Diagnostyka ECU

Postprzez BlackM3 » 10 lis 2008, 16:39

Co to za błąd: P138b? Ma ktoś pomysł? W testerze diagnostycznym wyszło, że nieznany błąd.
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2008, 14:01
Posty: 218 (0/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3, BK, Y6 (1.6 CiTD / PSA)

Postprzez AdamJ » 14 lis 2008, 10:53

Zauważyłem wczoraj przy okazji wprowadzenia samochodu w tryb diagnostyczny, że przy powolnym dodawaniu gazu gdy wskazówka obrotomierza dojdzie do pierwszej kreski ponad 2000obr (czyli jakieś 2250), nagle następuje jakby odcięcie i obroty spadają do 2000. Zatrzymując pedał gazu w położeniu, które wywołuje to zjawisko mam efekt falowania obrotów między 2000 a 2250. Dopiero mocniejsze wciśnięcie pedału gazu powoduje, że silnik albo się "przymuli" albo przeskoczy przez te 2250obr i wtedy daje się wkręcić na wyższe.
Podejrzewam, że nie jest to normalny objaw. Jeśli tak, to czy ktoś wie czym może to być spowodowane?
Początkujący
 
Od: 7 paź 2007, 16:16
Posty: 21
Skąd: (niecałkiem)Lublin
Auto: 323F BA (BP) 97r

Postprzez brujeria » 29 lis 2008, 17:07

Halo, czemu nie dziala link

http://www.mazdaspeed.pl/christmas/wars ... .php?c=obd

macie to samo? potrzebuje tego na gwalt.

I jeszcze jedno moje złącze:
http://picasaweb.google.pl/sluchajfeela ... 3134418674

– podłaczajac diodę tam miedzy TEN i GND dioda swieci sie wiec jest napiecie. Boję sie ze jak to zewre to cos popale. Jakie tam jest napiecie? pytam bo nie mam miernika pod reką.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 lis 2008, 21:14
Posty: 11
Auto: Mazda 323F BJ 1999 1,5 LPi

Postprzez Siw-y » 29 lis 2008, 17:49

Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez brii » 29 lis 2008, 18:08

Poprawiłem link w temacie :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez brujeria » 29 lis 2008, 19:00

O widze juz dzieki!
SOrry za laickie pytanie ale jakich modeli dotyczy ten artykul? czy moja BJ z 1999 pod to podchodzi?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 lis 2008, 21:14
Posty: 11
Auto: Mazda 323F BJ 1999 1,5 LPi

Postprzez brii » 1 gru 2008, 14:48

Niestety nie...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Wiesiekusc » 2 gru 2008, 17:48

Witam ! Pozdrawiam !
Mam pytanie dotyczące silnika 3.0 Mazda 6 S. Przy zejściu z obrotów prawdobodobnie jakiś zawór lub silnik, nie wiem, wydaje gwizd.
Druga kwestia dotyczy silnika. Przy ostrym starcie silnik szarpie czy mogą to być poduszki mocowania silnika ? Czy kotoś zna odpowiedzi na te pytania ? :)
Początkujący
 
Od: 2 gru 2008, 17:27
Posty: 4

Postprzez Fortuniarz » 5 sty 2009, 00:43

AdamJ napisał(a):Zauważyłem wczoraj przy okazji wprowadzenia samochodu w tryb diagnostyczny, że przy powolnym dodawaniu gazu gdy wskazówka obrotomierza dojdzie do pierwszej kreski ponad 2000obr (czyli jakieś 2250), nagle następuje jakby odcięcie i obroty spadają do 2000. Zatrzymując pedał gazu w położeniu, które wywołuje to zjawisko mam efekt falowania obrotów między 2000 a 2250. Dopiero mocniejsze wciśnięcie pedału gazu powoduje, że silnik albo się "przymuli" albo przeskoczy przez te 2250obr i wtedy daje się wkręcić na wyższe.
Podejrzewam, że nie jest to normalny objaw. Jeśli tak, to czy ktoś wie czym może to być spowodowane?


Witam.
Mam to samo co kolega Adam, jednak gdy wcisnę do końca pedał gazu w celu przeskoczenia powyżej 2250obr, to przeciągnie obroty naet do 6000obr ia za chwilę jest znów spadek do obrotów między 2000 a 2250. Wszystko przy trybie diagnostycznym. Jeśli odpuszczę gaz to auto powolnie traci obroty aż do zgaszenia silnika. Dioda działa prawidłowo i nie wykazuje błędów przy zgaszonym i odpalonym silniku. 323F BA Z5 1996. Dlaczego przy diagnostyce tak wariują obroty (opisy Adama i mój)
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2007, 19:30
Posty: 75
Skąd: Ząbki k/Warszawy
Auto: Mazda 323F BA Z5 z 1996

Postprzez Janu » 10 sty 2009, 00:12

Witam, mam ten sam problem co kolega Ravi, tzn. zrobiłem i podłączyłem tester wg instrukcji, ale po włączeniu ON dioda pali się non stop. To samo jak koniec z B+ podłaczę do AKU+ (wg instrukcji Probe).
Co jest nie tak? Ścięty kołnierz diody jest w kier. FEN, GND i TEN zmostkowane, zresztą w odwrotnym podłączeniu próbnika dioda nie świeci się. Może ktoś przeskoczył ten problem i podzieli się z innymi? Nie dość, ze nie mogę zdiagnozować powodu zalewania świec, to jeszcze próbnik robi problemy.
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 14:13
Posty: 53
Skąd: Tczew
Auto: Xedos CA KF '95

Postprzez Fortuniarz » 10 sty 2009, 17:51

Fortuniarz napisał(a):
AdamJ napisał(a):Zauważyłem wczoraj przy okazji wprowadzenia samochodu w tryb diagnostyczny, że przy powolnym dodawaniu gazu gdy wskazówka obrotomierza dojdzie do pierwszej kreski ponad 2000obr (czyli jakieś 2250), nagle następuje jakby odcięcie i obroty spadają do 2000. Zatrzymując pedał gazu w położeniu, które wywołuje to zjawisko mam efekt falowania obrotów między 2000 a 2250. Dopiero mocniejsze wciśnięcie pedału gazu powoduje, że silnik albo się "przymuli" albo przeskoczy przez te 2250obr i wtedy daje się wkręcić na wyższe.
Podejrzewam, że nie jest to normalny objaw. Jeśli tak, to czy ktoś wie czym może to być spowodowane?


Witam.
Mam to samo co kolega Adam, jednak gdy wcisnę do końca pedał gazu w celu przeskoczenia powyżej 2250obr, to przeciągnie obroty naet do 6000obr ia za chwilę jest znów spadek do obrotów między 2000 a 2250. Wszystko przy trybie diagnostycznym. Jeśli odpuszczę gaz to auto powolnie traci obroty aż do zgaszenia silnika. Dioda działa prawidłowo i nie wykazuje błędów przy zgaszonym i odpalonym silniku. 323F BA Z5 1996. Dlaczego przy diagnostyce tak wariują obroty (opisy Adama i mój)
Pozdrawiam.


Czy ktoś zna odpowiedź na ten nasz problem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2007, 19:30
Posty: 75
Skąd: Ząbki k/Warszawy
Auto: Mazda 323F BA Z5 z 1996

Postprzez tadeyro » 22 sty 2009, 14:24

Witam,
Zaniepokojony dość dużymi wahaniami spalania postanowiłem wreszcie sczytać błędy ze swojego autka :)
Tester zrobił mi kolega elektronik, bo sam bym się nie połapał o co chodzi :D

Tak więc do rzeczy:
Diodka mrugnęła do mnie 5 razy (krótko) co daje błąd 05 – Czujnik spalania stukowego

Na Wikipedii pod tym hasłem znalazłem taka oto informację:
"Czujnik spalania stukowego – montowany na kadłubie tłokowego silnika spalinowego czujnik rozpoznający drgania powstałe w wyniku spalania detonacyjnego mieszanki paliwowo-powietrznej w komorze spalania, jest wykonywany jako czujnik piezoelektryczny.
Spalanie detonacyjne powoduje wystąpienie drgań mechanicznych kryształu piezoelektrycznego i wytworzenie sygnału przekazywanego do elektronicznego urządzenia sterującego. Na jego podstawie elektroniczne urządzenie sterujące wysyła sygnał zmieniający kąt wyprzedzenia zapłonu o wartość niezbędną do zaniku spalania stukowego."

Niestety humaniście nic to nie mówi... :|
Czy mógłby ktoś wytłumaczyć jak dziecku co to za ustrojstwo i jaki to ma wpływ na spalanie?
:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2008, 19:31
Posty: 212 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: MX3 K8

Postprzez Krisek » 22 sty 2009, 17:56

BlackM3 napisał(a):Co to za błąd: P138b? Ma ktoś pomysł? W testerze diagnostycznym wyszło, że nieznany błąd.



to fordowski kod ...

Glow plug control module system voltage.
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez ralf8484 » 26 lut 2009, 09:22

witam mam gaz z blosem czy podczas odczytu błedów samochód powinien byc na benzynie czy na gazie zaznaczam ze na gazie jest ok a na benzynie juz tak nie pracuje cz to moze byc przestawiony zapłon
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2008, 19:43
Posty: 133
Auto: była 323f jest avensis

Postprzez Grzyby » 26 lut 2009, 14:44

Na benzynie
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez jojek-1990 » 28 lut 2009, 18:43

Witam :)

Mam jedno takie małe pytanie :P Więc robiłem dzisiaj diagnostyke i wyszedł mi błąd 11 , 13 i 16 i moje pytanie czy błąd 16 ma jakiś wpływ na falujące obroty??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2008, 19:23
Posty: 144
Skąd: Lędziny/Tychy
Auto: Mazda 323F 2.0 v6 24v 96r:)

Postprzez Madziek » 21 mar 2009, 11:30

Witam :)

Mam pytanie czy dam radę odczytać kody błędów tym sposobem (mostek TEN i GND oraz dioda FEN i B+ ).

Moja madzia jest z 2000r model GW FP 1.8 101KM. – w złączu są odpowiednie styki i nie ma OBDII.

Czy sobie czasem czegoś nie popalę, bo jak sprawdzałem miernikiem to po przekręceniu stacyjki między stykami TEN i GND jest napięcie 11,3V i boję się że będzie spinol jak to zewrę, a nie chciałbym spalić kompa silnika.

Dodam jeszcze, że jak podpinałem madzię pod kompa diagnostycznego w serwisie mazdy, to udało się tylko sprawdzić bez problemu system ABS, a z kompem silnika nie mogli się połączyć – próbowali na różne sposoby i nic.

Czekam na szybką odpowiedź <prosze>

Pozdrawiam
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2009, 21:24
Posty: 76 (0/1)
Skąd: BYDGOSZCZ
Auto: 626 GW 1.8 101KM 16v + LPG

Postprzez topik » 21 mar 2009, 16:46

Madziek napisał(a):Mam pytanie czy dam radę odczytać kody błędów tym sposobem (mostek TEN i GND oraz dioda FEN i B+ ).


Witam! Tak. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez Madziek » 22 mar 2009, 23:35

Witam :)

Dzięki za potwierdzenie.

Miałem lekkiego stracha <glupek2> , ale nie potrzebnie bo po zwarciu TEN+GND komp wszedł w tryb serwisowy (po naciśnięciu gazu wentylatory się włączają).
Chciałem sprawdzić błędy narazie bez diody (muszę sobie kupić) ale przy pomocy miernika elektronicznego i niestety napięcie między stykami FEN-B+ (z plusem z aku też) ciągle wskazywało 12.2V i mam pytanie czy przypadkiem po podłączeniu diody nie będzie świecić się stale? I co można z tym zrobić?

I pytanie z innej beczki – czy to normalne?
W trybie serwisowym odpaliłem ciepły silnik bez problemu (trzymał ok. 1000 obr.) ale po dodaniu gazu gdy obroty przekraczały 1500 silnik odcinał zapłon lub paliwo, bo zachowywał się tak jak przy odcince przy 6700 tylko, że reakcja była wolniejsza.

Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2009, 21:24
Posty: 76 (0/1)
Skąd: BYDGOSZCZ
Auto: 626 GW 1.8 101KM 16v + LPG

Postprzez dzunior321 » 3 kwi 2009, 18:42

witam szystkich.
zrobiłem dziś test mojej madzi 323 bg 1.6 i pokazał mi błąd na 17 wiecie może co to może być???
dodam że ostatnio moje auto zaczęło wiecej palić, czyżby to była sonda lambda???
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2007, 15:47
Posty: 21
Skąd: Jasło

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki