Idealna eksploatacja auta z automatyczną skrzynią biegów

Postprzez tomekr » 8 sie 2008, 21:29

Zgadzam sie z Globy. Nie używam trybu Neutral (N) w codziennej eksploatacji, tj. przy parkowaniu, na skrzyżowaniu, itp... Wrzucam P lub D lub R zawsze po całkowitym zatrzymaniu się samochodu i przy wciśniętym hamulcu.
Jedyne zastosowanie przełożenia "N" o którym wiem, to jest przypadek, kiedy zachodzi potrzeba ponownego uruchomienia silnika w trakcie jazdy.
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2005, 16:50
Posty: 54
Skąd: Białystok
Auto: 3 LF

Postprzez Blase » 9 sie 2008, 19:25

Globy napisał(a):Nie ma sensu zużywać tarczek, gdy można bezpośrednio z D pociągnąć dźwignię od razu na Parking.

Jeżeli masz Drive zaraz po parking to ok.
U mnie pomiędzy D a P jest jeszcze N i R więc za bezpośrednio to nie jest... ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2007, 23:49
Posty: 116 (0/1)
Skąd: Tychy/Bristol
Auto: Mazda 6 2,3 Hatchback '07

Postprzez jazzzy » 11 sie 2008, 01:43

Blase napisał(a):U mnie pomiędzy D a P jest jeszcze N i R więc za bezpośrednio to nie jest... ;)


i dlatego ciagnie sie szybko z P na D a nie przeskakujac kolejne przelozenia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 00:43
Posty: 694
Skąd: CKMK

Postprzez GILB » 11 sie 2008, 05:44

z P na D ta sama droga,
szybka czy wolna mechanizm wykonuje tą samą pracę
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2007, 19:16
Posty: 300
Skąd: RT
Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY

Postprzez Krisek » 11 sie 2008, 06:20

dokladnie .... mialem to samo napisac ...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Blase » 11 sie 2008, 11:25

Ja wrzucam z D na N, czekam ze 2sek i potem już bezpośrednio przerzucam na P bez zatrzymywania na R – z tego co wiem nie powinno się przerzucać z D na R bez zatrzymywania na neutralnym biegu, stąd ta przerwa.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2007, 23:49
Posty: 116 (0/1)
Skąd: Tychy/Bristol
Auto: Mazda 6 2,3 Hatchback '07

Postprzez MDIk » 28 sie 2008, 23:17

Panowie. Jesli mowicie ze ktos wymyslił ATS tak aby po wszystkich przełorzeniach robic jakies przerwy.
To co to by bylo za nieskuteczne urzadzenie??
Chodzi o to zeby kierowca nie musiał sie zastanawiac czy czekac na N czy na D.
Wsiadasz wrzucasz i jedziesz. Bedziesz rwał kapcie i szalał zurzyje sie
szybko bedziesz delikatny to pojezdzisz dłuzej <faja>
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 sie 2008, 12:48
Posty: 11
Skąd: Gdańsk
Auto: Xedos 9 2,5l v6 24v. 2000r

Postprzez Karwoś » 29 sie 2008, 00:06

Pamiętajcie że skrzynia automatyczna jest dużo lepszym rozwiązaniem niż skrzynia manualna – bo nie pali się gumy itp.Bo nie strzela się ze sprzeęgła i wiele innych rzeczy się nie robi. a jes tak skonstruowana żeby nawet przypadkowe przełączenia nie robiły im krzywdy – np – jadę na D z pedałem w podłogę i niechcąco pasażer przerzuca na S – no i co z tego – jak już był ostatni biego to skrzynia po prostu zredukuje – jak uzna że nie można bo obr przekroczyłyby dopuszczalne max to nie przerzuci. Mało tego – jadąc na D z prędkością 100km/h dziecko z tyłu wychyla się i opiera o drążek – i co się dzieje – w trakcie jazdy przerzuca na R – i co .... i nic – samochód dalej jedzie do przodu – bo komp nie pozwoli na zmianę biegu przy 100km/h – po prostu puszczamy gaz i wrzucamy na N a potem na D i jedziemy dalelej.

Co innego zmiana oleju – tu nie ma czegoś takiego jak w niektórych manualach – że się nie zmiania – trzeba wymieniać i najlepiej żeby to była pełna wymiana – i nie w serwisie danej marki ale w serwisie skrzyń automatycznych – i to znanych – bo w serwisach raczej na ASB się nie znają i jak są kompetentni to sami wyślą do odpowiedniego fachowca.

A na skrzyżowaniach nie powinno się przełączać na P – bo nie ma po co – a na pewno nie na N – bo wtedy tylko się szkodzi – N jest tylko po to żeby można było przepchnąć samochód z punktu A do B z prędkością 2x mnijszą niż prędkość max na 1 biegi i na nie więcej km jak max prędkość na 1 biegu. Trybu N do niczego więcej się nie używa – bo nie ma takiej potrzeby.

Pozdrawiam i życzę miłego użytkowania Aut z ASB.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez brii » 29 sie 2008, 07:52

Pytanie – jak wrzucam na z P na D i od razu daję gaz to raz lekko szarpnie mi samochodem, jak wrzucę na D, puszczę hamulec, poczekam 0.5 do 1s aż samochód delikatnie się ruszy i dopiero wtedy dam gaz to jest płynnie. Czy to pojedyncze szarpnięcie po dodaniu gazu jak samochód stoi jest powodem do zmartwień?
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Bodek » 29 sie 2008, 08:48

Automat to cwana bestia. Na 100% producenci przewidują blędy jakie mogą popełnić użytkownicy i zabezpieczają go przd tym. Ale niestety, rzeczy typu wymiana oleju, czy niekatowanie skrzyni – przed tym już nikt skrzyni nie zabezpieczy. Tak samo jak i przed niepotrzebnym wajchowaniem. Tak naprwadę to nie my kontrolujemy skrzynią tylko komputer, a na 100% on wie lepiej kiedy i jaki wrzucić bieg.
Jezdiemy do przodu – jedziemy na D, jedziemy do tył – R.

Jeździć normalnie, nie szaleć a będzie służyć.

Podzelam zdanie Karwoś'a

Pozdrawiam !
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki