Jak zamontować klimatyzację ? Czy warto ?
A jak sie nie ma AC to jak lepiej (chlodzic/ogrzewac)
Na otwartym obiegu czy zamknietym?
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...

Waluś napisał(a):Jaksa napisał(a):Zamkniętym ( przy AC zawsze )
czemu
Na mój gust to w ten sposób wspomagasz działanie klimatyzacji. U mnie przy zamkniętym obiegu jest zawsze chłodniej, ale to chyba logiczne, bo chłodzisz to samo powietrze. Jak masz otwarty obieg to zasysasz powietrze z zewnątrz i przez te kilka sekund nie zdąrzy się dobrze wychłodzić. Ja i tak w większoci jeżdżę na zamkniętym obiegu szczególnie po mieście, spróbuj w W-wie postać w korku i mieć otwarty obieg

qlesh' napisał(a):A jak sie nie ma AC to jak lepiej (chlodzic/ogrzewac) pytajnik Na otwartym obiegu czy zamknietym?
Reguła ta sama, bez klimy jeździłem na otwartym, ale jak kto woli, tylko przy otwartym maskara jest w te pie...ne korki
Sprzedam różne części do mx-6
- Od: 23 sie 2005, 08:49
- Posty: 301
- Skąd: Warszawa
- Auto: Q50 3,0 TT, było 3 BL 2,3 MPS, mx6,626, 6 GH 2,5
Jaksa napisał(a):spręzarka montowana jest pod pompą do wspomagania kierownicy napędzana jest jednym paskiem
A nie ma problemów z przykręceniem korpusu sprężarki do bloku silnika? U mnie w tym miejscu są otwory na mocowanie, ale ruda tam atakuje bez pardonu. Nie wiem czy da się w te gwinty cokolwiek wkręcić jeszcze, żeby się nie urwało...
Jaksa napisał(a):Marcin ( Pycia ) napisał:
jak jest lepiej chlodzic wnetrze auta podczas jazdy z otwartym obiegiem czy z zamknietym ..a jak to jest na postoju
Zamkniętym ( przy AC zawsze )
..."praca w trybie obiegu zamkniętego chroni przed przedostawaniem się powietrza z zanieczyszczeniami, np. w tunelu, przy transporcie odpadów. Należy jednak unikać ciągłej jazdy z włączonym obiegiem zamkniętym, gdyż grozi to nadmierną koncentracją drobnoustrojów, które zwykle gromadzą się w filtrze i mogą się przedostawać do powietrza krążącego we wnętrzu samochodu".
tako rzecze fachowa literatura
- Od: 13 sty 2006, 12:36
- Posty: 204
- Auto: xedos 6 V6
Klima na zamknietym chlodzi wydajniej. uzywam tego tylko i wylacznie do szybkiego wychlodzenia wnetrza. Pozniej wylaczam bo powietrze nabiera wilgoci (mimo iz klima robi suche pow.) i robi sie "stare"(ile mozna oddycha jednym i tym samym powietrzem?) Ot to caly sekret.
- Od: 16 lip 2004, 19:30
- Posty: 14
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Auto: Lvbra 1.8 S.W
Do bloku przykręcasz wspornik a do niego spręzarkęBriareos napisał(a):A nie ma problemów z przykręceniem korpusu sprężarki do bloku silnika?
To jest jedyny problem, od tego trzeba zacząc – sprawdzic / przegwintowac otwory , widziałem takie bloki ze tylko wymiana daje 100% satysfakcję ( taniej jest wymienic auto )Briareos napisał(a):są otwory na mocowanie, ale ruda tam atakuje bez pardonu. Nie wiem czy da się w te gwinty cokolwiek wkręcić jeszcze,
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
bazakbal napisał(a):..."praca w trybie obiegu zamkniętego chroni przed przedostawaniem się powietrza z zanieczyszczeniami, np. w tunelu, przy transporcie odpadów. Należy jednak unikać ciągłej jazdy z włączonym obiegiem zamkniętym, gdyż grozi to nadmierną koncentracją drobnoustrojów, które zwykle gromadzą się w filtrze i mogą się przedostawać do powietrza krążącego we wnętrzu samochodu".
tako rzecze fachowa literatura
dodaj: dotyczy Xedosa – w GE nie ma filtra przeciwpyłkowego
Witam,
potrzebuję porady, czy warto do mazdy 626 diesel comprex 2.0 z 1993 roku zamontować klimę? I czy pchać się w nową czy używaną?
Pozdrawim
Darek77
potrzebuję porady, czy warto do mazdy 626 diesel comprex 2.0 z 1993 roku zamontować klimę? I czy pchać się w nową czy używaną?
Pozdrawim
Darek77
-
Gość
Duzo sie pisze o zakupie klimy do 626 a czy warto kupic do 323 F z 97'???
jaki jest koszt samej instalacji i koszt montażu??
jak pisałem w innym temacie z klimy to mam tylko przycisk
który ładnie sie pali..podobno w tym modelu wszyskie Madzie tak maja
jaki jest koszt samej instalacji i koszt montażu??
jak pisałem w innym temacie z klimy to mam tylko przycisk

- Od: 23 cze 2006, 18:57
- Posty: 24
- Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD (CiTD) 2003 r
Panowie – na pytanie "czy warto zakładać klimę?" jest tylko jedna odpowiedź.
TAK!
Kto raz jechał z klimą ten wie jakie to fantastyczne urządzenie na upały (i nie tylko – doskonale sprawdza się w każdych warunkach kiedy parują szyby).
Koszty – w zasadzie niezależnie od modelu – są takie same (poprzednie strony tematu).
Jak najbardziej polecam klimę używaną (cena). Wykaz potrzebnych elementów też jest na poprzednich stronach.
Doskonałym źródłem jest np. Allegro.
P.S. Nigdy już nie kupię samochodu bez klimy
TAK!
Kto raz jechał z klimą ten wie jakie to fantastyczne urządzenie na upały (i nie tylko – doskonale sprawdza się w każdych warunkach kiedy parują szyby).
Koszty – w zasadzie niezależnie od modelu – są takie same (poprzednie strony tematu).
Jak najbardziej polecam klimę używaną (cena). Wykaz potrzebnych elementów też jest na poprzednich stronach.
Doskonałym źródłem jest np. Allegro.
P.S. Nigdy już nie kupię samochodu bez klimy
Grzyby napisał(a):Nigdy już nie kupię samochodu bez klimy
hehe slusznie
Aktualnie jestem w trakcie montowania klimy do 323F 1.6 z 91 roku. Dawcą była 1.8 DOHC – ach ten silnik
Klimę zakupiłem za 600zł (kompletną), no może prawie kompletną, bo nie mam wiązki elektrycznej do jej sterowania, zagubiła się gdzieś jedna nakrętka i dwie uszczelki.
Jak dobrze pójdzie, to wkrótce podeślę foto relację z montażu – zależnie od wolnego czasu.
W poniższym topicu, na drugiej stronie można znaleźć porady kolegów dla tych co montują samodzielnie (czyli dla mnie
):
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=4791.
Pozdrawiam
Klimę zakupiłem za 600zł (kompletną), no może prawie kompletną, bo nie mam wiązki elektrycznej do jej sterowania, zagubiła się gdzieś jedna nakrętka i dwie uszczelki.
Jak dobrze pójdzie, to wkrótce podeślę foto relację z montażu – zależnie od wolnego czasu.
W poniższym topicu, na drugiej stronie można znaleźć porady kolegów dla tych co montują samodzielnie (czyli dla mnie

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=4791.
Pozdrawiam
- Od: 4 lip 2005, 23:13
- Posty: 84
- Skąd: pomorskie
- Auto: Saab 9000 2.3 Turbo benzyna
Dołącze się do tematu i spytam:
Czy może ktoś się wypowiedzieć nt. przerobienia instalacji z czynnika R12 na R134a?
Chodzi mi o to czy:
– potrzebna jest wymiana uszczelniaczy w sprężarce?
– wymiana oringów i rurek gumowych w instalacji
– czy są różne modele osuszaczy do każdego z czynników, czy nie ma różnicy
Tyle co wiem na pewno, to że trzeba wymienić olej w sprężarce na syntetyk a cała reszta nie wiem czy jest mitem, bo np. nie ma dwóch rodzajów uszczelniaczy do mojej sprężarki, czy też oringów, więc czym niby ta nowa guma miała by się różnić od tej dla R12??
Pozdro!
Czy może ktoś się wypowiedzieć nt. przerobienia instalacji z czynnika R12 na R134a?
Chodzi mi o to czy:
– potrzebna jest wymiana uszczelniaczy w sprężarce?
– wymiana oringów i rurek gumowych w instalacji
– czy są różne modele osuszaczy do każdego z czynników, czy nie ma różnicy
Tyle co wiem na pewno, to że trzeba wymienić olej w sprężarce na syntetyk a cała reszta nie wiem czy jest mitem, bo np. nie ma dwóch rodzajów uszczelniaczy do mojej sprężarki, czy też oringów, więc czym niby ta nowa guma miała by się różnić od tej dla R12??
Pozdro!
- Od: 10 cze 2004, 16:10
- Posty: 235
- Skąd: Lublin
- Auto: 626 GE FS sedan
JimmyK – zajrzyj do linku, który podałem. Znajdziesz tam info o tzw. "retrofit", czy o wymianie czynnika. Wymieniasz jedynie olej w sprężarce i usuwasz cały (stary) czynnik chłodniczy...
Moja była furka:
[url]http://www.skowron.eu/garaz/323F/323F.html[/url]
[url]http://www.skowron.eu/garaz/323F/323F.html[/url]
- Od: 4 lip 2005, 23:13
- Posty: 84
- Skąd: pomorskie
- Auto: Saab 9000 2.3 Turbo benzyna
Zapraszam do obejrzenia autorskiej fotorelacji z montażu klimy w mojej 323F
http://www.skowron.eu/garaz/323F/klimatyzacja.html
http://www.skowron.eu/garaz/323F/klimatyzacja.html
Moja była furka:
[url]http://www.skowron.eu/garaz/323F/323F.html[/url]
[url]http://www.skowron.eu/garaz/323F/323F.html[/url]
- Od: 4 lip 2005, 23:13
- Posty: 84
- Skąd: pomorskie
- Auto: Saab 9000 2.3 Turbo benzyna
HexeHarry napisał(a):apraszam do obejrzenia autorskiej fotorelacji z montażu klimy w mojej 323F
gratulacje

Witam!
By nie mnożyć tematów, podepnę się pod ten choć mój problem jest trochę inny.
Prosiłbym o zdjęcie lub wytłumaczenie gdzie podpina się przewody (kabelki) od sprężarki w klimatyzacji GE Comprex. Z sprężarki wychodzą dwa przewody elektryczne z czego jeden ma dwie złączki a drugi jedną. W okolicy reflektora znalazłem tylko jedną wolną wtyczkę.
Szukałem schematu na rosyjskiej stronie z VINami ale tam jest jedynie układ połączenia rurek
Ewentualnie prosiłbym o namiar na serwis w Wawie/okolicy który byście polecili do naprawy klimatyzacji.
Dodam, że problem powstał na moje życzenie ponieważ w pośpiechu wykręciłem i rozpiąłem sprężarkę w celu jej sprawdzenia a teraz nie bardzo wiem do czego przewody wpiąć bo w pośpiechu akcji demontażowej nie oznaczyłem złączek..
Z góry dziękuję za wskazówki/zdjęcia.
By nie mnożyć tematów, podepnę się pod ten choć mój problem jest trochę inny.
Prosiłbym o zdjęcie lub wytłumaczenie gdzie podpina się przewody (kabelki) od sprężarki w klimatyzacji GE Comprex. Z sprężarki wychodzą dwa przewody elektryczne z czego jeden ma dwie złączki a drugi jedną. W okolicy reflektora znalazłem tylko jedną wolną wtyczkę.
Szukałem schematu na rosyjskiej stronie z VINami ale tam jest jedynie układ połączenia rurek
Ewentualnie prosiłbym o namiar na serwis w Wawie/okolicy który byście polecili do naprawy klimatyzacji.
Dodam, że problem powstał na moje życzenie ponieważ w pośpiechu wykręciłem i rozpiąłem sprężarkę w celu jej sprawdzenia a teraz nie bardzo wiem do czego przewody wpiąć bo w pośpiechu akcji demontażowej nie oznaczyłem złączek..

Z góry dziękuję za wskazówki/zdjęcia.
- Od: 31 maja 2008, 10:47
- Posty: 37
- Skąd: Warszawa
Jaksa napisał(a):3 lata temu zakładałem u siebie w GE ....jak kupisz wszystko oryginalne to montaz zajmuje ok 3 godzin ( jak składanie klockow lego)
Wszystko jest to samo.waldii napisał(a):FS.Czy pasuje cos takiego do FPKazde GE ma wyprowadzoną elektrykę do klimy ( poszukaj takiej granatowej kostki przy prawej lampie -jak zbiorniczek do plynu spryskiwacza ) Resztę instalacji musisz kupic z klimatyzacją ( chodzi tutaj o podłączenie do spręzarki )waldii napisał(a):A co z elektryka,czy w wiazce sa do niej jakies kabele?
I jeszcze jedno , sprawdz czy otwory na bloku silnika ( na wysokosci wydechu ) nie są zbytnio pordzewiałe jak są to zapomnij o zamocowaniu spręzarki. ( – ocen gwint . MIałem juz takie problemy ze po nagwintowaniu była kicha ) Ostatni problem to przekaznik ( ktorego obecnie nie masz ) trzeba kupić i wcisnac w puszkę bezpiecznikow w odpowiednie obecnie wolne miejsce ktora znajduje sie pod maska " FUSE BOX " nie będzie przekaznika – nie będzie wolnych obrotów po zalaczeniu spręzarki
Koledzy pomocy!Czy ktoś mi podpowie jaki przekażnik potrzebny jest do uruchomienia klimy w 626 GE 2.0 FS i gdzie tego szukac?
- Od: 9 cze 2009, 08:18
- Posty: 72
- Skąd: Katowice
- Auto: 626 GE 2.0 FS 1992
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki