CB Radio
Ja mam zasilanie pociągnięte prosto z aku i też do tego założyłem jeszcze filtr przeciwzakłóceniowy i nic nie dało
Sprawdź tak jak pisze Marek
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3367 (90/160)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
miro62 napisał(a):gik napisał(a): bo że zakłócenia od alternatora potrafią być to ja wiem,
Sorkiale to źle wiesz... Alternator (jeśli jest sprawny) nie zakłóca, tu nie ma komutatora (nic nie iskrzy), tylko pierścienie ślizgowe...
Zakłócenia od alternatora będą w przypadku kiedy jest w nim niesprawna jedna z diód prostowniczych, bo alternator to prądnica prądu przemiennego trójfazowego, i w przypadku przepalenia jednej diody napięcie nie jest dokładnie prostowane. Ciężko to wyłapać, najlepiej rozebrać alternator i pomierzyć wszystkie diody. Wiem, zaraz niektórzy powiedzą że lampka ładowania powinna w tym przypadku świecić, ale nie zawsze tak będzie, nie zawsze zaświeci.
- Od: 5 paź 2013, 21:51
- Posty: 6
- Skąd: Kościan, Wielkopolska
- Auto: Mazda 3 sedan. Rok prod-2004
1600ccm/104KM. Silnik Z6
Ja swój problem rozwiązałem mianowicie masa była słaba.
Co do Twojego problemu to kiepsko to widzę miałem ten sam problem w Nissanie szumiał wentylator pompa paliwa i Bóg wie co jeszcze jak śmieci wchodzą przez antenę to lipa straszna. Wymieniłem kabel, przestawiałem antenę, zmieniałem położenie kabla i nic to nie dało po prostu SQ dałem na godz. 12 i pozbyłem się szumów kosztem zasięgu. Jedynie co mogę doradzić to próba podmiany radia. Z pewnego źródła wiem że M-Tech Legend 3 ma dobre filtry w nie jednym "trefnym" aucie działa bardzo fajnie. Obecnie w mojej M6 GY mam Unidena z Nissana i po włączeniu zapłonu też coś szumi a wentylator sieje na dwóch najszybszych biegach co prawda nie tak męcząco jak w Nissanie. Jedyne co mi się nasuwa na myśl to zmiana radia bo najpierw zmieniłem kabel potem antenę i nic to nie pomogło.
Co do Twojego problemu to kiepsko to widzę miałem ten sam problem w Nissanie szumiał wentylator pompa paliwa i Bóg wie co jeszcze jak śmieci wchodzą przez antenę to lipa straszna. Wymieniłem kabel, przestawiałem antenę, zmieniałem położenie kabla i nic to nie dało po prostu SQ dałem na godz. 12 i pozbyłem się szumów kosztem zasięgu. Jedynie co mogę doradzić to próba podmiany radia. Z pewnego źródła wiem że M-Tech Legend 3 ma dobre filtry w nie jednym "trefnym" aucie działa bardzo fajnie. Obecnie w mojej M6 GY mam Unidena z Nissana i po włączeniu zapłonu też coś szumi a wentylator sieje na dwóch najszybszych biegach co prawda nie tak męcząco jak w Nissanie. Jedyne co mi się nasuwa na myśl to zmiana radia bo najpierw zmieniłem kabel potem antenę i nic to nie pomogło.
"Pierwszego samochodu i pierwszej kobiety nigdy nie zapomnisz."
Stirling Moss
Stirling Moss
Heh wina jakiegoś zakłucenia po masie, nawet na ręcznym radiu zasilanym bateriami są zakłucenia, chyba tu nic sie nie da zrobić, sprawdze jeszcze połąxzenie glówne masy w aucie ale marne szanse
Wysłane z mojego NEXT
Wysłane z mojego NEXT
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Witam. Kupiłem antenę do CB Sirio ML-145. Ponieważ jest bardzo dużo podróbek, wprowadzili kody zdrapki, które rejestruje się na stronie. U mnie są 4 bloki znaków, pierwszy zawiera 3, a kolejne bloki już po 4 znaki. Natomiast na stronie w każdym bloku jest miejsce na 4! Oczywiście twierdzi, że kod nieprawidłowy. Czy ktoś kupił Sirio z kodem i jak to u Was wygląda?
--
Napisałem do producenta, odpowiedź miałem w ciągu pół godziny. Okazało się że pomyliłem "O" z "Q". Bardzo mały kontrast jest między kolorem tła a literami. Czyli jednak mam oryginał.
--
- Od: 5 cze 2009, 20:25
- Posty: 221
- Skąd: Łodzkie
- Auto: 626 GE 2.0 FS 116KM 1995r. + LPG KME Diego
Gdyby mój post pomógł komuś dokonać wyboru zestawu zCB. Jeżdżę M6 2.0 benzyna. Zakłóceń poza tylną wycieraczką której używam b rzadko nie zaobserwowałem. Radyjko to Yosan Pro120 antenka Willson little will. Zasilanie podłączone prosto pod aku. Antena dostrojona w serwisie. Bardzo dobry odbiór, z nadawaniem też zadnego problemu. Jest rf gain także miasto, trasa nie ma problemu z regulacją odbieranych info 
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- Od: 1 wrz 2014, 09:34
- Posty: 64 (0/2)
- Skąd: Centrum
- Auto: Mazda 6 GY 2003
2.0 141KM LF
Tutaj jestem
Witam, planuje zakupić sobie antenę do przenośnego radia Alana 100+ leży w domu a często jeżdżę samochodem służbowym wiec bym sobie zabierał w trasę. Myślałem nad Wilson Little Will. Kumpel kiedyś miał tą antenę właśnie w tym radiu i sprawowało mu się to bardzo dobrze. Macie jakieś inne propozycje w tej cenie (do 100zł). Nie chce też żeby była nie wiadomo jaka długa bo będę to często demontował i przenosił 
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3367 (90/160)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Marek 161BD081 napisał(a):Szukać antenki "zwartej" czyli z wyjściem autotransformatorowym (np. Sirio Performer, Turbo, ML145 itp).
Anteny "zwarte" (często opisywane jako "DC Ground") zwykle zbierają mniej śmieci z otoczenia niż typowe anteny "otwarte" GP.
Witam kiedyś dyskutowaliśmy na temat anten do mojego samochodu.
Czy któraś z wyżej wymienionych będzie pasować na mój uchwyt ? Obecnie mam Lemma Magnum AT71 wyczytałem ze sposób montażu to DV.
Bo jak patrzyłem to sama antena kosztuje ponad 100 zł i do tego uchwyt, wtyk i kabel i mamy 200
Pozdrawiam.
Edit:
Kilka godzin wałkowałem wiedze na temat anten i radia.
Dowiedziałem się że jednak mój Uniden 520xl to wcale nie President Harry II ASC
Antenę najlepiej wybierać taka o długości fali 5/8, zwarta do masy i im dłuższa tym lepsza
Niech mi ktoś jeszcze wytłumaczy czy ASC to to samo co ANL ?
Niby ten ASC załącza się automatycznie i nie trzeba regulować SQL?
Ciekawą propozycja jest radyjko M-Tech Legend III ma ASQ i droższy President Jimmy II ma ASC
Ten President Teddy to chyba jakaś lipa jest
Na aledrogo jest jeszcze poleasingowe Lafayette Ermes Pro.
Ale w pierwszej kolejności zajmę się chyba antena
Kolejnych kilka godzin wałkowania rożnych for i filmów.
Wychodzi na to że M-Tech Legend III wygrywa z konkurencja pod względem cena/jakość.
Jak na pierwsze radio to nie ma lepszego w tej cenie.
Kolejny EDIT
Tak czekając na jakaś odpowiedz kolegów doszedłem już sam co będzie dla mnie najlepsze
Jest nim antena:
Sirio Performer 800
Długość 165cm
Regulacja pochylenia: "klamka"
Antena zwarta
Typ montażu: PL lub wersja z kablem 4m (śruba od spodu)
Zalety:
– duży zasięg odbioru i nadawania – 20km w bardzo dobrych warunkach
– lekka konstrukcja to duży plus przy montażu na podstawie magnetycznej
– elastyczny promiennik – antenę można bez przeszkód zwijać i chować w bagażniku nawet małych aut
– regulacja pochylenia 180 stopni
– zamiast klamki można wkręcić śrubę, by uniemożliwić łatwy demontaż
– w przeciwieństwie do przegubu kulowego antenę można na stałe pochylić i bez problemu zestroić
– atrakcyjny wygląd
Długość anteny jest taka sama jak mam w chwili obecnej.
Wady:
– wymaga konserwacji – należy czyścić mocowanie raz na jakiś czas, szczególnie zimą (zapieka się)
– trzeba użyć dwóch rąk do pochylenia anteny
Sirio Turbo odpada z powodu braku ciągłego pochylenia. Stroi się ja tylko na wyprostowanej antenie i wtedy działa poprawnie, a moje miejsce montażu to tylny błotnik wiec antena musi być cały czas pochylona.
Sirio Megawatt też odpada z podobnego powodu bo kąt pochylenia bata ustawia się dopiero za cewka wiec będzie wystawać z jakieś 15 cm cewki i dopiero będzie można ja postawić do pionu
Mam nadzieje że moje kilkugodzinne poszukiwania i wypociny komuś pomogą przy wyborze anteny i radia w przyszłości
Pozdrawiam i szerokości.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3367 (90/160)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Szyna napisał(a):
Czy któraś z wyżej wymienionych będzie pasować na mój uchwyt ? Obecnie mam Lemma Magnum AT71 wyczytałem ze sposób montażu to DV.
Raczej na standardowym uchwycie bez kłopotów większość anten można zamontować.
Trochę problem może być jak przyłącze do anteny jest wtykiem kątowym LC27 bo trochę ciasno się w uchwycie robi.
Przy podłączeniu typowo śrubowym nie będzie takiego problemu – popatrz przykładowo:

Szyna napisał(a):Dowiedziałem się że jednak mój Uniden 520xl to wcale nie President Harry II ASC![]()
Jak najbardziej słuszne stwierdzenie bo to są zupełnie inne radia
Szyna napisał(a):A marka Stabo i Mtech to to samo co President.![]()
Z tym to nie bardzo się zgodzę.
President ma najwięcej wspólnego z Unidenem ale napewno nie ze Stabo czy jakimś DNT
Szyna napisał(a):Antenę najlepiej wybierać taka o długości fali 5/8, zwarta do masy i im dłuższa tym lepsza
Antena 5/8 ma dobrą charakterystykę promieniowania co jednak przy łącznościach lokalnych w zakresie kilku – kilkunastu km nie jest aż tak znacząca. Daje to przewagę przy łącznościach na dłuższe dystanse ale jak się używa radia jako antymiśka to nie ma też znaczenia.
Szyna napisał(a):Niech mi ktoś jeszcze wytłumaczy czy ASC to to samo co ANL ?
ASC – Automatic Squelch Control czyli automatyka blokady szumu (czasem nazywany też jako ASQ)
ANL – Automatic Noise Limiter – automatyczny ogranicznik szumów. To akurat większość radyjek posiada i w niektórych można to wyłączyć co jest przydatne przy łącznościach daaalekich
Szyna napisał(a):Niby ten ASC załącza się automatycznie i nie trzeba regulować SQL?
Teoretycznie tak to powinno działać ale poziom tej blokady czasem jest dosyć wysoki i słabszych rozmówców nie usłyszymy. Osobiście nigdy z tego nie korzystałem bo wolałem ręcznie sobie ustawić.
Szyna napisał(a):Ale w pierwszej kolejności zajmę się chyba antena
Dobra antena to podstawa!
Szyna napisał(a):Sirio Performer 800
Długość 165cm
Regulacja pochylenia: "klamka"
Antena zwarta
Typ montażu: PL lub wersja z kablem 4m (śruba od spodu) ...
Miałem swego czasu tą antenkę i bardzo sobie chwaliłem.
Szyna napisał(a):Jeżeli kiedyś będę miał jeszcze nadmiar kasy to na pewno zainwestuje w radio Legend III
Poszukaj lepiej jakiegoś starego radia, pełnoletniego radia a wówczas zobaczysz (usłyszysz) różnicę
Fajnie byłoby znaleźć takie, które poza filtrem ANL będzie posiadało jeszcze filtr NB (Noise Blanker) ale takie to zwykle większe gabarytowo sprzęty miały.
Poczytaj o tym filtrze NB np TUTAJ.
Pozdrawiam!
PS. szkoda, że nie mieszkasz bliżej to dałbym Ci radyjko do testów
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Tu jest porównanie Unidena, Stabo, M-Techa i Presidenta 
Z uchwytem nie będzie problemu bo będzie cały nowy razem z antena. Inaczej się na da
Oglądałem starsze radia na aukcjach i ich ceny mnie przeraziły
Poza tym tak jak piszesz wielkość 
Ale kwestia radia zostaje na pewno na następny rok.
EDIT:
Anteny doszły
Kupiłem sobie jeszcze miernik SWR.
Na razie udało mi się wystroić tylko Wilsona bo bardziej to była nauka obsługi
Ale udało mi się uzyskać ok 1.1 SWR na 20 kanale.
Myślec że przed świętami jeszcze mi się uda zamontować Sirio
EDIT:
Stroiłem ostatnio antenę znajomego i na mierniku wychodził mi SWR na 1 kanale duży a na 40 mały. Wyczytałem że jeżeli tak jest to trzeba antenę wysunąć
No i u niego jest taki problem że nie ma już z czego wysunąć
A na 20 SWR jest 3 xD Teraz pytanie czy ja skracać dalej czy co ? Żeby ten SWR spadł ?
Z uchwytem nie będzie problemu bo będzie cały nowy razem z antena. Inaczej się na da
Oglądałem starsze radia na aukcjach i ich ceny mnie przeraziły
Ale kwestia radia zostaje na pewno na następny rok.
EDIT:
Anteny doszły
Na razie udało mi się wystroić tylko Wilsona bo bardziej to była nauka obsługi
Ale udało mi się uzyskać ok 1.1 SWR na 20 kanale.
Myślec że przed świętami jeszcze mi się uda zamontować Sirio
EDIT:
Stroiłem ostatnio antenę znajomego i na mierniku wychodził mi SWR na 1 kanale duży a na 40 mały. Wyczytałem że jeżeli tak jest to trzeba antenę wysunąć
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3367 (90/160)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
A jaki masz SWR na kanale 40?
Zazwyczaj jak mamy duży SWR na kanale 1 i mały na kanale 40 to zwykle antenę trzeba skrócić.
Dla lepszego strojenia fajnie jest używać kabla o wielokrotności połowy fali (uwzgl. też wsp. skrócenia) aby nie działał on jako transformator impedancji. Dla pasma CB to będzie ok. 3,66m
Zazwyczaj jak mamy duży SWR na kanale 1 i mały na kanale 40 to zwykle antenę trzeba skrócić.
Dla lepszego strojenia fajnie jest używać kabla o wielokrotności połowy fali (uwzgl. też wsp. skrócenia) aby nie działał on jako transformator impedancji. Dla pasma CB to będzie ok. 3,66m
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
No to Sirio Performer zamontowane
Swr na 1 kanale 1, na 20 1.1, a na 40 1.3 Skracać jeszcze czy zostawić ?
Ogólnie oszałamiającej różnicy nie ma ale na pewno poprawił się trochę odsłuch jest czystszy głos. Tyle zauważyłem po pierwszym dniu użytkowania.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3367 (90/160)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Zostaw jak jest, poprawiając to różnicy raczej nie zauważysz 
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Jedyne co dzisiaj jeszcze zauważyłem to to że w mieście często znienacka wkradają mi się dość ostre zakłócenia tak na połowę skali
W trasie tego nie ma.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3367 (90/160)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Ta często jest w mieście i tego nie zmienimy. Mamy trochę infrastruktury, która jest dobrym "producentem zakłóceń".
Ciekawostka: parę dni temu jadąc z pracy do domu słuchałem całkiem dobrze jakiegoś polskiego mobilka w północnej Hiszpanii, który rozmawiał z innym oddalonym odemnie o jakieś 30-40km.
Tego drugiego niestety wcale nie słyszałem a i do pierwszego nie udało się dobić.
Poluj na takie łączności bo to fajna sprawa
Ciekawostka: parę dni temu jadąc z pracy do domu słuchałem całkiem dobrze jakiegoś polskiego mobilka w północnej Hiszpanii, który rozmawiał z innym oddalonym odemnie o jakieś 30-40km.
Tego drugiego niestety wcale nie słyszałem a i do pierwszego nie udało się dobić.
Poluj na takie łączności bo to fajna sprawa
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Taaa – szczególnie "ulubione" są dyspozytorki taxi 
No cóż – jednych cieszy propagacja a innych niekoniecznie. Sami nie jesteśmy w "eterze" więc trzeba brać poprawkę, że przy odpowiednich warunkach mogą nas daleko usłyszeć.
A te dobre warunki wbrew pozorom często zdarzają się przy mało interesującej pogodzie.
No cóż – jednych cieszy propagacja a innych niekoniecznie. Sami nie jesteśmy w "eterze" więc trzeba brać poprawkę, że przy odpowiednich warunkach mogą nas daleko usłyszeć.
A te dobre warunki wbrew pozorom często zdarzają się przy mało interesującej pogodzie.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki