Montaż świateł do jazdy dziennej
vegasnight9, światła dzienne przedstawione w materiale filmowym są profesjonalnie wykonane i rzeczywiście dobrze świecą, ale te z Allegro to "pizdryki". Daj sobie spokój, one świecą dobrze tylko na zdjęciach.

- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Zamontowałem w swojej madzi światła do jazdy dziennej które są na zdjęciu kolegi vegasnight9 jednak nie polecam tego modelu. Co prawda świeciły bardzo dobrze (jasno ,wyrażne z daleka) jednak szybko dostaje się do ich wnętrza wilgoć i uszkadza elektronikę oraz element odblaskowy. Ponadto m6 ma mocno łukowaty zderzak i montaż świateł podłużnych – jak moje jest utrudniony. Uważam że lepszym rozwiązaniem było by zamontowanie okrągłego modelu. Tu przykład jak u siebie zamontowałem http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2d1 ... 5b2a5.html Dodam by zabezpieczyć przed wilgocią dodatkowo na zderzaku założyłem szybę wyciętą z lampy innego wozu.
Pawko_6 napisał(a):vegasnight9, światła dzienne przedstawione w materiale filmowym są profesjonalnie wykonane i rzeczywiście dobrze świecą, ale te z Allegro to "pizdryki". Daj sobie spokój, one świecą dobrze tylko na zdjęciach.
Zgadza sie, tanie światła z Allegro to jak napisałeś "pizdryki", ale są też takie
<A HREF="http://www.allegro.pl/item717624862_swiatla_dzienne_hella_ledayline_led_nowosc.html">swiatla_do_jazdy_dziennej_hella_10_led_ledayline.html
</A>
Ostatnio edytowano 8 wrz 2009, 09:43 przez vegasnight9, łącznie edytowano 1 raz
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
ajjjk masz te światła troche nie za bardzo zgodnie z przepisami zamocowane........
Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL.
Światła dzienne muszą być zainstalowane:
Symetrycznie względem osi pojazdu
Na równej wysokości
Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm
Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi musi wynosić minimum 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm – wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm
Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu lub być zamontowane dalej niż 40 cm od niego
Ponadto minimalna powierzchnia świecenia lamp musi być ≥40cm², a w przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Dodatkowo, w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej.
Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL.
Światła dzienne muszą być zainstalowane:
Symetrycznie względem osi pojazdu
Na równej wysokości
Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm
Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi musi wynosić minimum 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm – wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm
Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu lub być zamontowane dalej niż 40 cm od niego
Ponadto minimalna powierzchnia świecenia lamp musi być ≥40cm², a w przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Dodatkowo, w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej.
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
Wszystko pięknie da się skonfigurować, że tak powiem. Światełka djd z homologacją załączanie, kiedy spełnione są trzy warunki: włączony zapłon + wzrost napięcia powyżej 13V i wyłączone światła postojowe. Daje to nam dużą wygodę i nie zużywa włącznika świateł.
Wszyscy piszą, że podczas jazdy na "krótkich" wzrasta zużycie paliwa – oczywiście ale również:
– mocno dostaje po tyłku alternator, tzn. szczotki i komutator + pracujące ciągle w wysokiej temp diody. Również pasek i łożyska. Ciągle mamy pobór mocy ok 140W (prąd ok 10A dla porównania w żelazku czy czajniku płynie mniejszy), a na światłach LED będzie to kilka watów;
– nieopłacalność montażu żarówek typu Blue Vision, które bardzo szybko padną
– zacierają ręce firmy produkujące akumulatory (osoby robiące krótkie odcinki częściej je wymieniają)
Wszyscy piszą, że podczas jazdy na "krótkich" wzrasta zużycie paliwa – oczywiście ale również:
– mocno dostaje po tyłku alternator, tzn. szczotki i komutator + pracujące ciągle w wysokiej temp diody. Również pasek i łożyska. Ciągle mamy pobór mocy ok 140W (prąd ok 10A dla porównania w żelazku czy czajniku płynie mniejszy), a na światłach LED będzie to kilka watów;
– nieopłacalność montażu żarówek typu Blue Vision, które bardzo szybko padną
– zacierają ręce firmy produkujące akumulatory (osoby robiące krótkie odcinki częściej je wymieniają)
- Od: 5 cze 2009, 20:25
- Posty: 221
- Skąd: Łodzkie
- Auto: 626 GE 2.0 FS 116KM 1995r. + LPG KME Diego
Chodzi o takie diodowe światełka, miejsce gdzie mogą być zamontowane okreslają przepisy ruchu drogowego(na jakiej wysokości od jezdni i skraju pojazdu) ale jak to zrobić aby się zapalały i gasiły kiedy trzeba ,
gdzie to podpiąć.w lampach chyba odpada ale z umiejscowieniem jest najmniejszy problem.
gdzie to podpiąć.w lampach chyba odpada ale z umiejscowieniem jest najmniejszy problem.
A można wiedzieć po co?
Jeśli już chcesz oszczędzać xenony (jeśli posiadasz) to proponuję jeździć na włączonych postojówkach i przeciwmgielnych z przodu. Ich umiejscowienie (jeśli są) w reflektorach pozwala na swobodne używanie ich do tego celu.
Nie rozumiem sensu montowania jakiegoś dodatkowego (zwykle pasującego jak pięść do nosa) świecidełka. A jeśli już, to podpięcie pod pozycyjne przednie załatwia sprawę (światła do jazdy dziennej to nie tylko światła z przodu pojazdu).
Jeśli już chcesz oszczędzać xenony (jeśli posiadasz) to proponuję jeździć na włączonych postojówkach i przeciwmgielnych z przodu. Ich umiejscowienie (jeśli są) w reflektorach pozwala na swobodne używanie ich do tego celu.
Nie rozumiem sensu montowania jakiegoś dodatkowego (zwykle pasującego jak pięść do nosa) świecidełka. A jeśli już, to podpięcie pod pozycyjne przednie załatwia sprawę (światła do jazdy dziennej to nie tylko światła z przodu pojazdu).
Witam.
Muszę się nie zgodzić z Grzyby. Nie mozna jeżdzić na halogenach ponieważ nie spełniają one wymogów homologacyjnych aby urzywać ich jako swiateł dziennych, np. nie maja napisu RL na szkłach. Wedle najnowszych przepisów nie muszą świecić światła pozycyjne z tyłu.
A że takie światła pasują czasami jak pięść do nosa, to się zgodzę.
Pozdrawiam.
Muszę się nie zgodzić z Grzyby. Nie mozna jeżdzić na halogenach ponieważ nie spełniają one wymogów homologacyjnych aby urzywać ich jako swiateł dziennych, np. nie maja napisu RL na szkłach. Wedle najnowszych przepisów nie muszą świecić światła pozycyjne z tyłu.
A że takie światła pasują czasami jak pięść do nosa, to się zgodzę.
Pozdrawiam.
- Od: 24 kwi 2009, 21:39
- Posty: 43
- Skąd: Suwałki
- Auto: Mazda 626 GF DITD 99, Honda CBR 1100 XX Super Blackbird 99.
Grzyby napisał(a):\
Nie rozumiem sensu montowania jakiegoś dodatkowego (zwykle pasującego jak pięść do nosa) świecidełka. \.
Ogarnia mnie śmiech jak widzę TE LEDY z przodu. Żenada, nic nie nie rób, bo skiepścisz auto
http://www.nfservices.com.pl
- Od: 16 mar 2009, 13:35
- Posty: 124
- Skąd: płock/ząbki
- Auto: M6 GY 25E, 3 dni do 2005diesel
na allegro są takie układy które podpina się pod aku i postojówki
działa to tak że jak wzrośnie napięcie po odpaleniu silnika zapalą sie światła do jazdy dziennej, a jak zapalą się żarówki w postojówkach to wyłączy dzienne.
taki uład jak pamiętam kosztuje coś koło 20 zł
działa to tak że jak wzrośnie napięcie po odpaleniu silnika zapalą sie światła do jazdy dziennej, a jak zapalą się żarówki w postojówkach to wyłączy dzienne.
taki uład jak pamiętam kosztuje coś koło 20 zł
- Od: 5 lut 2009, 11:58
- Posty: 87
- Skąd: BiałobrzegiRad/Sandomierz/ kiedyś był jeszcze Lublin
- Auto: Mazda6 GY 2,0D 136kM 2004
Honda VFR 800 FI
jak juz to 200 zł, a oszczednoś xnona wyraźna no i ich cena, tak że napewno się opłaca,
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=854433052
no i zobaczcie gdzie by pasowały w madzi
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=854433052
no i zobaczcie gdzie by pasowały w madzi

andrewtro napisał(a):jak juz to 200 zł, a oszczednoś xnona wyraźna no i ich cena, tak że napewno się opłaca,<czytaj>
jak już pisze, to wiem co pisze
ja wypowiedziałem się na temat samego włącznika świateł

podłącza się to na przekaźniku pod aku
jak napięcie w instalacji wzrośnie do 13.8V to automatycznie włączą się światła (są układy że zapalenie świateł można opóźnić o kilka sekund w dieslu było chyba 15 sek. czy coś takiego)
po zapaleniu się świateł postojowych (prze światłach mijania też się świecą gdyby ktoś nie wiedział) przekaźnik odetnie prąd do tego układu i wyłączy światła do jazdy dziennej
kiedyś sam się nad tym zastanawiałem
odnajdę stary temat i go wkleję
- Od: 5 lut 2009, 11:58
- Posty: 87
- Skąd: BiałobrzegiRad/Sandomierz/ kiedyś był jeszcze Lublin
- Auto: Mazda6 GY 2,0D 136kM 2004
Honda VFR 800 FI
Grzyby napisał(a):...Jeśli już chcesz oszczędzać xenony (jeśli posiadasz) to proponuję jeździć na włączonych postojówkach i przeciwmgielnych z przodu...
Ja tak akurat " oszczędzam " xenony w mojej M5 .<br>Ale czy to jest zgodne z przepisami ?<br>Co , jak się trafi na " smerfa " który wstał lewą nogą ? .
- Od: 15 kwi 2008, 13:42
- Posty: 251
- Skąd: tyle dymu
- Auto: Mazda /Honda /Mercedes
W M6 nie było nigdy silnika DiTD 
Był CiTD/MZR-CD
Użyj EPC online – linki znajdziesz w temacie o VIN w dziale Kupuję Mazdę.
Był CiTD/MZR-CD
Użyj EPC online – linki znajdziesz w temacie o VIN w dziale Kupuję Mazdę.
Jeśli chodzi o jazdę na przeciwmgłowych, jeśli ktoś ma w lampie to pytałem znajomego z drogówki i powiedział, że mandatu nie wlepi. Ale to dlatego, że nie wiedział, że to są przeciwmgłowe tylko myślał iż jadę na mijania. Nie zorientował się i nie sprawdzał lampy bo:
1. były w lampie głównej
2. świeciły na tyle jasno, że nie zwróciły uwagi, że coś może być nie tak
3. świeciły postojówki i lampy z tyłu
4. nie ma Mazdy i nie jest mechanikiem aby takie rzeczy wiedzieć
Mam lekko podniesione i dlatego wyglądają na jaśniejsze nawet w słońcu, a przy tym nie oślepiają. Oczywiście taka jazda nie jest zgodna z prawem, o czym było już pisane. Dla świętego spokoju na trasie mam xenony (chyba że zapomnę) ale w mieście to tylko w taki sposób.
1. były w lampie głównej
2. świeciły na tyle jasno, że nie zwróciły uwagi, że coś może być nie tak
3. świeciły postojówki i lampy z tyłu
4. nie ma Mazdy i nie jest mechanikiem aby takie rzeczy wiedzieć
Mam lekko podniesione i dlatego wyglądają na jaśniejsze nawet w słońcu, a przy tym nie oślepiają. Oczywiście taka jazda nie jest zgodna z prawem, o czym było już pisane. Dla świętego spokoju na trasie mam xenony (chyba że zapomnę) ale w mieście to tylko w taki sposób.
- Od: 17 gru 2009, 00:29
- Posty: 339 (0/3)
- Skąd: Świdnik\Lublin
- Auto: M6 2,0 GY 136KM (~160KM) '05
Jazz 1,4 83KM '05
S-max 1,6 160KM' 12
A ja mam inne pytanie,
czy ktoś próbował zamiast zakładania świateł dziennych spróbować rozwiązania z bmw/audi tzn. światła długie świecą na 25% – robiąc za światła dzienne.
Nie wiem jak to wyglądało od strony technicznej – ale byłoby to chyba lepsze rozwiązanie od zakładania listwy ledowej.
czy ktoś próbował zamiast zakładania świateł dziennych spróbować rozwiązania z bmw/audi tzn. światła długie świecą na 25% – robiąc za światła dzienne.
Nie wiem jak to wyglądało od strony technicznej – ale byłoby to chyba lepsze rozwiązanie od zakładania listwy ledowej.
- Od: 11 mar 2010, 13:15
- Posty: 18
- Skąd: waw / lbn
- Auto: 626 GF FS / 01R
Jakby byly zarowki z podwojnym wloknem to by bylo niezle rozwiazanie problemu. Bez dwoch wlokien to jakies gigantyczne straty mocy bylyby problematyczne chyba.
[edit]
ALBO: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic9 ... ml#7411549 i dlugie jako odbiornik... CO Wy na to?
[edit]
ALBO: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic9 ... ml#7411549 i dlugie jako odbiornik... CO Wy na to?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
światła dzienne to nie przeciwmgłowe ani postojowe. za właczane przeciwmgłowe dostajesz mandat jak nic, chyba ze je uzywasz jadąc we mgle, to samo tyczy postojowych(zastosowanie świteł dokładnie określa kodeks drogowy). poza tym chodzi o zmniejszenie zużycia paliwa co przy tych świetłach nic wam nie daje , bo i tak świeci się podświetlenie deski, tablicy , tylne lampy, itp
montaż świateł dziennych z odpowiednim sterownikiem i odpowiednią homologacją dają widoczne oszczędności i to nie tylko w paliwie ale i w częściach (żarówki, alternator,itp)
trzeba sie tez z tym liczyć ze zwrot kosztów nastąpi po jakiś średnio 2 latach(licząc samo paliwo) wiec jeśli chcecie autko sprzedac w ciagu roku to niema co sie bawić.
montaż świateł dziennych z odpowiednim sterownikiem i odpowiednią homologacją dają widoczne oszczędności i to nie tylko w paliwie ale i w częściach (żarówki, alternator,itp)
trzeba sie tez z tym liczyć ze zwrot kosztów nastąpi po jakiś średnio 2 latach(licząc samo paliwo) wiec jeśli chcecie autko sprzedac w ciagu roku to niema co sie bawić.
- Od: 12 kwi 2009, 12:58
- Posty: 8
- Skąd: kraków
- Auto: mazda 5 2.0tdci 2006r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki