EkoDiesel – lać czy lepiej nie lać do Mazdy

Postprzez dziubek » 27 mar 2008, 08:57

Witam

Właśnie wyczytałem ze ma niebawem pojawić się na stacjach ( pewnie głównie na orlenowskich czyli min. Bliska) biopaliwo benzynowe cena ma być nawet o 1zl mniejsza i dlatego zaciekawiło mnie to z tym że wygrzebałem ze nie wszystkie silniki lubią takie paliwo czy ktoś się orientuje jak silniczki mazdy znoszą biopaliwa ( chodzi mi o benzynowe – głównie Z5 ;) czy raczej z góry to odpada.

Pozdrowka

dziubek
Mazda + saperka – prawie jak Jeep ;)
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2006, 02:48
Posty: 631 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Sandero Stepway MY'19
Mazda 6 GL Kombi

Postprzez Vein » 27 mar 2008, 10:21

U mnie na Bliskiej (Lubin) już się pojawiło kosztem 98. Na cenę nie patrzyłem ale na dystrybutorze pojawiła sie naklejka że bio to tylko do diesli. Więc chyba tylko klekoty będą mogły z tego korzystać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2007, 12:21
Posty: 655
Skąd: Lubin
Auto: Toyota Corolla E12

Postprzez kiepaz » 27 mar 2008, 11:03

dokladnie bio to tylko narazie diesel :) u nas tzn w Iławie jest na Bliskiej już bio i kosztuje 4,05 ziko ale hmm szczerze wątpie że by to bylo dobre wyjscie dla silnika ... nie po to zrobili diesla na ropa a benzyne na benzyne heh ze by na czyms pochodnym jezdzic ja nie gustuje ani w bio ani w gazie takie moje zdanie :)
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2007, 10:42
Posty: 165
Skąd: W-M Susz
Auto: mazda 323 f 1.8 dohc. 96 r.

Postprzez Api » 27 mar 2008, 11:11

a gdzies to wyczytał??
daj linka
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2007, 20:11
Posty: 165
Skąd: Warszawa/Wyszków
Auto: Sebring Limited Convertible

Postprzez Small_Boy » 27 mar 2008, 12:21

Własnie też sie podłączam do tematu wczoraj w TV o tym mówili :)
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 00:55
Posty: 123
Skąd: Opole
Auto: MX-3 1.6 16V 96r. + LPG

Postprzez motylek322 » 27 mar 2008, 13:22

Dzisiaj w Trójce mówili, że bio paliwo do benzyniaków będzie można stosować do silników wyprodukowanych po 1995 r. Szczegółów nie podawali. Sam jestem ciekaw jak rozwinie się temat. Litr bio ma kosztować o 1 zł mniej niż zwykłego paliwa a to już sporo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez dziubek » 27 mar 2008, 13:56

Po 1 dzieki dla modów za przerzucenie tematu. Co do wyczytania to zobaczyłem to w nowościach w Trybunie Górniczej ;)
Co do biodiesla to już tak od roku jest u mnie na bliskiej a co do roczników to jak pogrzebałem o ze np. vw pozwala po 1996r. lać do siebie biopaliwa ale bosch jako producent pomp i całego osprzętu nie rekomenduje tego to taka ciekawostka ;)
Wiec ciekawe jak to z Madziami będzie wyglądało bo jak coś nie wymaga zmian w silniku typu gaz a jednak przy dużych przebiegach da się sporo zaoszczędzić ;) o ile rzeczywiscie będzie to warte bo o paliwie z węgla to u nas tylko gadać potrafią a mógłby być polski kuwejt ;)

Pozdrowka

dziubek
Mazda + saperka – prawie jak Jeep ;)
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2006, 02:48
Posty: 631 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Sandero Stepway MY'19
Mazda 6 GL Kombi

Postprzez GILB » 29 mar 2008, 14:05

http://www.edroga.pl/content/view/5250/ ... enzynowych

wersje wyprodukowane na rynek USA są dostosowane do paliwa E85
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2007, 19:16
Posty: 300
Skąd: RT
Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY

Postprzez Czacha » 29 mar 2008, 16:55

Niestety z nowego paliwa będą mogli skorzystać tylko nieliczni kierowcy. W Polsce auta z napędem na bioetanol (tzw. flexi fuel albo biopower) stanowią margines. Nieliczne modele oferują np. Ford, Volvo czy General Motors. – Mamy w naszej ofercie auta Saab i Cadillac, które mogą jeździć na E85. Od 2010 roku będziemy mieli także ople i chevrolety – zapowiada Przemysław Byszewski, rzecznik GM Poland.
Wyłącz światła – włącz myślenie
Nareszcie zamontowane dzienne <jupi> ....... Moja Madzia :)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2007, 23:30
Posty: 312
Skąd: Rybnik
Auto: 323C (BA) 1.5i 16V '97

Postprzez soul » 29 mar 2008, 17:10

85 octan? to nie wystarczy zaplonu cofnac? :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez siegu » 29 mar 2008, 19:21

A olej rzepakowy z Biedronki czy innego cuda, stare diesle na nim śmigają tylko zapach smażonych frytek po nich zostaje. Jeden koleś leje do golfa II tylko czeka gdzie promocja na olej i tak już od roku bez remontu dojeżdża do pracy. :)
Mi się wydaje że bio paliwa nie robią więcej złego silnikowi niż tradycyjne, a to że dużo mówi się że szkodzą silnikom i są gorsze to zasługa wszechobecnemu i bardzo silnemu lobby "nafciarzy” :(
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: RX8 HP
626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez Small_Boy » 29 mar 2008, 19:37

siegu napisał(a):A olej rzepakowy z Biedronki czy innego cuda, stare diesle na nim śmigają tylko zapach smażonych frytek po nich zostaje. Jeden koleś leje do golfa II tylko czeka gdzie promocja na olej i tak już od roku bez remontu dojeżdża do pracy. :)
Mi się wydaje że bio paliwa nie robią więcej złego silnikowi niż tradycyjne, a to że dużo mówi się że szkodzą silnikom i są gorsze to zasługa wszechobecnemu i bardzo silnemu lobby "nafciarzy” :(


masz racje ale to tyczy disli a tu raczej moża o biopaliwach dla benzynowych silników :P

Czyli jak? takie biopaliwo do np mojego auta nie da rady zatankować :/ (jak by mozna może bym nawet z gazu zrezygnował :] )
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 00:55
Posty: 123
Skąd: Opole
Auto: MX-3 1.6 16V 96r. + LPG

Postprzez siegu » 29 mar 2008, 20:13

Small_Boy napisał(a):masz racje ale to tyczy disli a tu raczej moża o biopaliwach dla benzynowych silników

Ale ostatnie moje zdanie
siegu napisał(a):Mi się wydaje że bio paliwa nie robią więcej złego silnikowi niż tradycyjne, a to że dużo mówi się że szkodzą silnikom i są gorsze to zasługa wszechobecnemu i bardzo silnemu lobby "nafciarzy”
dotyczyło wszystkich bio paliw do diesli i benzyniaków.
Jeżeli cena jak zapowiadają będzie miejsza o 1zł to ludzie przy dzisiejszych cenach paliw i zarobkach będą je tankować i jeździć no i wtedy dowiemy się wszyscy na 100% czy szkodzą czy nie silnikowi.
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: RX8 HP
626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez Small_Boy » 29 mar 2008, 20:55

Mój błąd :) zasugerowałem się początkiem :]
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 00:55
Posty: 123
Skąd: Opole
Auto: MX-3 1.6 16V 96r. + LPG

Postprzez GILB » 30 mar 2008, 08:02

poszperałem w sieci, najmniej oktanów możemy zalać 87,
przy czym nie wiem do jakiej jednostki 2,3 czy 3.0
najlepiej gdyby ktoś zza wielkiej wody się wypowiedział,
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2007, 19:16
Posty: 300
Skąd: RT
Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY

Postprzez soul » 30 mar 2008, 08:35

soul napisał(a):85 octan? to nie wystarczy zaplonu cofnac? :P

jezeli 87 to jeszcze lepiej.. moim zdaniem wystarczy tylko cofnac zaplon... i bedzie smigac
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez Hazu » 30 mar 2008, 09:11

Z biopaliwami jest jeden problem.

wyprodukowanie litra biopaliwa jest znacznie drozsze niż litra paliwa pochodzącego z ropy naftowej.

Więc nie należy się spodziewać inwazji biopaliw na stacjach benzynowych bo z punktu widzenia budrzetu Panśtwa jest to nieopłacalne.

Akcyza na biopaliwą musi byc na tyle niska aby zniwelowała różnice w cenie paliw oraz musi być jeszcze niższa aby ktoś zechciał kupować takie paliwa.

Jednak bio paliwa muszą wchodzić do sprzedaży aby była jakąś alternatywa, przy okazji bardziej ekologiczna, dla produktów ropopochodnych.

Zawsze możemu biopaliw nie kupować
Tak samo jak można nie jeździć na lpg.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Blase » 30 mar 2008, 12:46

GILB napisał(a):poszperałem w sieci, najmniej oktanów możemy zalać 87,
przy czym nie wiem do jakiej jednostki 2,3 czy 3.0

Owszem w USA można, ale to jest amerykański odpowiednik naszej 95, podobnież nawet trochę od niej lepszy :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2007, 23:49
Posty: 116 (0/1)
Skąd: Tychy/Bristol
Auto: Mazda 6 2,3 Hatchback '07

Postprzez Mirek » 31 mar 2008, 15:37

do wersji europejskich chyba najniżej jest 91oktan a w niektórych bardziej wysilonych silnikach wyżej. Więc w benzyniaku to chyba cienka opcja, no chyba że faktycznie to idzie w dół z wymogami ale z tego co wiem to modele 323F BG/BA i 626 GD/GE takie miały wymagania.
Co do diesli, to na samym rzepaku nawet chodzą po odpowiednim podgrzaniu stosuje się to m.in. w ciężarówkach, jeździ już trochę tego np. w Niemczech i w Austrii. Tylko że to raczej temat dwóch zbiorników, jeden z dieslem na rozruch i po podgrzaniu i osiągnięciu pewnych obrotów przełącza się na olej rzepakowy.
W Wielkiej Brytanii z kolei mieszanki PB+LPG, PB+LNG są też coraz popularniejsze. Tylko nie wiem jak się ma to do silników na pompowtryskiwaczach i common raili.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 22:55
Posty: 1404 (1/22)
Skąd: Żywiec / Kraków
Auto: Mazda 3 BM '14 / 3 BL '09 / 6 GG '02
były:
Mazda 6 GY '03 / 323F BA '96 / 323F BG '92 / 626 GD '89

Postprzez Zulu » 31 mar 2008, 17:03

E85 nie oznacza liczby oktanowej. Z tego co mi się kołacze to 85 to procent zawartości alkoholu. Co do liczby oktanowej to to paliwo ma większą niż PB98
Pozdrawiam,
Zulu
Początkujący
 
Od: 16 maja 2007, 11:51
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 kombi 2005r po lif

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki