Sprawdzanie poziomu oleju

Postprzez Karwoś » 4 sie 2007, 11:27

michi napisał(a):prawie full a z drugiej strony połowę.

Ja też tak mam :D – to znaczy że bagnet jeszcze nie "naciągnął" oleju :P
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez koksik » 4 sie 2007, 12:55

Heh i u mnie tak samo :), trzeba zrobić ten obrót o 180
(:Mazda:)--> Bawareczka-->Lani-->Xsara
[url=http://imageshack.us][img]http://img185.imageshack.us/img185/6513/banner1ie2.jpg[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/][img]http://img185.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/w668.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/363][img]http://www.motostat.pl/user_images/363/icon4.png[/img][/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2006, 21:37
Posty: 319
Skąd: ok. Piaseczna
Auto: Citroen Xsara

Postprzez Siw-y » 4 sie 2007, 13:01

<lol> ja jak sprawdzalem olej to nigdy nie patrzylem na druga strone bagnetu <lol>
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Waluś » 4 sie 2007, 18:46

Grzyby napisał(a):jak wsuniesz bagnet to go przekręć o 180 stopni i wyjmij język

takis cwany to spróbuj odwrócić u mnie <lol> tylko proszę nie ukręcic bo juz jest skręcony o 180 stopni :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez moro » 5 sie 2007, 20:39

Najpierw 1. Zaparkować a potem dopiero 2. silnik rozgrzewac? <glupek2> ja bym odwrotnie zrobil ;)

Olej w cieplym stanie sie rozszeza, czyli jak sie na zimnym silniku do full doleje a potem pojezdzi, to oleju troche za duzo moze byc i sie cos spiepszyc moze, albo?
 
Od: 7 kwi 2007, 11:19
Posty: 117
Auto: Mazda6 2.3 Top

Postprzez brii » 5 sie 2007, 22:22

Lepiej, żeby było troszkę za dużo niż troszkę za mało
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez alf28 » 5 sie 2007, 22:55

michi napisał(a):To jak już jesteście takie spece to powiedzcie mi jak odczytywać stan oleju :P Sprawa niby błacha a ja obojętnie czy sprawdzam na zimnym czy na ciepłym z jednej strony bagnetu mam np. prawie full a z drugiej strony połowę. I już głupieje, jak mam odczytywać? :| Średnią wyciągnąć czy co?? <lol>
samochód ma stać na czterech kołach a nie na dwóch <lol>
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez Siw-y » 5 sie 2007, 23:03

brii napisał(a):Lepiej, żeby było troszkę za dużo niż troszkę za mało

za duzo tez nie jest dobrze bo wtedy olej sie pieni i jest gorsze smarowanie
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez brii » 5 sie 2007, 23:04

Siw-y napisał(a):za duzo tez nie jest dobrze bo wtedy olej sie pieni i jest gorsze smarowanie

Troszkę za dużo – nic się nie stanie :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Waluś » 5 sie 2007, 23:10

brii napisał(a):Troszkę za dużo – nic się nie stanie

najwyżeej wywali przez uszczelkę pod deklem zaworowym <lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez zadra » 9 sie 2007, 01:04

Wracając do tematu.
Sprawdzać należy zawszew ten sam, powtarzalny sposób – na zimnym lub bezpośrednio (po 5min)po pracy rozgrzanego motoru.
Chodzi przecież o to bysmy mieli punkt odniesienia do stanu oleju.
ja sprawdzam zawsze na zimnym i bez względu na wszystko nie będę uruchamiał/rozgrzewał silnika(zwłaszcza zimą) tylko po to by wyłączyć go na 5 min dla sprawdzenia ilości oleju.
Nigdy nie mam poziomu maxymalnego i nie dopuszczam do ubytków poniżej min.
Poziom powinien zawierać się pomiędzy wskaźnikami i najlepiej by był stały przez kolejne 10kkm pomiędzy wymianami.
Ostatnio edytowano 3 wrz 2007, 19:57 przez zadra, łącznie edytowano 1 raz
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3314 (41/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Artiks » 9 sie 2007, 07:01

muunek napisał(a):najlepiej by był stały przez kolejne 10kkm pomiędzy wymianami.
Przy regularnych dolewkach 0,5L /1 kkm <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez zaku2002 » 3 wrz 2007, 11:45

[quote="ArtX"] Czytałem instrukcję 323F pobraną od Gofneta,

Witam, masz moze instrukcje mazdy 323F po polsku ?? bo mam ale niemiecką...
Mazda moja miłość...a kto sie nie zna niech jeździ golfem, astrą i escortem :-P
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2007, 10:20
Posty: 23
Skąd: Sieradz, Kraków
Auto: 323F 1,5 BA 95r

Postprzez ram » 3 wrz 2007, 15:46

ArtX napisał(a):
muunek napisał(a):najlepiej by był stały przez kolejne 10kkm pomiędzy wymianami.
Przy regularnych dolewkach 0,5L /1 kkm <lol>

Dlaczego z uporem stosujecie dziwne przedrostki jednostek długości? Nie ma czegoś takiego jak kk. Jest k, a następnie M. Więc albo tysiąc km, albo właściwie niestosowanie lecz prawidłowe: Mm.
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2006, 18:03
Posty: 168
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI

Postprzez qlesh » 3 wrz 2007, 15:57

ram napisał(a):Więc albo tysiąc km, albo właściwie niestosowanie lecz prawidłowe: Mm

1 [mega metr] ? Buahahahahaahahah DOBRE!! Od dziś będę tego używał :D
W sumie racja, 1 [mega metr] = 1 tysiąc [kilometrów] <lol>
To ile macie Mm na licznikach? hahaha
ram <piwo>

A czy 1kkm to nie to samo co 1Mm? 1 kkm to tysiąc tysięcy metrów czyli tysiac kilometrów i równe to jest 1 mega metrowi czyli jednemu milionowi metrów.

Zamotałem hahaha ale zagadnienie ciekawe :P
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez brii » 3 wrz 2007, 16:07

Kiedyś tak napisałem i nikt nie pokapował, a kkm każdy jakoś doszyfrował :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Adaś » 3 wrz 2007, 16:28

muunek napisał(a):i bez względu na wszystko nie bębę uruchamiał/rozgrzewał silnika(zwłaszcza zimą) tylko po to by wyłączyć go na 5 min dla sprawdzenia ilości oleju.

czyli nie odpalasz zimą auta? bo nierozumiem:)
wracasz z pracy, parkujesz na równym podłożu i po 5 minutach sprawdzasz stan oleju hehe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez zadra » 3 wrz 2007, 20:05

czyli nie odpalasz zimą auta?

SIE CZEPIAJĄ... <klotnia>

sie wie że odpalałbym, gdybym w poprzednią zimę auto moje (aktualne) posiadał.. ;P

Ujmę w ten sposób: NIe odpalam specjalnie auta, by wykonać TYLKO kontrolę poziomu oleju <ziew>
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3314 (41/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Adaś » 3 wrz 2007, 20:17

muunek napisał(a):NIe odpalam specjalnie auta, by wykonać TYLKO kontrolę poziomu oleju

no z tym się zgodzę:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki