Strona 1035 z 1880

Re: Czateria... 2020

PostNapisane: 14 wrz 2020, 10:11
przez Beny
A on jeszcze dłubię ta swoją mazde? Gdzie można znaleźć jakiś temat?

PostNapisane: 14 wrz 2020, 10:15
przez loockas

Re: Czateria... 2020

PostNapisane: 14 wrz 2020, 10:49
przez Dominator
Co do skrzyń automatycznych, nie licząc tych dwusprzeglowych (dość skomplikowane) to wszystkie inne klasyczne zabierają mocy i momentu z silnika. Jedne mniej drugie bardziej ale trzeba się z tym liczyć.

Re: Czateria... 2020

PostNapisane: 14 wrz 2020, 10:59
przez brii
Zaryzykowałbym stwierdzenie, że skrzynie dwusprzęgłowe są prostsze od konwencjonalnych AT, tylko sterowanie może być nieco bardziej skomplikowane. Co do strat mocy – nawet manualne skrzynie generują straty. Klasyczne AT odkąd mają możliwość pełnego spięcia sprzęgła hydrokinetycznego nie generują strat większych niż normalne skrzynie. Dobrze to widać po tym, że dzisiejsze samochody mające wersje z konwencjonalnym AT i MT często mają tak, że AT potrafi palić mniej.

PostNapisane: 14 wrz 2020, 12:08
przez loockas
Widać to też po danych katalogowych dotyczących przyśpieszenia. To już nie jest 3s+ jak to dawniej bywało na niekorzyść A/T. Bywa wręcz odwrotnie. Przykład Kia Proceed GT:

Przyspieszenie 0-100 km/h [s] 7.6(M/T) 7.5(A/T)
Elastyczność 80-120 km/h [s] 7.0(M/T) 5.0(A/T) – tu jest podejrzanie duża ta różnica. Przełożenia?

JohnnyB napisał(a):pojawi się tu jeszcze jedna Alfa


A mnie się bardzo, bardzo podoba Gulia... Nie ukrywam, że widziałbym się w tym aucie, ale nie wiem czy wystarczy mi jaj przy zakupie :) Z drugiej strony... kto nie ryzykuje, nie pije szampana. Gdybym dzisiaj był na zakupie to chyba bym zaryzykował :) Jeszcze w wersji Veloce... <serduszka>

PostNapisane: 14 wrz 2020, 12:13
przez nemi
2340 zł za ubezpieczenie :(.
Wartość auta leci na łeb, na szyję, a składki jakoś nie chcą podążać tym tropem :(

Re: Czateria... 2020

PostNapisane: 14 wrz 2020, 12:29
przez Krzemol
Też mi się Giulia podoba ale nie wiem czy drugi raz się zdecyduję na Alfę <dupa>

Mechanik od Alf ma dwa tygodnie roboty do przodu, mam zadzwonić za dziesięć dni <rotfl> . Kurna ten nawiew może nie działać z miliona powodów i jakoś mam opory iść do mechanika od wszystkiego co mi pół auta wymieni...

PostNapisane: 14 wrz 2020, 12:33
przez loockas
Drugi raz na pewno będzie ok <lol>

PostNapisane: 14 wrz 2020, 12:34
przez brii
loockas napisał(a):Elastyczność 80-120 km/h [s] 7.0(M/T) 5.0(A/T) – tu jest podejrzanie duża ta różnica. Przełożenia?

Może w MT jadą na ostatnim biegu a AT redukuje? ;)

Neonixos666 napisał(a):No to teraz pomyśl jak to sobie radzi gdy w dieslu masz np 250 KM i z 500 Nm

A teraz pomyśl jak to sobie radzi gdy w benzynie masz 400KM i 500Nm :P

PostNapisane: 14 wrz 2020, 15:51
przez Grzyby
Ale czateria dziadowieje.
Sami fani AT <lol>
Ja nawet nie spojrzę na auto z manualem :)

P.S. Młody zamówił najnowszą Corvettę 3LT Z51. Pomarańczową :)
Czas oczekiwania 9-11 m-cy <glupek2>
Ale fajna jest cholerka :)

Re: Czateria... 2020

PostNapisane: 14 wrz 2020, 15:58
przez brii
Wychodzi na to, ze dziadem byłem już 10 lat temu <rotfl>

PostNapisane: 14 wrz 2020, 16:00
przez Grzyby
ja nawet wcześniej tylko nie było szóstki w dieslem w AT hahaha

Re: Czateria... 2020

PostNapisane: 14 wrz 2020, 16:01
przez Krzemol
Nie jestem przeciwnikiem automatu ale też nie czuję zachwytów :]. Jeździłem GS450h, jeździłem W212 i jakoś nie mam rychłej potrzeby rezygnacji z manuela :P

PostNapisane: 14 wrz 2020, 16:07
przez Grzyby
Tu nie chodzi o żadne zachwyty. Po prostu nie wyobrażam sobie machania biegami.
Nawet ostatnio patrzyłem na aukcje bankowe z Fiatami Doblo z AT żeby wymienić Dokkera na dostawczaka z AT. Tylko szkoda mi go trochę.

Re: Czateria... 2020

PostNapisane: 14 wrz 2020, 16:11
przez Gib
Nie podoba mi się ten centralny silnik w C8 :(

PostNapisane: 14 wrz 2020, 17:31
przez Krzemol
Grzyby napisał(a):Tu nie chodzi o żadne zachwyty. Po prostu nie wyobrażam sobie machania biegami.

Może i nie miałem konkretnie Was na myśli ale w wielu dyskusjach miłośnicy a/t mają bardzo narzucający zdanie ton. Że Ci co wolą manuala nie jeździli a/t, że wierzą w mity drogich napraw, że zatrzymali się w latach 90, że oszukują samych siebie i tak dalej. A ja jeździłem i jest ok, nie wykluczam ale jakoś no nie czuję "leniucha" nawet w dupowozie do jazdy codziennej.

PostNapisane: 14 wrz 2020, 17:35
przez Neonixos666
Gib napisał(a):Nie podoba mi się ten centralny silnik w C8 :(


powinni iść w klasykę czyli silnik z przodu, ja wiem że tak się lepiej prowadzi ale tak już powinno być i koniec. :P

Jeśli mamy auto które ma zadanie bez żadnych emocji przetransportować nas od A do B to AT jest można powiedzieć w 10.

Natomiast jak bym miał fajną MX-5,MR2, S2000, Z3 albo speedstera to powajchował bym.

PostNapisane: 14 wrz 2020, 17:38
przez loockas
Grzyby napisał(a):Sami fani AT


Ja się stałem w fanem w momencie jak A/T przestało być ciężarem dla samochodu. Po jeździe A/T z lat 90 naprawdę byłem długo sceptycznie nastawiony. Poglądy odmieniłem kilka ładnych lat temu jak przejechałem się Superb z DSG (chyba jeszcze te pierwsze, sypiące się). Potem po prostu żaden sensowny A/T nie był w zasięgu finansowym, a sam wybór aut był ograniczony. Teraz możesz sobie A/T dobrać nawet do auta segmentu A.

Neonixos666 napisał(a):MX-5


Zmartwię Cię, bo MX-5 NA/NB/NC ma imho bardzo kiepskie w pracy skrzynie. W ND jest lepiej, chociaż brii też czasem narzeka. Z moich dotychczasowych aut to Focus miał najfajniejszą skrzynię, tam się naprawdę chciało wajchować.

PostNapisane: 14 wrz 2020, 17:48
przez Neonixos666
loockas napisał(a):Ja się stałem w fanem w momencie jak A/T przestało być ciężarem dla samochodu. Po jeździe A/T z lat 90 naprawdę byłem długo sceptycznie nastawiony. Poglądy odmieniłem kilka ładnych lat temu jak przejechałem się Superb z DSG (chyba jeszcze te pierwsze, sypiące się). Potem po prostu żaden sensowny A/T nie był w zasięgu finansowym, a sam wybór aut był ograniczony. Teraz możesz sobie A/T dobrać nawet do auta segmentu A.



Mam takie samo zdanie, AT obecnie to inna bajka niż te z dawnych lat.

PostNapisane: 14 wrz 2020, 18:09
przez loockas
Krzemol napisał(a):Że Ci co wolą manuala nie jeździli a/t


Bo tak w większości przypadków jest. Przeważnie ktoś się tylko chwilę przejechał, a to zwykle za mało żeby zmienić wieloletnie nawyki. Oczywiście nie każdy chce i musi je zmieniać. Ja bym sam pewnie nie kupił A/T gdyby nie samochód firmowy którym pokonałem wcześniej wiele km. Żona nie chciała początkowo jeździć i się bała, a po kilku razach zakochała się i już wiemy, że Ioniq zostanie dla niej. Teść natomiast przejechał się raz i nie chce, on woli mieć kontrolę nad biegami :P

Jak ktoś woli mieszać biegami, jego sprawa. Ja nikogo przekonywać nie zamierzam. Niech każdy sam do tego dojdzie :) Dzisiaj żałuję, że zdecydowałem się na A/T tak późno, bo mogłem już conajmniej od Laguny jeździć bardziej komfortowo.