Konserwacja antykorozyjna podwozia
Mam takie pytanie jakim środkiem polecacie zakonserwować podwozie ?
Ja myślałem tutaj o Sonaxie a jakie są wasze doświadczenia ?
Ja myślałem tutaj o Sonaxie a jakie są wasze doświadczenia ?
Mazda 323 (BG) 1.3 8V 91r. – Jedyna Tak Wyjątkowa :)
III Miejsce @ (19.782) – Mega Zlot Sochaczew na 1/4 mili w Klasie A
III Miejsce @ (19.782) – Mega Zlot Sochaczew na 1/4 mili w Klasie A
Sonax robi środki do konserwacji podwozia??
Ja polecam Valvoline, Wurth i Noxudol. Stosowałem także środki APP i BOLL również dobre.
Chcesz w sprayu czy na pistolet?? Pamiętaj o umyciu podwozia i oczyszczeniu/zabezpieczeniu miejsc w których ruda zasmakowała najpierw najlepiej jakiś podkład reaktywny np. novol potem chociażby akrylowy i dopiero na to baranek – nie pryskaj na rdzę. Chociaż konserwację podwozia powinieneś zrobić w lato
jak jest ciepło i wszystko lepiej schnie
Ja polecam Valvoline, Wurth i Noxudol. Stosowałem także środki APP i BOLL również dobre.
Chcesz w sprayu czy na pistolet?? Pamiętaj o umyciu podwozia i oczyszczeniu/zabezpieczeniu miejsc w których ruda zasmakowała najpierw najlepiej jakiś podkład reaktywny np. novol potem chociażby akrylowy i dopiero na to baranek – nie pryskaj na rdzę. Chociaż konserwację podwozia powinieneś zrobić w lato
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
Domowymi sposobami to kolega wyżej ma całkowitą racje.
Umyj spód jak możesz, poczekaj aż wyschnie. Znajdź szczotkę drucianą i usuń gdzie możesz i jak najlepiej umiesz każde ognisko rudej, następnie spreynij czy chlapnij gdzie trzeba preparatem wiążącym rdze (jak to na nich pisze ślicznie – zatrzymaj proces korozji a nawet go cofnij
, możesz jak umiesz i masz duużo czasu przemyć goły metal jakimś rozpuszczalnikiem na szmatce (jeśli jesteś żonaty to taka rada- wybieraj bardzo ostrożnie co do tego celu chcesz poświęcić, coś znajdujące się na samym spodzie szafy na lewo od za małe /za duże i za tabliczką "od 10 lat nie ruszane" pewnie okaże się "cholernie ważnym jakimś tam ciuchem ... eekhem w sensie że wybierz rozsądnie ), następnie zaopatrz się nawet blachogum w puszce, rozpuszczalnik i pędzel.... i do dzieła, czeka Cię dłuuuga zabawa. Jak zrobisz to bardzo dobrze, to tylko zerkniesz za rok
a jak nie to przed zima powtórzysz operacje.
Umyj spód jak możesz, poczekaj aż wyschnie. Znajdź szczotkę drucianą i usuń gdzie możesz i jak najlepiej umiesz każde ognisko rudej, następnie spreynij czy chlapnij gdzie trzeba preparatem wiążącym rdze (jak to na nich pisze ślicznie – zatrzymaj proces korozji a nawet go cofnij
MPV LV 3.0 18V czas na sprzedaż
- Od: 19 sie 2009, 17:00
- Posty: 59
- Skąd: małpolska lub Lublin
- Auto: MPV 3.0 18V – jeszcze nie zabytek ;)
Jako,że posiadam kompresor zakupiłem sobie kilka dni temu pistolet do natryskiwania mas bitumicznych pod spodem samochodu ( FEBO ) koszt 30zł. Dwie puszki preparatu Boll do konserwacji podwozia ( baranek ) ,malutką puszkę Epoxy Brunox ( wiąże rdzę ) na wszelki wypadek ,benzynę ekstrakcyjną do odtłuszczania oraz puszkę 1kg masy uszczelniającej do nakładania pędzlem (specjalnym ) też firmy Boll.Jak będzie ciepło to się zabieram za robotę tzn. stawiam auto na czterech klockach wchodzę pod ato i myję nadkola i podwozie,usuwam ewentualne ogniska korozji i natryskuję barankiem tam gdzie trzeba albo całość,ale to już się zobaczy jak będzie wychodziło.

- Od: 18 kwi 2004, 21:52
- Posty: 734
- Skąd: Legionowo
- Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon
A podnosnik masz?
Uzyczysz sprzetu ii umiejetnosci jak juz sie nauczysz? 
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Mam lewarek.Będzie mi on potrzebny do tego by unieść samochód,podłożyć wysokie klocki i go na nich pozostawić.Następnie wchodzę do KANAŁU i już nie dość,że auto stoi na klockach to jeszcze mam świetny dostęp do podwozia


- Od: 18 kwi 2004, 21:52
- Posty: 734
- Skąd: Legionowo
- Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon
Łukasz – polecam przed taką zabawą podjechać na dobrą myjnię i zamówić mycie/czyszczenie spodu "do konserwacji".
Lepsze myjnie wiedzą o co biega i mają takie w swojej ofercie.
Ja tak zrobiłem ze swoją – mycie spodu trwało chyba ze 2h (zdjęte wszystkie nadkola).
I warto było bo tam jest jednak sporo zakamarków których włażąc pod auto na klockach nie masz szans wyczyścić.
Polecam też przygotować wiertarkę, szczotkę obrotową do niej + szczotkę drucianą. Do dziesięciolatka się przyda. Zresztą – sam zobaczysz
Lepsze myjnie wiedzą o co biega i mają takie w swojej ofercie.
Ja tak zrobiłem ze swoją – mycie spodu trwało chyba ze 2h (zdjęte wszystkie nadkola).
I warto było bo tam jest jednak sporo zakamarków których włażąc pod auto na klockach nie masz szans wyczyścić.
Polecam też przygotować wiertarkę, szczotkę obrotową do niej + szczotkę drucianą. Do dziesięciolatka się przyda. Zresztą – sam zobaczysz
Łukasz napisał(a):Mam lewarek.Będzie mi on potrzebny do tego by unieść samochód,podłożyć wysokie klocki i go na nich pozostawić.Następnie wchodzę do KANAŁU i już nie dość,że auto stoi na klockach to jeszcze mam świetny dostęp do podwozia![]()
Mam nadzieje, ze procz wysokosci klocki sa tez szerokie, bo glupio byloby gdyby Ci samochod na reke spadl (znam typa co tak sobie reke na pol roku zalatwil – juz to chyba gdzies pisalem). W kazdym razie daj znac po calej pracy jak wyszlo – bede zainteresowany zrobieniem tego we wlasnym zakresie przy Twojej pomocy lub moze nawet sam (zalezy jak to bedzie wygladac tak naprawde).
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Dam znać na pewno,ale najpierw musi się zrobić trochę cieplej bo piszą,że te preparaty dobrze jest nakładać jak jest przynajmniej 15 stopni.A co do uważania to wiem,bo kiedyś moja poprzednia 323 BG spadła mi z lewarka ( nie zaciągnięty ręczny) i w ostatniej sekundzie zdążyłem się ewakuować.Wtedy to była adrenalina..... 

- Od: 18 kwi 2004, 21:52
- Posty: 734
- Skąd: Legionowo
- Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon
Czy ma ktos zdjecia jak wygladalo auto glownie podwozie przed i po zabezpieczeniu RUSTCHECK -iem?
Jak wyglada to po roku? czy to wogole wytrzymuje ten rok?
na dzien dzisiejszy we Wrocławiu na Opolskiej 147 życzą sobie 600zł
Pozdrawiam
Jak wyglada to po roku? czy to wogole wytrzymuje ten rok?
na dzien dzisiejszy we Wrocławiu na Opolskiej 147 życzą sobie 600zł
Pozdrawiam
- Od: 6 wrz 2009, 22:58
- Posty: 30
- Skąd: Wrocław
- Auto: 4xMazda
Powiem Ci szczerze,że auto rok po zabiegu bardzo dobrze wytrzymuje i warto dać te 600zł na zabezpieczenie podwozia RUSTCHECK -iem. Wiem bo kolega tam robił.
- Od: 28 sie 2010, 10:46
- Posty: 20
Witam ponownie
zrobilem zabezpieczenie Rust Check
nadwozie jest namoczone czyms czerwonanawym
a podwozie czarnym
wszystko takie jakby oleiste
wlasnie mnei to dosc martwi bo podwozie narazie wyglada jakby ktos polozyl czarnego baranka
ale jak sie lekko dotknie palcem to schodzi jak masło
czy to bedzie działac?
pierwszy lepszy deszcz, mokra droga i z nadkoli to zejdzie od razu..
P.S.
czy ktos wie gdzie moznaby dokupic buteleczke tego mazidla by doprysakc miejsca gdzie jeszcze brakuje?
P.S.2 czy mozna tym pryskac tłumiki? (temperatura)
Pozdrawiam
zrobilem zabezpieczenie Rust Check
nadwozie jest namoczone czyms czerwonanawym
a podwozie czarnym
wszystko takie jakby oleiste
wlasnie mnei to dosc martwi bo podwozie narazie wyglada jakby ktos polozyl czarnego baranka
ale jak sie lekko dotknie palcem to schodzi jak masło
czy to bedzie działac?
pierwszy lepszy deszcz, mokra droga i z nadkoli to zejdzie od razu..
P.S.
czy ktos wie gdzie moznaby dokupic buteleczke tego mazidla by doprysakc miejsca gdzie jeszcze brakuje?
P.S.2 czy mozna tym pryskac tłumiki? (temperatura)
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 17 paź 2010, 21:17 przez SNCF, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 6 wrz 2009, 22:58
- Posty: 30
- Skąd: Wrocław
- Auto: 4xMazda
tu sa ceny jakie placa za to Kanadyjczycy http://www.rustcheck.com/Pricing.asp
300zł
albo inaczej dla nich 1dzien pracy by na to zarobić i dostac usluge jak ponizej

nasi kasują 700zł czyli statystycznie ponad tydzien pracy na te usluge! i
czy bedzie zrobione tak jak tam?
prosze: http://www.rustcheckkingston.com/page2.html – NIE!

If we fail to make just one needed access point on your car's front door pillars, your car will get a $1000 rust hole on each side of the vehicle. If you don't get a complete treatment, you're just throwing your money away.
i na tym polega roznica

300zł
albo inaczej dla nich 1dzien pracy by na to zarobić i dostac usluge jak ponizej

nasi kasują 700zł czyli statystycznie ponad tydzien pracy na te usluge! i
czy bedzie zrobione tak jak tam?
prosze: http://www.rustcheckkingston.com/page2.html – NIE!

If we fail to make just one needed access point on your car's front door pillars, your car will get a $1000 rust hole on each side of the vehicle. If you don't get a complete treatment, you're just throwing your money away.
i na tym polega roznica

- Od: 6 wrz 2009, 22:58
- Posty: 30
- Skąd: Wrocław
- Auto: 4xMazda
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki