Diagnostyka ECU

Postprzez Basasael » 4 kwi 2009, 18:57

Witam,

Próbowałem użyć diody do sprawdzenia ABS. Świeci się dioda cały czas, nie mruga. To dobry objaw, czy coś nie tak? Sprawdzałem 3 razy pod rząd, raczej dobrze podpinałem. Diagnostyka silnika działa bez problemu – dioda świeci przez kilka sekund a potem zwraca błędy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2009, 22:18
Posty: 274
Skąd: Rzeszów
Auto: Mitsubishi Eclipse

Postprzez gizmo99 » 15 kwi 2009, 14:11

AdamJ napisał(a):
topik napisał(a):To jest kod 0117

A to mi zadałeś zagadkę większą niż miałem na początku. Z lektury tego wątku wnioskowałem, że kody są 2-cyfrowe.
Czy ktoś dysponuje listą (opisem) kodów 4-cyfrowych?


Witam mam identyczne kody błędów mianowicie 11 11 17 w maździe 323f BA 1.5 98r.

Też wydawało mi się że kody są 2 cyfrowe, skoro jednak mogą by czterocyfrowe to jak się je czyta ?? Skąd z 11 11 17 powstało 0117 ??

Moja mazda ma następujące objawy:
* szarpanie samochodem często jak jest zimny czasami jak jest ciepły w trakcie jazdy
* skaczące obroty zarówno jak jest zimy jak i w trakcie jazdy

Czy osobą które miały taki błąd(błędy) udało się je rozwiązać?? Co dolegało waszej maździe. Czy objawy jakie opisałem może powodowa błąd 0117 ??
gizmo99
 

Postprzez AdamJ » 15 kwi 2009, 19:52

Znalazłem taki opis odnośnie odczytywania kodów 4-cyfrowych:

– Każdy kod składa się z 4 grup.
– Długi błysk (A) sygnalizuje rozpoczęcie każdej grupy.
– Krótkie błyski (B) to odwzorowanie cyfr.
– Brak krótkiego błyśnięcia oznacza cyfrę 0.

Przykład: Na poniższym rysunku przedstawiono kod 0120.

Obrazek
Początkujący
 
Od: 7 paź 2007, 16:16
Posty: 21
Skąd: (niecałkiem)Lublin
Auto: 323F BA (BP) 97r

Postprzez arcisz » 30 kwi 2009, 23:26

Witam,

A u mnie po podłączeniu jedynie raz dioda błyśnie bardzo krótko równocześnie z włączeniem zapłonu. Nie ma więcej żadnych mignięć.

Czy to jedynie oznaka braku błędów czy coś nie tak robię? Podłączenie diody i zmostkowane styki wg forumowego poradnika.

Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 5 lut 2009, 00:06
Posty: 9
Auto: 323F BJ 1.8 S '99 B8

Postprzez AdamJ » 1 maja 2009, 08:42

Jeśli wszystko masz podłączone poprawnie to znaczy, że nie ma błędów.
Początkujący
 
Od: 7 paź 2007, 16:16
Posty: 21
Skąd: (niecałkiem)Lublin
Auto: 323F BA (BP) 97r

Postprzez Bakss » 5 maja 2009, 10:23

Panowie a ja mam problem. W mojej BJ zapaliła się tak jak koledze gerz50 kontrolka check engine. Próbuję zczytać kody, jak na forum, tj. mostkuje GND+TEN, zasiadam za kierownicą włączam zapłon a check ciągle pali się światłem stałym, ani nie myśli zgasnąć czy mrugnąć. Czekam koło minuty, no i żadnej reakcji.
Nie mam ochoty wydawać 150 zł za podpięcie pod kompa w serwisie :|
"Szóstka jest beznadziejna. Już na pierwszy rzut oka widać, że tak naprawdę to niewiele ją od poprzednika różni… który z kolei niewiele się różnił od poprzednika. I tym sposobem od kilkudziesięciu lat pół Europy wzdycha do lekko modernizowanego garbusa..."
Święta prawda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 22:23
Posty: 97
Auto: BJ ZM '03

Postprzez marcell » 5 maja 2009, 11:51

Witam!! Gdzie w mazdzie 626 GF szukac lampki diagnostytcznej?? GND + TEN należy zmostkowac w kostce diagnostycznej (taka szara pod maską od strony kieorwcy)?? Pozdrawiam!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2009, 19:13
Posty: 39
Skąd: Zamość
Auto: mazda 626 GF 2.0 16v 115 KM 98

Postprzez Janusz626 » 5 maja 2009, 12:33

marcell napisał(a):Witam!! Gdzie w mazdzie 626 GF szukac lampki diagnostytcznej?? GND + TEN należy zmostkowac w kostce diagnostycznej (taka szara pod maską od strony kieorwcy)

tak, taka szara z napisem DIAGNOSTIC

ps ma ktos moze wszystkie kody do OBDI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez marcell » 5 maja 2009, 14:52

Gdzie się znajduje lampka diagnostyczna? Czy wogóle ona jest bo wydaje mi sie ze u mnie jest już OBD II.
Ostatnio edytowano 15 maja 2009, 10:57 przez marcell, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2009, 19:13
Posty: 39
Skąd: Zamość
Auto: mazda 626 GF 2.0 16v 115 KM 98

Postprzez karmazyn33 » 11 maja 2009, 11:20

a gdzie podłączyć tester diodowy żeby wymigac błędy ABSu bo jak zmostkije GND i TBS kontrolka nie miga , więc może trzeba tester podłączyć?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 19:53
Posty: 513 (0/1)
Skąd: Starachowice
Auto: mazda323f-'99(1.5-88KM)Pb-LPG

Postprzez brii » 11 maja 2009, 13:36

Jak dobrze kojarzę to BJ ma już OBD-II
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez topik » 11 maja 2009, 22:34

karmazyn33 napisał(a):a gdzie podłączyć tester diodowy żeby wymigac błędy ABSu bo jak zmostkije GND i TBS kontrolka nie miga , więc może trzeba tester podłączyć?


Witam! Informacja jest w poradniku diesla. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez marcell » 14 maja 2009, 18:13

Witam!! Jakie to złącze OBD I czy OBD II??
http://img26.imageshack.us/img26/5101/dsc00207owk.jpg
Czy można domowym sposobem zdiagnozowac auto- jak tak to jak to zrobic. Z góry dzięki.
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2009, 19:13
Posty: 39
Skąd: Zamość
Auto: mazda 626 GF 2.0 16v 115 KM 98

Postprzez brii » 15 maja 2009, 12:19

Łobede dwa ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez knyklu » 15 maja 2009, 12:33

brii napisał(a):Łobede dwa ;)

A po czym poznać? Podobno złąca wyglądają identycznie.
Co to jest błąd 17 przy badaniu ABS?
dzięki z góry za pomoc.
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2007, 14:23
Posty: 288
Skąd: Konopnica
Auto: BJ ZL

Postprzez topik » 15 maja 2009, 23:08

knyklu napisał(a):Co to jest błąd 17 przy badaniu ABS?


Witam! Kod 17 – Engine speed signal.
Należy sprawdzić – Wiring, ECM, ABS control module.
Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez marcell » 17 maja 2009, 01:14

brii napisał
[Łobede dwa oczko]
Wydaje mi sie ze jest albo OBD I albo OBD II. Jak je odróżnic? Czy mozna samemu odczytac błędy?[/b]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2009, 19:13
Posty: 39
Skąd: Zamość
Auto: mazda 626 GF 2.0 16v 115 KM 98

Postprzez marcell » 17 maja 2009, 01:15

brii napisał:
Łobede dwa
Wydaje mi sie ze jest albo OBD I albo OBD II. Jak je odróżnic? Czy mozna samemu odczytac błędy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2009, 19:13
Posty: 39
Skąd: Zamość
Auto: mazda 626 GF 2.0 16v 115 KM 98

Postprzez PLaster » 25 maja 2009, 11:40

cześć
jest sprawa tego typy, że na wyłączonym silniku (F2) nie wskazuje żadnego błędu, ale na włączonym silniku, cały czas szybko miga!!
co może być tego przyczyną
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2352 (23/37)
Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez wajacek » 26 maja 2009, 12:39

Witam,
ostatnio moja mazda od czasu do czasu świeci kontrolką check engine, sprawdziłem więc błędy i tak:

Przy wyłączonym silniku:
111 System checks OK

Przy włączonym silniku:

411 (R) Idle speed system not controlling idle properly (generally idle too high) – ISC
412 (R) Idle speed system not controlling idle properly (generally idle too low) – ISC

536 (O,R,M) Brake On Off open or shorted to ground – BOO
ręczny zaciągnięty ??

653 ????? nie mam na liście takiego błędu.

Nie wiem czego szukać odnośnie błędów 411 i 412, błąd 653 prawdopodobnie dotyczy skrzyni biegów (ta funkcjonuje poprawnie, niedawno robiony był remont)

Pozdrawiam
Jacek
Ostatnio edytowano 1 cze 2009, 23:02 przez wajacek, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2007, 22:58
Posty: 20
Skąd: Kraków
Auto: Mondeo MK3 TDCi 2.0 kombi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki