Problemy z zamkiem centralnym

Postprzez chudy » 21 sty 2009, 18:05

xan napisał(a):Podśwetlenie zegarów działa, podświetlenie radia też nie przygasa

Być moze kolega podłączajac metodą prób i błędów zorientował się że coś jest nie tak i zmienił sposób podłączenia przez co teraz masz już radio podłączone właściwie, przy tym jednak spalił się bezpiecznik i tak już pozostało – ot cała przyczyna kłopotów. Radziłbym jednak powtórnie sprawdzić podłączenie masy do radia – tak jak pisałem – czy na przewodzie jest masa przy włączonym zapłonie i zapalonych światłach.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez xan » 21 sty 2009, 23:12

Oki dzięki za pomoc i trafną diagnozę ;) Kumpel mi mówił że raz zrobił małe zwarcie ale mu wybaczyłem. Sprawdzę te przewody w wolnej chwili
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 23:16
Posty: 159
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F, DOHC 1.5 16V

Postprzez infinito » 28 sty 2009, 13:32

mam u sibie rozwalonego pilota od centralnego..
Chcialem kupic sobie uniwersalna centralka i przepiac po protsu kostke i jazda. niestety ale sa inne wtyki.. Czy to oznacza, ze musze bujac caly zestaw z silownikami i przeciagac wszystkie kable na nowo? Druga sprawa jest taka, ze jest to centralka obslugujaca tez alarm... Znalezienie takiej samej centralki jest niemozliwe. Jakis chinski shit nigdzie nie dostepny...
pozdro
Mateusz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2008, 15:18
Posty: 146
Skąd: Trójmiasto
Auto: mazda mx-3 1.6 1993

Postprzez xan » 28 sty 2009, 19:05

Jak wspomniałeś o tym pilocie to i mi się problem przypomniał ;) U mnie nie wiem co jest z pilotem ale dioda się świeci po wciśnięciu przycisku. Jak siedze w aucie to reaguje na przyciśnięcie pilota diodka która jest w aucie ale poza tym nic sie nie dzieje. Co to może byc?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 23:16
Posty: 159
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F, DOHC 1.5 16V

Postprzez chudy » 28 sty 2009, 20:06

infinito trzeba było zagadać jak odbierałem koła to bym powiedział co i jak. Rozumiem, że masz pilota dokładanego, tzn. dołożony alarm na pilota który obsługuje tylko zamki. Mam pytanie – skoro nie masz pilota – czy przy zamykaniu auta kluczykiem uzbraja się alarm? Co do nowego układania kabli itp. to nic takiego nie musisz robić – wystarczy dołożyć sterowanie na pilota i wpiąć w odpowiednie kable centralki a wszystko będzie śmigało. Jakby co to zawsze możesz zadzwonić.

xan napisał(a):Jak siedze w aucie to reaguje na przyciśnięcie pilota diodka która jest w aucie ale poza tym nic sie nie dzieje. Co to może byc?

A masz auto zamykane z pilota? jeśli nie to zapewne kiedyś było i masz gdzieś ukrytą centralkę alarmu który być może kiedyś działał, a teraz tylko dioda reaguje ;) proponuję odnaleźć i odłączyć ustrojstwo – zawsze to trochę prądu pobiera... usunąć wszystkie elementy starego alarmu i albo zamontować nowy, albo tylko centralkę na pilota aby cieszyć się otwieraniem na odległść :). Ale to tylko jeśli stara centralka nie działa.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez infinito » 29 sty 2009, 01:01

chudy,
pilota mam. i tak naprawde auto da sie otworzyc tylko z pilota, bo zamki w drzwiach nie lapia z kluczyka, dlatego tez zalezy mi na zmianie dobitego pilota...
Kluczem da sie otworzyc tylko bagaznik.
Alarm uzbraja sie po zamknieciu centralnego...
mam inne wpiecie nic przy uniwersalnych centralkach, trzeba by pewnie rzezbic troche, albo przekladac kable..
no ale wtedy pytanie czy nie bede musial mimo wszystko nosic dwoch pilotow, jednego nowego od centralnego, a drugiego starego rozwalonego od alarmu?
czy jesli kupie centralny z alarmem czy on obsluzy mi stary alarm juz zamontowany.

a u Ciebie bylem fabia : )
pozdro
Mateusz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2008, 15:18
Posty: 146
Skąd: Trójmiasto
Auto: mazda mx-3 1.6 1993

Postprzez chudy » 29 sty 2009, 22:11

infinito napisał(a):Alarm uzbraja sie po zamknieciu centralnego...

chyba na odwrót – centralny zamyka się wraz z uzbrojeniem alarmu :)

infinito napisał(a):mam inne wpiecie nic przy uniwersalnych centralkach

jeśli masz siłowniki w drzwiach to jest coś co nimi steruje, a zatem każda uniwersalna centralka również da radę nimi sterować :) więc jakaś wielka rzeźba raczej nie wchodzi w grę. Na twoim miejscu kupiłbym nowy alarm z możliwością bezpośredniego sterowania siłownikami, wyrzucił starą centralkę alarmu a w jej miejsce wpiął nową. Skoro jest centralka to masz już przewody podłączone do kierunków, krańcówek itp, a zatem nową centralkę będzie o wiele łatwiej podłączyć. Jakbyś miał problem możemy umówić się kiedyś na montaż :) to pomogę Ci to ustrojstwo założyć.
infinito napisał(a):a u Ciebie bylem fabia : )

To ja wiem, ale zawsze mogliśmy porozmawiać :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez infinito » 30 sty 2009, 00:32

chudy..
no ja wlasnie myslalem ze to bedzie latwizna...
mam zalozona uniwersalna centralke z alarmem.
I myslalem ze wystarczy nowa centralka, przepiac kabelki i gitara...
ale wzialem centralke do sklepu i porownalem z inna uniwersalna centralka i maja inne 'wyjscie' czy tam 'wejscie' na te kable co ida od centralnego zamka. od alramu wygladalo ze podpasuje..
a centralny mial chyba mniej tych pinow niz w moim wiec nie dalo by sie przepiac tego...
jesli masz na to jakis sposob bez wiekszej rzezby to kupuje ta uniwerslana centralke i pomozesz.:) sklep jest zaraz obok Ciebie taki z CB radiami i elektronika do aut.
pozdro
Mateusz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2008, 15:18
Posty: 146
Skąd: Trójmiasto
Auto: mazda mx-3 1.6 1993

Postprzez waldii » 30 sty 2009, 00:40

infinito a co z tym pilotem co masz.Rozwalony ale dziala??
waldii
 

Postprzez xan » 30 sty 2009, 11:07

chudy napisał(a):A masz auto zamykane z pilota? jeśli nie to zapewne kiedyś było i masz gdzieś ukrytą centralkę alarmu który być może kiedyś działał, a teraz tylko dioda reaguje oczko proponuję odnaleźć i odłączyć ustrojstwo – zawsze to trochę prądu pobiera... usunąć wszystkie elementy starego alarmu i albo zamontować nowy, albo tylko centralkę na pilota aby cieszyć się otwieraniem na odległść usmiech


A nie da się tego zrekonstruować? Czy przyczyną może być np. zbyt słaba bateria w pilocie? Mój teść miał w Citroenie kiedyś tak, że niby wszystko reagowało ale bateria była słaba i nie dało się go zamknąć i otworzyć z pilota. Po zmianie wszystko wróciło do normy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 23:16
Posty: 159
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F, DOHC 1.5 16V

Postprzez infinito » 30 sty 2009, 14:58

waldii napisał(a):Rozwalony ale dziala??

dokladnie:)
jest caly poklejony tasma i mam tylko jedna sztuke...
poza tym chetnie dorzucilbym domykanie szyb... : )
Mateusz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2008, 15:18
Posty: 146
Skąd: Trójmiasto
Auto: mazda mx-3 1.6 1993

Postprzez chudy » 30 sty 2009, 21:11

infinito napisał(a):jesli masz na to jakis sposob bez wiekszej rzezby to kupuje ta uniwerslana centralke i pomozesz

Tak łatwo, że tylko plug and play to nie działa. Trzeba zwyczajnie odciąć starą centralkę razem z kostką a przewody które w ten sposób otrzymamy podpiąć pod odpowiednie przewody z kostki nowej centralki. Ułatwieniem jest to, że nie trzeba szukać fabrycznych kabli od kierunków itp. bo są już wyprowadzone przy starej centralce.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez infinito » 31 sty 2009, 00:27

hehe...
Dzieki chudy, glupia sprawa ale nie wpadlem na to:P
faktycznei trzeba bedzie tak zrobic..
a alarm stary obsluzy bez problemu?
pozdro
Mateusz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2008, 15:18
Posty: 146
Skąd: Trójmiasto
Auto: mazda mx-3 1.6 1993

Postprzez chudy » 31 sty 2009, 00:47

a ten pilot to jest od centralki czy od alarmu? Bo z tego co piszesz wygląda że masz oddzielną centralkę na pilota i alarm bez pilota. jeśli to sie zgadza, to alarm sterowany jest sygnałem masy z centralki i zamki również sterowane są sygnałem masy, więc powinno (teoretycznie) wszystko działać, jeśli nie to można to bez większych problemów "przystosować", np. gdyby alarm był sterowany plusem albo coś :), chociaż z mojego punktu widzenia lepiej było by zastąpić alarm który posiadasz pojedynczym urządzeniem, tzn. alarmem sterowanym pilotem obsługującym zamek centralny – takie all in one :), bo rozdzielanie różnych funkcji po kilku centralkach jest raczej uciążliwe i w sumie bardziej awaryjne. Pisałeś też o domykaniu szyb. Nowe alarmy mają najczęściej dodatkowy kanał do sterowania szybami więc wszystko miałbyś w jednym. Oczywiście to więcej pracy ale i efekt zazwyczaj lepszy :) Decyzja należy do Ciebie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez klapek1328 » 31 sty 2009, 12:24

Witam!

Mam kłopocik :D w mojej Madzi 323 BG (3 drzwi) posiadam centralny zamek. I tu pojawił się owy kłopot, a mianowicie: od kiedy go kupiłem centralny działał tylko przy zamykaniu drzwi od strony kierowcy a od wczoraj kiedy przekręcam kluczyk od drzwi kierowcy zamyka się tylko jeden z zamków tj ten który właśnie zamykam (czyli w praktyce centralny nie działą) :]

wiecie może co się mogło stać ew. jak to naprawić?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 sty 2009, 13:51
Posty: 5
Skąd: Kwidzyn
Auto: Mazda 323bg 1,3 benz 16V 1993r

Postprzez waldii » 31 sty 2009, 13:38

najprawdopodobniej wymiana silownika MASTER zalatwi problem ;)
waldii
 

Postprzez chudy » 31 sty 2009, 17:43

waldii napisał(a):najprawdopodobniej wymiana silownika MASTER zalatwi problem

czyli tego w drzwiach kierowcy z którego wychodzi pięć kabli. jak zdejmiesz tapicerkę spróbuj zewrzeć na chwilę przewody czarny i brązowy lub czarny i biały tego siłownika. Jeśli zamki zareagują to masz siłownik do wymiany, jeśli nie będzie reakcji przyczyny należy szukać w podłączeniu centralki.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez Y3TI » 21 lut 2009, 18:42

witam.mam centralny (prawdopodobnie oryginalny) na kluczyk bez alarmu a problem jest taki ze po zapłonie centralny automatycznie zamyka drzwi, po przekreceniu kluczyka w pozycje "LOCK" tez automatycznie zamyka drzwi,a jesli mam otwarte drzwi kierowcy i przelacze kluczyk w pozycje "LOCK" wtedy na zmiane otwiera i zamyka jak <killer> .Otwierajac auto od strony kierowcy z kluczyka otwieraja sie tylko drzwi kierowcy,otwierajac od strony pasazera otwieraja sie wszystkie i natychmiast zamykaja spowrotem. bedac w srodku auta "rygielkiem od kierowcy" moge zamknac wszystkie drzwi.ma ktos pomysl co to moze byc,powiem tylko ,ze wczesniej nic z centralnym sie dziwnego nie dzialo.moze ma to cos wspolnego z pogoda?woda sie gdzies dostala czy jak
Początkujący
 
Od: 27 sie 2008, 16:00
Posty: 5
Skąd: pruszków
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '98r DITD

Postprzez chudy » 21 lut 2009, 20:24

Y3TI, Zaczął bym od sprawdzenia stycznika przy wkładce zamka w drzwiach kierowcy. Jest to mała kostka z której wychodzą dwa przewody. Prawdopodobnie masz w niej zwarcie na pozycji "zamknij" dlatego nie działa otwieranie wszystkich zamków ze strony kierowcy, a po otwarciu drzwi od strony pasażera centralka otrzymuje impuls otwarcia, po czym przez zwarcie otrzymuje sygnał "zamknij" i natychmiast zamki się zamykają. Nic mi nei wiadomo na temat automatycznego zamykania drzwi po przekręceniu kluczyka, ale być może jest to również wina zwarcia w tym styczniku.
Obrazek
Ostatnio edytowano 1 mar 2009, 18:08 przez chudy, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez Y3TI » 21 lut 2009, 22:30

dzieki za szybka odpowiedz.sprawdze w wolnym czasie
Początkujący
 
Od: 27 sie 2008, 16:00
Posty: 5
Skąd: pruszków
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '98r DITD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki