Hak holowniczy – pytania, problemy, porady
1, 2
Witam
Zakupiłem hak holowniczy do mojej madzi i właśnie go odnowiłem (odrdzewianko/malowanko) i w najbliższych dniach zamierzam zamontować.
Proszę o radę albo schemat podłączenia elektrycznego, ewentualnie radę pod które kable się wpiąć, a może istnieje specjalne łącze do tego typu istalacji o którym nie wiem?
Zakupiłem hak holowniczy do mojej madzi i właśnie go odnowiłem (odrdzewianko/malowanko) i w najbliższych dniach zamierzam zamontować.
Proszę o radę albo schemat podłączenia elektrycznego, ewentualnie radę pod które kable się wpiąć, a może istnieje specjalne łącze do tego typu istalacji o którym nie wiem?
Ostatnio edytowano 2 lut 2007, 22:41 przez comin, łącznie edytowano 1 raz
łącza nie znalazłem, u mnie, wpinałem sie w wiązke zaraz koło prawej lampy powninieneś sie połapać bezproblemu masz tam wszystko oprócz przeiwmgielnego, przeciwmgielne idzie w wiązce w prawym tylnym słuplu, musisz zdjąć prawą osłone bagażnika. I ważna uwaga jak będziesz szukał kabli to patrz na złacza ponieważ do od strony lamp są inne kolory przewodów, niż od strony wiązki, idzie sie połapać po wtyczkach.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
rozumiem że od strony pasażera...Prawej
Tak więc czeka mnie opalanie kabli... (jak ja to uwielbiam)
A wie może ktoś, lub jest w posiadaniu odpowiedniej instrukcji, jak zamontować elementy haku do podłużnic?
Mam w zestawie dwie pary płaskowników które trzeba jakoś dokręcić, na stronie producenta nie widzę instrukcji montażu do nadwozia, więc może ktoś zna temat?
typów jest kilka różnie mocowanych. Ja naprzykład miałem belke + dwa komlety wygiętych płaskowników do przykręcenia w podłodze bagażnika, + dka kontowniki z przyspawaną rurką i nakrętkami rurka wchodziła w środek podłużnicy, konieczne było powiekszenie dwóch otworów od tyłu pod zderzakiem. niestety instrukcji nie posiadam w wersji elektornicznej moge zamieścić zdjęcie ale to jutro
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
Potrzebna szybka pomoc!
Właśnie jestem w trakcie montażu i za bardzo nie rozumiem o co w tym chodzi
Zacząłem najpierw odkręcać zderzak, ale śruby są dość zapieczone i zniechęciło mnie to do dalszego demontażu (konieczne rozwiercanie)
Pomyślałem więc że zamontuję bez zdejmowania zderzaka, ale zupełnie nie wiem o co chodzi w tych klockach... Na stronie producenta haku znalazłem instrukcję montażu, ale elementy dość różnią się od tych które są dołączone do mojego haku...
I jeszcze jedna sprawa, jedno ucho do montażu jest na końcu belki, a drugie 15cm przed końcem... O co chodzi

Właśnie jestem w trakcie montażu i za bardzo nie rozumiem o co w tym chodzi
Zacząłem najpierw odkręcać zderzak, ale śruby są dość zapieczone i zniechęciło mnie to do dalszego demontażu (konieczne rozwiercanie)
Pomyślałem więc że zamontuję bez zdejmowania zderzaka, ale zupełnie nie wiem o co chodzi w tych klockach... Na stronie producenta haku znalazłem instrukcję montażu, ale elementy dość różnią się od tych które są dołączone do mojego haku...
I jeszcze jedna sprawa, jedno ucho do montażu jest na końcu belki, a drugie 15cm przed końcem... O co chodzi








witam
raczej zderzaczek musisz zdjac ,chyba ze da sie go jakos włozyc od spodu i rozwiercic w tylnym pasie tak wynika ze zdjec ze 4sruby ida do tylnego pasa nastepne do podłuznic a te blaszki dajesz od srodka samochodu słuzą jako "podkladki" bo tak to przy obciazeniu wyrwalo by ci sruby z nakretkami z samochodu.
monotowalem co spodobnego w toledo tam dalo rade włozyc hak bez sciagania zderzaka tyle ze musialem wyciąc spory kawal niewidocznej czesci zderzaka ale spoko poszlo czas ok 4h przy dosc dobrym zapleczu warsztatowym najwiecej zajmuje elektryka sporo dlubaniny polecam do elektryki wizke STWUK-05 z intercarsu jest kpl. z szybko złączkami to bardzo przyspiesza montarz i nietniesz swojej instalacji tylko sie wpinasz do kabelków.
pozdr
raczej zderzaczek musisz zdjac ,chyba ze da sie go jakos włozyc od spodu i rozwiercic w tylnym pasie tak wynika ze zdjec ze 4sruby ida do tylnego pasa nastepne do podłuznic a te blaszki dajesz od srodka samochodu słuzą jako "podkladki" bo tak to przy obciazeniu wyrwalo by ci sruby z nakretkami z samochodu.
monotowalem co spodobnego w toledo tam dalo rade włozyc hak bez sciagania zderzaka tyle ze musialem wyciąc spory kawal niewidocznej czesci zderzaka ale spoko poszlo czas ok 4h przy dosc dobrym zapleczu warsztatowym najwiecej zajmuje elektryka sporo dlubaniny polecam do elektryki wizke STWUK-05 z intercarsu jest kpl. z szybko złączkami to bardzo przyspiesza montarz i nietniesz swojej instalacji tylko sie wpinasz do kabelków.
pozdr
- Od: 8 paź 2006, 11:19
- Posty: 359
- Skąd: Nasielsk
- Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)
raczej zderzaczek musisz zdjac
Jak skromnie powiedziane... Zderzaczek...
Męczyłem się z 5 godzin i dałem sobie spokój na dziś, najbardziej wymęczyły te pordzewiałe śrubki przy zderzaku (bez szlifierki się nie obyło), no i zostały dwie tak głęboko schowane, że chyba potrzebna będzie z półmetrowa przedłużka
4sruby ida do tylnego pasa nastepne do podłuznic
Uchwyt belki haku z lewej strony zachodzi na podłużnice, ale prawa nie (jest trochę przesunięta ku środkowi) i nie zachodzi na podłużnice, i tak się zastanawiam, czy tak być musi?
Na stronie producenta (Rys 1) belka ma uchwyty na samych końcach, a mój hak prawy uchwyt ma przesunięty, zresztą części składowe też się różnią...
Ciekawy jestem jak wygląda podłoga przy CRONOS'ie bo ten hak był chyba podpięty właśnie do tego modelu.
comin napisał(a):Jak skromnie powiedziane... Zderzaczek...
Męczyłem się z 5 godzin i dałem sobie spokój na dziś, najbardziej wymęczyły te pordzewiałe śrubki przy zderzaku (bez szlifierki się nie obyło), no i zostały dwie tak głęboko schowane, że chyba potrzebna będzie z półmetrowa przedłużka
Bo nie wiesz jak.
1. Zderzak musisz ściągnąć inaczej sie nie da i basta. Aby odkręcić zderzak musisz odkręcić chlapacze i śruby przy nadkolach zaraz obok koł potem 4 śruby w środku w bagażniku dwie z prawej dwie z lewej, widać je po zdjęciu boczków w bagażniku jedna jest w samym rogu tam gdzie zderzak łączy sie z błotnikie przy lampie druga jest niżej. Dalej po jednej śrubie od spodu i całe wsporniki zderzaka wraz z zerzakiem wychodzą, u mnie nic nie trzeba było wycinać, ale wymyślenie które śruby byłu konieczne do odkręcenia zajęło mi około 2h.
Dalej te wsporniki muszą ci wejść w podłużnicę ale myk jest taki że u mnie konieczne było poszerzanie otworów technologiczych w tylnym pasie aby wspornik wszydł w podłużnicę a jednocześnie był bliżej osi pojazdu tak aby dało sie zakręcić belkę.
Wiecej pomóc nie jestem w stanie bo mój hak był zrobiony zupełnie inaczej.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
sołtys napisał(a):Bo nie wiesz jak.
A nie prawda bo już wiem
Ile się musiałem napocić przy demontażu/montażu zderzaka, a przy tym jakie ciekawe określenia wymyślałem na żółtych



Sam hak zamontowałem w 1 godzinę, a walka z zderzakiem trwała (sumując z wczorajszym dniem) około 7 godzin.
sołtys napisał(a):Zderzak musisz ściągnąć inaczej sie nie da i basta
Teraz wiem że nie koniecznie, mój hak był tak skonstruowany, że nie trzeba było dostawać się do środka podłużnic, a mocowanie do tylnego pasu było dopasowane do firmowych otworów, jedynie musiałem odkręcić zaczep do holowania, by na jego miejsce dokręcić belkę haku.
Pozostaje tylko wiązka elektryczna i opalanie kabelków
ale... Jak pisze organo jest możliwość dokupienia gotowej wiązki. Już gdzieś mi mignęło przed oczami na jakieś zagranicznej stronie, taki trójnik który się wpina pomiędzy kostki od lamp i podłączenie gotowe.
comin napisał(a):taki trójnik który się wpina pomiędzy kostki od lamp i podłączenie gotowe
u ciebie to nie dokońca będzie tak bo światło przeciwmgielne idze w wiązce z prawgo słupka do góry reszte masz przy lampie prawej, ale też wiązka jest w całości i wtyczka do prawej lampy a reszta idzie do lewej. Nie ma tam tak aby na jedej wtyczce była lewa i prawa lednocześnie. Chyba że chcesz rżnąc całą wiązkę i zkładać na uniwersalnym złączu.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
Witam!pytanko do wszystkich ktorzy moga wniesc cos w temat...wiem ze montowanie do mx3 haku holowniczego to kaleczenie wizualnych aspektow ale nie jako przez moje hobby widoczne na avatarze jestem w miare zmuszony do tego...w gre wchodzi oczywiscie hak ze sciagana kulka najchetniej zrobilbym tak ze prawie wcale po sciagnieciu nie widac sladu po haku a uzywalbym bardzo okazyjnie do ciagniecia przyczepki z motocyklem....moje pytanie brzmi gdzie jesli wogole moge taki hak kupic?na allegro szukalem i wogole nic nie mozna znalezc..jak wyglada sprawa z zalozeniem tego haka i legalizacja jego?z gory dzieki za odp!
Ostatnio edytowano 21 lut 2007, 21:00 przez KrystianR, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 27 sty 2007, 19:50
- Posty: 245
Witam po krótkiej przerwie
Znalazłem wreszcie czas na dokończenie moich prac związanych z montażem haku.
Jestem na etapie podłączenia inst elektrycznej i tutaj ogromna prośba o pomoc.
W innych wątkach spotkałem się takim zjawiskiem jak dodatkowy przekaźnik na światła w przyczepce.
Czy ktoś wie jak podłączyć taki przekaźnik? Czy w ogóle jest potrzebny?
Znalazłem wreszcie czas na dokończenie moich prac związanych z montażem haku.
Jestem na etapie podłączenia inst elektrycznej i tutaj ogromna prośba o pomoc.
W innych wątkach spotkałem się takim zjawiskiem jak dodatkowy przekaźnik na światła w przyczepce.
Czy ktoś wie jak podłączyć taki przekaźnik? Czy w ogóle jest potrzebny?
Ja mam (jeszcze ale już nowy właściciel czeka
) 323F BG i hak do niej to też rarytas. Po paru miesiącach szukania kupiłem z odczepianą gulą firmowego BRINK'a ale bez tabliczki znamionowej (gdzieś odleciała ? ) i z legalizacją nie było najmniejszego problemu. Koleś na stacji okręgowej pouczył tylko jak rozmawiać z miśkami jak by sie przyczepili.
Tak apropo to ten hak odkręcam i będę sprzedawał osobno żeby kasiore odzyskać
Są chętni ?
Pozdr. Tomek
Tak apropo to ten hak odkręcam i będę sprzedawał osobno żeby kasiore odzyskać
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Są chętni ?
Pozdr. Tomek
- Od: 27 cze 2005, 11:51
- Posty: 42
- Skąd: Radom
- Auto: Carina E Diesel
widzialem na mobile.de pare ogloszen z 2-3 z mx3 ktore mialy haki oczywiscie w gre wchodzi tylko rodzaj taki gdzie sciagana kulka bo po 1 juz tylko takie wolno zakladac a po drugie nigdy bym na stale nie zalozyl takiego banana co by z auta zrobil kaczke...
- Od: 27 sty 2007, 19:50
- Posty: 245
Witam, muszę założyć hak do swojej nowo zakupionej szóstki:) Na przeglądzie poprosiłem o to żeby była z hakiem więc jest:) W związku z czym chcę kupić hak oryginalny ale używany (nie potrzebuje papierów). Moje pytanie jest takie czy oryginalne haki montowane w szóstkach są tylko na stałe czy może są też haki odkręcane? Jak na razie spotkałem tylko na stałe więc nie wiem czy jest sens szukać dalej:(
- Od: 27 gru 2004, 22:11
- Posty: 34
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: Mazda 6 GY 2.0
benzyna + LPG 2005 147KM
Według mojej wiedzy każdy dopuszczony do użytkowania hak ( posiadający homologację) MUSI mieć możliwość demontażu.
W praktyce stosuje się 2 rozwiązania:
1. tańszy na dwie śruby
2. droższy na zatrzask szybkiego montażu.
Era "stałych" haków skończyła się z wraz z Fiatem 125p i podobnych.
Co więcej zgodnie przepisami ruchu drogowego jeśli nie używamy haka , to końcówka powinna być zdemontowana.
Tak na szybko przejrzałem ofertę na Allegro i nie widzę tam ani jednego stałego haka
W praktyce stosuje się 2 rozwiązania:
1. tańszy na dwie śruby
2. droższy na zatrzask szybkiego montażu.
Era "stałych" haków skończyła się z wraz z Fiatem 125p i podobnych.
Co więcej zgodnie przepisami ruchu drogowego jeśli nie używamy haka , to końcówka powinna być zdemontowana.
Tak na szybko przejrzałem ofertę na Allegro i nie widzę tam ani jednego stałego haka
- Od: 6 paź 2010, 14:54
- Posty: 98
- Skąd: Zamość
- Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 136KM 2004r.
KIA CEE'D 1.6 CRDi
TOYOTA YARIS VERSO 1.4 D4D
Simpa Titane II '99r.
No właśnie widze że można go zdemontować w sensie odkręcenia 2 śrub:) sorki myślałem że to stałe haki bo byłem przyzwyczajony do innego rozwiązania:) Może ma ktoś wiedzę czy haki do kombi jak i np sedana są takie same? Kupując z demontażu byłaby to przydatna wiedza.
- Od: 27 gru 2004, 22:11
- Posty: 34
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: Mazda 6 GY 2.0
benzyna + LPG 2005 147KM
Witam. Zamierzam zamontować hak do swojej 6-stki. Znalazłem ciekawą ofertę z opisu wynika że wszystko jest ok, jednak dmucham na zimne i pytanie do was wszystko pasuje bez jakichkolwiek przeróbek?
Oto aukcja:
http://allegro.pl/nowe-haki-holownicze- ... ml#gallery
Oto aukcja:

- Od: 25 paź 2010, 08:21
- Posty: 224
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF5C 136km 03r.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki