ABC Klimatyzacji – problemy oraz pytania.

Postprzez Purek » 22 gru 2007, 13:00

Mam mały problem a mianowice nie mogę odpalić klimy od wczoraj -7 C i dziś -9 C mam climatronic-a i zastanawiam się czy wszystko wróci do normy jak zrobi się cieplej. Jak daję auto to tylko ogrzewianie się i nawiew się włączają.
Początkujący
 
Od: 26 lis 2007, 12:25
Posty: 17
Skąd: Wieliczka
Auto: 626 GW '99 FP 90
626 GF'98 FS 115

Postprzez xANDy » 26 gru 2007, 15:56

Purek napisał(a):Mam mały problem

Żaden problem – klimatronik nie załączy sprężarki przy takim mrozie – co ma obracać? lód??
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Skrzypek_na_dachu » 25 sty 2008, 22:25

dokładnie bardzo ważna sprawa żeby układ był szczelny, sprężarka może paść bardzo bardzo szybko jeśli nie będzie miała oleju i czynnika, jeśli np kupimy sprężarkę na Allegro to nie mamy pewności ile ona sobie leżała z otworami odrytymi żeby sobie wszystko leciało do środka i jak była eksploatowana w poprzednim aucie, osobiście zakładałem kiedyś klime do swojej hondy i okazało się że sprężarka wytrzymała tylko rok a na następny sezon była już głośna i świszczała głośniej od silnika, co prawda sprężała gaz i chłodziła. Ile jeszcze wytrzymała to nie wiem bo auto sprzedałem. a ...
xANDy napisał(a):filtr klimy (ten przy chłodnicach),
faktycznie jest tani i można kupić uniwersalny i dospawać końcówki, robi się tak bardzo często, szczególnie jeśli oryginalny jest bardzo drogi i trudno dostępny.
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 11:45
Posty: 201
Skąd: Bilcza/Kielce
Auto: Ave t25

Postprzez siegu » 25 sty 2008, 23:00

topik napisał(a):Witam!Jężeli nie masz czynnika w układzie to nie włączaj klimy a wszystko będzie dobrze.Chłodnice można pospawać tam gdzie spawają aluminium.Pozdrawiam

Nie do końca. Ojciec Mondeo jeżdził od końca lata do wiosny jakieś 8 miesięcy bez czynnika, bo chłodnica sie rozszczelniła. Po pospawaniu chłodnicy i napełnieniu czynnikiem sprężarka zaczeła szwankować. Raz klima chłodziła raz nie, a dodatkowo po włączeniu na biegu jałowym falowały obroty. Naszczęście po zrobieniu ok 2000 km problem zniknął. Nie wiemy może sprężarka była zastana, przypchana, czy coś innego na szczęście obeszło się bez kosztów. Fachowiec stwierdził, że najprawdopodobnie przyczyną była jazda bez czynnika i długiego nieużywania klimy.
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: 626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez Waluś » 27 sty 2008, 13:42

topik napisał(a):Witam!lukaszpja bym spróbował pospawać chłodnice?

daj sobie spokój. za duże ciśnienie tam jest.
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez siegu » 27 sty 2008, 18:25

Waluś napisał(a):topik napisał:
Witam!lukaszpja bym spróbował pospawać chłodnice?

daj sobie spokój. za duże ciśnienie tam jest.

Ojciec na pospawanej rok śmiga i wszystko gra.
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: 626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez Waluś » 28 sty 2008, 10:40

ja na spawanej chłodnicy płynu nie przejeździłem nawet pół roku, więc nie zaryzykowałbym lutowanie do klimy, gdzie nabicie czynnik kosztuje 150 zł jednorazowo a chłodnica trochę ponad 400
Ostatnio edytowano 28 sty 2008, 21:15 przez Waluś, łącznie edytowano 1 raz
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez motylek322 » 28 sty 2008, 12:16

Też przerabiałem spawanie chłodnicy klimy. Szkoda czasu i pieniędzy. Radze kupić nową. Wystarczy jedno nieudane lutowanie i finansowo całość operacji bierze w łeb.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez lukaszp » 9 lut 2008, 21:36

Wymieniłem dziś chłodnicę, wystarczyło odchylić chłodnicę płynu.
Ale przed wymianą świeciła mi sie dioda w wyłączniku pomimo że nie było czynnika, a teraz po wymianie świeciła się tylko przed zapaleniem auta. Jak zapaliłem zgasła i nie świeci sie.
Dlaczego tak jest?? Czy to normalne??
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez Paweł » 10 lut 2008, 05:21

Moje skromne doświadczenie w tym temacie... Miałem małą nieszczelność w układzie, ale tak upierdliwą że nie ciężko ją było zobaczyć. Mistrz od klimy ze trzy razy dobijał mi czynnik bez oleju (sic!) zanim znalazł wyciek. W połączeniu z widać słabo działającym zabezpieczeniem ciśnieniowym doszło do zatarcia sprężarki – można powiedzieć, że nic z niej nie zostało – nastąpiło tarciowe zgrzanie tłoka z wahliwym łożyskiem oraz wytopienie elektrosprzęgła – prawdopodobnie ono padło w pierwszej kolejności. W efekcie samochód stanął unieruchomiony na środku drogi (wspólny pasek z alternatorem).

Osobiście polecam więc nie jeździć bez czynnika i sprawdzać stan układu, żeby nie doprowadzić do sytuacji w której oprócz wymiany skraplacza i osuszacza będzie trzeba płacić za nową sprężarkę, wymianę kompletu uszczelnień i ogólnie kompleksowy remont.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/894)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez lukaszp » 10 lut 2008, 20:35

klima w BJ 99r. nie włącza się poniżej 0 stopni???? Jest jakiś czujnik?
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez Krisek » 10 lut 2008, 22:30

niewiem czy w PL sprzedaja ale mysle ze jak tu to tam napewno tez samodzielne zestawy do nabicia klimy .... testery ... i do wykrywania wyciekow ... sa to rozne rodzaje puszek i specjalny wezyk z zaworem, mozna sobie samemu dobic klime ... pewnie koszt nizszy ...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez xANDy » 11 lut 2008, 12:47

Klimatronik nie włącza się poniżej chyba -2. Ręczna – nie mam pojęcia.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Waluś » 11 lut 2008, 22:08

xANDy napisał(a):Ręczna – nie mam pojęcia.

ręczna też, ale nie wiem w jakiej temp. CO by sprężarka lodu nie musiała mielic <lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez lukaszp » 12 lut 2008, 22:10

Dzis napełniłem klimę. schładza pięknie, bo przy wylocie powietrza było 4,5 stopnia
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez freshbratek » 2 kwi 2008, 09:19

witajcie:)
jest taki temat.
prubuje zrobic serwis klimy w aucie – na razie telefonicznie.
na 15 letefonow z serwisantami tylko 1 powiedzial mi ze konieczne jest zmienienie zaworow w klimie (dodatkowy koszt) poniewaz nie stosuje sie juz jegiegos czynnika, bo na jego miejsce wszedl inny.Myslicie ze to proba naciagniecia czy poprostu tak ma byc:) i juz przerabialiscie swoje klimy ....
pozdrawiam
Ostatnio edytowano 2 kwi 2008, 21:36 przez freshbratek, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez waldek2000 » 2 kwi 2008, 10:36

To jakaś bzdura. W zeszłym sezonie dobijałem klimę (zupełnie niepotrzebnie jak się okazało) i nie słyszałem o jakiś zaworach a zwłaszcza o zmianie czynnika chłodzącego.
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2007, 13:27
Posty: 192
Skąd: Przeworsk
Auto: 323F BJ DITD, KIA CEED 2.0 CRDI SW

Postprzez Maciek 251 » 2 kwi 2008, 13:14

Ktoś chce więcej zarobić... nie daj się na to nabrać, pracuje w firmie która zajmuje się klimatyzacją i nic takiego nie robimy. Zmianę czynnika chłodniczego robi się wtedy gdy ten który masz w aucie został wycofany z obiegu i nie można go zatem uzupełnić.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2006, 18:54
Posty: 248 (0/1)
Skąd: Rzeszów/Dynów
Auto: M6 2,0 CiTD 136PS Exclusive'04

Postprzez barrti » 10 kwi 2008, 09:23

Witam. Ostatnio chciałem odgrzybić klimatyzację w swojej F-ce V6, ale nie mogę znaleźć ujścia skraplacza. Na opakowaniu odgrzybiacza mam napisane aby tam wprowadzić przewód. Czy ktoś orientuje się gdzie szukać tego kanalika?.....wlazłem pod auto ale nie wiem z której strony szukać
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2008, 09:15
Posty: 7
Skąd: Kutno
Auto: 323F V6, 97rok

Postprzez Grzyby » 10 kwi 2008, 09:26

barrti napisał(a):wlazłem pod auto

błąd :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki