Dodatki uszlachetniające do oleju?

Postprzez Fans » 3 mar 2013, 10:42

Jako, że nie znalazłem takiego tematu, zakładam.
Jestem ciekawy czy używacie lub stosujecie takie oleje i dolewacie je do swoich mazdeczek przy tankowaniu?
Na wielu forach doczytałem, że bardzo dużo osób praktykuje takie rzeczy.
Doczytałem, że dolewają tego nagminnie taxiarze, a nawet niektóre ASO, choć oficjalnie nikt się do tego nie przyzna.
Ogólnie rzecz biorąc chodzi o to, że ten olej ma lepsze właściwości smarowne, podobno rozpuszcza i spala nagar na wtryskach oraz silnik chodzi ciszej.
Ja osobiście, nie praktykowałem nic z tych rzeczy, bo nie wiem jak zareagowałaby Mazda, nic na tym forum o tym nie znalazłem.
Po przejęciu na forum nissana, powoli doczytuje, że są i tam znane takie procedury.
Podobno najlepszymi są Liqui Moly 1052, Ravenol Skuter 2T, Elf Moto 2 HP Eco 2T.
Jakie jest wasze zdanie na ten temat?
Opel Vectra 2.0 GT 91r. ---> Opel Vectra 1.8 CD 96r. ---> Toyota Avensis 2.0 D4D 00r. ---> Mazda 6 2.0 MZR-CD (CiTD) 04r.---> Nissan X-trail 2.2 dCI 04r.---> Opel Insignia 2.0 CDTI 160KM 4x4 2013r., kombi
Pozdrawiam Lukatoari
https://www.facebook.com/AlfabetSmakuMadzi/?fref=ts
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2010, 12:16
Posty: 516 (3/2)
Skąd: Białełęka Warszawa
Auto: Opel Insignia 2.0 CDTI 4x4 2013r., 160 KM

Postprzez kubsztyk » 3 mar 2013, 15:03

Dzięki za rozpoczęcie takiego tematu. Bez niego, nie wiem czy bym się o czymś takim dowiedział. Przyznam, że nieźle mnie wciągnął i czytam o tym już od dwóch godzin. Najlepiej i najobszerniej opisane jest to na tym forum: http://www.forum.alfaholicy.org/forum_o ... gulce.html Ja na tą chwilę stosuję od jakichś trzech kwartałów Fuchs Titan Fuel Plus Bar. Co mogę na jego temat powiedzieć: Zacząłem aplikować ten środek do zwykłego ON w lipcu zeszłego roku. Już na drugim zbiorniku zaobserwowałem cichszą pracę wtryskiwaczy – wcześniej potrafiły zaklepać przez pierwsze kilkanaście metrów na zimnym motorze – w lato! Zimą przerzuciłem się na lepszą ropę z racji groźby jej zamarznięcia i profilaktycznie dodawałem troszeczkę depresatora. Fuchsa na ten czas odstawiłem. No i bociany powróciły pod moją maskę. Jako że zima wraz z mrozami ustąpiła, więc znów powrócę do kombinacji zwykły ON + dodatek Fuchs. Niemniej, tak ogromna ilość głosów "za" oraz testy i opinie na temat dodawania półsyntetycznego oleju 2T zaczynają mnie powoli przekonywać do tego rozwiązania. Ale kwestia do przemyślenia i jeszcze dużo tekstów i wypowiedzi do przeczytania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez seba626 » 3 mar 2013, 15:28

ja dolewam do kazdego tankowania Makita 2t koszt 25zl za litr(nie najdrozszy ale i nie najtanszy) dolewam 20ml na okolo 20l ON. silnik pracuje bardziej miekko, przynajmniej mi sie tak wydaje. negatywnych skutkow chyba niema.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez Swoop » 3 mar 2013, 17:55

ja w sezonie letnio-zimowym dodaję do każdego tankowania dodatek Millersa poprawiający smarowanie i czyszczenie wtrysków. Po pierwszych tankowaniach dało się zauważyć różnicę – cichszą pracę silnika.

Nie wiem czy to to samo co olej 2T, ale trzeba będzie może przetestować
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 22:42
Posty: 302 (4/0)
Skąd: Ełk
Auto: M6 GY MZR-CD 121KM '03

Postprzez Fans » 3 mar 2013, 18:09

Na forum avensis.info jest tego aż 40 stron
https://avensis.info/viewtopic.php?f=69&t=11501
Opel Vectra 2.0 GT 91r. ---> Opel Vectra 1.8 CD 96r. ---> Toyota Avensis 2.0 D4D 00r. ---> Mazda 6 2.0 MZR-CD (CiTD) 04r.---> Nissan X-trail 2.2 dCI 04r.---> Opel Insignia 2.0 CDTI 160KM 4x4 2013r., kombi
Pozdrawiam Lukatoari
https://www.facebook.com/AlfabetSmakuMadzi/?fref=ts
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2010, 12:16
Posty: 516 (3/2)
Skąd: Białełęka Warszawa
Auto: Opel Insignia 2.0 CDTI 4x4 2013r., 160 KM

Postprzez []gk[] » 4 mar 2013, 21:36

Wiedźmami mi tu zaleciało. Mi czasem się wydaje, że po posprzątaniu auta silnik pracuje ciszej. <czarodziej>
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2009, 18:16
Posty: 50
Skąd: Siedlce
Auto: Mazda 6, GY 2004r. 2.0D 136KM

Postprzez dobrzyn22 » 5 mar 2013, 11:48

Fans napisał(a):Jako, że nie znalazłem takiego tematu, zakładam.

a te:
viewtopic.php?f=97&t=794
viewtopic.php?f=90&t=104749

?? :D
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5157 (20/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez konik_kr » 6 mar 2013, 17:28

ja to dolewam 200 ml oleju husqvarna na pełny bak i jest o wiele cichsza praca silnika a właśnie to doradził mi znajomy mechanik zajmujący się wyłącznie dieslami a efektów ubocznych na razie nie stwierdziłem a jeżdżę tak ze 2 lata. :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2007, 20:52
Posty: 60
Skąd: Syrynia
Auto: Opel Corsa od żony
była:
Mazda 6 2.0 MZRCD 121 kucyków

Postprzez kubsztyk » 16 mar 2013, 22:50

Kupiłem Liqui Moly 1052 i zalałem 250ml przy ostatnim tankowaniu + Fuchs Titan Fuel Plus. Na razie przejechane 120km więc ciężko coś stwierdzić. Jedyne, co na razie zauważyłem, to...
że mazda puszcza czarno-niebieskiego bąka po odpaleniu po nocnym postoju przy obecnych, minusowych temperaturach.. :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez boczek » 22 lip 2014, 22:26

U mnie bardzo dobrze sprawdził się ceramizer. W zimie miałem zawsze problem z odpalaniem, a teraz jest dużo lepiej. Silnik też chyba minimalnie równiej pracuje.
"Kiedy jade, czuje ulge. Nie czuje zadnych ograniczen..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2014, 01:19
Posty: 34 (0/2)
Skąd: Kalisz
Auto: Mazda 323f 1,5 PB

Postprzez Forte » 19 sie 2014, 13:59

Witam Kolegów,
no to i na mnie przyszła pora, żeby się dopisać do tego wątku.

Dlaczego tak późno? Przecież wątek Forte istnieje na tym Forum już kilka lat ?
Dlaczego więc temat dodatków do olei był przez nas omijany? Do zalet stosowania Forte Advanced Diesel Fuel Conditioner nie chcę nikogo przekonywać. Jest bardzo , bardzo dużo kolegów, którzy używają go ciągle. Przypomnę, że ten produkt czyści i smaruje instalację zasilania paliwa, więc dyskusje czy wlewać do baku np. olej do dwusuwów, żeby nasmarować wtryskiwacze, uważam za bezcelową.
Mixol to olej i przy spalaniu zawsze będzie wytwarzał nagar , a ten będzie blokował rowki i pierścienie uszczelniające cylindry oraz komorę spalania i denka tłoków. Taki olej jedne naprawi (nasmarowanie wtryskiwaczy)a drugie zepsuje zablokuje pierścienie i powiększy przedmuchy do układu korbowo-tłokowego.
Powodem dopisania się do tego postu jest jeden z kolegów, który posiada Mazdę 323, która spala mu spore ilości oleju. Na jego przykładzie, chcę gruntownie omówić temat i wrócić kolegów uwagę na istotne elementy.
Po pierwsze silnik spalinowy zawsze będzie wytwarzał zanieczyszczenia ale czasem jest ich więcej a czasem mniej. Jak używamy auta w cyklu miejskim , będzie ich bardzo dużo a jeżdżąc po autostradzie , o wiele mniej. Spalanie mieszanki jest zawsze niepełne. Oczyszczanie wtryskiwaczy i kolektora ssącego powoduje lepsze spalanie paliwa i mniej brudu dostaje się w głąb silnika.
Większość kierowców nie jest informowana , przez mechaników, że należy cyklicznie oczyszczać te podzespoły i tego prawie nikt nie robi, a przynajmniej jak już robi to mniejszość.
Do jakiegoś tam przebiegu system EOBD daje sobie radę a po przekroczeniu nadmiernej ilości , zanieczyszczeń , wyskakują nam różne błędy domyślne, informujące o złej pracy podzespołów. Nie oczyszczane cyklicznie auto ma spore ilości zanieczyszczeń , które osadziły się w rowkach i na pierścieniach , uszczelniających cylindry. To jest początek procesu wzrostu spalania oleju. Następnie co 10-15-30 …–? tys km wymieniamy olej, nie czyszcząc układu smarowania. Wlewamy zawsze czysty olej do brudnego silnika (aż 15% brudnego oleju , zostaje w silniku) i w ten sposób doprowadzamy do jeszcze większego zanieczyszczenia rowków i pierścieni : smarujących i zgarniających oraz blokady smoka. Olej jest poprzez nieszczelności wychlapywany i przez nieszczelne pierścienie uszczelniające, przedostaje się do komory spalania, gdzie silnik spalając go, dokłada następna warstwę nagaru do rowków, a pierścienie coraz bardziej są blokowane i nie mogą już wystarczająco dobrze doszczelniać cylindrów..
Jak widzicie wlewanie do takich silników dodatków może doprowadzić i doprowadza często do awarii.
Co w takim razie zrobić żeby silnik nie brał oleju.
Odpowiedź nie jest prosta bo i przypadków jest bardzo dużo .
Jednak zrobię pewne założenie i podam procedurę, jaka w 100% zmniejszy spalanie oleju przynajmniej o połowę
Przypadek I
Mazda 323 diesel . Przebieg 300 tys km . Samochód bierze 0,6 litra oleju na 1000 km. Samochód jest sprawny, zapala i ma normalną moc. Silnik nigdy nie był nadmiernie przegrzany, co mogłoby spowodować utratę sprężystości pierścieni.

Należy odblokować pierścienie , oczyszczając układ smarowania, płucząc go specjalnym olejem czyszczącym (ma on wyższe właściwości smarne niż sam olej). W tym samym czasie, podając odpowiednie produkty do baku, oczyścić wtryskiwacze , komorę spalania i pierścienie uszczelniające cylindry. Skontrolować kolektor ssący , jeżeli jest brudny odpowiednim aerozolem umyć go (na pracującym silniku).
Po czyszczeniu podzespołów wymienić olej i filtr i dodać dodatek, którego zadaniem będzie pozbycie się zanieczyszczeń ze wszystkich elementów, które nie zostały w 100% oczyszczone. Dzieje się to już w czasie jazdy po wymianie oleju. Można jeszcze w takim aucie dodać dodatek uelastyczniający uszczelniacze zaworowe, przez które również olej może wyciekać.
Efekt- odblokowane pierścienie uszczelnią cylindry, zmniejsza się przedmuchy i mniej oleju będzie spalane. Jak widzicie nie ma tu mowy o jednym preparacie ale o 6 ciu. Mamy taką procedurę, która jest sprawdzona i działa. Jednak jak silnik ma popękane pierścienie lub straciły one sprężystość , na skutek przegrzania , nic już nie pomoże , trzeba wymienić silnik albo go remontować. Jednak żeby to stwierdzić nie ma innego sposobu jak kompleksowe oczyszczenie. Pozdrawiam wszystkich, którzy dobrnęli do końca tego, przydługiego wykładu :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2008, 10:53
Posty: 49
Skąd: Warszawa

Postprzez boczek » 26 sie 2014, 22:22

Moim zdaniem takie dodatki na pewno nie zmniejszą spalania żebyś to mógł w ogóle odczuć, chodzi o wydłużenie żywotności. W moim przypadku bardzo dobrze sprawdza się ceramizer, silnik troch równiej pracuje na luzie i w zimie chyba lepiej odpala.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2014, 01:19
Posty: 34 (0/2)
Skąd: Kalisz
Auto: Mazda 323f 1,5 PB

Postprzez kubsztyk » 27 sie 2014, 11:12

Forte napisał(a):(...) Przypomnę, że ten produkt czyści i smaruje instalację zasilania paliwa, więc dyskusje czy wlewać do baku np. olej do dwusuwów, żeby nasmarować wtryskiwacze, uważam za bezcelową.
Mixol to olej i przy spalaniu zawsze będzie wytwarzał nagar , a ten będzie blokował rowki i pierścienie uszczelniające cylindry oraz komorę spalania i denka tłoków. Taki olej jedne naprawi (nasmarowanie wtryskiwaczy)a drugie zepsuje zablokuje pierścienie i powiększy przedmuchy do układu korbowo-tłokowego.

Oczywiście, do ukazania "wad" stosowania oleju do dwusuwów użyłeś jako przykładu najgorszego, pamiętającego jeszcze czasy PRL-u oleju. Olej 2T pomaga – czyści i smaruje, a także polepsza spalanie mieszanki dieslowskiej. Zostało to doświadczalnie udowodnione poprzez badania w laboratorium z inicjatywy użytkowników niemieckiego forum motoryzacyjnego motortalk.de. Otóż w wyniku pomiarów próbek oleju napędowego okazało się, że w wyniku wprowadzonych bodajże w 2007 roku restrykcji UE dotyczących zawartości siarki w ON znacząco spadła smarność paliwa. Użytkownicy w/w forum poddali badaniom próbki czystego ON oraz ON z dodatkiem oleju 2T w stosunkach odpowiednio 1:50 oraz 1:250. Okazało się, że choć w przypadku większego stężenia smarowidła do dwusuwów (1:50) liczba cetanowa ON ulegała znacznemu spadkowi, tak przy proporcji 1:250 liczba cetanowa ON nie zmieniała się, za to w diametralnie wzrastała smarność paliwa, co zostało potwierdzone skanami wydruków z badań laboratoryjnych. Dodatkowo, samochód został poddany badaniu zawartości spalin i okazało się, że na mieszance ropy z olejem 2T silnik wypluwał dużo dużo mniej trujących związków, aniżeli podczas działania na "czystym" oleju napędowym. Zauważono również rzadsze cykle wypalania filtrów DPF przy stosowaniu dodatku oleju do dwusuwów, co jest potwierdzeniem powyższej tezy dotyczącej czystszych spalin.
Ważnym jest, do czego doszli użytkownicy motortalk.de po szeregu doświadczeń, aby używać oleju półsyntetycznego, ponieważ olej syntetyczny ma zbyt wysoką temperaturę spalania i może dopalać się w wydechu / katalizatorze / turbosprężarce i może ulegać niepełnemu spalaniu, natomiast olej mineralny ma z kolei zbyt niską temperaturę spalania, co prowadzić może do spalania stukowego. Zalecaną proporcją jest 1:250-1:200, co odpowiada 200-250ml oleju 2T na 50l ropy (ja wlewam 100ml na bak 50-55l, bo zawsze w baku zostaje mi około 10l, a więc olej 2T się kumuluje). I kolejną ważną rzeczą jest stosowanie oleju niskopopiołowego. Polecanymi olejami są (w szczególności) Liqui Moly 2-takt Motoroil 1052, Ravenol 2T, Orlen Platinum 2T.
Więcej zalecanych olejów, a także więcej wyczerpujących informacji do poczytania (wyniki wyszukiwania z google): http://goo.gl/QEVHf5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez dayman » 31 sie 2014, 22:35

Kolego boczek tego ceramizera do jakiego silnika lales? Ile km przejechane? Dosc sporo slyszalem na jego temat tych dobrych i tych zlych opin, ale jak jest faktycznie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2012, 17:36
Posty: 111 (2/0)
Skąd: Norway, Drammen
Auto: Mazda 323 BA 1.8 1998

Postprzez boczek » 15 wrz 2014, 21:42

Benzyna 1.5, zrobiłem 20 tys i tak jak pisałem zmiany w spalaniu nie odczułem( ale mam ciężką nogę:), przy spokojnej jeździe może jakąś różnicę zrobi). Co do opinii to jest ich tyle ile ludzi, jednemu pomógł, drugiemu nie. Ale nie widziałem póki co żeby zaszkodził.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2014, 01:19
Posty: 34 (0/2)
Skąd: Kalisz
Auto: Mazda 323f 1,5 PB

Postprzez maziadm » 8 paź 2014, 09:29

ELF OffRoad leję 250-350ml na każde tankowanie pod korek, a każde jest pod korek. Tak praktykuję od ponad 3lat na silniku RF5C.
Czas pomyśleć nad zmianą i pójdę w LM1052 lub RavenolSkuter – zobaczę jak z dostępnością.

Lać 2T do On trzeba, zostało to wielokrotnie potwierdzone.
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez mikomajster » 5 gru 2014, 20:34

Witam, ja lałem Ceramizer do silnika, najpierw do zużytego Fiata maeea, z silnikiem diesla, miał zużyte wałki w głowicy nie mieszczące się w normach serwisowych, po wlaniu 2 dawek, i powtarzaniu po każdej wymianie oleju i filtrów przejezdziłem na nich 80 tyś. km bez problemu, a jak sprzedawałem miał już koło 380tyś i silnik działał. Następne testy prowadziłem na Fordzie Focusie 1,6 diesel, nie było żadnego efektu oprócz cichszej pracy silnika, spalanie takie samo.
Co do mazdy też zastosowałem profilaktycznie jedna dawkę, też minimalnie sciszyło silnik, poza tym efektów nie widziałem, zadnej róznicy w spalaniu.
Wydaje mi się że jest to dobry preparat ale daje efekty dla samochodów z dużym przebiegiem, i jak ktoś chce profilaktycznie zmniejszyć tarcie przy uruchamianiu na zimno.
Nie zauważyłem żadnych skutków ubocznych, sitko od smoka olejowego mam czysciutkie, i z mazdą nic złego się nie dzieje.
Początkujący
 
Od: 27 gru 2012, 10:17
Posty: 15
Skąd: Głuchów, wielkopolska
Auto: MAZDA 6, 2.0 MZR-CD 143KM DPF,
24.03.2006
84000km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki