Wymiana oleju w skrzyni biegow – opinie, sugestie, porady.
Cytat z opisu właściwości oleju:
TransElf Type B SAE 80W-90
Jest olejem klasy EP (Extreme Pressures), wytrzymałym na duże naciski. Chroni elementy skrzyni przed zatarciem, korozją i nadmiernym przegrzewaniem, zapewniając płynne włączanie biegów i cichą pracę przekładni.
Tak więc chyba producent przewidział stosowanie tego oleju w skrzyniach manualnych.
Skrzynia chodzi bardzo cicho i biegi wchodzą bez problemu ( gdy było ok. 8-10 st. C), ale ciężko pracuje przy niższych temperaturach.
TransElf Type B SAE 80W-90
Jest olejem klasy EP (Extreme Pressures), wytrzymałym na duże naciski. Chroni elementy skrzyni przed zatarciem, korozją i nadmiernym przegrzewaniem, zapewniając płynne włączanie biegów i cichą pracę przekładni.
Tak więc chyba producent przewidział stosowanie tego oleju w skrzyniach manualnych.
Skrzynia chodzi bardzo cicho i biegi wchodzą bez problemu ( gdy było ok. 8-10 st. C), ale ciężko pracuje przy niższych temperaturach.
- Od: 9 sty 2007, 16:05
- Posty: 125
- Auto: dawniej – dwie zielone 626, GE – obecnie OMEGA MV6 – tez zielona
Pan Jarek Michalczyk mi wyjaśnił, jaki jest problem z tym olejem.
Zdaniem Pana Jarka skrzynia nie padnie, ale olej jest zbyt gęsty więc ze spadkiem temperatury problem będzie się nasilał.
Serwis się zobowiązał, że olej mi zmieni za dopłata do ceny 75W90. Więc problem oleju się skończy.
Pozdrawiam wszystkich
Do Kolegi Grzyby
coś niecoś poprawiłem
Zdaniem Pana Jarka skrzynia nie padnie, ale olej jest zbyt gęsty więc ze spadkiem temperatury problem będzie się nasilał.
Serwis się zobowiązał, że olej mi zmieni za dopłata do ceny 75W90. Więc problem oleju się skończy.
Pozdrawiam wszystkich
Do Kolegi Grzyby
coś niecoś poprawiłem
Ostatnio edytowano 18 sty 2007, 15:07 przez klub3, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 9 sty 2007, 16:05
- Posty: 125
- Auto: dawniej – dwie zielone 626, GE – obecnie OMEGA MV6 – tez zielona
Reasumując.
Niech nikt nie ma złudzeń, że można do 626 GE FS zalewać oleje 80W90. Gdybym tego nie doświadczył, jak olej zmienia właściwości przy spadku temperatury, to pewnie był miał wątliwości, czy płacić za 75W90. Nie lubię przepłacać, ale mocno odradzam oleje 80W90. Chyba że ktoś zaleje ten olej, żeby spokojnie przejeździć wiosnę , lato i jesień. Bo efekt wyciszenia jest znakomity. Ale wrzucenie dwójki, gdy np. chcemy wykonać szybki manewr to tragedia. A co by było gdyby na dworze było tak zimno jak w ubiegłym roku?
Niech nikt nie ma złudzeń, że można do 626 GE FS zalewać oleje 80W90. Gdybym tego nie doświadczył, jak olej zmienia właściwości przy spadku temperatury, to pewnie był miał wątliwości, czy płacić za 75W90. Nie lubię przepłacać, ale mocno odradzam oleje 80W90. Chyba że ktoś zaleje ten olej, żeby spokojnie przejeździć wiosnę , lato i jesień. Bo efekt wyciszenia jest znakomity. Ale wrzucenie dwójki, gdy np. chcemy wykonać szybki manewr to tragedia. A co by było gdyby na dworze było tak zimno jak w ubiegłym roku?
- Od: 9 sty 2007, 16:05
- Posty: 125
- Auto: dawniej – dwie zielone 626, GE – obecnie OMEGA MV6 – tez zielona
dołącze się do tematu bo mam pewne obiekcje co do jakości mojego oleju w skrzyni.Gdy jest zimna skrzynia chaczy mi dwujka i trójka jak je szybko przekładam natomiast jak już sie rozgrzeje nie ma najmniejszych problemów z szybkim przełożeniem zaznaczam że przy redukcji nawet na zimno nie czuć chaczenia wc skrzynia jest chyba w porządku MAM NADZIEJę co o tym myślicie?
MADZIA MOJA MIłOść
- Od: 29 gru 2006, 16:14
- Posty: 17
- Skąd: KRAśNIK
- Auto: 1.8 16V DOHC 94r. GE
o to chodzi że nie znam historii samochodu ale po wymianach które przeprowadziłem po zakupie obawiam \się że do oleju nikt nie zaglądał co prawda wymieniałem ostatnio półoś i trocchę oleju wyciekło ,(oczywiście został uzupełniony ubytek) i mechanik stwierdził ze olej jest czysty i nie ma potrzeby go wymieniać, ale olej się przecież przepracowuje i czy stan zużycia można stwierdzić po kolorze oleju?
MADZIA MOJA MIłOść
- Od: 29 gru 2006, 16:14
- Posty: 17
- Skąd: KRAśNIK
- Auto: 1.8 16V DOHC 94r. GE
cynia80 napisał(a):ale olej się przecież przepracowuje
i traci z biegiem lat właściwości
cynia80 napisał(a):czy stan zużycia można stwierdzić po kolorze oleju?
nie sądzę, u mnie prawdopodobnie nigdy poprzednik nie wymieniał a przy zlewaniu był przezroczysty. Jednak po wymianie biegi wchodzą lepiej.
Tak więc proponuję wymianę – nie zaszkodzi a może pomóc. I koszt w miarę niewysoki.
Poza tym "hacząca" dwójka to w GE standard
mi proponowano MOBILA 75W90 po 47 zł za litrę może macie coś już sprawdzonego godnego polecenia i w przystępnej cenie.Na początku tematu czytałem o oleju DEXTRON III po[proszę o więcej informacji na temat tego oleju
MADZIA MOJA MIłOść
- Od: 29 gru 2006, 16:14
- Posty: 17
- Skąd: KRAśNIK
- Auto: 1.8 16V DOHC 94r. GE
Hipol ? do POLONEZA owszem ,ale do Xedos ja bym się poważnie zastanowił!
A i owszem... można eksperymentować, ale z olejami z wyższej półki. Wtedy można stwierdzić: "Oooo ten olej jest dużo lepszy. Na nim skrzynia pracuje miękko, precyzyjniej i ciszej. Łatwiej zmienia się biegi..." Takie ryzyko, to stwierdzenie, że jest lepiej, albo za dużo się nie zmieniło. Jednak gdy leje się olej najtańszy, celem przeprowadzenia eksperymentu, to trzeba mieć świadomość, że zaoszczędzone pieniądze mogą nie być adekwatne do wydanych na remont/swap skrzyni...
Pozdrawiam
..::GofNet::..
PS. Hipol lałem do Motorynki...
Pozdrawiam
..::GofNet::..
PS. Hipol lałem do Motorynki...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Witam
Prosze o porade w sprawie skrzyni biegów. Mam przejechane ok 100.000 km ,prawdopodobnie nie był wymieniany olej (samochód z Niemiec). Mój problem jest taki ze biegi wchodza mi z lekkim oporem, jest wyczuwalne lekkie chaczenie na wszystkich biegach (nie musze sie szarpac ale odczuwalne jest takie nieprzyjemne "klikanie" przy wrzucaniu biegów.Poprostu czuc jak te biegi wchodza. Wczesniej nie miałem porównania ale jak ojciec kupił Mazde to u niego biegi wchodza bardzo płynnie i bez oporów. Nie wiem czy to u niego jest skrzynia wyrobiona czy u mnie cos nie tak? Moze za mało jest oleju? Jeszcze jak na luzie poruszam dzwignią zmiany biegów (słyszalne jest w blaszanym garazu) to daje sie usłyszec takie metaliczne uderzanie jednego elementu o drugi, jakby o jakas blaszke.
pozdrawiam
Prosze o porade w sprawie skrzyni biegów. Mam przejechane ok 100.000 km ,prawdopodobnie nie był wymieniany olej (samochód z Niemiec). Mój problem jest taki ze biegi wchodza mi z lekkim oporem, jest wyczuwalne lekkie chaczenie na wszystkich biegach (nie musze sie szarpac ale odczuwalne jest takie nieprzyjemne "klikanie" przy wrzucaniu biegów.Poprostu czuc jak te biegi wchodza. Wczesniej nie miałem porównania ale jak ojciec kupił Mazde to u niego biegi wchodza bardzo płynnie i bez oporów. Nie wiem czy to u niego jest skrzynia wyrobiona czy u mnie cos nie tak? Moze za mało jest oleju? Jeszcze jak na luzie poruszam dzwignią zmiany biegów (słyszalne jest w blaszanym garazu) to daje sie usłyszec takie metaliczne uderzanie jednego elementu o drugi, jakby o jakas blaszke.
pozdrawiam
Witam Was
Jestem tu nowa jak widać
i potrzebuje porady.Zakupiliśmy z mężem Mazde Xedos 6 piękna maszyna ale to nasz pierwszy samochód i kompletnie nic na temat niego nie wiemy
Napewno musimy wymienić olej ale nie wiemy jaki będzie najlepszy .Samochód był sprowadzony i powiedziano nam ze to musimy najpierw zrobic ale nic o nazwie tego oleju.Pan od którego kupiliśmy stwierdził że rozrząd był wymieniany napewno w Niemczech pare miesięcy przed sprzedażą ale nie wiem czy wierzyć tak na słowo.Byłabym wdzięczna za poradę:)z góry dzięki i pozdrawiam.
Jestem tu nowa jak widać
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 29 lip 2007, 09:38
- Posty: 4
- Skąd: Elbląg
- Auto: Mazda Xedos 6 1,6 1994r
Ja jeżdżę na ELF 15W40 i nie narzekam. Wszystko chodzi gładko
Koszt wymiany to ok 100 zł. – dokładnie nie pamiętam.
- Od: 7 cze 2007, 09:12
- Posty: 127
- Skąd: Gorzów Wlkp. <->Zielona Góra
- Auto: Był Xedos 6 KF. Teraz taczka:(
asiunia77 nie ten temat! co do rozrządu to ja bym nie wierzył sprzedawcy wymienił bym go, co do oleju to wszystko zależy od stanu silnika ( jaki przebieg?) ale chyba najbezpieczniej byłoby zalać olej półsyntetyczny, chociaż można także syntetyk jeśli silnik naprawdę jest w dobrym stanie. To jest to że większość aut sprowadzanych z Niemiec nie ma przyczepionych karteczek z informacjami o wymianach olejów i rozrządu i nie wiadomo jaki olej i rozrząd kiedy był wymieniany.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki