CB Radio
w twoim przypadku to polecal bym zakup anteny na magnesie nie porysujesz jak na dach nakleisz folie samo przylepna pod antene.
a przewod bym rozlaczyl i zalozyl jakies szybko zlaczki np od anteny tv w kazdym alektrycznym dostaniesz albo nie nawet zrob sobie na czincze bendzie bez krecania tylko nie przy antenie a w miejscu gdzie kabel juz jest w aucie
ale nie wiem, czemu antene wyciagac jak jej i tak nie widac tak to trzeba i radio i cb i antene i co tam jeszcze masz no chyba ci z bagaznika nie beda wyciagac anteny do cb
juz chyba lepiej zainwestowac w jakis alarm koszt ok 150zl z zasady nie kradna nic z takich aut bo po co maja ryzykowac jak obok stoi tyle aut bez alarmu
a przewod bym rozlaczyl i zalozyl jakies szybko zlaczki np od anteny tv w kazdym alektrycznym dostaniesz albo nie nawet zrob sobie na czincze bendzie bez krecania tylko nie przy antenie a w miejscu gdzie kabel juz jest w aucie
ale nie wiem, czemu antene wyciagac jak jej i tak nie widac tak to trzeba i radio i cb i antene i co tam jeszcze masz no chyba ci z bagaznika nie beda wyciagac anteny do cb
juz chyba lepiej zainwestowac w jakis alarm koszt ok 150zl z zasady nie kradna nic z takich aut bo po co maja ryzykowac jak obok stoi tyle aut bez alarmu
- Od: 8 paź 2006, 11:19
- Posty: 359
- Skąd: Nasielsk
- Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)
w twoim przypadku to polecal bym zakup anteny na magnesie nie porysujesz jak na dach nakleisz folie samo przylepna pod antene.
A ja powiem tak... kazda naklejka, podkladka, badz inna sciereczka miedzy dachem a podstawa anteny powoduje to ze ta antena jest gorzej umasowana i de facto gorzej "działa". Antena magnesowa jak wiadomo uzyskuje mase (nie chodzi o mase elektryczna,bo i tak jest ona przez radio poprowadzona, tylko o mase w.cz.) poprzez pojemnośsc jaka sie wytwarza miedzy karoseria,a magnesem tworząc tym samym przeciwwage dla anteny (pojemnosc sprzęgajaca).
a przewod bym rozlaczyl i zalozyl jakies szybko zlaczki np od anteny tv w kazdym alektrycznym dostaniesz albo nie nawet zrob sobie na czincze bendzie bez krecania tylko nie przy antenie a w miejscu gdzie kabel juz jest w aucie
primo. kazda ingerencja w uklad antenowy sprawia ze on gorzej dziala. Moze sie tak zdarzyc ze zle "zarobiony" kabel bedziesz mial i wogole nie zestroisz anteny. secundo. jesli juz trzeba cos takiego zrobic to nie zadne chinche, szybko zlaczki od tv tylko normalnie dwa wtyki UC1 i do tego tzw. zlacze antenowe UC1. Mimo wszystko odradzam tego typu rozwiazania
Pozdrawiam
DanP



- Od: 27 sty 2008, 20:18
- Posty: 47
- Skąd: Gostynin
- Auto: Mazda 626 (GE) 2.0 Comprex
DanP napisał(a):A ja powiem tak... kazda naklejka, podkladka, badz inna sciereczka miedzy dachem a podstawa anteny powoduje to ze ta antena jest gorzej umasowana i de facto gorzej "działa". Antena magnesowa jak wiadomo uzyskuje mase (nie chodzi o mase elektryczna,bo i tak jest ona przez radio poprowadzona, tylko o mase w.cz.) poprzez pojemnośsc jaka sie wytwarza miedzy karoseria,a magnesem tworząc tym samym przeciwwage dla anteny (pojemnosc sprzęgajaca).
no tu sie nie zgodze bo zaloze sie sie ze zaden progucent nie wyliczal i nie robil gumy specjalnie do danej anteny taka guma ma juz ok 1-3min robione sa na masowke i czy wyjcie setke grubasza czy ciensza to juz nikt w to nie wnika wiec folia ktora posiada pewnie z 0.2 mm nie zrobi zadnej roznicy . Fajnie to napisales powaznie brzymi ale z mojej strony uwazam za zupelna nie uzasadniona mysl.... a jesli juz to ile to robi roznicy 0.001% a moze do tego ktos trafi ze te pola magnetyczne moga podniesc moc anteny jak juz tak interpretujemy twoj pomysl a do tego jeszcze czy bierzesz pod uwage grubosc lakieru (kazdy rodzaj lakieru ma inne grubosc do tego sposob nakladania przez danego producenta ) a lakier jest bardzo dobrym opornikiem wiek kazda roznica robila by duze zamieszanie, a no jak bysmy ubrudzili auto
reasumujac he chodzi mi o to ze ten tok myslenia jest poporstu nie do przyjecia Powaznie bo jak mowie nikt tego nie przelicza a zawsze mozna trafic ze takie pole wspomoze dzialanie anteny bo jak mowie tego nikt nie przelicza to sa min procenty jakie powoduje taka zmiana o wiele wiecej juz robi bujanie sie antenty podczas jazdy .............
DanP napisał(a):primo. kazda ingerencja w uklad antenowy sprawia ze on gorzej dziala. Moze sie tak zdarzyc ze zle "zarobiony" kabel bedziesz mial i wogole nie zestroisz anteny. secundo. jesli juz trzeba cos takiego zrobic to nie zadne chinche, szybko zlaczki od tv tylko normalnie dwa wtyki UC1 i do tego tzw. zlacze antenowe UC1. Mimo wszystko odradzam tego typu rozwiazania
tak tak kazda integrencja prowadzi do zmian tylko kwestia ile takie integrencje daja strat bo jesli ja strace zalozmy od 1-10% zysku na antenie a ma sluzyc to mojej wygodzie to czemu nie skorzystac z tego kazdy ma swoje za i przeciw , i jak mowilem wczesniej malo kto zwraca uwage na takie straty (ile osob wogole ustawia SWR na antenie ? ile osob kupuje porzadne anteny i radia ) tylko jakis maly procent spoleczenstwa i ci akurat nie beda ciac kabli i kombinowac bo im zalezy na kazdym procencie nie kupia anteny na magnesie tylko zamontuja na stale bo taka antena daje lepsze rezultaty po zestrojeniu zawsze jest w tym samym miejscu i tak samo odbiera a magusowke sobie przestawiamy jak chcemy a jak wiemy kazde przesuniecie zmienia jej zestrojenie z radiem
a te zlacza jesli mowisz to na slowo wierze ze sa lepsze jak chinche poprostu mi to przyszlo do glowy to jaki latwy i szybki sposob rozlaczania przewodu
no wystarczy tego pozdro dla wszystkich
- Od: 8 paź 2006, 11:19
- Posty: 359
- Skąd: Nasielsk
- Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)
zupelna nie uzasadniona mysl....
Praw fizyki nie oszukasz... jednak w tym co napisales jest troche prawdy... "zyciowej" prawdy, bo niestety nie kazdy stosuje sie do tego co napisalem. Pozniej sa tego rezultaty – slabo slysza i ich slabo slychac (to tak ogolnikowo ujete)
zmienia jej zestrojenie z radiem
a od kiedy to sie stroi antene do radia ? antene stroimy do miejsca w ktorym antena bedzie pracowac (a dlaczego sie tak robi pisalem dwa posty wyzej). Dlatego sie zdarza ze na tym samym samochodzie antena w niektorych miejscach stroi a w innym juz miejscu nie.
Pozdrawiam
DanP



- Od: 27 sty 2008, 20:18
- Posty: 47
- Skąd: Gostynin
- Auto: Mazda 626 (GE) 2.0 Comprex
DanP napisał(a):a od kiedy to sie stroi antene do radia ? antene stroimy do miejsca w ktorym antena bedzie pracowac (a dlaczego sie tak robi pisalem dwa posty wyzej). Dlatego sie zdarza ze na tym samym samochodzie antena w niektorych miejscach stroi a w innym juz miejscu nie.
no tak oto mi chodzi a zle to ujolem
- Od: 8 paź 2006, 11:19
- Posty: 359
- Skąd: Nasielsk
- Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)
a ja mam takie pytanko na czym polega strojenie anteny do radia? czy samemu sobie poradze czy trzeba miec jakis profesionalny sprzet do tego? i czy wogule jest to konieczne ?
...pozdrawiam
...pozdrawiam
- Od: 14 maja 2012, 11:59
- Posty: 61
- Auto: Mazda 626 99r GF 2.0 116km
benzyna+gaz(stag4)
jopekmp napisał(a):a ja mam takie pytanko na czym polega strojenie anteny do radia? czy samemu sobie poradze czy trzeba miec jakis profesionalny sprzet do tego? i czy wogule jest to konieczne ?
...pozdrawiam
Bardzo jasno wytlumaczone
>>> http://www.cb-radio.info.pl/pl/cb_radio ... ki/67.html <<<
Od lat wierny tylko japończykom...
- Od: 6 wrz 2008, 01:35
- Posty: 113
sprawa ze strojeniem dosc prosta troszkie trzeba poczytac sprzet za30-50zl ci wystarczy . zdecydowana wiekszosc zestawow odbiera dobrze bez strojenia ale przy jakiejs okazji dobrze sobie sprawdzic jak tam jest to zestrojonei gdzie dobrze antene stawiac.......
- Od: 8 paź 2006, 11:19
- Posty: 359
- Skąd: Nasielsk
- Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)
Jasne że presidenta
- Od: 26 paź 2008, 20:55
- Posty: 599
- Skąd: Włocławek
- Auto: 323c BA 1,5 16v DOHC 95r
oby dwa urzadzenia "nowe" są dość drogie. Wszystko zależy w jakim są stanie. Ale cena za taki zestaw nie jest zła. Osobiście dał bym dłuższą antene.
- Od: 26 paź 2008, 20:55
- Posty: 599
- Skąd: Włocławek
- Auto: 323c BA 1,5 16v DOHC 95r
ja mam u siebie antenę o długości 145cm i jeszcze nie osiągnąłem takiej prędkości aby mi się przesunęła


Winkle Kotliny http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 93#p490493
ta antena ma ok 1 m. ja też mam podobnej długości u siebie i chętnie bym ją zmienił na 145. Jak mówił KyRy prędkość musi być naprawdę duuuża
a jak się boisz o lakier to są do kupienia podkładki pod antene
a jak się boisz o lakier to są do kupienia podkładki pod antene
- Od: 26 paź 2008, 20:55
- Posty: 599
- Skąd: Włocławek
- Auto: 323c BA 1,5 16v DOHC 95r
Witam, która antena będzie lepsza SIRIO SUPER-9 (140cm) czy SIRIO OMEGA-27 (95cm). Wiem, że im dłuższa antena tym lepszy zasięg i powinna być ona zamontowana na środku dachu, jednak u mnie będzie ona na klapie bagażnika koło wycieraczki (323f BA). Jeśli różnica między tymi antenami będzie niewielka wybiorę OMEGE-27 gdyż wole krótszą antenę. Dodam jeszcze, że ma ona współpracować z Unidenem 520XL.
Z góry dziękuje za odpowiedz i ewentualne sugestie.
Z góry dziękuje za odpowiedz i ewentualne sugestie.
- Od: 13 cze 2008, 16:32
- Posty: 258
- Skąd: Nowy Sącz
- Auto: Mazda 323f BA 1,5dohc
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki