Diagnostyka ECU
Co to za błąd: P138b? Ma ktoś pomysł? W testerze diagnostycznym wyszło, że nieznany błąd.
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Zauważyłem wczoraj przy okazji wprowadzenia samochodu w tryb diagnostyczny, że przy powolnym dodawaniu gazu gdy wskazówka obrotomierza dojdzie do pierwszej kreski ponad 2000obr (czyli jakieś 2250), nagle następuje jakby odcięcie i obroty spadają do 2000. Zatrzymując pedał gazu w położeniu, które wywołuje to zjawisko mam efekt falowania obrotów między 2000 a 2250. Dopiero mocniejsze wciśnięcie pedału gazu powoduje, że silnik albo się "przymuli" albo przeskoczy przez te 2250obr i wtedy daje się wkręcić na wyższe.
Podejrzewam, że nie jest to normalny objaw. Jeśli tak, to czy ktoś wie czym może to być spowodowane?
Podejrzewam, że nie jest to normalny objaw. Jeśli tak, to czy ktoś wie czym może to być spowodowane?
- Od: 7 paź 2007, 16:16
- Posty: 21
- Skąd: (niecałkiem)Lublin
- Auto: 323F BA (BP) 97r
Halo, czemu nie dziala link
http://www.mazdaspeed.pl/christmas/wars ... .php?c=obd
macie to samo? potrzebuje tego na gwalt.
I jeszcze jedno moje złącze:
http://picasaweb.google.pl/sluchajfeela ... 3134418674
– podłaczajac diodę tam miedzy TEN i GND dioda swieci sie wiec jest napiecie. Boję sie ze jak to zewre to cos popale. Jakie tam jest napiecie? pytam bo nie mam miernika pod reką.
http://www.mazdaspeed.pl/christmas/wars ... .php?c=obd
macie to samo? potrzebuje tego na gwalt.
I jeszcze jedno moje złącze:
http://picasaweb.google.pl/sluchajfeela ... 3134418674
– podłaczajac diodę tam miedzy TEN i GND dioda swieci sie wiec jest napiecie. Boję sie ze jak to zewre to cos popale. Jakie tam jest napiecie? pytam bo nie mam miernika pod reką.
- Od: 8 lis 2008, 21:14
- Posty: 11
- Auto: Mazda 323F BJ 1999 1,5 LPi
brujeria napisał(a):Halo, czemu nie dziala link
http://www.mazdaspeed.pl/christmas/wars ... .php?c=obd
masz tu poprawny
http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... .php?c=obd
Witam ! Pozdrawiam !
Mam pytanie dotyczące silnika 3.0 Mazda 6 S. Przy zejściu z obrotów prawdobodobnie jakiś zawór lub silnik, nie wiem, wydaje gwizd.
Druga kwestia dotyczy silnika. Przy ostrym starcie silnik szarpie czy mogą to być poduszki mocowania silnika ? Czy kotoś zna odpowiedzi na te pytania ?
Mam pytanie dotyczące silnika 3.0 Mazda 6 S. Przy zejściu z obrotów prawdobodobnie jakiś zawór lub silnik, nie wiem, wydaje gwizd.
Druga kwestia dotyczy silnika. Przy ostrym starcie silnik szarpie czy mogą to być poduszki mocowania silnika ? Czy kotoś zna odpowiedzi na te pytania ?
- Od: 2 gru 2008, 17:27
- Posty: 4
AdamJ napisał(a):Zauważyłem wczoraj przy okazji wprowadzenia samochodu w tryb diagnostyczny, że przy powolnym dodawaniu gazu gdy wskazówka obrotomierza dojdzie do pierwszej kreski ponad 2000obr (czyli jakieś 2250), nagle następuje jakby odcięcie i obroty spadają do 2000. Zatrzymując pedał gazu w położeniu, które wywołuje to zjawisko mam efekt falowania obrotów między 2000 a 2250. Dopiero mocniejsze wciśnięcie pedału gazu powoduje, że silnik albo się "przymuli" albo przeskoczy przez te 2250obr i wtedy daje się wkręcić na wyższe.
Podejrzewam, że nie jest to normalny objaw. Jeśli tak, to czy ktoś wie czym może to być spowodowane?
Witam.
Mam to samo co kolega Adam, jednak gdy wcisnę do końca pedał gazu w celu przeskoczenia powyżej 2250obr, to przeciągnie obroty naet do 6000obr ia za chwilę jest znów spadek do obrotów między 2000 a 2250. Wszystko przy trybie diagnostycznym. Jeśli odpuszczę gaz to auto powolnie traci obroty aż do zgaszenia silnika. Dioda działa prawidłowo i nie wykazuje błędów przy zgaszonym i odpalonym silniku. 323F BA Z5 1996. Dlaczego przy diagnostyce tak wariują obroty (opisy Adama i mój)
Pozdrawiam.
- Od: 11 gru 2007, 19:30
- Posty: 75
- Skąd: Ząbki k/Warszawy
- Auto: Mazda 323F BA Z5 z 1996
Witam, mam ten sam problem co kolega Ravi, tzn. zrobiłem i podłączyłem tester wg instrukcji, ale po włączeniu ON dioda pali się non stop. To samo jak koniec z B+ podłaczę do AKU+ (wg instrukcji Probe).
Co jest nie tak? Ścięty kołnierz diody jest w kier. FEN, GND i TEN zmostkowane, zresztą w odwrotnym podłączeniu próbnika dioda nie świeci się. Może ktoś przeskoczył ten problem i podzieli się z innymi? Nie dość, ze nie mogę zdiagnozować powodu zalewania świec, to jeszcze próbnik robi problemy.
Co jest nie tak? Ścięty kołnierz diody jest w kier. FEN, GND i TEN zmostkowane, zresztą w odwrotnym podłączeniu próbnika dioda nie świeci się. Może ktoś przeskoczył ten problem i podzieli się z innymi? Nie dość, ze nie mogę zdiagnozować powodu zalewania świec, to jeszcze próbnik robi problemy.
- Od: 27 lis 2004, 14:13
- Posty: 53
- Skąd: Tczew
- Auto: Xedos CA KF '95
Fortuniarz napisał(a):AdamJ napisał(a):Zauważyłem wczoraj przy okazji wprowadzenia samochodu w tryb diagnostyczny, że przy powolnym dodawaniu gazu gdy wskazówka obrotomierza dojdzie do pierwszej kreski ponad 2000obr (czyli jakieś 2250), nagle następuje jakby odcięcie i obroty spadają do 2000. Zatrzymując pedał gazu w położeniu, które wywołuje to zjawisko mam efekt falowania obrotów między 2000 a 2250. Dopiero mocniejsze wciśnięcie pedału gazu powoduje, że silnik albo się "przymuli" albo przeskoczy przez te 2250obr i wtedy daje się wkręcić na wyższe.
Podejrzewam, że nie jest to normalny objaw. Jeśli tak, to czy ktoś wie czym może to być spowodowane?
Witam.
Mam to samo co kolega Adam, jednak gdy wcisnę do końca pedał gazu w celu przeskoczenia powyżej 2250obr, to przeciągnie obroty naet do 6000obr ia za chwilę jest znów spadek do obrotów między 2000 a 2250. Wszystko przy trybie diagnostycznym. Jeśli odpuszczę gaz to auto powolnie traci obroty aż do zgaszenia silnika. Dioda działa prawidłowo i nie wykazuje błędów przy zgaszonym i odpalonym silniku. 323F BA Z5 1996. Dlaczego przy diagnostyce tak wariują obroty (opisy Adama i mój)
Pozdrawiam.
Czy ktoś zna odpowiedź na ten nasz problem?
- Od: 11 gru 2007, 19:30
- Posty: 75
- Skąd: Ząbki k/Warszawy
- Auto: Mazda 323F BA Z5 z 1996
Witam,
Zaniepokojony dość dużymi wahaniami spalania postanowiłem wreszcie sczytać błędy ze swojego autka
Tester zrobił mi kolega elektronik, bo sam bym się nie połapał o co chodzi
Tak więc do rzeczy:
Diodka mrugnęła do mnie 5 razy (krótko) co daje błąd 05 – Czujnik spalania stukowego
Na Wikipedii pod tym hasłem znalazłem taka oto informację:
"Czujnik spalania stukowego – montowany na kadłubie tłokowego silnika spalinowego czujnik rozpoznający drgania powstałe w wyniku spalania detonacyjnego mieszanki paliwowo-powietrznej w komorze spalania, jest wykonywany jako czujnik piezoelektryczny.
Spalanie detonacyjne powoduje wystąpienie drgań mechanicznych kryształu piezoelektrycznego i wytworzenie sygnału przekazywanego do elektronicznego urządzenia sterującego. Na jego podstawie elektroniczne urządzenie sterujące wysyła sygnał zmieniający kąt wyprzedzenia zapłonu o wartość niezbędną do zaniku spalania stukowego."
Niestety humaniście nic to nie mówi...
Czy mógłby ktoś wytłumaczyć jak dziecku co to za ustrojstwo i jaki to ma wpływ na spalanie?

Zaniepokojony dość dużymi wahaniami spalania postanowiłem wreszcie sczytać błędy ze swojego autka
Tester zrobił mi kolega elektronik, bo sam bym się nie połapał o co chodzi
Tak więc do rzeczy:
Diodka mrugnęła do mnie 5 razy (krótko) co daje błąd 05 – Czujnik spalania stukowego
Na Wikipedii pod tym hasłem znalazłem taka oto informację:
"Czujnik spalania stukowego – montowany na kadłubie tłokowego silnika spalinowego czujnik rozpoznający drgania powstałe w wyniku spalania detonacyjnego mieszanki paliwowo-powietrznej w komorze spalania, jest wykonywany jako czujnik piezoelektryczny.
Spalanie detonacyjne powoduje wystąpienie drgań mechanicznych kryształu piezoelektrycznego i wytworzenie sygnału przekazywanego do elektronicznego urządzenia sterującego. Na jego podstawie elektroniczne urządzenie sterujące wysyła sygnał zmieniający kąt wyprzedzenia zapłonu o wartość niezbędną do zaniku spalania stukowego."
Niestety humaniście nic to nie mówi...
Czy mógłby ktoś wytłumaczyć jak dziecku co to za ustrojstwo i jaki to ma wpływ na spalanie?
Witam
Mam jedno takie małe pytanie
Więc robiłem dzisiaj diagnostyke i wyszedł mi błąd 11 , 13 i 16 i moje pytanie czy błąd 16 ma jakiś wpływ na falujące obroty??
Mam jedno takie małe pytanie
- Od: 17 lis 2008, 19:23
- Posty: 144
- Skąd: Lędziny/Tychy
- Auto: Mazda 323F 2.0 v6 24v 96r:)
Witam
Mam pytanie czy dam radę odczytać kody błędów tym sposobem (mostek TEN i GND oraz dioda FEN i B+ ).
Moja madzia jest z 2000r model GW FP 1.8 101KM. – w złączu są odpowiednie styki i nie ma OBDII.
Czy sobie czasem czegoś nie popalę, bo jak sprawdzałem miernikiem to po przekręceniu stacyjki między stykami TEN i GND jest napięcie 11,3V i boję się że będzie spinol jak to zewrę, a nie chciałbym spalić kompa silnika.
Dodam jeszcze, że jak podpinałem madzię pod kompa diagnostycznego w serwisie mazdy, to udało się tylko sprawdzić bez problemu system ABS, a z kompem silnika nie mogli się połączyć – próbowali na różne sposoby i nic.
Czekam na szybką odpowiedź
Pozdrawiam
Marcin
Mam pytanie czy dam radę odczytać kody błędów tym sposobem (mostek TEN i GND oraz dioda FEN i B+ ).
Moja madzia jest z 2000r model GW FP 1.8 101KM. – w złączu są odpowiednie styki i nie ma OBDII.
Czy sobie czasem czegoś nie popalę, bo jak sprawdzałem miernikiem to po przekręceniu stacyjki między stykami TEN i GND jest napięcie 11,3V i boję się że będzie spinol jak to zewrę, a nie chciałbym spalić kompa silnika.
Dodam jeszcze, że jak podpinałem madzię pod kompa diagnostycznego w serwisie mazdy, to udało się tylko sprawdzić bez problemu system ABS, a z kompem silnika nie mogli się połączyć – próbowali na różne sposoby i nic.
Czekam na szybką odpowiedź

Pozdrawiam
Marcin
Madziek napisał(a):Mam pytanie czy dam radę odczytać kody błędów tym sposobem (mostek TEN i GND oraz dioda FEN i B+ ).
Witam! Tak. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Witam
Dzięki za potwierdzenie.
Miałem lekkiego stracha
, ale nie potrzebnie bo po zwarciu TEN+GND komp wszedł w tryb serwisowy (po naciśnięciu gazu wentylatory się włączają).
Chciałem sprawdzić błędy narazie bez diody (muszę sobie kupić) ale przy pomocy miernika elektronicznego i niestety napięcie między stykami FEN-B+ (z plusem z aku też) ciągle wskazywało 12.2V i mam pytanie czy przypadkiem po podłączeniu diody nie będzie świecić się stale? I co można z tym zrobić?
I pytanie z innej beczki – czy to normalne?
W trybie serwisowym odpaliłem ciepły silnik bez problemu (trzymał ok. 1000 obr.) ale po dodaniu gazu gdy obroty przekraczały 1500 silnik odcinał zapłon lub paliwo, bo zachowywał się tak jak przy odcince przy 6700 tylko, że reakcja była wolniejsza.
Pozdro
Dzięki za potwierdzenie.
Miałem lekkiego stracha

Chciałem sprawdzić błędy narazie bez diody (muszę sobie kupić) ale przy pomocy miernika elektronicznego i niestety napięcie między stykami FEN-B+ (z plusem z aku też) ciągle wskazywało 12.2V i mam pytanie czy przypadkiem po podłączeniu diody nie będzie świecić się stale? I co można z tym zrobić?
I pytanie z innej beczki – czy to normalne?
W trybie serwisowym odpaliłem ciepły silnik bez problemu (trzymał ok. 1000 obr.) ale po dodaniu gazu gdy obroty przekraczały 1500 silnik odcinał zapłon lub paliwo, bo zachowywał się tak jak przy odcince przy 6700 tylko, że reakcja była wolniejsza.
Pozdro
witam szystkich.
zrobiłem dziś test mojej madzi 323 bg 1.6 i pokazał mi błąd na 17 wiecie może co to może być???
dodam że ostatnio moje auto zaczęło wiecej palić, czyżby to była sonda lambda???
zrobiłem dziś test mojej madzi 323 bg 1.6 i pokazał mi błąd na 17 wiecie może co to może być???
dodam że ostatnio moje auto zaczęło wiecej palić, czyżby to była sonda lambda???
- Od: 16 wrz 2007, 15:47
- Posty: 21
- Skąd: Jasło
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki