Pielęgnacja lakieru
Marceli Szpak napisał(a):Co sądzicie o wosku Dodo Juice Blue Velvet?
Pewnie jak każdy z Dodo fajny wosk letni, z [tiiit] zapachem
Ja na dniach będę ściągał Dodo Diamond White Hard Wax które 24.06 msca będzie miało 2 miesiące i jeszcze się trzyma.
Mam na stanie jeszcze DODO JUICE PURPLE HAZE PRO i się zastanawiam czy go nie położyć
- Od: 29 wrz 2006, 14:11
- Posty: 1329 (20/14)
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004
Marceli Szpak napisał(a):Co sądzicie o wosku Dodo Juice Blue Velvet?
średniak, nic nadzwyczajnego,
wolał bym już
http://www.shiningcar.pl/pl/p/FINISH-KA ... te-Wax/170
http://www.shiningcar.pl/pl/p/Race-Glaz ... -Sample/47
http://www.shiningcar.pl/pl/p/Race-Glaz ... -Sample/48
http://www.shiningcar.pl/pl/p/BILT-HAMBER-Auto-Balm/534
pawik22 napisał(a):Witam może ktoś doradzi , a mianowicie zrobiła mi się jasna plama na lakierze po gumowej podstawce CB Radia. Ząłączam zdjęcie
tylko pasta i to dość mocna, przypuszczam że i tak ślad zostanie, coś a'la znaku wodnego. jest to dość głęboki wżer
Kolejne pytanie
Mając SONAX Xtreme Polishing&Wax 2 NanoPro i np. Dodo Juice Blue Velvet wybrać opcję:
1. najpierw SONAX / mycie auta / woskowanie
2. olać SONAX i od razu wziąć się za woskowanie?
Chciałem chociaż częściowo skorzystać z "polishing" SONAXa
Z góry dzięki za radę
Mając SONAX Xtreme Polishing&Wax 2 NanoPro i np. Dodo Juice Blue Velvet wybrać opcję:
1. najpierw SONAX / mycie auta / woskowanie
2. olać SONAX i od razu wziąć się za woskowanie?
Chciałem chociaż częściowo skorzystać z "polishing" SONAXa
Z góry dzięki za radę
- Od: 10 gru 2010, 14:55
- Posty: 130 (1/0)
- Skąd: Poniatowa / Lublin
- Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.
Marceli Szpak napisał(a):. najpierw SONAX / mycie auta / woskowanie
ja bym raczej nie mył auta tylko od razu wosk dodo, są dwie możliwości , albo będzie się to ze 3 tygodnie trzymało albo spłynie po pierwszym myciu
To może zrobię tak – do ślubu mam 3 tygodnie, w ten weekend pojadę go SONAXem a kilka dni przed ślubem zastosuje Dodo 
- Od: 10 gru 2010, 14:55
- Posty: 130 (1/0)
- Skąd: Poniatowa / Lublin
- Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.
Nie wiem czy w tym dziale mogę spytać o środek do opon.
Zamierzam kupić jakiś specyfik bo do tej pory używałem zwykłego Plaka, co sądzicie o czymś z takim aplikatorem
http://allegro.pl/meguiar-s-hot-shine-t ... 78236.html
Zamierzam kupić jakiś specyfik bo do tej pory używałem zwykłego Plaka, co sądzicie o czymś z takim aplikatorem

MOJA MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=111631
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=111631
Marceli Szpak napisał(a):To może zrobię tak – do ślubu mam 3 tygodnie, w ten weekend pojadę go SONAXem a kilka dni przed ślubem zastosuje Dodo
raczej nie, dzień lub 2 przed nałóż wszystko.
jerrry napisał(a):Nie wiem czy w tym dziale mogę spytać o środek do opon.
Zamierzam kupić jakiś specyfik bo do tej pory używałem zwykłego Plaka, co sądzicie o czymś z takim aplikatoremhttp://allegro.pl/meguiar-s-hot-shine-t ... 78236.html
Aktualnie używam
- Od: 5 lip 2009, 23:42
- Posty: 1297
A ja używam tego:
http://allegro.pl/meguiars-endurance-ti ... 70935.html
Z tym wyjątkiem, że kupiłem na alleluja wersję o poj. 175ml. Myję opony gąbką nabierając na nią wodę z szamponem, którą uprzednio myłem auto. Spłukuję, pozwalam wyschnąć. Nakładam warstwę specyfiku aplikatorem do opon Monster Shine, porządnie ją wcieram, potem leci kolejna warstwa. Preparat nałożony w niedzielę, dziś opony wyglądają jak nigdy nie pucowane. Auto opłukiwane na bezdotyku ostatnim programem 2-3 razy w ciągu tych kilku dni.
Co robię nie tak? Czy powinienem odczekać jakiś czas przed nałożeniem kolejnej warstwy?
Ponadto, podejrzewam że część mazidła dostaje się na felgi, bo próbuję spłukać pył hamulcowy na bezdotyku, a on stawia zdecydowany opór.

Z tym wyjątkiem, że kupiłem na alleluja wersję o poj. 175ml. Myję opony gąbką nabierając na nią wodę z szamponem, którą uprzednio myłem auto. Spłukuję, pozwalam wyschnąć. Nakładam warstwę specyfiku aplikatorem do opon Monster Shine, porządnie ją wcieram, potem leci kolejna warstwa. Preparat nałożony w niedzielę, dziś opony wyglądają jak nigdy nie pucowane. Auto opłukiwane na bezdotyku ostatnim programem 2-3 razy w ciągu tych kilku dni.
Co robię nie tak? Czy powinienem odczekać jakiś czas przed nałożeniem kolejnej warstwy?
Ponadto, podejrzewam że część mazidła dostaje się na felgi, bo próbuję spłukać pył hamulcowy na bezdotyku, a on stawia zdecydowany opór.
kubsztyk napisał(a):Preparat nałożony w niedzielę, dziś opony wyglądają jak nigdy nie pucowane.
Ja w poniedziałek nakładałem tacie Hot Shine'a na Continentale. Dziś jeździłem tym autem i dalej wyglądają jak w poniedziałek. Nakładałem jedną grubą warstwę takim samym aplikatorem jak Ty masz. Zwracałem uwagę, żeby wszędzie dotrzeć, ale potem już nie wcierałem na siłę tylko pozostawiłem żeby opony sobie nasiąknęły. Nie wiem czemu u Ciebie efekt się nie utrzymuje, trzeba poszukać na kosmetyce aut podobnych wątków
Mam natomiast fajny sposób, który przyda się po przekładce opon lato/zima i na odwrót. Można wtedy na spokojnie i dokładnie umyć zdjęte opony. Po wyschnięciu podgrzewamy je suszarką i nakładamy żel pędzelkiem. Po podgrzaniu guma będzie bardziej chłonna, dlatego nakładamy go grubiej. Tak z każdą oponą. Zostawiamy na 1 dzień, żeby kapcie naciągnęły i aplikujemy drugą warstwę. To da naprawdę długotrwały efekt i zabezpieczenie
- Od: 5 lip 2009, 23:42
- Posty: 1297
Tomek6 napisał(a):(...)Po wyschnięciu podgrzewamy je suszarką i nakładamy żel pędzelkiem. Po podgrzaniu guma będzie bardziej chłonna, dlatego nakładamy go grubiej. Tak z każdą oponą. Zostawiamy na 1 dzień, żeby kapcie naciągnęły i aplikujemy drugą warstwę.
Ok, spróbuję teraz zaczekać dobę pomiędzy obiema aplikacjami. Lecz co do nagrzewania opon, to etykieta rzecze: "Apply to a cool, clean tire".

kubsztyk napisał(a):Lecz co do nagrzewania opon, to etykieta rzecze: "Apply to a cool, clean tire". Obrazek
Hmm... wiesz co, wyczytałem ten sposób już z rok temu na kosmetyce aut. Pisał to jeden z guru, nie pamiętam kto, bodajże Evo. Testowałem u siebie na początku marca i do tej pory opony wyglądają na przyzwoicie odżywione, nie tracą swojej barwy na rzecz brunatnej czy spłowiałej, ale dla blasku wymagają odświeżania.
- Od: 5 lip 2009, 23:42
- Posty: 1297
No tylko że ciężko mi użyć suszarki do ogrzania opon, bo mieszkam w bloku.. 
Prawda to, że http://showcarshine.pl/3-pielegnacja-tw ... fibra.html jest super hiper i wiele osób go poleca na KA? Warto się zaopatrzyć w ten produkt?
Prawda to, że http://showcarshine.pl/3-pielegnacja-tw ... fibra.html jest super hiper i wiele osób go poleca na KA? Warto się zaopatrzyć w ten produkt?
kubsztyk napisał(a):No tylko że ciężko mi użyć suszarki do ogrzania opon, bo mieszkam w bloku..
Prawda to, że http://showcarshine.pl/3-pielegnacja-tw ... fibra.html jest super hiper i wiele osób go poleca na KA? Warto się zaopatrzyć w ten produkt?
Warto, chociaż ja wolę http://www.pielegnowacauto.pl/kochchemi ... 500ml.html
tu jest moje porównanie do tańszego Valet PRO Yellow Bumper.
https://picasaweb.google.com/1037040730 ... directlink
a tak wygląda 10 dni po aplikacji po opadach
- Od: 29 wrz 2006, 14:11
- Posty: 1329 (20/14)
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004
A co jeszcze możecie polecić oprócz VP Dionysus oraz Koch Chemie? Może coś w mniejszej pojemności i zarazem przystępnej cenie o porównywalnej trwałości? Bo właściwie kosmetyków używam wyłącznie do swojego auta, więc nie ma sensu kupować wszystkiego w dużych opakowaniach (stąd kupiłem tester Megsa do opon). W sumie też zawsze mogę odkupić od kogoś używkę na KA.
Czy taki środek do plastików zewn. można używać również w środku np. do panelu sterowania szybami?
Czy taki środek do plastików zewn. można używać również w środku np. do panelu sterowania szybami?
kubsztyk napisał(a):A co jeszcze możecie polecić oprócz VP Dionysus oraz Koch Chemie? Może coś w mniejszej pojemności i zarazem przystępnej cenie o porównywalnej trwałości? Bo właściwie kosmetyków używam wyłącznie do swojego auta, więc nie ma sensu kupować wszystkiego w dużych opakowaniach (stąd kupiłem tester Megsa do opon). W sumie też zawsze mogę odkupić od kogoś używkę na KA.
Czy taki środek do plastików zewn. można używać również w środku np. do panelu sterowania szybami?
Te kosmetyki są baardzo wydajne. Butelka starczy ci na kilkadziesiąt aplikacji.
Co do wnętrza to nie wiem. one mają troszkę inne zastosowanie.
Jak nie chcesz dużo kaski wydać to do wnętrza zapodaj sobie
http://www.all4auto.pl/shiny-garage-app ... p575.html#
Cenowo rewelacja, bardzo wydajny. i robi swoje
Czyli zabezpiecza ,daje mat na desce i nie przyciąga kurzu.
oraz ładnie pachnie
- Od: 29 wrz 2006, 14:11
- Posty: 1329 (20/14)
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004
kubsztyk napisał(a):Czy taki środek do plastików zewn. można używać również w środku np. do panelu sterowania szybami?
Można nanieść cieniutką warstwę na listwy progowe, plastikowe obudowy podstawy fotelu itp., ale na kokpit szczerze mówiąc nie nanosiłem nic czego używam na zewnątrz, więc się nie wypowiem.
Na mnie dobre wrażenie robi AutoGlym Bumper Care http://mrcleaner.pl/autoglym-bumper-care-325ml-plastiki-i-guma-p1813.html. Sam teraz go używam
- Od: 5 lip 2009, 23:42
- Posty: 1297
Zewnętrzne plastiki, o które muszę dbać to relingi dachowe, elementy lusterek zewnętrznych, no i przy okazji lubię też "przelecieć" tylną wycieraczkę oraz przednie plastikowe nadkola (po wcześniejszym umyciu), no i czasem ramki tablic rej., plastik na podszybiu, no i myślałem też o aplikacji preparatu na przednie kratki wlotowe za pomocą pędzla.
Mówiąc o zastosowaniu wewnątrz chodziło mi o twarde, czarne plastiki, tj. sterowanie szyb, ew. klapki od nawiewów. Nie mam na myśli obicia na desce rozdzielczej itd.
Mówiąc o zastosowaniu wewnątrz chodziło mi o twarde, czarne plastiki, tj. sterowanie szyb, ew. klapki od nawiewów. Nie mam na myśli obicia na desce rozdzielczej itd.
kubsztyk napisał(a):Mówiąc o zastosowaniu wewnątrz chodziło mi o twarde, czarne plastiki, tj. sterowanie szyb, ew. klapki od nawiewów. Nie mam na myśli obicia na desce rozdzielczej itd.
Myślę, że można spróbować.
Na te elementy zewnętrzne, które wymieniłeś to taki tester FK powinien wystarczyć na dłużej. To są bardzo wydajne środki. Nie masz czarnych zderzaków więc największy wydatek środka z głowy
- Od: 5 lip 2009, 23:42
- Posty: 1297
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki