Założenie alarmu.

Postprzez Zibi » 23 gru 2007, 12:25

Witam wszystkich forumowiczów!

Skoro taką wiedzę macie na różne tematy, napiszcie proszę dwa słowa (ale bez szczególnego uwzględniania dwójki) na temat alarmów z powiadamianiem.
Namierzyłem taki jeden na
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=281302187
no i co dalej??? A może macie inne typy?
W sumie to najbardziej potrzebuję porządnego pilota, bo moja 6 GG, do której się przesiadłem z 626 GW wogóle nie miała pilota. W ASO powiedzieli, że gdzieś musi być odłączona jakaś centralka i jest wielkie buuum! Przy okazji nie ukrywam, że przydałoby się domykanie szyb. A może powinienem <glupek2>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 sty 2007, 02:21
Posty: 10
Skąd: K-n
Auto: Mazda 6 2.5 SkyActiv GJ 192 kM 2014;
Mazda 6 2.5 SkyActiv GJ 192 kM 2013;

Postprzez y » 24 gru 2007, 03:46

Osobiscie polecam ten alarm, CENTURION XABRE. Uzywam od 6 miesiecy i nie narzekam. Nigdy nie bylo zadnych problemow technicznych. Zasieg spory (trzeba pamietac o blokowaniu klawiatury), funkcji miliony, ladny pilot (najwazniejszy atut przy zakupie, jak dla mnie) no i radiopowadiomienie. Masz wiecej pytan – wal smialo. Znam ten alarm na wylot.
Domykanie szyb to nie problem tylko trzeba dokupic dodatkowy modul :)
Dwa minusy tego alarmu to cena i mnogosc kabli do podlaczenia – zeszlo mi z 20h :D
Alarm posiada 4y dodatkowe kanaly, programowalne na wiele sposobow. Wiosna zabieram sie za odpalanie z pilota + domykanie szyb/dachu <glupek2>
Obrazek 270k wspólnie przejechanych kilometrów...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 22:44
Posty: 502 (0/4)
Skąd: Pawlowice ;)
Auto: MX-6 FS

Postprzez niunius77 » 26 gru 2007, 22:37

Mam pytnako. Czy ktoś może mi pomóc zamontować – mile widziany schemat – alarm do mazdy 6 :)
niunius77
 

Postprzez PLaster » 21 mar 2008, 00:22

Witam
Nie chcę zakładać nowego wątku, więc się dołączę do tego.
Planuje założyć alarm z blokadą zapłonu + edytować c.zamek + domykanie szyb/szyberdachu do 626 coupe. Nie chcąc podwajać wartości auta planuję zakupić wszystkie potrzebne urządzenia na allegro. Nie jestem zbyt oblatany w alarmach, więc chciałbym się poradzić jaki wybrać. Dodatkowo zaznaczam, iż interesuje mnie zestaw z pilotem z kluczyku.
Proszę o propozycje zestawów.

PS. Jakby już ktoś montował taki zestaw w takim aucie i ma jakieś schematy czy instrukcje do proszę o info.
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2352 (22/37)
Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez Leszek » 7 cze 2008, 00:40

I ja również się podpinam pod temat. Mazda MX3 1.8 V6 93 r. posiada centralny z kluczyka. Zakładam alarm + sterownik zamka na pilociki. W drzwiach kierowcy prawdopodobnie nie mam siłownika (nie sprawdzałem). Kolega z forum tłumaczył mi, że centralka będzie sterować masa, więc ten siłownik nie będzie potrzebny. Moje pytanie jest takie: Gdzie znajduja się kabelki masy do otwierania i zamykania zamka i oczywiście który jest który?

Za pomoc z góry dzięki ;]
Jakiś tam podpis Leszka :P
Dark Defender
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 19:20
Posty: 3760 (21/55)
Skąd: Grodzisk Wlkp.
Auto: Brak

Postprzez y » 7 cze 2008, 11:24

aLehandro napisał(a):W drzwiach kierowcy prawdopodobnie nie mam siłownika(...)
więc ten siłownik nie będzie potrzebny
To jakim sposobem maja sie zamknac drzwi kierowcy?

Jezeli nie ma silownika, trzeba dolozyc.
Obrazek 270k wspólnie przejechanych kilometrów...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 22:44
Posty: 502 (0/4)
Skąd: Pawlowice ;)
Auto: MX-6 FS

Postprzez chudy » 7 cze 2008, 15:34

aLehandro napisał(a):Kolega z forum tłumaczył mi, że centralka będzie sterować masa, więc ten siłownik nie będzie potrzebny. Moje pytanie jest takie: Gdzie znajduja się kabelki masy do otwierania i zamykania zamka i oczywiście który jest który?


Owszem – centralka standardowo steruje masą, więc nie będziesz potrzebował sterownika centralnego zamka,ponieważ jest w Twoim samochodzie już fabryczny sterownik ( za osłoną niżej słupka przy nogach pasażera – chyba – tak jest u mnie i kilku innych modelach mazd ) lecz siłownik w drzwiach kierowcy jest niezbędny! Sygnał od centralki ( dwa kabelki ) sterujący zamykaniem i otwieraniem podpinasz pod ten istniejący sterownik centralnego zamka. Gdzieś na forum był opis wyprowadzeń sterownika abyś wiedział w które dwa kable sterownika musisz sie wpiąć – jak poszukasz to znajdziesz :)
EDIT:
Już znalazłem tutaj:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=40
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez Leszek » 7 cze 2008, 20:18

No witam. Zamontowałem już siłownik w drzwiach kierowcy. To były trudne dla mnie chwile i masa straconych nerwów, ale operacja powiodła się. Robiłem zdjęcia, więc wkrótce będzie dostępna fotorelacja – skromna ale zawsze.

Mam kolejne pytanie. Siłownik mam mniej więcejtaki typu SLAVE – czyli wychodzą z niego dwa kabelki. ZIELONY i NIEBIESKI. I teraz, który jest od zamykania a który od otwierania?? Kolejna sprawa jest taka, iż mam też sterownik centralnego zamka taki. Kabelek otwierania w nim to BRĄZOWY a zamykania to BIAŁY. Oba kabelki podają impuls do masy. Chciałbym zrobić tak aby siłownik, który zamontowałem podpiąć pod ten sterownik, który kupiłem [czyli pod kabelki brązowy i biały] a fabrycznego centralnego zamka nawet nie ruszać. I wtedy zamykając przez sterownik uruchamiałbym siłownik w drzwiach kierowcy podłączony bezpośrednio do tego sterownika a tym samym uruchamiałbym fabryczny centralny [poprzez ruch siłownika, działający jak przekręcenie kluczyka], który zamykałby mi drzwi pasażera ;]

Dobrze kombinuję czy źle??

Miałbym wtedy do podpięcia tylko kabelki do kierunków, syreny, krańcówki, masy sterownika i oczywiście jego zasilania. Czyli trochę łatwiejszą robotę i nie musiałbym ingerować w fabryczny centralny. Co Wy na to?
Jakiś tam podpis Leszka :P
Dark Defender
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 19:20
Posty: 3760 (21/55)
Skąd: Grodzisk Wlkp.
Auto: Brak

Postprzez chudy » 7 cze 2008, 20:34

Jeśli w drzwiach masz stycznik który odpowiada za zamykanie drzwi z chwilą przekręcenia kluczyka Twoje rozwiązanie jak najbardziej bedzie sie sprawdzało. Dajesz sobie wtedy spokój z przewodami brązowym i białym bo nie bedą Ci potrzebne – ale to tylko w przypadku kiedy centralka ma wyjścia przekaźnikowe, tzn. kiedy moze sterować bezpośrednio siłownikami. Niestety muszę Cię zmartwić, ponieważ centralka jaką pokazałeś nie posiada tej możliwości a sterowanie zamkami odbywa się wyłącznie masą na przewodach białym i brązowym, do których nie wolno podłączać siłownika! Masz wiec dwa rozwiązania – albo podłączasz się do wspomnianego wcześniej stycznika w drzwiach kierowcy ( on podaje masę na centralkę – przełącza ją w tryb otwierania albo zamykania) albo też podłączasz sie do fabrycznego sterownika zamków. Niestety wiąże sie to z tym, że zamontowany siłownik w drzwiach kierowcy musisz spiąć razem z siłownikiem który znajduje sie w drzwiach pasażera. Co do kolorów przewodów to Ci nie pomogę – nie pamietam już – ale wystarczy przetestować po podłączeniu – czy wszystkie siłowniki pracują tak samo i czy są zamknięte kiedy dioda miga. Jak w którymś przypadku jest źle to zamieniasz kabelki i po sprawie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez Leszek » 7 cze 2008, 23:41

chudynapisał:

albo też podłączasz sie do fabrycznego sterownika zamków. Niestety wiąże sie to z tym, że zamontowany siłownik w drzwiach kierowcy musisz spiąć razem z siłownikiem który znajduje sie w drzwiach pasażera.


Czyli będę musiał dopiąć się do kabli wychodzących od siłownika w drzwiach pasażera. Ale shit. <killer>
Mam nadzieję, że kabelek od siłownika w drzwiach pasażera idzie aż do centrali fabrycznego zamka i gdzieś go znajdę :P . I zakładając, że znalazłem te dwa kable. Czyli spinam niebieski kabel od siłownika w drzwiach kierowcy do niebieskiego kabla od siłownika w drzwiach pasażera i analogicznie zielony do zielonego? [kolory pewnie będą inne ale chodzi mi o otwieranie z otwieraniem a zamykanie z zamykaniem tak?] I wtedy dwa siłowniki będą przyjmować taką sama dawkę masy? Nie będzie to mieć wpływu na pogorszenie ich pracy??

I dalej. W takim razie będę musiał się również wpiąć sterownikiem centralnego- który zakupiłem – do fabrycznego centralnego. I tutaj już będę sie podpinał kablami białym i brązowym [ czyli masami] tak??
No i najważniejsze pytanie. Do których kabli? Jeśli ktoś wie, które kable wysyłają masę otwierania i zamykania z fabrycznego zamka do siłowników [ bo wnioskuję, że do nich będę sie podpinał] to bardzo prosze o kontakt. Bez tego nie zrobię nic <jelen>

783 111 844


Gdzieś na forum był opis wyprowadzeń sterownika abyś wiedział w które dwa kable sterownika musisz sie wpiąć – jak poszukasz to znajdziesz


Wiem wiem :D i szukam jak najbardziej... ale może ktoś pamięta i będzie szybciej i sprawniej. Pozdrawiam

EDIT:

Dwa przewody odpowiadają za sterowanie zamkiem: jeden go zamyka, drugi zaś otwiera. Przewód koloru szarego służy zazwyczaj do zamykania, brązowy zaś do otwierania.


Jestem bliżej rozwiązania?
Jakiś tam podpis Leszka :P
Dark Defender
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 19:20
Posty: 3760 (21/55)
Skąd: Grodzisk Wlkp.
Auto: Brak

Postprzez chudy » 8 cze 2008, 09:56

aLehandro napisał(a):Czyli spinam niebieski kabel od siłownika w drzwiach kierowcy do niebieskiego kabla od siłownika w drzwiach pasażera i analogicznie zielony do zielonego? [kolory pewnie będą inne ale chodzi mi o otwieranie z otwieraniem a zamykanie z zamykaniem tak?

Tak – dokładnie – oba siłowniki mająporuszać sie jednocześnie w tym samym kierunku

aLehandro napisał(a):Mam nadzieję, że kabelek od siłownika w drzwiach pasażera idzie aż do centrali fabrycznego zamka

Ta centralka przecież steruje siłownikiem więc muszą do niej iść od niego przewody :) Kable od nowego siłownika (zielony i niebieski) oraz od centralki (brązowy i biały) prowadzisz do fabrycznej centralki i przy niej będziesz wpinał wszystkie cztery.

aLehandro napisał(a):I tutaj już będę sie podpinał kablami białym i brązowym [ czyli masami] tak??

Dokładnie tak :)

aLehandro napisał(a):Do których kabli?

<czytaj>
chudy napisał(a):http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13158&postdays=0&postorder=asc&start=40

Co prawda jest tam rysunek złącza w maździe 323BA, ale sterownik powinien być identyczny :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez Krzysiek9206 » 4 paź 2008, 12:41

A my mamy mały problem, bo kupiliśmy autoalarm z centralnym zamkiem i z tych schematów niewiele wiemy... Czy ktoś może pomóc w sprawie montażu, lub wrzucić jakieś schematy do Mazdy 323c 96r. 1324 ccm... z góry dziękuję...
Krzysiek9206
 

Postprzez ciekawy21 » 17 paź 2008, 22:18

moj pilot lapie tak kolo 50-60metrow od samochodu... to za duzo!!!!!!! jak to mozna zmienic??? skrocic antenke od sterownika
??? :|
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2010, 23:29
Posty: 46

Postprzez magicadm » 17 paź 2008, 22:22

ciekawyy21 napisał(a):skrocic antenke od sterownika

Lub wrzucić opornik w stopniu wyjściowym pilota.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez misiek_staszic » 20 paź 2008, 11:27

Alo przetnij ścieżkę od anteny w pilocie (antena to taka spiralka nadrukowana na płytce). Ja tak zrobiłem i mam zasięg 2-3 metry od drzwi, czyli tak jak ma być. Pilotowi po takim zabiegu nic nie jest, bo to niewielka moc nadawania żeby się w WFS bawić ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 paź 2008, 23:36
Posty: 10
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: FSO Caro 1.9 / Iveco 35s13 2.8

Postprzez Leszek » 24 paź 2008, 14:32

Witam, pytanie, które nie daje mi spokoju. W poprzednim alarmie ze sterownikiem centralnego miałem m.in. cztery kable.
Sterowanie otwarciem
Sterowanie zamknięciem
Jeden kabel do silownika
Drugi kabel do siłownika.

Koledzy opisują wyżej, że u nich wystarczyło tylko połączyć te dwa kable do siłownika no i wiadomo masa i plus. U mnie takie coś nie działało. A teraz mam inna sytuację, ponieważ mam juz fabrycznie siłownik w drzwiach kierowcy [ i w pozostałych też są ]. I zastanawiam się jaki sterownik centralnego zakupić, coby znowu nie było jajec. Fajnie opisał to kolega w ostatniej fotorelacji przy użyciu sterownika cerprotect bx10 – niestety takiego nie mogę znaleźć. Ktoś poleci sterownik, który będzie działał identycznie jak ten bx 10?

Bo znowu kupie jakies jajo i bedę miał problem z kablami ;] pzdr
Jakiś tam podpis Leszka :P
Dark Defender
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 19:20
Posty: 3760 (21/55)
Skąd: Grodzisk Wlkp.
Auto: Brak

Postprzez chudy » 24 paź 2008, 18:20

aLehandro napisał(a):Ktoś poleci sterownik, który będzie działał identycznie jak ten bx 10?

Tu jest dokładnie ten sam – BX10 :)
http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=464945074
W razie problemów pisz a powiem jaki przewód pod który z fabrycznego podłaczyć :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez jaffa » 9 lis 2008, 17:21

Witam! Mam następujący problem. Podczas otwierania samochodu z pilota i otwarciu tylko bagażnika,po jakimś czasie (ok.minuty) sam załącza się centralny i muszę otworzyć znów z pilota,żeby alarm nie zaczął wyć. Jest to bardzo wkurzające, gdy trzy razy trzeba włączac i wyłączać alarm pakując coś do bagażnika. Jednak konkretny problem pojawił się dzisiaj, gdzie centralny zamek sam się włączył,przy kluczykach włożonych do stacyjki.Właśnie czekam na komplet zapasowy, żeby dostać się do auta,bo jestem na wyjeździe:/
Przeszukiwałem forum,ale nie znalazłem podobnego problemu,więc proszę o pomoc,jeśli ktoś spotkał się z takim zachowaniem centralnego.
jaffa
 

Postprzez chudy » 9 lis 2008, 18:24

Po pierwsze – proszę Cię o zapoznanie się z regulaminem działu i poprawne nazywanie tematów co ułatwi uzyskanie odpowiedzi i dzięki czamu unikniesz przeniesienia tematu do kosza.Tym razem nazwa została poprawiona.
Co do Twojego problemu, proponuję zajrzeć do instrukcji alarmu i wyłaczyć funkcję automatycznego uzbrajania alarmu, która aktywuje się jeśli wyłączysz alarm a w ciągu określonego czasu nie zostana otwarte drzwi. Alarm w tym wypadku będzie "myślał" że było to przypadkowe naciśnięcie przycisku i sam ponownie się zazbroi. Przyczyna tego stanu jest nie całkiem fachowa instalacja centralki alarmowej, ponieważ nie została podpięta lub zainstalowana krańcówka klapy bagażnika i alarm nie ma żadnej informacji że któreś z drzwi bądź klapa zostały owarte. Więc albo należy wyłączyć tę funkcję, albo zamontować krańcówkę w klapie bagażnika i połaczyć ją z tymi w drzwiach, albo po rozbrojeniu alarmuotworzyć choć na chwilę któreś z drzwi aby alarm uzyskał informację że nie było to przypadkowe rozbrojenie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez jaffa » 9 lis 2008, 19:34

Dziękuje za sugestie odnośnie klapy bagażnika i alarmu.Jak tylko będę miał możliwość otwarcia auta ;) to sprawdzę. Niestety nie mam instrukcji alarmu. W jaki sposób sprawdzić jaki mam alarm,żeby ewentualnie poszukać jakiegoś manuala na necie?
Martwi mnie jednak to, że zamknął mi się sam z kluczykami w stacyjce,więc po otwarciu drzwi kierowcy.
Kiedyś zaczął świrować mi alarm,m.in. włączać się podczas jazdy,ale po wyłączeniu alarmu zapasowym kluczem z nową baterią wszystko wróciło do normy. Teraz zamknął mi się z tymi kluczami, więc to raczej inny powód.
Pozdrawiam
jaffa
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki