
Konserwacja układu wydechowgo
1, 2
no jest srebrna
ale nie pamiętam co to było. Trzeba by w sklepach pytać

marchello napisał(a):Pomalowałem śnieżką spray wysokotemperaturowy do 690 stopni i po przejechaniu 500km widzę ze lakier na rurze kolektora poodłaził ale na dalszych elementach się trzyma.
Kolektory zamiast malować okręcić taśmą termoizolacyjną
na tłumiki polecam farbę z aerozolu do kominków itp. którą wynalazłem w OBI o wytrzymałości do 690˚C – 29,90zł kolor czarny, jedyny słuszny do wydechu jeśli już ma być malowany.
Na srebrno to się kaloryfery kiedyś malowało
Ciekawy motyw z tą taśmą znalazłęm na allegro 5m szerkość 20cm za 100zł ale nie to jest najistotniejsze ciekawy jest opis;
Taśma służąca do owijania gorących początkowych części układu wydechowego lub pozbawionych osłon oryginalnych kolektorów wydechowych i nie tylko.
Montaż taśmy zapobiega obniżaniu temperatury gazów wydechowych, przez co podnosi ich ciśnienie i prędkość, dzięki czemu ogranicza spadek mocy poprzez naturalne oziębienie gazów wydechowych.
Najważniejszą zaletą jest obniżenie temperatury w komorze silnika aż do 70%, co bezpośrednio korzystnie wpływa na kulturę pracy silnika i jego osiągi.
Możliwe to czy to tylko chwyt marketingowy.
Taśma służąca do owijania gorących początkowych części układu wydechowego lub pozbawionych osłon oryginalnych kolektorów wydechowych i nie tylko.
Montaż taśmy zapobiega obniżaniu temperatury gazów wydechowych, przez co podnosi ich ciśnienie i prędkość, dzięki czemu ogranicza spadek mocy poprzez naturalne oziębienie gazów wydechowych.
Najważniejszą zaletą jest obniżenie temperatury w komorze silnika aż do 70%, co bezpośrednio korzystnie wpływa na kulturę pracy silnika i jego osiągi.
Możliwe to czy to tylko chwyt marketingowy.
- Od: 16 kwi 2009, 10:50
- Posty: 137
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 323F 1.6L 16V 94r. BG
Faktycznie nie 20 a 5cm ma.
http://allegro.pl/item648252878_tasma_t ... echow.html
Jest sens montować ją do zwykłego auta nie tuningowanego?

Jest sens montować ją do zwykłego auta nie tuningowanego?
- Od: 16 kwi 2009, 10:50
- Posty: 137
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 323F 1.6L 16V 94r. BG
DamianMX6
może i się malowało, ale jakoś nie widziałem seryjnych układów wydechowych w kolorze innym niż srebrny. Miało skutecznie zabezpieczać przed korozją.
A jeśli już tuningujemy to zapraszam do innego działu. Tu piszemy na temat eksploatacji
a 5 m to trochę mało, bo na każdy metr bieżący wydechu (zakłądając średnicę 2") zużyjesz 640 cm taśmy
(oczywiście robiąc to jak należy a nie na odwal) ale nie o tym tu.
Farbą do kominków malowałem wydech w motorze. i o ile tłumik jest nadal czarny i piękny, o tyle kolanko od cylindra do tłumika zbielało nie mam pojęcia dlaczemu
DamianMX6 napisał(a):Na srebrno to się kaloryfery kiedyś malowało
może i się malowało, ale jakoś nie widziałem seryjnych układów wydechowych w kolorze innym niż srebrny. Miało skutecznie zabezpieczać przed korozją.
A jeśli już tuningujemy to zapraszam do innego działu. Tu piszemy na temat eksploatacji
a 5 m to trochę mało, bo na każdy metr bieżący wydechu (zakłądając średnicę 2") zużyjesz 640 cm taśmy
Farbą do kominków malowałem wydech w motorze. i o ile tłumik jest nadal czarny i piękny, o tyle kolanko od cylindra do tłumika zbielało nie mam pojęcia dlaczemu
Ostatnio zasmucił mnie nowy problem który się ppojawił,wytwór marixa niestety na płaszczach połączeniowych nie jest płaski i pomimo zastosowania uszczelki oraz pasty ,przepuszcza spaliny.
Jak to mozna uszczelnić bo troszke zarzuca mi spaliny do środka.
Jak to mozna uszczelnić bo troszke zarzuca mi spaliny do środka.
- Od: 16 kwi 2009, 10:50
- Posty: 137
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 323F 1.6L 16V 94r. BG
Krisek uważasz ze spaliny są bardzo szkodliwe dla zdrowia, ja jeździłem kiedyś reno 11 tam to waliło dopiero spalinami do, środka po 4 latach użytkowania sprzedałem auto ze względu właśnie na odór w środku.Miałem nadzieje ze będzie lepiej, w sumie było do momenty gdy nie przepaliły sie tłumiki,i podczas wymiany wywaliłem katalizator,teraz żałuje,a nie chce mi sie grzebać znowu.Musze poczekac do następnej wymiany miejmy nadzieje ze układ szybko skoroduje. 
- Od: 16 kwi 2009, 10:50
- Posty: 137
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 323F 1.6L 16V 94r. BG
możesz spróbować zeszlifować na szlifierce, lub gdzieś sfrezować tak aby było równo. Kątówki nie polecam bo możesz co najwyżej dołów narobić 
Czy nowy układ wydechowy można jakoś zabezpieczyć przed negatywnymi warunkami drogowymi? Czy coś w ogóle może wydłużyć jego żywotność, jeżeli by to zastosować na całkiem nowe, oryginalne elementy (mam na myśli tłumik środkowy i końcowy) zanim się je zamontuje w samochodzie?
Czytałem coś o lakierowaniu farbami wysokotemperaturowymi, inni mówią, żeby oryginału nie lakierować niczym tylko jeździć.
Jeżeli ktoś lakierował takie elementy, to jak to wygląda po 2 czy 4 latach?
Kolektory pewnie będą ściągane z usa, także te pewnie wystarczy owinąć jakimiś specjalnymi taśmami, ale co z resztą?
Czytałem coś o lakierowaniu farbami wysokotemperaturowymi, inni mówią, żeby oryginału nie lakierować niczym tylko jeździć.
Jeżeli ktoś lakierował takie elementy, to jak to wygląda po 2 czy 4 latach?
Kolektory pewnie będą ściągane z usa, także te pewnie wystarczy owinąć jakimiś specjalnymi taśmami, ale co z resztą?
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...

1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 11 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki