Olej opałowy?

Postprzez Uczeń89 Bawaria Motors Ka » 29 maja 2008, 11:28

Czy nasze podzespoly mechaniczne sa odporne na olej opałowy tak jak silnik tdi czy mercedesa ?
Cena oleju napedowego ma do wakacji wrosnac do 5 zl
Dlatego moze lepiej zalewac nasze baki dobra opalowka
ale w konsekwencji bedziemy miec do wymiany wtrykiwacze po przebiegu zedu 200kkm :|
Czy ktos z forumowiczow kozystal z takiego wynalazku?

Pzdrawiam
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2008, 15:27
Posty: 10
Skąd: Katowice
Auto: 626 GW 2.0 DITD 110 ('02)

Postprzez Lukano » 29 maja 2008, 12:06

Uczeń89 Bawaria Motors Ka napisał(a):odporne na olej opałowy tak jak silnik tdi czy mercedesa ?

A są odporne ?? Beczka 1980 roku to może pośmiga na opałowym, ale TDI VW ?? Pierwsze słyszę ;) Przy takim ciśnieniu sprężania raczej nie ;)
Uczeń89 Bawaria Motors Ka napisał(a):Dlatego moze lepiej zalewac nasze baki dobra opalowka

Lepiej mnie jeździć na normalnym oleju.
Uczeń89 Bawaria Motors Ka napisał(a):ale w konsekwencji będziemy mieć do wymiany wtryskiwacze po przebiegu zedu 200kkm ysz

DITD 2002 rok na opale ?? Dobre. No i raczej padnie nie po 200kkm, tylko chyba po 20 Kkm, a może być że od razu padnie. i nie tylko wtryski, a także pompa wysokiego ciśnienia.
a ja tam bym wolał nie wiedzieć ile to kosztuje.
Uczeń89 Bawaria Motors Ka napisał(a):Czy ktos z forumowiczow kozystal z takiego wynalazku?

Tak lata temu w samochodzie ciężarowym i to dosyć starym. Z osobówek zwykły 1,9 D VW to może by jeszcze pochodziła na tym. ale nie nowoczesne Diesle które nie są odporne na słabe paliwo nie mówiąc o opale.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez rubenjames » 29 maja 2008, 12:42

Prawda jest taka, że nawet Niemcy jeżdżą na oleju opałowym. Opał ma delikatnie trochę inny skład niż ropa. Zimą wytrąca się z niego parafina. Jeżeli chcesz już tankować to badziewie, to do baku dolewaj np Mixol. Ogólnie troszkę znajomych śmiga na tej zupie (auta z 2000 roku) i do dziś dzień nie mają problemów z żadnymi pompami, wtryskami etc. Sprawa bardzo ważna to taka, że tankowanie opałówki jest zabronione w naszym prawie (tu prędzej rozchodzi się o akcyzę i takie tam duperele, państwo nie lubi cwaniaków lepszych od nich, którzy próbują go okradać na każdym kroku).
Poza tym dobry opał zawsze będzie lepszy od oleju napędowego ( w naszym paliwku zawsze znajdziesz brud, syf, opiłki, trociny i... zapałki (jedną znalazłem u siebie w baku podczas wymiany pompy paliwa :D ). Jednym słowem nasze paliwo to "cuda na kiju" I jeszcze taki mały szczegół: paliwo na naszych stacjach jest w większości olejem opałowym, który został odbarwiony metodą chemiczną (kwas siarkowy). Wiadomość pewna, sprawdzona od znajomego pracownika z Orlenu (dlatego tam nie tankuję :| )

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2007, 00:07
Posty: 83
Skąd: Swarzędz
Auto: Mazda 1.3 323P 16V

Postprzez brii » 29 maja 2008, 13:19

Lukano napisał(a):Beczka 1980 roku to może pośmiga na opałowym, ale TDI VW Pierwsze słyszę

Śmigają i to bez problemów – znajomy od 3 lat śmiga Octavią TDi na opale od późnej wiosny do jesieni.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Lukano » 29 maja 2008, 13:28

brii napisał(a):Śmigają i to bez problemów – znajomy od 3 lat śmiga Octavią TDi na opale od późnej wiosny do jesieni.

Aha możliwe, ja tam bym tego nie wlał :P
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez PARTYBOY » 29 maja 2008, 13:41

brii napisał(a):znajomy od 3 lat śmiga Octavią TDi na opale

dlatego popieram opinię z TOP GEAR, że Skoda to taki VW dla wrednych i oszczędnych hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2007, 19:09
Posty: 333 (2/0)
Skąd: Universe
Auto: był FORD PROBE 2 2.0 16V HIGHLIGHT

jest FORD PROBE 2 2,5 v6 GT

jest MAZDA 3 2.0 MZR 2010 USA

Postprzez Uczeń89 Bawaria Motors Ka » 29 maja 2008, 21:45

Czy ktos zalewal red bula do silnika ditd?
jezeli tak to niech sie pochwali ile na nim przejechal ewentualnie jak sie zachwuje do tej pory :P
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2008, 15:27
Posty: 10
Skąd: Katowice
Auto: 626 GW 2.0 DITD 110 ('02)

Postprzez Blade » 29 maja 2008, 21:57

Lukano napisał(a):możliwe, ja tam bym tego nie wlał

dokładnie. Na moim osiedlu przez opał padły: Ford Escort, BMW 325 TDS 2 sztuki, Mercedes "Baleron" 250 D – jeszcze jeździ ale już się kończy. :|

Ja dodaję Mixolu do normalnej ropy ale to moje zboczenie :P

Uczeń89 Bawaria Motors Ka i tak zrobisz jak zechcesz. Przelicz tylko ile będziesz musiał przejeździć kilometrów na opale aby ewentualnie zaoszczędzić na nową pompę czy wtryski do DITD...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2006, 17:00
Posty: 2834 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: MX-5 NBFl BP '01

Postprzez radost » 30 maja 2008, 07:08

rubenjames napisał(a):Opał ma delikatnie trochę inny skład niż ropa. Zimą wytrąca się z niego parafina.

byzydyuuuraaaa :)
To z ropy wydziela się parafina podaczas dużych mrozów, a z opałówki nigdy. Jak chcesz to wlej do butelki jedno i drugie, wsadź do zamrażarki i se zobacz z czego się zrobi masło. Na opale zrobiłem ładnych parę tyś. km moimbyłym wymiataczem oplem kadetem 1.6 d. On prawie nigdy nie widział oleju napędowego i śmigał jak zły (na dobrym opale lepiej jak na ropie). Z tego co mi się odbiło o uszy to opałówka nie ma właściwości smarujących (pompę, wtryski) w przeciwieństwie do ropy.
Podsumowując... do starych klekotów czemu by nie, ale do czegoś nowszego na common rail'u czy pompowtryskiwaczach w życiu bym się nie odważył :D
626 GE KL --> 626 GE FS --> Xedos 6 CA KF --> Grandeur 3.3
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2006, 21:23
Posty: 182 (0/1)
Skąd: koło
Auto: xedos 6 CA KF

Postprzez Dziewczopol » 30 maja 2008, 09:21

Lukano TDI nie zawsze oznacza nowoczesnego diesla.
Znam samochody i ludzi którzy bardzo dobrze sobie radzą z redem i nie narzekają ale wszyscy dolewaja mixolu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 00:37
Posty: 122
Skąd: Warszawa
Auto: GE '96 GT

Postprzez joshua79 » 30 maja 2008, 12:31

rubenjames napisał(a):I jeszcze taki mały szczegół: paliwo na naszych stacjach jest w większości olejem opałowym, który został odbarwiony metodą chemiczną (kwas siarkowy). Wiadomość pewna, sprawdzona od znajomego pracownika z Orlenu (dlatego tam nie tankuję )

To zmień znajomego albo przestań się dawać dymać...
Może Twój kolega pracuje na jakiejś zapuszczonej wiosce gdzie klej do tapet jest castrolem magnatec.
To że w jednej "dziupli" z logo Orlenu robią syf to nie podpinaj całą resztę pod to. A teraz szok dla Ciebie: wszędzie jest paliwo albo z Orlenu albo z Lotosa tylko z innymi dodatkami lanymi w śmiesznych ilościach. No chyba że specjalnie dla Ciebie Shell wozi z Texasu a BP z UK. Jeśli tak – to powinszować.
Gimme Fuel, Gimme Fire,
Gimme That Which I Desire....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2008, 22:50
Posty: 31
Skąd: Wrocław
Auto: 323 P (BA) 1,3 16V 1997 r.

Postprzez Grzyby » 30 maja 2008, 14:19

joshua79 napisał(a):A teraz szok dla Ciebie: wszędzie jest paliwo albo z Orlenu albo z Lotosa

pudło :)
Wczoraj była dosyć długa audycja w Trójce (radio) poświęcona paliwo, cenom i tendencjom.
I co się okazuje?
Ano to że od zeszłego roku conajmniej 30% ON jest importowana. Po prostu przyrost klekotów jest tak duży że nasze rafinerie nie są w stanie sprostać zapotrzebowaniu na ON.


joshua79 napisał(a):To zmień znajomego albo przestań się dawać dymać...

dokładnie, to że dostałeś takie info od zwykłego "polewacza" z jakiejś stacji ma świadczyć o tym że to prawda?
A co on robił analizy że wie? Czy taki sam naiwniak i powtarza zasłyszaną bzdurę jak papuga?
Co innego gdyby takie rewelacje wyciekły z centrali a tak to wiesz ..... jak mnie znajomy pracujący na Orlenie powie że zamiast Pb95 mają paliwo lotnicze to też będzie wiarygodne? <lol>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17091 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez rubenjames » 30 maja 2008, 16:20

Wiadomość nie pochodzi od jakiegoś, jak to nazwaliście "polewacza" z Orlenu, ale od kierowcy, który wozi po tym naszym badziewnym kraju zupę na różne stacje paliw. Jestem logistykiem, stąd moje częste kontakty z kierowcami z tejże firmy.

Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2007, 00:07
Posty: 83
Skąd: Swarzędz
Auto: Mazda 1.3 323P 16V

Postprzez PARTYBOY » 30 maja 2008, 23:58

Ale faktem jest, że nie z jednego Orlenu zalewałem paliwko do swoich bolidów i tylko niektóre stacje bym polecił. Na jednych auto zawsze spalało tyle samo i praca silnika była niezmienna, a na pozostałych to była loteria ile przejadę na ich paliwie i jak to wpłynie na auto. Większość ORLEN'ów, szczególnie na peryferiach małych miast to prywatne stacje, gdzie kombinowanie to podstawowy dochód stacji. Zresztą jeden z naszych klubowych kolegów pracuje na takiej "prywatnej" stacji Orlenu na wyjeździe z Włocławka i może nieco opowiedzieć jak to znikają do stałych odbiorców całe cysterny paliwa na szemranych fakturach, a przecież ubytek pojemnościowy wynikający z róźnicy temperatur podczas tankowania nie pokryje takich strat. Przyjeżdża nieoznakowana cysterna i dolewa "zupę" aby wyrównać straty :)
Nie odradzam ORLEN'u bo na dobrych stacjach jest dobre paliwo, szczególnie VERVĘ mogę polecić z czystym sumieniem ale warto zapytać czy to prywatna czy ORLEN'owska stacja przed zalaniem baku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2007, 19:09
Posty: 333 (2/0)
Skąd: Universe
Auto: był FORD PROBE 2 2.0 16V HIGHLIGHT

jest FORD PROBE 2 2,5 v6 GT

jest MAZDA 3 2.0 MZR 2010 USA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki