Montaż świateł do jazdy dziennej

Postprzez MadTom » 18 maja 2007, 21:24

...te polskie maja chyba B znaczy halogeny

Światła WESEM też mają oznaczenie RL.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 mar 2005, 11:44
Posty: 28
Skąd: Kraków
Auto: 323F BG 1,6 16V

Postprzez dudkam » 19 maja 2007, 08:40

A to mnie w sklepie powiedzieli ze jak na razie to tylko helli maja RL ale niewazne i tak jestem z nich baedzo zadowolony.
A podlaczylem pod kontrolke ladowania mase a + z plusa po przekreceniu kluczyka. W sumie uzylem trzech przekaznikow ale dalo by rade zrobic na dwoch.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 wrz 2005, 20:10
Posty: 9
Skąd: Częstochowa
Auto: 323F 1.6 16v 91r LPG

Postprzez djk_25 » 25 maja 2007, 00:29

witam. a ja zadam inne pytanie. czy mozna przerobic swiatla pozycyjne w madzi (tam gdzie jest kierunek) na swiatla dzienne tak, aby dalej dzialaly jako pozycyjne, jak sie raz przekreci drazek. dzienne mozna wlaczac dodatkowym przyciskiem?

jezeli chodzi o dodatkowe swiatla dzienne montowane w zderzaku, to czy od mazdy 323F 94-98 beda pasowaly?
http://moto.allegro.pl/item195524768_ma ... html#photo

gdyby nie dalo sie zrobic tak jak w moim pierwszym pytaniu, to czy wiecie moze, gdzie kupic biale, krystaliczne klosze do swiatel pozycyjnych i kierunkow?

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 mar 2007, 02:06
Posty: 15
Skąd: Gryfino
Auto: Mazda 323F BG 1,8 GLX '90

Postprzez bobinski » 25 maja 2007, 08:25

cześć. wydaje mi się, że nie można. Światła jazdy dziennej muszą mieć odpowiednią charakterystykę. Koleś na przeglądzie sprawdza to jakimś urządzeniem. Ta charakterystyka zależy od części odblaskowej światła oraz klosza. Po prostu muszą spełniać normy.
Ale to byłby całkiem niezły pomysł gdyby dałoby sie przerobić.
Apropo wyglądu świateł wesem, to zobaczcie jak mazda 323F BG wygląda z fabrycznymi halogenami. Nie wiele się różnią. Ale to przecież rzecz gustu. pozdr <klotnia>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2006, 08:55
Posty: 331
Skąd: Witowy Most- Kurpie
Auto: 323F 1,6 16V '93 BG

Postprzez djk_25 » 25 maja 2007, 17:17

moze i masz racje, ale jezeli chodzi o przeglad, to przeciez zawsze po przekreceniu drazka otworza sie oryginalne reflektory. swiatla dzienne przerobione z pozycyjnych mozna by wlaczac osobnym przyciskiem.

kolo mojego domu jest firma tuningowa. musze sie ich zapytac. jak sie czegos dowiem to dam znac.

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 mar 2007, 02:06
Posty: 15
Skąd: Gryfino
Auto: Mazda 323F BG 1,8 GLX '90

Postprzez win_p » 30 maja 2007, 03:11

wy tak o efkach <jupi> a moŻe ktos podsunie mi schemat podŁĄczenia swiatel do stacyjki w mazdie 323 bez podnoszonych swiatel. Chodzi mi o to zeby przy odpaleniu silnika zapalily sie swiatla a po zgaszeniu one teŻ zgasly bez wyŁĄczania ich w drążku. ostatnio dobralem sie do kabli pod kierownica no ale poleglem prosze o pomoc jakis schemat mile widziane zdjecia z kolorami przewodow ktore trzeba bedzie ciac
z gory dzieki pozdro :)

Popracuj nad ortografią. Bardzo pomocna jest MozillaFirefox 2.0, bo ma słownik i podkreśla błędy.
JESLI AUTO TO TYLKO MAZDA !!!
Początkujący
 
Od: 29 maja 2007, 14:13
Posty: 7
Skąd: wroclaw
Auto: mazda 323 BG 1.6 kat 16v 1993

Postprzez wuka » 4 cze 2007, 16:20

Dla zainteresowanych tematem wytyczne co do umiejscowienia:

– maks 40 cm od krawędzi bocznej auta,
– min 25 a max 150 cm ponad jezdnią,
– odległość między obydwoma reflektorami min 60 cm.

Źródło: www.poradyekspertow.pl

Pozdrawiam :)
wuka
 

Postprzez jacobs » 4 cze 2007, 17:31

@djk_25 Five ma pozycyjne w miejscu postojowych, ale chyba tylko wymienił żarówki na mocniejsze :)
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez 323ef » 5 cze 2007, 17:08

jestem zdziwiony tym co przed chwila uslyszalem w TV
na TMT byl jakis wywiad z aspirantem ktory mowil o bledach popelnianych przez kierowcow i powiedzial ze zwracaja uwage na to ze niektorzy jezdza na swiatlach do jazdy dziennej, kiedy to prawo od 17 kwietnia nakazuje do jazdy na swiatlach mijania...

to jak to w koncu jest moze ktos ma informacje ktore sa pewne na 100% czy mozna na nich jezdzic czy nie


EDIT
no i sam sobie odpowiadam:
ftp://ftp.grupaimage.home.pl/Prawo_NEWS/news_192.doc

PAN WŁADZA glupoty gada w TV <glupek2>
Początkujący
 
Od: 8 kwi 2007, 17:47
Posty: 11
Auto: 323f BG 1,6 16V 93

Postprzez djk_25 » 5 cze 2007, 17:43

jacobs, jakiej mocy trzeba kupic zarowke, zeby spelniala warunki oswietlenia dziennego?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 mar 2007, 02:06
Posty: 15
Skąd: Gryfino
Auto: Mazda 323F BG 1,8 GLX '90

Postprzez jacobs » 5 cze 2007, 17:49

21W
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez djk_25 » 5 cze 2007, 17:52

i nic sie nie pochrzani jezeli zamienie te ze swiatel postojowych w mazdzie 323f BG '81-'94 na taka 21W?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 mar 2007, 02:06
Posty: 15
Skąd: Gryfino
Auto: Mazda 323F BG 1,8 GLX '90

Postprzez jacobs » 5 cze 2007, 17:53

Jak nie spróbujesz to nie sprawdzisz :)
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez djk_25 » 5 cze 2007, 17:56

dzieki za odp. jutro jade kupic zarowki. pozniej napisze co z tego wyniklo :)

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 mar 2007, 02:06
Posty: 15
Skąd: Gryfino
Auto: Mazda 323F BG 1,8 GLX '90

Postprzez luka_preda » 8 cze 2007, 17:14

hej MadTom przeczytałem cały temat i chciałem się zapyta czy miałeś już kontrolę ? Jeśli tak to czy czepiali się?? POzdro
luka_preda
 

Postprzez djk_25 » 9 cze 2007, 07:32

niestety nie ma zarowek takiej mocy do madzi
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 mar 2007, 02:06
Posty: 15
Skąd: Gryfino
Auto: Mazda 323F BG 1,8 GLX '90

Postprzez KANAL » 9 cze 2007, 10:13

luka_preda kontroli nie mialem ale mieszkam w malym miescie i jezdze na takich swiatlach. Drogowke mijalem kilkadziesiat razy (nawet jak stali z radarem) i mysle ze jesli chcieliby sie czepic tych swiatel to juz dawno by to zrobili.
Aha... i niech nikt mi nie opowiada ze zuzycie pradu przy dobrym alternatorze jest bez znaczenia czy mamy wlaczone czy nie swiatla. Ja mam slaby akumulator i teraz, jak jezdze na dziennych, rano kreci bardzo rzwawo a jak jezdzilem na mijania bylo z tym roznie.
'Błoto z wozu, koniom lzej' – Polska Kronika Filmowa
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=57848
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2006, 13:36
Posty: 115
Skąd: woj Łodzkie
Auto: Audi A6 C5 1.8T AEB
Audi A4 B5 2.6V6

Postprzez and629 » 12 cze 2007, 10:07

co do świateł na cały dzień. miałem zawsze fiata, a jak wiadomo raz włączonych swiateł we fiacie wyłączać nie trzeba, bo gasną po wyjęciu kluczyka ze stacyjki i zapalają się same po odpaleniu auta. jeździłem na światłach stale przez cały rok. dostawałem więc cholery, kiedy łapałem się kolejny raz na jeździe bez świateł moją "nową" mazdą <glupek2> . tylko kwestią czasu było kiedy zapłacę mandat. pojechałem do kolegi elektryka, który przerobił mi instalację tak, że teraz nie muszę o tym pamiętać :D . koszt całkowity przeróbki to 40zł części i 40 robota. co za ulga! <jupi> teraz mam jak we fiacie, czyli święty spokój ze światłami.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 sty 2007, 00:16
Posty: 6
Skąd: mysłowice
Auto: mazda 323f BA 1,5

Postprzez Czacha » 1 paź 2007, 16:27

W przepisach jest podane, że np. odległość między światłami powinna wynosić min. 600mm. Czy te 600mm to się liczy pomiędzy obudowami, kloszami, środkami lamp czy żarówkami? Dla mnie robi to akurat dużą różnicę. ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2007, 23:30
Posty: 312
Skąd: Rybnik
Auto: 323C (BA) 1.5i 16V '97

Postprzez Dry » 1 paź 2007, 18:39

jest to roznica od srodkow lamp
zalaczm foto:
Obrazek
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2007, 14:10
Posty: 344 (4/0)
Skąd: Poznań
Auto: 626 GW, 2.0 lpg,
2000 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki