Czateria... 2021
Te skrzynie były też w Renaultach z silnikami V6 – w dieslach potrafiły klęknąć ale z benzynami nie sprawiały na ogół problemów.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Najgorsze że nie wiem jak powinna pracować taka skrzynia sprawna, najlepiej było by przejechać się taką i wyczuć na co zwrócić uwagę.
Powinna być tak gładka zmiana biegów, że aż niewyczuwalna a ruszanie aksamitne. Jak pojeździsz 5 minut i tak będzie to trzeba zacząć pałować. Jak przy gwałtownym hamowaniu ze 120 do 40 (poprzedzonym gwałtownym rozpedzaniem) i natychmiastowej cegle na gaz nie będzie szarpnięć to raczej będzie git. Warto powtórzyć to z 3 – 5 razy bo niekiedy problemy wychodzą po zagrzaniu skrzyni. Jakiekolwiek dźwięki przy zmianie biegów, zatrzymywaniu / ruszaniu oraz zmianie kierunku jazdy dyskwalifikują skrzynię. Jeśli skrzynia jakkolwiek poszarpuje przy spokojnej jeździe to też trzeba szukać innego egzemplarza.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
a jak już kupię ze sprawną skrzynią to jak ją użytkować żeby zminimalizować ryzyko jej awarii wiadomo wymiana oleju to podstawa ale czego nie robić a co robić?
Oglądałem ostatnio dla kolegi Astre J 2.0 cdti z automatem.
Znam te skrzynie, dużo jeździłem we flocie. Gość powiedział 'nawet nie poczujesz jak biegi zmienia'. Po czym nie dał mi prowadzić. I wszystko by było spoko, ale jak zaczęła szarpać przy dohamowywaniu do świateł, to nawet wrzucenie SPORTa i pałowanie zimnego diesla mu nie pomogło
To co napisał brii to bardzo dobry test
Trzeba pamiętać, że olej w skrzyni dość długo się nagrzewa.
Ja to bym jeszcze patrzył na tempomacie czy obroty nie skaczą – ale to raczej przy skrzyniach na hydrokinetyku.
W EDC są dwumasy na sprzęgłach?
Co robić z automatem – trochę jak z dieslem. Nie pałować na zimnym, dać się wychłodzić po katowaniu i zmieniać olej
NIE WRZUCAĆ NEUTRALA jak dojeżdżasz do świateł, zjazdy itp – kolegi ojciec tak zajechał skrzynie w Jeepie i Land Cruiserze
Znam te skrzynie, dużo jeździłem we flocie. Gość powiedział 'nawet nie poczujesz jak biegi zmienia'. Po czym nie dał mi prowadzić. I wszystko by było spoko, ale jak zaczęła szarpać przy dohamowywaniu do świateł, to nawet wrzucenie SPORTa i pałowanie zimnego diesla mu nie pomogło
To co napisał brii to bardzo dobry test
Trzeba pamiętać, że olej w skrzyni dość długo się nagrzewa.
Ja to bym jeszcze patrzył na tempomacie czy obroty nie skaczą – ale to raczej przy skrzyniach na hydrokinetyku.
W EDC są dwumasy na sprzęgłach?
Co robić z automatem – trochę jak z dieslem. Nie pałować na zimnym, dać się wychłodzić po katowaniu i zmieniać olej
NIE WRZUCAĆ NEUTRALA jak dojeżdżasz do świateł, zjazdy itp – kolegi ojciec tak zajechał skrzynie w Jeepie i Land Cruiserze
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
MrShaleck napisał(a):NIE WRZUCAĆ NEUTRALA jak dojeżdżasz do świateł, zjazdy itp – kolegi ojciec tak zajechał skrzynie w Jeepie i Land Cruiserze
To chyba chodzi o ciśnienie w skrzyni z tego co słyszałem?
JohnnyB napisał(a):skrzynia Aisin AW-55
Sam mam to cudo. Na razie działa . Tylko niesamowicie mnie denerwuje fakt, że 4 bieg zapina dopiero przy 65kmh. Potem jak już się zwolni to do 60 jedzie na 4 a niżej już zbija na 3.
brii napisał(a):W Smartach I i II gen były zrobotyzowane manuale i całkiem dobrze dawały radę – przebiegi typu 400 000km się zdarzały.
Ciocia ma z 330tys nakręcone w 1 gen z Dieslem. Ani ze skrzynią ani z silnikiem nic robione nie było. Auto kupione w 2012r z głupa na chwilę jeździ do dziś wokół komina jak im się normalnego nie chce z garażu wyciągać
Dwa ostatnie zdania z wypowiedzi MrShaleck zamykają temat
Dopisano 02 sie 2022 22:05:
Tak – w niektórych skrzyniach pompa napędzana jest od strony silnika i wrzucenie N "wyłącza" smarowanie i chłodzenie.
Dopisano 02 sie 2022 22:05:
Neonixos666 napisał(a):MrShaleck napisał(a):NIE WRZUCAĆ NEUTRALA jak dojeżdżasz do świateł, zjazdy itp – kolegi ojciec tak zajechał skrzynie w Jeepie i Land Cruiserze
To chyba chodzi o ciśnienie w skrzyni z tego co słyszałem?
Tak – w niektórych skrzyniach pompa napędzana jest od strony silnika i wrzucenie N "wyłącza" smarowanie i chłodzenie.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Ta skrzynia raczej nie szarpie, nie jest najszybsza wiec jakiś minimalny lag pomiędzy zmianami biegów jest, ale powinien być zdecydowanie równy pomiędzy każdym z biegów. Na pewno nie powinna wydawać z siebie żadnych dźwięków przy zmianie biegów. No może poza zrzuceniem na P. Czasem coś tam kliknęło.
A co do używania, to jak wyżej .
Zerknij na filmik który wrzuciłem. Koleś opisuje problemy tej skrzyni a w komentarzach przeczytasz na co ludzie narzekali w tych skrzyniach.
Jak będzie spokojnie zmieniała biegi, zarówno na zimnym jak i ciepłym, zarówno w górę jak i podczas redukcji to znaczy że jak na razie pracuje poprawnie. Jeśli wyczujesz jakieś szarpnięcia, przeciągnięcia, zgrzyty, to :
"wiedz że coś się dzieje, że szatan już się toba interesuje "
Dopisano wtorek, 2 sie 2022, 22:19:
Na pewno w ZF'ach nie wolno np. holowac na N.
Plus, ze zrobili awaryjny zrzut na N, dość łatwo dostępny – przynajmniej w Jeepach – linka do podłokietnika, która wpina N i można się na spokojnie wciagnać na lawetę.......testowałem
W jagu, będę musiał chyba wcisnąć się pod auto i wkręcić śrubę z boku skrzyni.
Warto sprawdzić jak to w danej skrzyni wygląda.....w TF.....nie sprawdziłem jakoś, może dla tego nie musiałem z tego korzystać. W Jeepie z ciekawości się doszukałem ....... i musiałem z tego skorzystać
A co do używania, to jak wyżej .
Zerknij na filmik który wrzuciłem. Koleś opisuje problemy tej skrzyni a w komentarzach przeczytasz na co ludzie narzekali w tych skrzyniach.
Jak będzie spokojnie zmieniała biegi, zarówno na zimnym jak i ciepłym, zarówno w górę jak i podczas redukcji to znaczy że jak na razie pracuje poprawnie. Jeśli wyczujesz jakieś szarpnięcia, przeciągnięcia, zgrzyty, to :
"wiedz że coś się dzieje, że szatan już się toba interesuje "
Dopisano wtorek, 2 sie 2022, 22:19:
Na pewno w ZF'ach nie wolno np. holowac na N.
Plus, ze zrobili awaryjny zrzut na N, dość łatwo dostępny – przynajmniej w Jeepach – linka do podłokietnika, która wpina N i można się na spokojnie wciagnać na lawetę.......testowałem
W jagu, będę musiał chyba wcisnąć się pod auto i wkręcić śrubę z boku skrzyni.
Warto sprawdzić jak to w danej skrzyni wygląda.....w TF.....nie sprawdziłem jakoś, może dla tego nie musiałem z tego korzystać. W Jeepie z ciekawości się doszukałem ....... i musiałem z tego skorzystać
..::Born To Rise Hell::..
Awaryjny zrzut z P na N jest w każdej skrzyni ale to gdzie i jak wyprowadzony zależy od modelu auta i producenta. Ta sama skrzynia w różnych samochodach będzie to miała w innych miejscach.
Jak się nie wie gdzie to jest to może nie będzie trzeba korzystać
Jak się nie wie gdzie to jest to może nie będzie trzeba korzystać
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Czyli N jest do awaryjnego przetoczenia auta a nie do holowania?
Ogólnie nie planuje jazdy sportowej raczej mój styl jazdy nie będzie dla skrzyni wymagający, a co do prędkości wrzucania biegów też jakoś nie mam wymagań zależy mi na komfortowej spokojnej jeździe.
Ogólnie nie planuje jazdy sportowej raczej mój styl jazdy nie będzie dla skrzyni wymagający, a co do prędkości wrzucania biegów też jakoś nie mam wymagań zależy mi na komfortowej spokojnej jeździe.
Neonixos666 napisał(a):Czyli N jest do awaryjnego przetoczenia auta a nie do holowania?
Można sobie jeszcze tłumaczyć, że N to skrót od never
Neonixos666 napisał(a):Ogólnie nie planuje jazdy sportowej raczej mój styl jazdy nie będzie dla skrzyni wymagający, a co do prędkości wrzucania biegów też jakoś nie mam wymagań zależy mi na komfortowej spokojnej jeździe.
To z jakiejkolwiek sprawnej skrzyni AT z lockupem będziesz zadowolony
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Czy praca skrzyni przy -20 mocno się różni od tej przy + 40?
Mam sporo pytań bo jeśli już kupię pierwsze auto z automatem to chce się do togo dobrze przygotować a nie na starcie narzekać jakie to automaty są felerne.
Mam sporo pytań bo jeśli już kupię pierwsze auto z automatem to chce się do togo dobrze przygotować a nie na starcie narzekać jakie to automaty są felerne.
Neonixos666 napisał(a):Czy praca skrzyni przy -20 mocno się różni od tej przy + 40?
Czuć różnicę. Na początku, aż się dobrze olej rozprowadzi.
Pojeździj kilkoma różnymi. Ja kiedyś kupiłem w ciemno automata, mam już chyba trzeciego. Żaden mi się nie zepsuł, chociaż próbuję dobić w beemie super skrzynie GMa niutem, ale jeszcze żyje
Gorzej jak kupisz auto w którym ktoś nie zmieniał oleju w automacie, bo mu powiedzieli 'lepiej nie zmieniać jak dobrze chodzi' super znawcy. Wtedy jak zmienisz po zakupie, to może być wesoło
Albo opcja nr 2 – zmienił dopiero jak zaczęło poszarpywać itp i chwilowo jest okej, a niespodzianka nadejdzie niedługo.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
MrShaleck napisał(a):Gorzej jak kupisz auto w którym ktoś nie zmieniał oleju w automacie, bo mu powiedzieli 'lepiej nie zmieniać jak dobrze chodzi' super znawcy
Wielu producentów tak właśnie uważa. O ile pamiętam to u mnie w Hyundaiu producent też chyba zapomniał o wymianie oleju w skrzyni. Ja w przyszłym roku poproszę o wymianę na własne życzenie.
Producentów aut – tak. Producentów skrzyń biegów w tych autach – nie
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Dokłądnie .
Volvo twierdziło – nie wymmienny, Aisin pisał o 60 tyś przy użytkowaniu auta w trybie mocno miejskim. Jak ktoś nieco zgłębił temat, wymieniał olej i nie terroryzował skrzyni nawet na skrzyniach AW-55 przejeżdżał setki tysięcy bez większych problemów.
Do tego dziwne dla mnie było to, że producenci aut montowali skrzynie, która była "na styk" jeśli chodzi o zakres obsługiwanej mocy/momentu. Ostatecznie, ta "oszczędność" na wyborze jednego modelu skrzyni powodowała dość niekorzystne opinie o danym modelu/wersji auta.
Chociaż z drugiej strony, problemy przeważnie pojawiały się po gwarancji, a więc nie był to już problem producenta auta....
Volvo twierdziło – nie wymmienny, Aisin pisał o 60 tyś przy użytkowaniu auta w trybie mocno miejskim. Jak ktoś nieco zgłębił temat, wymieniał olej i nie terroryzował skrzyni nawet na skrzyniach AW-55 przejeżdżał setki tysięcy bez większych problemów.
Do tego dziwne dla mnie było to, że producenci aut montowali skrzynie, która była "na styk" jeśli chodzi o zakres obsługiwanej mocy/momentu. Ostatecznie, ta "oszczędność" na wyborze jednego modelu skrzyni powodowała dość niekorzystne opinie o danym modelu/wersji auta.
Chociaż z drugiej strony, problemy przeważnie pojawiały się po gwarancji, a więc nie był to już problem producenta auta....
..::Born To Rise Hell::..
Znam 166 z Aisinem mającą prawie pół bańki na liczniku. Sam mam 352tys na chwilę obecną. I fakt, na bodajże dwóch pierwszych biegach ma zduszony moment w stosunku do manuala. Generalnie opinie na ich temat są przeróżne, sam gdzieś tam z tyłu głowy mam że prędzej czy później na jakieś koszta w związku z nią trzeba się przygotować .
Zakładali (w sumie słusznie), że większość użytkowników dany model samochodu ze względu na jego charakter używać będzie łagodnie. Procentowy udział zrąbanych skrzyń w pierwszej dekadzie użytkowania nie był przez to duży ale jednak na tyle wyraźny, że wśród bardziej zainteresowanych opinia o problemach została utrwalona dla danego modelu...
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
JohnnyB napisał(a):Volvo twierdziło – nie wymmienny, Aisin pisał o 60 tyś przy użytkowaniu auta w trybie mocno miejskim.
Tam chyba do wymiany filtra konieczne było zrzucenie skrzyni?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 67 gości