Diagnostyka ECU

Postprzez Siw-y » 23 wrz 2009, 22:56

krzysiek8212 napisał(a):Witam Sprawdzałem u siebie w Xedosie V6 błędy i wyskoczył błąd 41 Czy błąd ten ma wpływ na spalanie (19l/100) Chodzi tu chyba o elektrozawór
Pozdrawiam

Bezpośrednio na spalanie nie, ale na osiągi tak, to jest VRIS 1
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez krzysiek8212 » 8 lis 2009, 20:42

Jednak coś z tym elektrozaworem vris musi być Wymieniłem ostatnio i spalanie spadło z 19l/100 na 14 Także myślę że już całkiem przystępnie Poza tym jak komputer widzi błąd może przełączyć się w tryb serwisowy A mi nadal wyskakuje 16 EGR
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 mar 2009, 23:44
Posty: 15
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda Xedos 6 1997 2.0 V6

Postprzez Lukano » 8 lis 2009, 21:15

Spalanie to nawet na KF-a masz kosmiczne.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez krzysiek8212 » 8 lis 2009, 21:25

Co zrobisz Chciało się mieć konia to i trzeba mieć na owies Nigdzie nie mogę dostać tego EGR-a a to pewnie jeszcze on jest winowajcą spalania
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 mar 2009, 23:44
Posty: 15
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda Xedos 6 1997 2.0 V6

Postprzez Sebaaaaaaa7 » 10 lis 2009, 19:58

Witam. Czy do zrobienia testu jest potrzebna sama dioda na 12V bez rezystora, a w przypadku diody na 3V to dopiero wtedy jest potrzebny rezystor?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2006, 10:26
Posty: 94
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Mazda 6 2.0 136KM 03r. Mazda 323f 1.8 96r.

Postprzez DymeK » 11 lis 2009, 07:29

Sebaaaaaaa7 napisał(a):Witam. Czy do zrobienia testu jest potrzebna sama dioda na 12V bez rezystora, a w przypadku diody na 3V to dopiero wtedy jest potrzebny rezystor?


tak
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 21:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez Nabial » 11 lis 2009, 14:06

Witam i mam pytanie co do tego testera podłączyłem wszystko tak jak trzeba włączyłem zapłon dioda się zapaliła i zgasła ok to był start i żadnych niby błędów czyli jest git ale przy odłączeniu kostki od temp silnika dalej nie ma błędów odłączałem przeróżne wtyczki i nadal brak błędów co jest bo nie wierze ze nie mam jakiś błędów. Macie jakieś propozycje ? Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2008, 16:12
Posty: 39
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F BG 1,8 16V 1993r

Postprzez marimart81 » 11 lis 2009, 23:25

moim zdaniem jesli nie uruchomiłeś silnika po odlaczeniu tych kostek to ci może nic nie wywalić bo komputer chyba testuje wszystko po odpaleniu spróbuj odlączyc kostke od przepływki nastepnie odpal silnik i zgaś ,podłącz tester i sprawdż powinno ci coś wyskoczyć
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2008, 00:08
Posty: 220
Skąd: WR
Auto: xedos 6 2.0 V6

Postprzez Piotrek323 » 5 sty 2010, 18:38

mam pytanie, moja mazda jest "poliftowa" z 97r. 323f ba 1.8 i miałem następujące sygnały: po włączeniu zapłonu od razu miałem długi (A) i krótki (B) nastepnie... A B B B B B B B (16-EGR?) potem A A B B (12 – czujnik polozenia przepustnicy?) i znowu A_B_____A B B B B B B___ A ___A B B. Czy to oznacza, ze mam 2 bledy i kazde dluzsze (A) to przed kazdym bledem musi pokazac? tak jak po wlaczeniu zaplonu od razu dlugi i krotki, zaliczac juz to jako blad? wtedy by bylo 10, 1, 16, 10, 12. AHa i czy takie czujniki chocby jak ten EGR, mozna dokupic gdzies w sklepie i zamontowac samemu? czy lepiej pofatygowac sie do majsstrow?
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2009, 21:07
Posty: 46
Skąd: ŁÓdź
Auto: 323f ba, 1.8 16v kat

Postprzez lesiux » 5 sty 2010, 18:49

po włączeniu zapłonu dioda zapala się, czekasz aż zgaśnie i dopiero potem zaczynasz sczytywanie błędów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Piotrek323 » 5 sty 2010, 19:40

no dobra, rozumiem. czyli ten pierwszy dlugi to zapalenie sie, jeden krotki to jest "wlaczenie zaplonu" no i dalej sa bledy. Czy bledy pokazuje od pierwszego do ostatniego? czy moze mi pokazac 16 i 12?
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2009, 21:07
Posty: 46
Skąd: ŁÓdź
Auto: 323f ba, 1.8 16v kat

Postprzez lesiux » 5 sty 2010, 20:15

tak, egr i tps to jest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez nieznaszmnie » 6 sty 2010, 03:40

Piotrek323 – Nie nie kolego błednie odczytujesz miganie. tu masz linka do kodów http://www.obd-codes.com/trouble_codes/mazda/ Kody w Twoje madzi sa 4 cyfrowe czyli w Twoim przypadku napewno jest 17?? a dwóch pozosałych nie potrafie odczytac. najlepiej zadzwon do Tadziola z forum i podaj mu dokladnie miganie on ci odczyta kod a ty sobie sprawdzisz na tej stronce.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 15:40
Posty: 87
Skąd: Sush
Auto: Mazda 323F 1.8 BA BP

Postprzez Piotrek323 » 6 sty 2010, 10:26

Może po prostu pojade do warsztatu i te czujniki, jakimi by one nie byly zrobić. Wczesniej na diagnostyce w warsztacie sprawdzalem (za 50zl) i wykazalo mi czujnik temp i polozenia przepustnicy. Chcialem to u nich zrobic, ale nie mieli zbytnio czasu przed swietami, wiec pojechalem na lutomierska i tam po prostu powiedzieli, ze musze poprawic klemy od akumulatora, bo sa luzne i, ze to dlatego sie bledy pojawiaja. Jak mowili tak zrobilem, ale wedlug ich teorii powinno wszystko poznikac, a wczoraj robiac test diodowy, wykazalo bledy... wiec chyba najlepszym sposobem bedzie pojechanie do warsztatu, gdzie wczesniej robili mi ten test i u nich zrobienie tych czujnikow, poniewaz przez to mam chyba tak zawyzone spalanie ok 13/14 litrow na100
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2009, 21:07
Posty: 46
Skąd: ŁÓdź
Auto: 323f ba, 1.8 16v kat

Postprzez lesiux » 6 sty 2010, 10:56

skasuj błędy, pojeździj trochę i zobacz ponownie, może to jakieś stare błędy.

Piotrek323 napisał(a):powiedzieli, ze musze poprawic klemy od akumulatora, bo sa luzne i, ze to dlatego sie bledy pojawiaja.


pierwsze słyszę żeby od tego się błędy kompa robiły. Mi ostatnio spadła klema w czasie jazdy i nic nowego mi się nie pojawiło oprócz 16, który jest już u mnie na stałe :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez krzych » 7 sty 2010, 00:13

lesiux napisał(a):pierwsze słyszę żeby od tego się błędy kompa robiły

W teorii moga wystapic skoki napiecia/pradu. Moze to miec wplyw na wszelkie uklady wykorzystujace elektryke. Ale to tylko teoria, w praktyce nie mam pojecia co by sie stalo.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez raiders » 8 sty 2010, 16:45

Prosze o pomoc mam problem z diagnoza ABS-u
Robie wszystko jak w opisie Mostkuje GND z TBS oraz podlanczam diode do +B i FEN i po przekreceniu kluczyka w pozycje ON dioda caly czas swieci czym to jest spowodowane
Juz myslalem ze skonczyly sie moje problemy z absem po ostatnich naprawach a tu znowu kontrolka swieci non stop jak żaróweczka na choince :(
Ostatnio edytowano 8 sty 2010, 19:35 przez raiders, łącznie edytowano 3 razy
Początkujący
 
Od: 7 sty 2007, 04:31
Posty: 23
Skąd: Puławy
Auto: MX3 V6

Postprzez h4x » 8 sty 2010, 19:30

Witam. Piszę, ponieważ sam nie mogę odczytać błędów.

Film z mrugającą diodą

08012010005-001.mp4

Nie wiem czy to wszystkie błędy, bo dioda non-stop mruga.

A po podłączeniu TBS i GND dioda ciągle świeci (sprawdzenie ABS). Czy tak ma być ? Na konsoli kontrolka świeci mi się już odkąd kupiłem mazdę i ABS nie działa.


Lekki OT:

Będąc w warsztacie kiedy chciałem, zrobić diagnostykę pan "mechanik" wyjął wydrukowane strony z naszego "warsztatu" i zaczął robić diagnostykę zgodnie z tym co pisze na forum, więc stwierdziłem, że podziękuję i pojechałem do domu :)
323F BA '97

Organizacja wesel i imprez okolicznościowych (komunie, chrzciny itp.) SOSNOWIEC i okolice, OLKUSZ i okolice

http://www.restauracja-sorrento.eu/

lub pw
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2009, 22:59
Posty: 34
Skąd: Sosnowiec
Auto: 323F BA '97 1.5 16V

Postprzez madejek86 » 8 sty 2010, 20:04

Z tego co mi się wydaję to wyskakują kolejno błędy:10,11,13,14,11,11,17 i potem są powielane,ale nie dam ręki uciąć :P.Pozdr
"Mężczyźni witają się uściśnięciem dłoni. Kobiety obejmują się przyjaźnie. W pierwszym wypadku chodzi o sprawdzenie, czy w ręku nie ma ukrytej broni, w drugim, czy na pewno nie ma jej też za plecami."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2009, 00:52
Posty: 271
Skąd: Olsztyn
Auto: Była 323F BG 1.6 nastepnie 323F BA 1.5 nasepnie 323F BA 1.8 obecnie jest VW Golf IV

Postprzez zurekk » 8 sty 2010, 21:48

Wg mnie tak samo jak kolega wyżej 10 11 13 14 11 11 17
Madzia sprzedana, na forum na pewno jeszcze wrócę ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 13:17
Posty: 85
Skąd: Ostrzeszów
Auto: Była 323f BJ – dzielnie służyła, ale sprzedana. Jeszcze tu wrócę :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki