Pielęgnacja lakieru

Postprzez malkolm » 21 paź 2011, 22:06

kubsztyk napisał(a):A na wiosnę być może podejdę do tematu bardziej profesjonalnie.

i będziesz mógł wykorzystać srp :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez kubsztyk » 21 paź 2011, 23:00

Twoją wypowiedź traktuję dwuznacznie:
1. srp na zimę się nie nadaje
2. srp to byle co i stosują go amatorzy, a profesjonaliści omijają go szerokim łukiem
Które z powyższych stwierdzeń jest prawdziwe? :P

Edit: Dobra, już sam sobie odpowiedziałem. ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez malkolm » 22 paź 2011, 20:05

srp jest półśrodkiem, jeśli masz dopieszczony lakier to lepiej dać cleaner i politurę pod wosk niż AIO , będzie trwalej, i może nawet będzie widać różnicę :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez kubsztyk » 22 paź 2011, 22:43

Ech, dopiero dziś przejrzałem na oczy. Moje auto to się nadaje, ale do 3-paka menzerny i maszyny.. A to srp to jednak nieporozumienie. I UC w moim przypadku też na niewiele się zdał.. Jedyne co, to prawa strona w porównaniu do lewej w pewnym stopniu odzyskała klarowność. Jutro druga warstwa Colli.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez malkolm » 23 paź 2011, 00:01

UC jest jedną z mocniejszych past tyle że na maszynie, ręcznie to sobie można potrzeć :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez kubsztyk » 23 paź 2011, 09:17

malkolm napisał(a):(...)ręcznie to sobie można potrzeć :)

Ano właśnie.. Do pasty o jakiej gradacji można przyrównać UC? 500? 1500?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Karol » 19 gru 2011, 19:52

Jaki wosk lub paste bytscie polecali chciualbym aby kolor byl glebszy.

Na warsztacie zawsze robilem tak ze lecialem pasta 1,2,3 z 3m ale to na maszynie a teraz nie mam dostepu do maszyny a chcialbym zrobic cos z lakierem.

Wczesniej stosowalem te pasty pod kolor auta ale to efekt na 2-3 mycia :(
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2009, 15:38
Posty: 1476 (1/0)
Skąd: READING/ Ostroleka
Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA

Postprzez malkolm » 19 gru 2011, 21:04

przeczytaj ostatnie ze 3 strony, wszystko już tutaj jest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Globy » 24 gru 2011, 16:13

kubsztyk napisał(a):
malkolm napisał(a):(...)ręcznie to sobie można potrzeć :)

Ano właśnie.. Do pasty o jakiej gradacji można przyrównać UC? 500? 1500?

UC po kilku zastosowaniach nawet ręcznie daje niezłe efekty (tzn. ułamek polerki mechanicznej, ale widać <usmiech> Warto go stosować z aplikatorem Tricolor. A SRP, ponieważ kiedyś kupiłem, używam do poprawy wyglądu względnie nowych aut ;)
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez tutee » 4 sty 2012, 18:11

przetestuję te sugestie przy wiosennym liftingu autka:)
tutee
 

PostTen post został usunięty przez Don Corleone 27 lut 2012, 20:04.

Postprzez Don Corleone » 27 lut 2012, 20:04

Meguiar's NXT lub GoldClass i Collinite 476. Najbardziej sprawdzone :)

Osobiście Miatę robię Gold Class.
Padre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2007, 11:14
Posty: 1442
Skąd: Pruszków
Auto: BA KF->NB BP->FE 13B

Postprzez malkolm » 28 lut 2012, 00:20

NXT dobry na jasne kolory, na ciemne są lepsze
gold class na lato ok, ale za tą kasę są lepsze
476 na zimę numer 1. trwałość nieziemska :)
zymol, ogólnie fajne woski, używałem 3
japon, na lato bardzo fajny, wygląd , zapach i przyjemność z obcowania super
titanium, ciut trwalszy od japona, zapach fajny kokosowy, wygląd bez zastrzeżeń
atlantiq, mega wydajny, dość trwały, pachnie gożdzikami co mi nie odpowiada. gdyby jeszcze cena była inna :)
do zymola radzę dokupić HDC, upierdliwy w pracy ale super efekty.
swissvax , bezpośrednia konkurencja zymola jakościowa i cenowa, jeszcze nie używałem
megs #16, niestety już w polsce prawie nie dostępny, wosk legenda, trwały prawie jak 476, wygląda lepiej, ciężki w polerowaniu jeśli ktoś nie umie
dodo , woski naturalne, wszystkie fajnie pachną, gorzej z trwałością, fajnie się pracuje z nimi. miałem kilka.
chemicalguys 50/50 dla mnie numer 1, szczególnie do jasnych lakierów, mega połysk, dość trwały, fajnie się pracuje, zapach pasty do butów :)
chemicalguys celeste detaglio, droższy i moim zdaniem gorszy brat poprzednika,
chemicalguys jetseal, szkoda kasy, chyba że pod 50/50 albo do polerowanego alu
k2 ultrawax , najlepszy wosk do 20 zł jaki używałem.
megs cleaner wax, średni i nietrwały.
polischangel master sealent, w fazie testów, chyba za tą cenę kupił by coś lepszego.
lusso oro, średniak, szkoda kasy
pewnie o kilku może i nastu zapomniałem, jak coś to pytaj :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez 89matthew89 » 5 mar 2012, 22:27

A ja polecę od siebie na lakier bez polerki AG SRP + TechWax 2.0(fajnie pachnie) zestaw świetnie kryjący drobne rysy <spoko> :D prawda taka że polerki nic nie zastąpi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2009, 19:15
Posty: 202
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–

Postprzez Christianocompl » 15 mar 2012, 19:31

Witam.
Jako że jestem tu nowy na forum i po przeczytaniu tego tematu chciałbym się dowiedzieć paru rzeczy.
Dowiedziałem się od was o etapie ,,glinkowanie,,.
Tak więc jakie czynności powinienem po kolei wykonać i jakimi środkami w miare w przystepnej cenie.
1.Mycie
2.Glinkowanie
... i co dalej....
dodam ze moj kolor auta to morski.
Początkujący
 
Od: 14 mar 2012, 12:18
Posty: 20
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323f BA 1.5 90KM 98r.

Postprzez Beny » 15 mar 2012, 20:14

Christianocompl napisał(a):1.Mycie
2.Glinkowanie
... i co dalej....

Zależy ile masz kasy na wydanie :)

Przygotowanie lakieru czyli jeśli ręcznie to aplikator tricolor w łape i do tego polecany przez wszystkich Meguiar's Ultimate Compound.
A jeśli coś tańszego cię interesuje ja robiłem porównanie do SONAX Xtreme Polish & Wax Nr.3 i według mnie jest lepiej jak po UC i połowę taniej.
Na czerwonym lakierze zniwelowało więcej rys i kolor był głębszy niz po UC.
Później DODO JUICE LIME PRIME i na to jakiś dobry wosk,np tester dodo http://showcarshine.pl/45-dodo-juice
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8674 (86/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez surlik1 » 15 mar 2012, 21:30

Witam,

zbliża się wiosna więc postanowiłem zregenerować moją 11 <płacze> letnią Mazdę 626. Czytałem już wiele opinii jednak wolę zapytać jeszcze was. Czy ktoś korzystał z tych produktów i może któryś polecić:
1. Sonax Regenerator Lakieru + Sonax Politura ( czerwone opakowania) słyszałem, że jest dobre
2. Sonax Xtreme Polish & Wax ( zdjęcia z początku postu pokazują, że produkt daje radę)
3. Porzelack Safe Cut, czy ktoś korzystał, czy nadaję się do metallica?
4. Motip Colour Renovator
Produkty może nie są z najwyższej półki, ale zależy mi również na cenie. Pomóżcie, który z produktów wybrać, aby Mazda znowu nabrała blasku jak z Salonu, czy może wydać troszkę więcej i zrobić to raz a dobrze, używając UC?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 20:56
Posty: 72
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 BN 2017r. 2.0l
Mazda 626 2000r. 2.0l

Postprzez Don Corleone » 15 mar 2012, 21:42

Christianocompl napisał(a):1.Mycie
2.Glinkowanie
... i co dalej....

Beny napisał(a):Zależy ile masz kasy na wydanie :)
<spoko>

Jeżeli ma być po kolei i poprawnie, a nie jak z telezakupów ;) to:
1. mycie
2. osuszanie
3. glinkowanie
4. płukanie
5. osuszanie
6. usuwanie rys
7. płukanie
8. osuszanie
9. opcjonalna polerka. Nie polecam tu zabawy ręcznie. Da się ale w 1/4 roboty będziesz klął na czym świat stoi.
10. odtłuszczanie
11. płukanie
12. osuszanie
13. woskowanie


ad 3. Polecam glinki Sonüs lub Meguiar's: http://www.zmiloscidoaut.pl/glinki-cat-33.html

ad 6. Ja używam Ultimate Comopund http://www.zmiloscidoaut.pl/meguiars-ul ... id-53.html , ale u mnie było sporo do poprawienia. Na małe hologramu i delikatne rysy lepszy jest SwirlX http://www.zmiloscidoaut.pl/meguiars-swirlx-id-26.html
Sonaxa wspomnianego przez Beny'ego nie testowałem, więc się nie wypowiem.

ad 9. Wybór jest tak kolosalny że ciężko coś podpowiedzieć, gdy nie wiem w jakim stanie masz lakier. Z rzeczy które są polecane przez firmy zajmujące się tym tematem to aktualnie Menzerna http://www.zmiloscidoaut.pl/polerowanie ... tml?pif=20

ad 10. Tak jak Beny polecam Dodo Lime Prime :) http://www.zmiloscidoaut.pl/dodo-juice- ... id-93.html

ad 13. Wosk dobrze dobrać do koloru auta:
Christianocompl napisał(a):kolor auta to morski

Jakbym moją żonę słyszał :P
Poproszę jak dla faceta. Bałtyk czy morze Śródziemne. Ciemny niebieski czy jasny niebieski?

Jak jasny to polecam Meguiar's NXT, jak ciemny to Collinite 476 lub Meguiar's Gold Class http://www.zmiloscidoaut.pl/woskowanie-cat-14.html



Edit:
surlik1 napisał(a):czy może wydać troszkę więcej i zrobić to raz a dobrze, używając UC?

Przy detailingu niestety nie da się tanio i dobrze. Tu po prostu to nie działa. Można zrobić tanio, a po tygodniu wracamy do stanu z przed pracy i pieniądze idą w błoto.
Osobiście odpuściłbym sobie firmę Sonax (nie mylić z Sonüs, bo to dwa różne światy ;) ). Większość ich produktów, choć przyznaje nie wszystko to nic nie warty szajs marketowy.
Padre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2007, 11:14
Posty: 1442
Skąd: Pruszków
Auto: BA KF->NB BP->FE 13B

Postprzez Christianocompl » 16 mar 2012, 10:54

Dzieki Panowie !!
szampon,glinke już wybrałem, teraz tylko się zastanawiam nad usuwaniem rys.
Meguiar's słyszałem że dobry. a Beny co Ty powiesz na temat Sonaxa ??

Jakbym moją żonę słyszał :P
Poproszę jak dla faceta. Bałtyk czy morze Śródziemne. Ciemny niebieski czy jasny niebieski?

Jak jasny to polecam Meguiar's NXT, jak ciemny to Collinite 476 lub Meguiar's Gold Class http://www.zmiloscidoaut.pl/woskowanie-cat-14.html

Kolor to zmienia się jak kameleon,:):) Ale kolorek taki jak ma Beny na zdjęciu:)

czyli wosk Collinite 476 ??:) wydaje mi się że lepsze rozwiazanie od Mega.;)
Początkujący
 
Od: 14 mar 2012, 12:18
Posty: 20
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323f BA 1.5 90KM 98r.

Postprzez Don Corleone » 16 mar 2012, 11:11

Christianocompl napisał(a):czyli wosk Collinite 476

Nie znam osoby, która stosowałaby Colli 476 i go nie polecała ;)


Co do Sonaxa to przyznaję, że z "szajsem" może mu za bardzo poleciałem, bo można dużo, dużo gorsze rzeczy dostać, ale do prawdziwych produktów do detailingu mu brakuje.
Ja nie miałem od nich nigdy, czegoś co by działało dobrze, ale są niektóre produkty chwalone.
Padre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2007, 11:14
Posty: 1442
Skąd: Pruszków
Auto: BA KF->NB BP->FE 13B

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki

cron