Ładowanie akumulatora – napięcie.

Postprzez Kriss7 » 30 lip 2020, 12:41

Hej, posiadam cx5 z 2017 roku 2,5b. Auto że stanów przyjechało z rozładowanym Aku, po testach postanowiłem kupić nowy. Padło na varte EFB 65ah, prąd rozruchowy 650, ale nie o tym rzecz. Zastanawia mnie napięcie ładowania akumulatora na włączonym silniku. Cały czas jest 13,5V gdzie według danych powinno być 13,8-14,5V. Czy ktoś z forumowiczów może sprawdzić jak to wygląda u niego? Zastanawiam się czy alternator nie ma jakiegoś uszkodzenia, ale zanim pojadę do elektryka chciałbym się upewnić.

Z góry dziękuję
Początkujący
 
Od: 22 sty 2020, 16:10
Posty: 10
Auto: CX-5

Postprzez Grzyby » 31 lip 2020, 18:50

Po lekkim dodaniu gazu napięcie nie wzrasta powyżej 14-14,2V?
Jeżeli nie, masz problem z ładowaniem.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 16984 (70/159)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l J23A,
Renault Trafic 1.6 TT R9M,
Renault Master 2.5D,
Fiat Doblo 1.6 16V
Dacia DV 1.6 LPG,
Burstner Amara 535TK

Postprzez Neonixos666 » 31 lip 2020, 19:48

a może to system zarządzania energią tak działa, ja też w Renacie mam takie ładowanie na postoju, pełne ładowanie masz dopiero przy hamowaniu silnikiem a podczas mocnego przyśpieszania może być nawet brak ładowania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 8794 (35/187)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez zadra » 31 lip 2020, 23:45

A podczas jazdy z dużym obciążeniem silnika również pełne ładowanie...
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 2126 (8/46)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Neonixos666 » 1 sie 2020, 19:56

Po akcji z alternatorem mam wpięty woltomierz w gniazdo zapaliczki i fajnie to widać jak działa ten system. Jak puszcze gaz to ładuje 14,3 ale jak tylko obroty spadną poniżej 1300 to już nie ładuje w pełni i wtedy znów jest 13,5. Ja mam już stary akumulator i nie działa to tak jak trzeba ale np jeśli sporo hamujesz silnikiem i naładuje się akumulator na full to może wyłączyć ładowanie żeby zrobić w nim miejsce na odzysk podobno system trzyma akumulator na 80% żeby przyjął odzysk.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 8794 (35/187)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez zadra » 1 sie 2020, 21:56

mam wpięty woltomierz w gniazdo zapaliczki

Jeździłem w taki sam sposób wpiąwszy wskaźnik napięcia chyba z pół roku i również dużo zaobserwowałem takich zmian napięcia podczas zmian obciążenia auta.
W moim przypadku, latem podczas jazdy na dziennych philipsach DRL ładowanie "obcina mi" po ok 12 min jazdy – mam wówczas podczas "toczenia się" wartość akumulatora ~12,5V a hamując silnikiem nagle pojawia się 14,4V.. (akumulator mam przewymiarowany o jakieś 30% w stosunku do oryginalnego).
Podoba mi się – mam świadomość, że silnik nie jest obciążony alternatorem i jest mu lżej..
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 2126 (8/46)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Neonixos666 » 1 sie 2020, 22:15

Patrząc tak na temat ładowania to jest bez sensu ciągłe obciążanie silnika alternatorem obojętnie czy trzeba prądu czy nie. Tu przynajmniej obciąża go bo i tak energia idzie w hamowanie a gdy trzeba mocy to nie zabiera nam jej, podobno z klimą w mazdach też tak jest że odłącza na czas przyspieszania mocnego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 8794 (35/187)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez zadra » 1 sie 2020, 23:09

z klimą w mazdach też tak jest że odłącza na czas przyspieszania mocnego.

Tak właśnie czytałem, że kto zapier..ala ten się szybciej spoci <lol> <nie powiem>
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 2126 (8/46)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Kriss7 » 4 sie 2020, 15:04

Po dodaniu gazu jest 13.8 – nigdy wiecej.
Z tematem ładowania wiąże się jeszcze jedna rzecz. Jak auto postoi trochę dłużej (np z 15godzin) to wchodząc do środka słychać pikanie z tylnej cześć (strona pasażera). Tam jest moduł do tylnej klapy. Pika jakby jakiś przekaźnik. Nie da sie wtedy otworzyć klapy, po przejechaniu kilku minut pikanie ustaje i klapa sie otwiera, tak jakby wcześniej miała za mało prądu.
Sprawdziłem jaki jest pobór prądu po zamknięciu auta. Po kilku minutach spada do 0,01A czyli wydaje sie wszystko ok.

Podsumowując:
-napięcie ładowania wydaje się za niskie
-klapa nie działa bo dostaje za małe napięcie ? Po przejechaniu kilku kilometrów wszystko wraca do normy.
-nic nie wskazuje na pobór prądu na postoju
-akumulator jest nowy
-napiecie rano okolo 12,5V
-forscan – brak błedów

Zgłupiałem, bo jedno wyklucza drugie. No chyba, że winny jest przekaźnik/moduł tylnej klapy, moze robi jakieś zwarcie ?
Początkujący
 
Od: 22 sty 2020, 16:10
Posty: 10
Auto: CX-5

Postprzez Neonixos666 » 4 sie 2020, 20:12

jakie jest ładowanie w trakcie hamowanie silnikiem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 8794 (35/187)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Kriss7 » wczoraj, 12:29

Neonixos666 napisał(a):jakie jest ładowanie w trakcie hamowanie silnikiem


Zrobiłem tak jak koledzy wyżej zasugerowali. Woltomierz podlaczyłem do zapaliczniki. Ładowanie ciagle w zakresie 13,6-13,9V, raz wskoczyło na 14.0V jak pociagnąłem do 6tys obrotów i odpusciłem gaz. Chyba jednak coś z alternatorem ?
Początkujący
 
Od: 22 sty 2020, 16:10
Posty: 10
Auto: CX-5

Postprzez zadra » wczoraj, 13:08

jeśli możesz to podłącz prostownik ze wskaźnikiem poboru prądu.
Obserwuj przez godzinkę, jak wygląda ładowanie przy napięciu na postowniku 14,5V i zapisuj np co 10min wartość prądu ładowania.
Jeśli w krótkim czasie prąd spadnie poniżej 1A, to masz naładowany akumulator, czyli Twój alternator mimo niskiego napięcia robi swoją robotę.

Czym mierzyłeś napięcie akumulatora oraz w czasie ładowania? może weź inny miernik dla potwierdzenia wartości.
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 2126 (8/46)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez KrzyzakMitsu » wczoraj, 20:49

Nie wiem jaki masz alternator, ale np. w Galancie mam 4 styki i tu komputer steruje ładowaniem. Bywa, że jest 12.5V na wolnych obrotach, wzrasta po dodaniu gazu a na zimnym silniku ładuje 14V i akumulator bez problemu działa 8-10 lat. Przecięcie 1 przewodu powoduje, że jest ciągle np. 14.4V, tylko po co to robić? – dla samopoczucia? 13.9V to jak najbardziej prawidłowe ładowanie. Po co dawać więcej, skoro aku jest pełny?
Przy 2 stykach we wtyczce (nie liczę dużego plusa i minusa na obudowie oczywiście) to nie ma sterowania.
W Galancie wiele osób wyrzuca sprawne regulatory napięcia i montuje chińskie zamienniki, które po pół roku padają i wtedy zaczynają się problemy...
Martwiłbym się tylko w przypadku, gdyby akumulator nie pozwalał uruchomić auta następnego dnia...
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 18:44
Posty: 450 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki