Temat już bardzo stary i poruszny w wielu wątkach jednak nie doszukałem się dość jednoznaczych odpowiedzi na pewne pytania więc pozwolę go sobie odświeżyć bo robią mi mechanicy wodę z mózgu...
1. Czy w mojej maździe 626 GE 1,8 (manual) wlewa się olej od góry przez linkę prędkościomierza czy z dołu przez korek kontrolny?
2. Czy warto zastosować dynamiczną wymianę oleju?
3. W instrukcji producent podaje pojemność układu smarowania skrzyni 2,7l a mam nowego oleju 3,4l jak to się ma do wymiany grawitacyjnej / dynamicznej?
4. Czy ta skrzynia posiada filtr oleju który trzeba wymienić, czy jeśli jest można go nie wymieniać?
5. Czy jeśli auto ma przejechane ok 200kkm wymiana jest bezpieczna? Bo już zgłupiałem..
6. O czym jeszcze należy pamiętać przy wymianie oleju w moim modelu?
Pytania te bardzo mnie dręczą bowiem krążą różne odpowiedzi wśród znajomych mechaników, proszę więc o w miarę możliwości konkretne odpowiedzi
