Witam,
mam Mazde 323f z 2000r. SEDAN 1.5 (ZL) [just like this :
http://www.autogaleria.pl/fotografie/in ... =56&news=4 ] to jest bodajże 88KM, ma przebieg 210tys. , wymieniłem sprzęgło na nowe jakieś 1000 kilometrów temu bo stare już się zupełnie ślizgało i cud że ruszałem
![język :P](./images/smilies/jezyk1.GIF)
a tak to autko nie sprawiało żadnych problemów, jest świetne
![oczko ;)](./images/smilies/oczko.GIF)
Niedawno zauwazyłem że na odcinkach powyżej 30km skrzynia biegów zaczyna chodzic b. ciężko a nawet wyczuwalne jest lekkie tarcie, kiedy silnik ostygnie skrzynia chodzi spowrotem normalnie (gładko jak masło, żadnych problemów, czasami tylko jak wrzucam wsteczny to musze dwa razy rozsprzęglić ale to dość częste w większości samochodów), Nigdy wcześniej nie miałem żadnych problemów ze skrzynią , mam ten samochód nieco ponad 2 lata, nie katuje go i staram się o niego dbać.
I teraz pytanie czy może być to przyczyna złego oleju, lub zbyt dużej jego ilości w środku ( kiedy sie zagrzeje to sie pieni czy coś), ponieważ przy wymianie sprzęgła mechanik coś wspominał że mi "poprawili poziom oleju" w skrzyni.
Zastanawiam się nad wymiana oleju na taki jaki jest w instrukcji czyli SAE75W90 (G – 4) z tym że w instrukcji jest tylko podany rodzaj tego oleju a wymiana w manualnej skrzyni nie jest przewidziana ( opisali tylko dla automatu) więc pytanie czy mógłby mi ktoś opisać ( poniewąz się na tym nie znam, a na forum znalazłem wątki tylko o modelach z poprzednich lat) w jaki sposób wymienić olej w tego typu Madzi i czy jest sens się za to brać ( bo nie jest trudne ) czy lepiej dać już do mechanika ( tylko olej samemu kupić i stać nad nim żeby wszystkiego dopilnowac) i mieć święty spokój.
pozdrawiam wszystkich forumowiczów bo jestem tu nowy
![jupi <jupi>](./images/smilies/jupi.gif)