczy nie tylko tego działu dlatego też jestem zwolennikiem stopniowego tworzenia porządnych FAQ wszędzie, gdzie to możliwe.
Nie uczestniczę w tych spotkaniach, ale jeśli chcesz się pojawić na najbliższym lubelskim spocie to nie widzę problemu – jeśli tylko nic nie stanie na przeszkodzie zrobię wyjątek, wygospodaruję chwilę i się stawię – może nas „brać” nie wyrzuci ;)

Sabat,
Zdaję sobie sprawę, że produktów na rynku jest cała masa, ale wiem też, że spokojnie można wskazać w każdej kategorii, tzw. „must have”, środki z których efektów działania/ceny niemal każdy powinien być usatysfakcjonowany a już z cała pewnością ktoś, stawiający pierwsze kroki. Nie zapominajmy, że miałby to być ukłon przede wszystkim w kierunku początkujących a nie „starych wyjadaczy”. Na eksperymenty, testy coraz to nowych produktów i co się z tym wiąże drenaż portfela przyjdzie czas. Tymczasem chodzi o przekazanie „w pigułce” podstaw prawidłowej pielęgnacji auta. Rzecz jasna nic nie stoi na przeszkodzie, aby „projekt” stopniowo rozszerzać o kolejne „stopnie wtajemniczenia” – zainteresowany zaś sam już zdecyduje, co z tego zechce i będzie w stanie zrobić w zależności od czasu i środków, bo że wszystkiego od razu nie da rady to chyba każdy wie a jak nie wie to się dowie :D
Dzięki za linka do propozycji poradnika z KA – lepszy rydz niż nic :) Interesująca lektura, ale moim zdaniem mimo wszystko warto pokusić się o własną interpretację, tym bardziej, że da się tam zauważyć pewne istotne braki <nie powiem>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez Ksylo » 28 lip 2012, 20:19

ZOOMik ja chętnie się pojawię! Będziesz?
Pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 30 lip 2012, 22:13 przez Ksylo, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2008, 16:05
Posty: 285 (30/1)
Skąd: Warszawa/Lublin
Auto: Pożegnał Mazda 626 99r.
Powitał Mazda 3 KIREI+ 11r.

Postprzez Ksylo » 28 lip 2012, 20:21

KOsz
Ostatnio edytowano 30 lip 2012, 22:13 przez Ksylo, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2008, 16:05
Posty: 285 (30/1)
Skąd: Warszawa/Lublin
Auto: Pożegnał Mazda 626 99r.
Powitał Mazda 3 KIREI+ 11r.

Postprzez lukaszm » 29 lip 2012, 16:48

hej mam pytanko jest jakiś specyfik który usuwa zaschnięte krople po deszczu z szyb oraz np na szybie czołowej mam zauważalną różnice gdzie pracują wycieraczki, a gdzie nie, da się to jakość wyczyścić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez kubsztyk » 30 lip 2012, 09:50

Do usunięcia zacieków po wodzie użyj środka o nazwie Quick Detailer.

A mnie kończy się szampon (DG 901) i zastanawiam się, który kupić:
-Duragloss 901,
-Meg's Gold Class,
-Meg's NXT Car Wash,
-Meg's Soft Car Wash.

Co prawda używałem teraz Duraglossa, ale to był mój pierwszy porządny szampon, a wcześniej miałem tylko tester – saszetkę Gold Classa, którą zresztą dałem gościowi na myjni do umycia auta przed glinkowaniem i woskowaniem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez @tomek@ » 30 lip 2012, 17:15

Jak już nie chcesz 901 to chyba najlepiej tego Gold Class-a
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 12:33
Posty: 2144 (0/5)
Skąd: 20km od Rzeszowa:)
Auto: Jest:
Mazda mx 5 2.0NC 3rd generation
Mazda 121 DB 1.3 KAT:p
Było:
Mazda 323F BA 2.0 V6 KF
Mazda Mx5 NB 10th anniversary
Mazda 323F BA 1.5 Z5
Fiat cinquecento 700+gasss:)

Postprzez kubsztyk » 30 lip 2012, 20:52

Nie mówię, że go nie chcę, tylko chciałem zasięgnąć opinii czy warto testować coś innego z w/w szamponów. 901 jest jak najbardziej ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki