Montaż świateł do jazdy dziennej
dobra panowie, to moze i ja cos dorzuce bo zastanawialem sie nad swiatlami do jazdy dzienej a wyszlo cos wiecej .. niestety chroniczny brak czasu powoduje iz koncept nie zostal zrealizowany do tej pory, jednakze opisze go dla potomnych moze ktos zrobi cosik takiego i powie jak mu sie to sprawdzilo.
Od razu nadmienie, iz pomijam temat wlasciwych lamp homologowanych itd, wiadomym jest ze takowe musza byc wtedy zamontowane.
Zalozenia:
Swiatla do jazdy dziennie z automatycznym czujnikiem oswietlenia, systemem doswietlania zakretow oraz mozliwosc wymuszenia wlaczenia kazdego trybu z osobna.
Opis:
Caly system musi byc automagiczny, w zwiazku z czym, nalezy sie wpiac pomiedzy przekaznik swiatel mijania a przelacznik zespolony. Dodatkowo nalezy rozdzielic halogeny na dwa niezalezne przekazniki, by mozna nimi bylo sterowac niezaleznie. Teraz tak: Wpinamy sie pomiedzy przekaznik swiatel mijania, oraz zespolony do tego podpinamy przelacznik ktory pozwoli nam wymusic swiecenie swiatel miajania oraz czujnik natezenia swiatla. Dodatkowo przekaznik ktory wpielismy bedzie sterowal przekaznikami halogenow w polaczeniu z przekaznikami kierunkowskazow. Calosc dziala w nastepujacy sposob. Wsiadamy do samochodu (jest jasno), przekrecamy kluczyk w stacyjce i uruchamiamy pojazd. Wlaczamy normalnie swiatla mijania, oraz przelacznik wymuszenia swiatel do jazdy dziennej ustawiamy na wylaczony (nazwijmy sobie to opcja auto). W tym momencie dziala czujnik oswietlenia ktory decyduje czy maja sie palic swiatla do jazdy dziennej/mijania. Rozpoczynamy jazde. Gdy dojezdzamy do krzyzowki, wlaczamy kierunkowskaz, i otrzymujemy nastepujaca kombinacje: czujnik swiatla informuje ze jest dzien, kierunkowskaz wlaczony, halogen sie nie wlacza i nie doswietla zakretu. Jedziemy dalej natrafiamy na tunel. Czujnik natezenia swiatla wykrywa zmiane i o ile mamy wylacznik wymuszenia swiatel do jazdy dziennej w pozycji auto, wlacza swiatla mijania oraz wylacza swiatla do jazdy dziennej. Opuszczamy tunel, jezeli nadal jest jasno, wlaczaja sie swiatla do jazdy dziennej. Mijania wylaczone.
Opcja nocna: Analogicznie jak opcja dzien, z tym ze, czujnik oswietlenia automagicznie wykrywa ze jest noc, wylacznik swiatel do jazdy dziennej mamy w pozycji auto i/lub stan 2 (czyli wlacz mijania). Dojezdzamy do krzyzowki, wlaczamy kierunkowskaz i z automatu wlacza sie halogen doswietlajacy strone w ktora skrecamy.
Koszty:
halogeny (hela chodzi po okolo 300,–)
czujnik natezenia (okolo 10,–?)
przekazniki (tutaj potrzebujemy ich dosc troche... mysle ze okolo 20-30zl za szt, ilosc, okolo hmm 5?)
przewody oraz 1 przelacznik 3 stanowy (ewentualnie 1 3 stanowy i 1 dwustanowy, by moc wylaczyc doswietlanie zakretow).
Czas potrzebny na realizacje:
hmm i tutaj jest trick... dajcie mi dobrego elektryka ktory zna madzie na wylot, a mysle ze da sie to zrobic w kilka godzin
Jak cos to pisac
Od razu nadmienie, iz pomijam temat wlasciwych lamp homologowanych itd, wiadomym jest ze takowe musza byc wtedy zamontowane.
Zalozenia:
Swiatla do jazdy dziennie z automatycznym czujnikiem oswietlenia, systemem doswietlania zakretow oraz mozliwosc wymuszenia wlaczenia kazdego trybu z osobna.
Opis:
Caly system musi byc automagiczny, w zwiazku z czym, nalezy sie wpiac pomiedzy przekaznik swiatel mijania a przelacznik zespolony. Dodatkowo nalezy rozdzielic halogeny na dwa niezalezne przekazniki, by mozna nimi bylo sterowac niezaleznie. Teraz tak: Wpinamy sie pomiedzy przekaznik swiatel mijania, oraz zespolony do tego podpinamy przelacznik ktory pozwoli nam wymusic swiecenie swiatel miajania oraz czujnik natezenia swiatla. Dodatkowo przekaznik ktory wpielismy bedzie sterowal przekaznikami halogenow w polaczeniu z przekaznikami kierunkowskazow. Calosc dziala w nastepujacy sposob. Wsiadamy do samochodu (jest jasno), przekrecamy kluczyk w stacyjce i uruchamiamy pojazd. Wlaczamy normalnie swiatla mijania, oraz przelacznik wymuszenia swiatel do jazdy dziennej ustawiamy na wylaczony (nazwijmy sobie to opcja auto). W tym momencie dziala czujnik oswietlenia ktory decyduje czy maja sie palic swiatla do jazdy dziennej/mijania. Rozpoczynamy jazde. Gdy dojezdzamy do krzyzowki, wlaczamy kierunkowskaz, i otrzymujemy nastepujaca kombinacje: czujnik swiatla informuje ze jest dzien, kierunkowskaz wlaczony, halogen sie nie wlacza i nie doswietla zakretu. Jedziemy dalej natrafiamy na tunel. Czujnik natezenia swiatla wykrywa zmiane i o ile mamy wylacznik wymuszenia swiatel do jazdy dziennej w pozycji auto, wlacza swiatla mijania oraz wylacza swiatla do jazdy dziennej. Opuszczamy tunel, jezeli nadal jest jasno, wlaczaja sie swiatla do jazdy dziennej. Mijania wylaczone.
Opcja nocna: Analogicznie jak opcja dzien, z tym ze, czujnik oswietlenia automagicznie wykrywa ze jest noc, wylacznik swiatel do jazdy dziennej mamy w pozycji auto i/lub stan 2 (czyli wlacz mijania). Dojezdzamy do krzyzowki, wlaczamy kierunkowskaz i z automatu wlacza sie halogen doswietlajacy strone w ktora skrecamy.
Koszty:
halogeny (hela chodzi po okolo 300,–)
czujnik natezenia (okolo 10,–?)
przekazniki (tutaj potrzebujemy ich dosc troche... mysle ze okolo 20-30zl za szt, ilosc, okolo hmm 5?)
przewody oraz 1 przelacznik 3 stanowy (ewentualnie 1 3 stanowy i 1 dwustanowy, by moc wylaczyc doswietlanie zakretow).
Czas potrzebny na realizacje:
hmm i tutaj jest trick... dajcie mi dobrego elektryka ktory zna madzie na wylot, a mysle ze da sie to zrobic w kilka godzin
Jak cos to pisac
http://planme.pl – jezeli szukasz harmonogramu...:)
mad_man napisał(a):Dojezdzamy do krzyzowki, wlaczamy kierunkowskaz i z automatu wlacza sie halogen doswietlajacy strone w ktora skrecamy.
I tu dostajemy mandat za używanie świateł przeciwmgłowych w warunkach dobrej widoczności. Poza tym ok
chmooreck napisał(a):I tu dostajemy mandat za używanie świateł przeciwmgłowych w warunkach dobrej widoczności.
no nie koniecznie
przecież montuje sie fabrycznie doświetlanie zakrętów Skoda ,Fiat i inne marki to stosują
- Od: 5 lut 2009, 11:58
- Posty: 87
- Skąd: BiałobrzegiRad/Sandomierz/ kiedyś był jeszcze Lublin
- Auto: Mazda6 GY 2,0D 136kM 2004
Honda VFR 800 FI
Smieszy mnie to zakladanie ledow, zwlaszcza w nowych autach, ani nie wyglada to ladnie, wiekszosc nie posiada homologacji. Jak dla mnie to wole smigac na swiatlach caly rok niz obwieszac auto jakimis lampkami
Czarny Xedos 9 2.5V6 97r full opcja znowu ze mna:)))
- Od: 14 lut 2008, 13:28
- Posty: 12
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 6
SHADOW napisał(a):Smieszy mnie to zakladanie ledow, zwlaszcza w nowych autach, ani nie wyglada to ladnie, wiekszosc nie posiada homologacji. Jak dla mnie to wole smigac na swiatlach caly rok niz obwieszac auto jakimis lampkami
Święta prawda. w starszych samochodach (>2000r.) jeśli ktos chce miec swiatła do jazdy dziennej to moze je zamontowac ale inteligentnie zeby to mialo rece i nogi (miało swoj urok i bylo zgodnie z przepisami. zeby nie okazalo sie ze mandat bedzie wyzszy od ceny swiatel
- Od: 11 lis 2010, 00:58
- Posty: 261
- Skąd: Bodzanów/Płock
- Auto: Mazda 323C BA 1,3 16V 95r
Wszyscy się upierają, że jeżeli dzienne to LEDowe. A nikt nie myśli o żarówkowych? Osobiście takowe mam już w drugiej M 323f BJ i nie narzakam. Żadnych probleów z tym, że nie pasują bo wyglądają jak ori halogeny. Mniejsze koszty zakupu, ładny wygląd i nie chiński bubel.
A tam żarówkowe – XI wiek mamy
Polecam światła dzienne, odbłyśniki świateł mijania tak dostają po tyłku, że głowa mała. Moje są okopcone. Lewy mi padł po letnich upałach.
A teraz ironia losu: przeglądałem na allegroszu światła dzienne i z wymaganą homologacją czyli wybitymi RL na kloszach trochę ponad 100zł. No już prawie się zdecydowałem. Później wsiadłem w auto no i podkusiło mnie żeby zamiast na krótkich jechać na halogenach. No i k... poszła stówa i 2 punkty
A teraz ironia losu: przeglądałem na allegroszu światła dzienne i z wymaganą homologacją czyli wybitymi RL na kloszach trochę ponad 100zł. No już prawie się zdecydowałem. Później wsiadłem w auto no i podkusiło mnie żeby zamiast na krótkich jechać na halogenach. No i k... poszła stówa i 2 punkty
- Od: 5 cze 2009, 20:25
- Posty: 221
- Skąd: Łodzkie
- Auto: 626 GE 2.0 FS 116KM 1995r. + LPG KME Diego
a czy trzeba zakładać koniecznie poziomo światła do jazdy dziennej czy można pod skosem albo pionowo?
Neonixos666 napisał(a):czy można pod skosem albo pionowo?
Pewnie nie mieszczą Ci się sensownie w BJ z halogenami
Z tego co się orientowałem to jest wymaganie: "Symetrycznie względem osi pojazdu" czyli można.
Była też gdzieś informacja o strumieniu światła który ma być bardziej zbliżony do koła.
Pozdrawiam
wydaje mi sie ze trzeba zakladac je zgodnie ze specyfikacja, to znaczy jesli w instrukcji jest napisane ze maja byc poziomo to tak powinny zostac zalozone, ale na dobra sprawe chyba nikt (czyt. miśki) nie bedzie na to zwracal uwagi – jak beda na kloszu wybite magiczne literki to bedzie ok.
Do mnie w zeszlym tygodniu do toyotki dojechaly takie:
http://allegro.pl/osram-swiatla-dzienne ... 57766.html
jeszcze nie montowałem bo temperatury nie sa sprzyjajace ale jestem zaskoczony pozytywnie tym co zobaczylem w pudelku. wszystko fajnie uszczelnione, z lampek wyprowadzone, ladnie zaizolowane wiazki zakonczone szczelnymi kostkami. tylko instrukcji (schematu) montazu brakuje ale mysle ze nie bedzie ciezko to poskladac
Do mnie w zeszlym tygodniu do toyotki dojechaly takie:

jeszcze nie montowałem bo temperatury nie sa sprzyjajace ale jestem zaskoczony pozytywnie tym co zobaczylem w pudelku. wszystko fajnie uszczelnione, z lampek wyprowadzone, ladnie zaizolowane wiazki zakonczone szczelnymi kostkami. tylko instrukcji (schematu) montazu brakuje ale mysle ze nie bedzie ciezko to poskladac
- Od: 29 lis 2005, 16:30
- Posty: 581
- Skąd: Łomianki
- Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r
TALREP napisał(a):to znaczy jesli w instrukcji jest napisane ze maja byc poziomo to tak powinny zostac zalozone
Zgadza się ale w większości instrukcji nie ma takiej informacji, są tylko przykłady montażu.
Najlepsze do BJ ze względu na montaż są Hella LEDay FLEX, ale ta cena.....
w przypadku moich swiatelek helli z mazdy mialem w instrukcji wyraznie napisane ze maja byc poziomo. W swiatlach, ktore teraz kupilem do toyoty faktycznie nie mam instrukcji montazu ...
BTW tego tyle teraz lezy na allegro ze chyba mozna znalezc jakis "zamiennik" ktory ładnie podejdzie pod BJ
BTW tego tyle teraz lezy na allegro ze chyba mozna znalezc jakis "zamiennik" ktory ładnie podejdzie pod BJ
- Od: 29 lis 2005, 16:30
- Posty: 581
- Skąd: Łomianki
- Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r
TALREP napisał(a):chyba mozna znalezc jakis "zamiennik" ktory ładnie podejdzie pod BJ
Zamontować owszem można nawet w wersji z halogenami np. przykręcając do dolnej części zderzaka, ale będzie to paskudnie wyglądać. Kratka jest za mała i w nią nic nie wejdzie poziomo zgodnie z prawem, braknie kilka cm. Można też ciąć zderzak ale to ryzykowna robota.
Neonixos666 napisał(a):chciałem tak bardziej pionowo na końcach dolnej kratki bo inaczej to ni jak nie pasują do bj
Też dużo myślałem o montażu i wychodzi że to jedyne rozsądne miejsce.
Ale nie wiem czy u Ciebie (po FL) nie będą za blisko. Jak wysoką masz kratkę?
Neonixos666 napisał(a):czyli czarne by musiały być
Czarny spray i będzie dobrze.
kratka ma wysokość jak rejestracja gdzieś.
chyba się zmieszczą bo sama tablica ma 54 cm a trzeba 60 czyli po 3 cm zostaje na stronę a myślę że będzie więcej.
wysokość zamontowania mnie martwi bo musi być 25 cm od ziemi ale raczej jest tyle chyba.
no i muszą być cienkie żeby nie odstawały za bardzo
chyba się zmieszczą bo sama tablica ma 54 cm a trzeba 60 czyli po 3 cm zostaje na stronę a myślę że będzie więcej.
wysokość zamontowania mnie martwi bo musi być 25 cm od ziemi ale raczej jest tyle chyba.
no i muszą być cienkie żeby nie odstawały za bardzo
Światła do jazdy dziennej mają chyba określoną powierzchnię świecenia dlatego są duże.
U Ciebie w dolnej części po odliczeniu świateł chyba braknie kilku cm.
Problem też jest z wysokością, w moim przypadku muszą mieć max 11cm i ciężko jest kupić takie.
U Ciebie w dolnej części po odliczeniu świateł chyba braknie kilku cm.
Problem też jest z wysokością, w moim przypadku muszą mieć max 11cm i ciężko jest kupić takie.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki