Strona 1 z 1

Warsztat & Obsługa

PostNapisane: 8 lip 2009, 12:32
przez Bimbak
Uprzejmie donoszę ...

W dziale Warsztat&Obsługa w temacie Odczyt kodów błędów (samochody z interfejsem OBD-I) brakuje informacji o tym jak podpiąć diodę w wersjach europejskich przy odczytywaniu kodów ABS.
Myślałem że nie da się odczytać kodów ale metodą dedukcji jakoś sam doszedłem jak to prawidłowo podłączyć. Potem sprawdziłem na forum (użyłem wyszukiwarki) i okazało się że osoby z problemem "ratunku pali się kontrolka ABS i niewiem jak odczytać kody" albo dostają riposte w stylu "BYŁO" albo "zobacz dział Warsztat&Obsługa" a nawet niektórzy każą im podłączać niesłusznie diodę pod FEN i B+.
Jednak przy odczytywaniu błędów systemu ABS w ODBI dioda musi być podłączona pomiędzy FBS i B+. Taką informację podał na forum raz w swoim poście tadziol daaaawno temu jednak wycedzenie tego posta/tematu przy użyciu wyszukiwarki spośród setek odsyłanek do strony i błednych rad graniczy z cudem. To też przydało by się uzupełnienie tekstu:
Kod: Zaznacz cały
Kody układu ABS


Aby odczytać kody błędów zarejestrowane przez system ABS, należy:

1. Wyłączyć zapłon.
2. W gnieździe diagnostycznym, opisanym słowem "DIAGNOSTIC" odnaleźć styki GND i TBS i połączyć je kawałkiem przewodu (zmostkować).
3. Przekręcić stacyjkę do pozycji ON, nie uruchamiać silnika.
4. Po około 30 sekundach tester (lub kontrolka ABS) powinny zacząć mrugać, przekazu-jąc kody zapamiętanych błędów – jest to test KOEO (Key On, Engine Off).
5. Po zakończeniu testu KOEO należy uruchomić silnik i przejść do testu KOER (Key On, Engine Running) – komputer aktywnie przetestuje system ABS i być może wy-świetli dodatkowe komunikaty.


o tą informację.

Nazwałem wątek tak nieprecyzyjnie bo może ktoś jeszcze ma jakieś inne uwagi co do działu Warsztat&Obsługa

PostNapisane: 8 lip 2009, 14:46
przez gadula
Zgłaszałem już to 2 razy dla Globy'ego :]
Ostatni raz wczoraj :D

PostNapisane: 8 lip 2009, 19:09
przez brii
Trzy lata temu miałem taki problem, zapytałem się newbiego – dostałem właśnie takie info – FBS –> B+
Gdzieś na forum w moich postach powinno to być, chyba, że ktoś skoszował ;)

PostNapisane: 8 lip 2009, 23:15
przez Bimbak
Co prawda wszystkich wyników wyszukiwarki nie przeglądałem ale na twojego posta się nie natknąłem.

PostNapisane: 9 lip 2009, 16:14
przez Globy
Jak tylko wrócę z tygodniowych wakacji, wcielę w życie Wasze uwagi. Dziękuję za informację.

PostNapisane: 19 lip 2009, 17:36
przez Siw-y
Globy napisał(a):Jak tylko wrócę z tygodniowych wakacji, wcielę w życie Wasze uwagi
Już wróciłeś czy nie? :P

Dziś idę na test i przygotowałem sobie rozpiskę, więc jak możesz to wklej to w "Odczyt błędów..."
Tylko niech ktoś sprawdzi czy nie ma babola ;)


Kod: Zaznacz cały
Kody układu ABS


Aby odczytać kody błędów zarejestrowane przez system ABS, należy:

1. Wyłączyć zapłon.
2. W gnieździe diagnostycznym, opisanym słowem "DIAGNOSTIC" odnaleźć styki GND i TBS i połączyć je kawałkiem przewodu (zmostkować).
3. Przekręcić stacyjkę do pozycji ON, nie uruchamiać silnika.
4. Po około 30 sekundach tester (lub kontrolka ABS) powinny zacząć mrugać, przekazu-jąc kody zapamiętanych błędów – jest to test KOEO (Key On, Engine Off).
5. Po zakończeniu testu KOEO należy uruchomić silnik i przejść do testu KOER (Key On, Engine Running) – komputer aktywnie przetestuje system ABS i być może wy-świetli dodatkowe komunikaty.


Kod: Zaznacz cały
Kody układu ABS


Aby odczytać kody błędów zarejestrowane przez system ABS, należy:

1. Wyłączyć zapłon.
2. W gnieździe diagnostycznym, opisanym słowem "DIAGNOSTIC" odnaleźć styki GND i TBS i połączyć je kawałkiem przewodu (zmostkować).
3. Pomiędzy zaciski FBS i B+ należy podłączyć tester diodowy, przygotowany według wcześniej umieszczonego opisu.
4. Przekręcić stacyjkę do pozycji ON, nie uruchamiać silnika.
5. Po około 30 sekundach tester (lub kontrolka ABS) powinny zacząć mrugać, przekazu-jąc kody zapamiętanych błędów – jest to test KOEO (Key On, Engine Off).
6. Po zakończeniu testu KOEO należy uruchomić silnik i przejść do testu KOER (Key On, Engine Running) – komputer aktywnie przetestuje system ABS i być może wy-świetli dodatkowe komunikaty.



I niech ktoś poprawi tą literówkę :]
Przyrządy do testowania

Elementy potrzebne do czujnika: dioda LED, eezystor 1000 Ohm (czyli 1kOhm). Schemat testera:

FEN ----|<|----|1000Ohm|---- +B

PostNapisane: 19 lip 2009, 17:48
przez Globy
Ta, zostały mi naleciałości obcego języka... Topsie, cienkujem :*