Strona 1 z 4

PostNapisane: 5 kwi 2007, 02:23
przez GofNet
     Pozwolę sobie na małe OT. Kiedyś... Dawno, dawno temu byłem moderatorem między innymi na FORUM www.FRIKO.pl. Miałem tam zasadę, iż gdy temat błędnie był nazwany lub źle zaadresowany, to poprawiałem jego nazwę/opis opcjonalny/cel i przesyłałem info o zmianach na PW do autora tematu, wraz z przykładami poprawnego nazewnictwa, itd. Była to dość skuteczna metoda, choć niewątpliwie wcale nie łatwiejsza, niż niniejsza. Dodatkową zaletą było to, iż na FORUM atematycznych wypowiedzi modzia było raczej mało – panował porządek.

     Było Nas na FRIKO tylko kilku moderatorów. Nie pamiętam dokładnie, ale chyba trzech czy czterech, z czego jeden właściwie się nie pokazywał (admin).

     Jeśli komuś się pokaże, jak temat ma wyglądać, to można liczyć, iż na przyszłość tej zasady się będzie trzymał. Jeżeli jednak tylko pouczy, to temat może zostać poprawiony, ale często nie tak, jak byśmy tego chcieli. Jeżeli sami to uczynimy za pierwszym razem (z odpowiednim info do autora), to możemy spodziewać się, iż następny jego temat będzie wyglądał już poprawnie. Dodatkową zaletą takiego działania jest fakt, iż wtedy FORUM modelujemy na kształt własnej wizji i trzymając się tej zasady znacznie je systematyzujemy oraz ujednolicamy.

     Wady? Ano niestety mamy troszkę więcej roboty, choć nie do końca. Jeśli każdy moderator musi napisać coś od siebie w celu pouczenia, to i tak musi stracić trochę czasu. Jeśli będzie miał trzy czy cztery standardowe posty, które będzie wysyłał do autorów tematów z błędami, to znacznie całą procedurę zautomatyzuje, zaś samo poprawienie tematu, to igraszka-fraszka. Jak byłem tutaj moderatorem, to miałem gotowe "hinty" z modelami pojazdów (np. Mazda 323 BG B6E SOHC 84KM 125Nm LPG 1990r.), które wklejałem w linii tematu opcjonalnego, więc i ta część zmian była niemal automatyczna (zazwyczaj zmieniał się tylko rocznik).

     Jak pamiętam, to i tutaj (na FORUM MazdaSpeed) nie pisałem upomnień, lecz po prostu dokonywałem niezbędnych poprawek z jednoczesnym info do autora tematu.

     Nie wiem, czy lepiej jest tak, jak jest, czy lepszym rozwiązaniem byłaby koncepcja moja. Cóż... Wszystko zależy od Was drodzy moderatorzy...

Pozdrawiam
..::GofNet::..

PS. Sorry za OT, ale pomyślałem, iż i tak ten wątek poleci do kosza, więc kłopotu powyższą wypowiedzą raczej nie uczynię :).

PostNapisane: 6 kwi 2007, 13:11
przez ravo
masz troche racji w tym – postaram sie tak robic

PostNapisane: 6 kwi 2007, 13:31
przez Grzyby
GofNet napisał(a):na FORUM atematycznych wypowiedzi modzia było raczej mało

to było do mnie :)

GofNet, ja mam taki sposób moderowania i będę się go trzymał. Mnie on odpowiada.
Co do poprawiania "poprawionych przez autora tematów" również staram się to robić. Faktem jest że ostatnio jest trochę bałaganu z nazewnictwem w 6/626 ale jak bedę miał więcej czasu ujednolicę nazewnictwo w tematach (robię to zresztą cyklicznie).

Co do twojej koncepcji (m.in. wysyłanie info na pw) to już wielokrotnie na ten temat się wypowiadałem.
Aczkolwiek dzięki za zwrócenie uwagi :)

PostNapisane: 11 kwi 2007, 02:49
przez GofNet
Grzyby napisał(a):to było do mnie
     Nie chciałem kogokolwiek urazić. Pisałem bez konkretnego adresu.

     Myślę, że jest nawet prostrzy sposób. Właściwie nie ja na niego wpadłem, lecz kiedyś ktoś ta ( :)), lecz przypomniał mi o tym Porek w temacie:
<czytaj> Dymi po remoncie silnika.
Po co klikać na PW. Po co pisać tytuł nowego tematu w prywatnej wiadomości do jegomościa nie stosującego się do REGULAMIN'u. Przecież dużo łatwiej jest poprawić temat i w poscie inicjującym temat dopisać informację do autora o modyfikacji oraz pouczenie na przyszłość. Taki akapicik mógłby być standardem dla wszystkich moderatorów i mógłby wyglądać np. tak:

EDIT: Moderator: NickModeratora tym razem poprawił Twój temat. Zaadresowanie/nazwa/opcjonalny opis tematu były niezgodne z REGULAMINem. Prawidłowo nazwany temat powinien być założony w odpowiednim ku temu dziale, a także posiadać nazwę krótko streszczającą poruszane zagadnienie/problem oraz opis opcjonalny precyzyjnie określający pojazd, do którego topic się odnosi. Np:
Temat: Jakie klocki hamulcowe będą najlepsze?
Opcjonalny opis tematu: Mazda 323F BG B6 1.6i 1992r. LPG II-gen.
Jeśli nie wiesz, jaki posiadasz model pojazdu, skorzystaj z tabeli oznaczeń modeli.
Proszę używać polskich znaków diakrytycznych!
Nie przestrzeganie REGULAMINu w następnych Twoich tematach spowoduje ich usunięcie!
Odpowiedzi na znaczącą większość pytań uzyskasz dzięki FORUM'owej WYSZUKIWARCE.


     Wiem, że jest to może trochę długi tekst, lecz ma wiele zalet:
1. Nie trzeba za każdym razem pisać innej treści informacji, co pozwoli zaoszczędzić cenny czas Moderatora. Jeden komunikat zawiera wszystko to, co jest niezbędne do pouczenia delikwenta.
2. Jedyna operacją Moderatora byłoby poprawienie błędnego tematu oraz wklejenie w/w monitu.
3. Mała i kolorowa czcionka wyróżnia przekaz z treści tematu a dzięki temu nie zajmuje dużo miejsca.
4. Szczególnie ważne elementy komunikatu uwypuklone są kolorem czerwonym, aby żaden pouczony "przypadkiem" ich nie pominął.
5. Mod będzie miał więcej czasu na to, aby pomagać a nie pouczać.
6. Znikna posty strofujące, przybędzie wypowiedzi Moderatorów ze wskazówkami co do "ciała" tematu.

     Jeśli chcialibyście, to w wolnym czasie na poczet w/w rozwiązanie mógłbym przygotować opisy opcjonalne do Naszych pojazdów (chodzi o informacje o modelu auta) i z podziałem na modele wrzucić to w stronę internetową, które będzie podlinkowana do treści w/w komunikatu. Klient tylko sobie kliknie w link, wybierze model a później skopióje wybrany "hint", najlepiej pasujący do jego pojazdu.

     Jeśli treść jest nie do przyjęcia, to można ją ooooczywiście zmodyfikować. Co jednak moi mili sądzicie o samej koncepcji standaryzacji sposobu komunikacji z autorem?

Pozdrawiam
..::GofNet::..

PS. Napiszę więcej... Chętnie sam niekiedy coś na FORUM bym poprawił, gdybym miał takie uprawnienia, jak kiedyś, lecz bez zobowiązań, to znaczy bez podpisu Moderator i bez oczekiwań, że każdy błędny temat ja będę pilotował, bo właśnie z tego powodu zrezygnowałem z moderowania – chroniczny brak wolnego czasu (choć teraz jest już trochę lepiej – znów pracuje tylko 8 godzin dziennie i to w bardzo wdzięcznych godzinach! :)).

PostNapisane: 11 kwi 2007, 12:34
przez Grzyby
GofNet napisał(a):Nie chciałem kogokolwiek urazić

gruboskórny jestem :P :)


Pomysł ok – kiedyś w zmniejszonej wersji go stosowałem (sam nie wiem czemu przestałem?).
Wart wdrożenia – trzeba tylko dołożyć info dot. szukajki :)



GofNet napisał(a):mógłbym przygotować opisy opcjonalne do Naszych pojazdów (chodzi o informacje o modelu auta) i z podziałem na modele wrzucić to w stronę internetową, które będzie podlinkowana do treści w/w komunikatu

ni huhu nie wiem jak miałoby to działać <glupek2>

PostNapisane: 11 kwi 2007, 13:38
przez ravo
gofnet jak zwykle super :)

PostNapisane: 11 kwi 2007, 15:14
przez GofNet
Grzyby napisał(a):trzeba tylko dołożyć info dot. szukajki
     Tak, tak, jestem ZA. Już nawet poprawiłem :)
Grzyby napisał(a):ni huhu nie wiem jak miałoby to działać
     Jak byłem modem, to miałem plik z opisami do działu 3/323/MX-3. Tworzyłem go sukcesywnie i później wykorzystywałem, gdy poprawiałem temat. Mogłoby wyglądać to tak:
     Klient klika w link i pokazuje mu się strona z linkami np:
Wybierz model pojazdu:
     121
     323
     626
     929 (itd.)
     Następnie klika w link (powiedzmy 323 i zostaje przeniesiony do spisu hintów z tego zakresu, np (z w/w pliku :)):
323 BF B3 1,3 1987r.
323 BF E5 1,5 1987r.
323 BG B3E 1,3i 1989r.
323 BG B3 1,3 1992r.
323 BG B3 1,3i 1991r.
323F BG B6E 1,6i 1989r.
323 BG B6 1,6 1990r.
323F BG B6 1,6i 1993r.
323 PN 1,7D 1992r.
323F BG BPE 1,8i 1991r.
323F BG BP 1,8i 1991r.
323F GT BG BP 1,8i 1991r.
323C BA B3 1,3i 1995r.
323F BA Z5 1,5i 1995r.
323C BA Z5 1,5i 1996r.
323S BA Z5 1,5i 1995r.
323F BA BP 1,8i 1995r.
323F BA KF 2,0i 1995r.
323F BJ TDVI (DiTD) 2,0 2000r.

     Druga opcja jest taka, aby przygotować konfigurator i po wypełnieniu krótkiego formularza gość otrzyma prawidłowo skonstruowany opcjonalny opis tematu.

     Trzeba byłoby zastanowić się, co jest lepsze. Do wykonania bardziej czasochłonne jest to drugie, ale za to bardziej precyzyjne :).

Pozdrawiam
..::GofNet::..

PostNapisane: 11 kwi 2007, 15:27
przez ravo
na forum mitsu jak dajesz posta masz obok tematu do wyboru ( rozwija sie pasek ) jaki model masz np galanta – ale w naszej wersji forum chyba jest to nie mozliwe :(

PostNapisane: 11 kwi 2007, 15:37
przez Grzyby
Chyba opcja pierwsza jednak (już załapałem o co biega) :)

PostNapisane: 11 kwi 2007, 15:53
przez GofNet
Grzyby napisał(a):Chyba opcja pierwsza
Ja sam nie wiem. Przy drugiej byłoby tylko kilka pół, np:
Konfigurator modelu:
Model: 323 (combo)
Typ nadwozia: hatchback (combo)
Rewizja: BG (combo)
Silnik: 1.6 (combo)
Ilość zaworów: 8 (radio – opcje: 8v, 12v, 16v, 24v)
Wtrysk: TAK (radio – opcje: Gaźnik, Wtrysk)
Głowica: SOHC (radio – opcje: SOHC, DOHC)
Rocznik: 1990 (combo)
LPG: TAK (radio – opcje: NIE, TAK)
     --> Generacja LPG: II (combo)

     Efekt? W polu tekstowym do skopiowania byłby następujący ciąg:
Mazda 323 BG 1.6i 8v SOHC 1990r. hatchback LPG-II gen.

     Nie wątpliwie znacznie łatwiej byłoby zmajstrować tę pierwszą opcję. Nawet idąc na łatwiznę byłbym właśnie za nią, ale bardziej przyjazna jest ta druga... Trzeba byłoby tylko trochę w JavaScript'cie lub PHP pogrzebać :)...

Pozdrawiam
..::GofNet::..

PostNapisane: 11 kwi 2007, 16:12
przez Grzyby
GofNet napisał(a):bardziej przyjazna jest ta druga... Trzeba byłoby tylko trochę w JavaScript'cie lub PHP pogrzebać

no właśnie – a pozostaje jeszcze kwestia "znania się na tym" <lol>
Ja nie mam o tym najzieleńszo-różowego pojęcia toteż wybrałem pierwszą opcję :]

PostNapisane: 11 kwi 2007, 16:18
przez jacobs
może Polnik zrobi <jelen>

PostNapisane: 11 kwi 2007, 16:20
przez Bimbak
Kurcze pomysł świetny ..aż sam bym się chętnie pod nim podpisał... Mam tylko wątpliwości co do formularza ... kto by to miał zrobić? Jak to ma tak wyglądać jak robienie formularza do ogłoszeń ... to :]

PostNapisane: 11 kwi 2007, 16:37
przez Pajko
jacobs napisał(a):może Polnik zrobi

osobiscie nie znam Polnika , i wiem ze kazdy ma swoje zajecia prace itp ale jezeli ktos sie deklaruje ze cos zrobi to powinien to zrobic , z tego co pamietam Polnik obiecal nam forumlarz do kupie/sprzedam byly juz jakies przymiarki ale temat umarl wiec czort wie jak bedzie z wykonaniem tego projektu .

PostNapisane: 11 kwi 2007, 16:53
przez Globy
Wyslalem zapytanie do Xionca w sprawie formularza.

PostNapisane: 11 kwi 2007, 17:02
przez GofNet
     Nie analizowałem tego materiału, ale mógłbym zagłębić się w zagadnienie i ewentualnie wykonać. Zapewne byłoby to w PHP, choć JavaScript nie wykluczam. Niewątpliwie jednak PHP jest uniwersalne a JavaScript w różnych przeglądarkach funkcjonuje (albo i nie) również różnie.
     Myślę, że nie byłoby to ztyt trudne do wykonania. Nawet bez zabawy w MySQL'a. Można to wykonać w oparciu o plik(i) tekstowy(we). Sam silnik byłby niezmienny, zaś w miarę pojawiania się nowych modeli pojazdów, sami moderatorzy sporadycznie raz na kiedy albo ja, gdybym miał to na serwerze, gdzie jest dokumentacja (nie wiem tylko, czy mam tam PHP – muszę sprawdzić) mógłbym to uzupełniać. Roboty z późniejszym utrzymaniem nie byłoby wiele, bo przecież Mazda nie wypuszcza nowych modeli co tydzień ;).

     Dodatkowo uważam, że można byłoby przerobić trochę FORUM (banalna modyfikacja), aby przy zakładaniu nowego tematu w linii Opcjonalny opis tematu domyślnie proponowany był model pojazdu wpisany w profilu użytkownika. Później wystarczyłoby wysłać do wszystkich FORUM'ową wiadomość na PW z prośbą o dostosowanie modelu auta w profilu do szablonu.
     Natomiast formularz wyboru modelu mógłby funkcjonować równolegle (np. byłby przy zakładaniu tematu link: wybierz model pojazdu, który prowadziłby do formularza). Dodatkowo w w/w monicie również zawarty byłby link tak, jak to jest podane w szablonie kilka postów wyżej...

     Reasumując: Mogę przeanalizować zagadnienie i jeśli będę miał czas na rozwalenie formularza, to go zrobię, jeśli nie, to szybko dam odpowiedź. Teraz robie następną swoją stronę WWW i raczej jej się poświęcam, ale na chwilę mogę ją odstawić, aby ewentualnie wyskrobać w/w formularz. Później możemy podyskutować o sprzęgnięciu tego z FORUM...

Pozdrawiam
..::GofNet::..

PostNapisane: 11 kwi 2007, 17:09
przez Globy
My jako Klub jestesmy zwarci i otwarci! :D Jeszcze jedno zagadnienie techniczne, czy daloby sie to ograniczyc do Warsztatu, jesli automat mialby pobierac domyslnie tresc pola Auto?

PostNapisane: 11 kwi 2007, 18:14
przez polnik@studio
Jak już o mnie mowa to po przeanalizowaniu tego doszedłem do wniosku że to dużo roboty a niestety na wolny czas nie narzekam ...
Mam na przyszłość nauczkę, że jak się nie wyrobisz to nie obiecuj ;)

Ale dla zdolnego i mającego czas informatyka to jest dość szybkie do wykonania ... jak by co to służe pomocą, mam już zrobiony formularz problem polega na tym tylko, żeby go obsłużyć w phpBB-owskim stylu.

pozdrawiam Krzysiek

PostNapisane: 11 kwi 2007, 18:18
przez GofNet
Globy napisał(a):czy daloby sie to ograniczyc do Warsztatu
     Nie analizowałem nigdy kodu FORUM, bo się tym nie bawiłem, ale myślę, że się da. Każdy dział jak sądzę ma swój identyfikator, który jest zmienną $f. Wykorzystywując ją, możemy zmodyfikować pewien fragment kodu formularza nowego tematu w ten sposób:
Kod: Zaznacz cały
<?php
   $warsztat=array(26,16,17,30,19,35,25,32,33,20,10,28,29);
   if(in_array($f,$warsztat)){
      echo'      <input type="text" name="topic_desc" size="45" maxlength="100" style="width:450px" tabindex="2" class="post" value="'.$ModelAutaZProfiluUsera.'" />';
   }else{
      echo'      <input type="text" name="topic_desc" size="45" maxlength="100" style="width:450px" tabindex="2" class="post" value="" />';
   }
?>

     Zmienną $ModelAutaZProfiluUsera po prostu odczytać z bazy...

Pozdrawiam
..::GofNet::..

PostNapisane: 11 kwi 2007, 21:47
przez Xionc
da rade, rozumiem ze 2 pola model i rewizja mają być od siebie zależne? Czy to ma byc jakas osobna stronka?