Spalanie przy hamowaniu

Postprzez borofik » 2 paź 2008, 19:16

Przypadek 1. Jadę 50 km/h podjeżdżam do skrzyżowania puszczam gaz spalanie nie spada do zera komputer pokazuje chwilowe ok 4-5 l/100km, zaczynam chamować im wolniej jade tym komputer pokazuje chwilowe spalanie blizsze 0. Gdy auto juz ledwo się toczy komp pokazuje 0 i tak jest aż do zatrzymania. podczas postoju na wyśiwetlaczu są poziome kreski.

Przypadek 2. Jadę 100 km/h podjeżdzam do skrzyzowania puszczam gaz spalanie na wyświetlaczu natychmiast spada do 0. jade dłuzszy czas bez gazu cały czas spalanie chwilowe 0. Gdy zaczynam hamować przd zatrzymaniem komputer zaczyna pokazywać spalanie na poziomi ok 5 l/100km i spalanie to rosnie wraz ze zmniejszaniem predkości. przed całkowitym zatrzymaniem osiąga chwilowe ok 45 l/ 100km po zatrzymaniu na wyświetlaczu poziome kreski

Dlaczego tak się dzieje???, czy to jest normalne???, czy Wy też tak macie???
Xedos 9 2,5 KL TA '01 – auto jest w 100 % sprawne, silnik,skrzynia, igła.
forewer tugeder
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2008, 21:24
Posty: 52
Auto: ???

Postprzez zeusik » 2 paź 2008, 19:56

hahaha dlaczego nie ma go w pierwszy? a co napisales?

Przypadek 1. Jadę 50 km/h podjeżdżam do skrzyżowania puszczam gaz spalanie nie spada do zera komputer pokazuje chwilowe ok 4-5 l/100km,


moze chodzi o to ze automat dziwnie dobiera biegi i stad ta roznica pod koniec hamowania w przypadku 2. silnik moze sie dusi i stad te spalanie, a przy 50km/h przy hamowaniu i dojezdzaniu do skrzyzowania bieg jest nizszy przez co auto dalej korzysta z toczenia.

zauwaz ze do swiatel raczej nie dojedziesz na piatce bo zacznie ci sie pod koniec dusic, tak samo moze byc z automatem ze ci biegow nie redukuje he
Ostatnio edytowano 2 paź 2008, 20:01 przez zeusik, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 22:34
Posty: 271
Skąd: Łapy
Auto: 323f 96' :)

Postprzez Sokool » 2 paź 2008, 20:01

buahaha dlaczego nie ma go w pierwszy? a co napisales?

<czytaj>
borofik napisał(a):im wolniej jade tym komputer pokazuje chwilowe spalanie blizsze 0


borofik napisał(a):i spalanie to rosnie wraz ze zmniejszaniem predkości


Co najmniej dziwne według mnie. W pierwszym przypadku na którym biegu jedziesz i jakie obroty?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez borofik » 2 paź 2008, 20:02

Następny... dla Ciebie tez nie ma żadnej róznicy pomiędzy 4 a 40.. naprawde buahahah
forewer tugeder
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2008, 21:24
Posty: 52
Auto: ???

Postprzez zeusik » 2 paź 2008, 20:03

borofik napisał(a):Następny... dla Ciebie tez nie ma żadnej róznicy pomiędzy 4 a 40.. naprawde buahahah


moze opisz obroty na ktorych dochodzisz do skrzyzowania w obu przypadkach
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 22:34
Posty: 271
Skąd: Łapy
Auto: 323f 96' :)

Postprzez borofik » 2 paź 2008, 20:04

dzięki Sokool... juz zaczynałem wątpić w sens chodzenia do szkoły... hahaha

Następny... dla Ciebie tez nie ma żadnej róznicy pomiędzy 4 a 40.. naprawde buahahah
to było do pana zeusika. <diabełek>
forewer tugeder
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2008, 21:24
Posty: 52
Auto: ???

Postprzez borofik » 2 paź 2008, 20:12

w obu przypadkach D ( mowa oczywiście o ASB )
obrotom przyjze się jutro
ostatnie 30m w obu przypadkach sa identyczne ( z wyjatkiem chwilowego spalania ) więc bieg i obroty powinny być teoretycznie takie same, tak mi sie przynajmniej wydaje.
forewer tugeder
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2008, 21:24
Posty: 52
Auto: ???

Postprzez borofik » 2 paź 2008, 20:19

<faja> sorry jak uraziłem twoje poczucie estetyki <glupek2>
po tym ch juz nic mi nie zostało tylko oddac dyplom hahaha
pozdrawiam :D
forewer tugeder
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2008, 21:24
Posty: 52
Auto: ???

Postprzez zeusik » 2 paź 2008, 20:21

D(rive) – pozycja przeznaczona do normalnej jazdy w przód. Skrzynia wykorzystuje wszystkie możliwe przełożenia, w większości przypadków na "D" nie występuje hamowanie silnikiem.

heh dziwne a jak u ciebie zachowuje sie skrzynia?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 22:34
Posty: 271
Skąd: Łapy
Auto: 323f 96' :)

Postprzez borofik » 2 paź 2008, 22:10

szarpnie czasami z 1 na 2 albo przy wachlowaniu na parkingu ale ogólnie ok.
Wiesiek z Dębicy powiedział że chodzi bardzo ładnie.. ogólnie żyleta... świeżutki olej i filtry.
forewer tugeder
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2008, 21:24
Posty: 52
Auto: ???

Postprzez Rafał » 3 paź 2008, 01:27

borofik napisał(a):Dlaczego tak się dzieje?, czy to jest normalne?, czy Wy też tak macie?


Oszczędność podczas hamowania silnikiem jest wtedy i tylko wtedy :D , jeżeli wskazówka obrotomierza nie przekroczy 2000 rpm. Poniżej tych obrotów silnik pomaga sobie pobieraniem paliwka :D
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2006, 07:27
Posty: 1827
Skąd: Sieraków
Auto: JapanMuscleCar

Postprzez Sokool » 3 paź 2008, 12:54

metha napisał(a):Oszczędność podczas hamowania silnikiem jest wtedy i tylko wtedy , jeżeli wskazówka obrotomierza nie przekroczy 2000 rpm. Poniżej tych obrotów silnik pomaga sobie pobieraniem paliwka

:|
Ludzie no, czytajcie ze zrozumieniem.
Rozchodzi się o to dlaczego raz przy zmniejszaniu się obrotów komputer pokazuje że spalanie spada, a drugi raz że rośnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez borofik » 3 paź 2008, 19:59

Sokool napisał(a):
metha napisał(a):Oszczędność podczas hamowania silnikiem jest wtedy i tylko wtedy , jeżeli wskazówka obrotomierza nie przekroczy 2000 rpm. Poniżej tych obrotów silnik pomaga sobie pobieraniem paliwka

:|
Ludzie no, czytajcie ze zrozumieniem.
Rozchodzi się o to dlaczego raz przy zmniejszaniu się obrotów komputer pokazuje że spalanie spada, a drugi raz że rośnie.


Dzięki Sokooli umysle... reszta chyba za duzo ,, mysli" <glupek2>
forewer tugeder
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2008, 21:24
Posty: 52
Auto: ???

Postprzez Rafał » 4 paź 2008, 01:07

Sokool napisał(a):Ludzie no, czytajcie ze zrozumieniem.
Rozchodzi się o to dlaczego raz przy zmniejszaniu się obrotów komputer pokazuje że spalanie spada, a drugi raz że rośnie.



Niech kolega napisze przy jakich obrotach mu spalanie spada, a przy jakich rośnie..... :|
poniżej 2000rpm będzie rosło bo silnik już musi pobierać .....
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2006, 07:27
Posty: 1827
Skąd: Sieraków
Auto: JapanMuscleCar

Postprzez daro77 » 31 gru 2008, 15:00

odświeże nieco temat. noo, ja mam podobnie. Po prostu raz poklazuje 0.0 przy hamowaniu silnikiem, a raz jakby nie zajarzył i widzę jakieś tam wartości (wydaje mi się i tak inne jak w przypadku pozostawienia na luzie). Styl jazdy podobny, silnik ciepły, warunki raczej też. Ma ktoś podobnie?
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2008, 11:45
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 MZR-CD '04

Postprzez chmooreck » 31 gru 2008, 16:33

Ja mam podobnie. Myślałem, że to przez wypalanie DPF, ale ty przecież go nie masz, prawda ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1124 (0/6)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez daro77 » 31 gru 2008, 21:04

True, przed FL. Co dziwne, zaraz po zakupie (czyli od czerwca jeszcze tego roku) tak nie było. Być może wpływ ma na to fakt, że po przyjeździe pod blok kiedy temperaturowa wskazówka już dawno jest pośrodku i wychłodzeniu dmuchawki, gaszę fure i.. chwile pracuje jeszcze webasto. Wiec moze jednak nie jest nagrzany i stad taki efekt?

pozdrowionka,
daro
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2008, 11:45
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 MZR-CD '04

Postprzez daro77 » 5 sty 2009, 00:19

Pojeździłem trochę po mieście i nadal pokazywało >0, aczkolwiek po wrzuceniu na luz pokazywała się wyższa wartość (więc jakby liczył webasto? Prawda to?). Ale po dłuższej jeździe, kiedy to już silnik dawno był rozgrzany zaczął pokazywać 0.0. Jeszcze dwa razy testowałem ten temat i było tak samo. Wygląda na to, że komp dolicza spalanie przez webasto choć wydawało mi się że oblicza na podstawie wtrysku czyli nie powienien (jeśli się myle to mnie poprawcie)
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2008, 11:45
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 MZR-CD '04

Postprzez RobertPi » 5 sty 2009, 22:17

Nie wiem czy komputer w M6 działa podobnie jak M3 ale normalne jest, że wraz ze znaczącym spadkiem prędkości chwilowe spalanie jest duże nawet 40 litrów. Wynika to z faktu, że w trakcie toczenia się samochodu na luzie z prędkością powiedzmy 5km/h silnik cały czas spala około 0,5l/h. W przeliczeniu na l/100km będą to wielkości na poziomie klikudzisięciu l/100km. Przy prędkości np 30km/h pokonujemy 6 krotnie większy dystans w tej samej jednostce czasu niż w pierwszym przypadku i spalanie jest również 6 krotnie niższe, na poziomie 4-5l/100km. Ostatnio jeździłem trochę Focusem C-Maxem w Dieslu i tam komputer po obniżeniu prędkości poniżej chyba 5km/h przechodził na wyświetlanie spalania w litrach na godzinę, które ku mojemu zaskoczeniu było dość wysokie 0,6-0,7. Wydawało mi się że 1,8TDCI powinno bez obciążenia palić mniej. Stilo natomiast pokazuje uparcie 2l/100km nawet na postoju.
Dziwne natomiast jest zachowanie komputera u Borofika, który raz pokazuje 0 ( ja w swojej M3 minimalnie widziałem 0,8 i to przy hamowaniu silnikiem przy prędkości około 100km/h ) a raz zachowuję się w sposób prawidłowy. Albo jest to problem jakichś czujników albo automat tu miesza.
RP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1179 (14/40)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez daro77 » 5 sty 2009, 22:53

Hmm, to dziwne że niegdy nie widziałeś 0.0. Myślę, że pomimo automatu powinien hamować silnikiem. Co do spalania na postoju to tak dla porówniania – Octavia II 1.9 TDI 130 KM spala właśnie 0.5 l/h i jest to jak na mój gust poprawna wartość (więc Focus chyba trochę za dużo, silnik był nagrzany?). Natomiast Omega 3.0 benzin zużywała ok 1.1 :)
Trochę szkoda, że w Maździe nie przeliczają się l/h zamiast tych kresek, ale myślę, że jest to wartość w zakresie 0.5-0.6
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2008, 11:45
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 MZR-CD '04

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki