ABC Klimatyzacji – problemy oraz pytania.
Mam mały problem a mianowice nie mogę odpalić klimy od wczoraj -7 C i dziś -9 C mam climatronic-a i zastanawiam się czy wszystko wróci do normy jak zrobi się cieplej. Jak daję auto to tylko ogrzewianie się i nawiew się włączają.
- Od: 26 lis 2007, 12:25
- Posty: 17
- Skąd: Wieliczka
- Auto: 626 GW '99 FP 90
626 GF'98 FS 115
Purek napisał(a):Mam mały problem
Żaden problem – klimatronik nie załączy sprężarki przy takim mrozie – co ma obracać? lód??
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
dokładnie bardzo ważna sprawa żeby układ był szczelny, sprężarka może paść bardzo bardzo szybko jeśli nie będzie miała oleju i czynnika, jeśli np kupimy sprężarkę na Allegro to nie mamy pewności ile ona sobie leżała z otworami odrytymi żeby sobie wszystko leciało do środka i jak była eksploatowana w poprzednim aucie, osobiście zakładałem kiedyś klime do swojej hondy i okazało się że sprężarka wytrzymała tylko rok a na następny sezon była już głośna i świszczała głośniej od silnika, co prawda sprężała gaz i chłodziła. Ile jeszcze wytrzymała to nie wiem bo auto sprzedałem. a ...
faktycznie jest tani i można kupić uniwersalny i dospawać końcówki, robi się tak bardzo często, szczególnie jeśli oryginalny jest bardzo drogi i trudno dostępny.xANDy napisał(a):filtr klimy (ten przy chłodnicach),
- Od: 24 sty 2008, 11:45
- Posty: 201
- Skąd: Bilcza/Kielce
- Auto: Ave t25
topik napisał(a):Witam!Jężeli nie masz czynnika w układzie to nie włączaj klimy a wszystko będzie dobrze.Chłodnice można pospawać tam gdzie spawają aluminium.Pozdrawiam
Nie do końca. Ojciec Mondeo jeżdził od końca lata do wiosny jakieś 8 miesięcy bez czynnika, bo chłodnica sie rozszczelniła. Po pospawaniu chłodnicy i napełnieniu czynnikiem sprężarka zaczeła szwankować. Raz klima chłodziła raz nie, a dodatkowo po włączeniu na biegu jałowym falowały obroty. Naszczęście po zrobieniu ok 2000 km problem zniknął. Nie wiemy może sprężarka była zastana, przypchana, czy coś innego na szczęście obeszło się bez kosztów. Fachowiec stwierdził, że najprawdopodobnie przyczyną była jazda bez czynnika i długiego nieużywania klimy.
topik napisał(a):Witam!lukaszpja bym spróbował pospawać chłodnice?
daj sobie spokój. za duże ciśnienie tam jest.
Waluś napisał(a):topik napisał:
Witam!lukaszpja bym spróbował pospawać chłodnice?
daj sobie spokój. za duże ciśnienie tam jest.
Ojciec na pospawanej rok śmiga i wszystko gra.
ja na spawanej chłodnicy płynu nie przejeździłem nawet pół roku, więc nie zaryzykowałbym lutowanie do klimy, gdzie nabicie czynnik kosztuje 150 zł jednorazowo a chłodnica trochę ponad 400
Ostatnio edytowano 28 sty 2008, 21:15 przez Waluś, łącznie edytowano 1 raz
Też przerabiałem spawanie chłodnicy klimy. Szkoda czasu i pieniędzy. Radze kupić nową. Wystarczy jedno nieudane lutowanie i finansowo całość operacji bierze w łeb.
Wymieniłem dziś chłodnicę, wystarczyło odchylić chłodnicę płynu.
Ale przed wymianą świeciła mi sie dioda w wyłączniku pomimo że nie było czynnika, a teraz po wymianie świeciła się tylko przed zapaleniem auta. Jak zapaliłem zgasła i nie świeci sie.
Dlaczego tak jest?? Czy to normalne??
Ale przed wymianą świeciła mi sie dioda w wyłączniku pomimo że nie było czynnika, a teraz po wymianie świeciła się tylko przed zapaleniem auta. Jak zapaliłem zgasła i nie świeci sie.
Dlaczego tak jest?? Czy to normalne??
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
- Od: 31 lip 2007, 21:01
- Posty: 243
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.
Moje skromne doświadczenie w tym temacie... Miałem małą nieszczelność w układzie, ale tak upierdliwą że nie ciężko ją było zobaczyć. Mistrz od klimy ze trzy razy dobijał mi czynnik bez oleju (sic!) zanim znalazł wyciek. W połączeniu z widać słabo działającym zabezpieczeniem ciśnieniowym doszło do zatarcia sprężarki – można powiedzieć, że nic z niej nie zostało – nastąpiło tarciowe zgrzanie tłoka z wahliwym łożyskiem oraz wytopienie elektrosprzęgła – prawdopodobnie ono padło w pierwszej kolejności. W efekcie samochód stanął unieruchomiony na środku drogi (wspólny pasek z alternatorem).
Osobiście polecam więc nie jeździć bez czynnika i sprawdzać stan układu, żeby nie doprowadzić do sytuacji w której oprócz wymiany skraplacza i osuszacza będzie trzeba płacić za nową sprężarkę, wymianę kompletu uszczelnień i ogólnie kompleksowy remont.
Osobiście polecam więc nie jeździć bez czynnika i sprawdzać stan układu, żeby nie doprowadzić do sytuacji w której oprócz wymiany skraplacza i osuszacza będzie trzeba płacić za nową sprężarkę, wymianę kompletu uszczelnień i ogólnie kompleksowy remont.
the right man in the wrong place...
niewiem czy w PL sprzedaja ale mysle ze jak tu to tam napewno tez samodzielne zestawy do nabicia klimy .... testery ... i do wykrywania wyciekow ... sa to rozne rodzaje puszek i specjalny wezyk z zaworem, mozna sobie samemu dobic klime ... pewnie koszt nizszy ...
Klimatronik nie włącza się poniżej chyba -2. Ręczna – nie mam pojęcia.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):Ręczna – nie mam pojęcia.
ręczna też, ale nie wiem w jakiej temp. CO by sprężarka lodu nie musiała mielic

witajcie:)
jest taki temat.
prubuje zrobic serwis klimy w aucie – na razie telefonicznie.
na 15 letefonow z serwisantami tylko 1 powiedzial mi ze konieczne jest zmienienie zaworow w klimie (dodatkowy koszt) poniewaz nie stosuje sie juz jegiegos czynnika, bo na jego miejsce wszedl inny.Myslicie ze to proba naciagniecia czy poprostu tak ma byc:) i juz przerabialiscie swoje klimy ....
pozdrawiam
jest taki temat.
prubuje zrobic serwis klimy w aucie – na razie telefonicznie.
na 15 letefonow z serwisantami tylko 1 powiedzial mi ze konieczne jest zmienienie zaworow w klimie (dodatkowy koszt) poniewaz nie stosuje sie juz jegiegos czynnika, bo na jego miejsce wszedl inny.Myslicie ze to proba naciagniecia czy poprostu tak ma byc:) i juz przerabialiscie swoje klimy ....
pozdrawiam
Ostatnio edytowano 2 kwi 2008, 21:36 przez freshbratek, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 28 lut 2008, 16:45
- Posty: 351
- Skąd: wawa
- Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001
To jakaś bzdura. W zeszłym sezonie dobijałem klimę (zupełnie niepotrzebnie jak się okazało) i nie słyszałem o jakiś zaworach a zwłaszcza o zmianie czynnika chłodzącego.
- Od: 16 mar 2007, 13:27
- Posty: 192
- Skąd: Przeworsk
- Auto: 323F BJ DITD, KIA CEED 2.0 CRDI SW
Ktoś chce więcej zarobić... nie daj się na to nabrać, pracuje w firmie która zajmuje się klimatyzacją i nic takiego nie robimy. Zmianę czynnika chłodniczego robi się wtedy gdy ten który masz w aucie został wycofany z obiegu i nie można go zatem uzupełnić.
Witam. Ostatnio chciałem odgrzybić klimatyzację w swojej F-ce V6, ale nie mogę znaleźć ujścia skraplacza. Na opakowaniu odgrzybiacza mam napisane aby tam wprowadzić przewód. Czy ktoś orientuje się gdzie szukać tego kanalika?.....wlazłem pod auto ale nie wiem z której strony szukać
- Od: 10 kwi 2008, 09:15
- Posty: 7
- Skąd: Kutno
- Auto: 323F V6, 97rok
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki