Gib napisał(a):Mam pomysła, niech Harleye będą ciche jak mój saab a ryk silnika puszczają sobie w kasku
Aprobuję i w pełni popieram
Gib napisał(a):Brii – LS600h tez ma CVT o ile mnie słuch nie myli.
Też
radzi89 napisał(a):Brii, jesteś największym fanem hybryd na tym forum Powiedz, jakie Twoim zdaniem hybrydy są warte polecenia ? Oprócz twojej Szczerze mówiąc korci nas zakup hyvrydy bo jeździmy autami tylko po mieście i to ostatnio dość dużo. Lexus is300h moim zdaniem nie robi żadnego wrażenia jeśli chodzi o napęd. fajnie jakby auto miało trochę mocy i wyposażenia. Klasa w sumie każdą można brać pod uwagę od typowo miejskiego auta po coś rozmiarów BMW 3 albo x3.
Fanem hybryd nie jestem (jeśli już to czystych elektryków), trochę się musiałem rozeznać w temacie bo samochody spełniające kryteria (sedna segmentu D, RWD/AWD, 0-100km/h < 7s) przy szukaniu następcy Legacy były dostępne w tych wersjach. Cały czas twierdzę, że jest to technologia przejściowa ale całkiem sensowna. Wybrałem hybyrdę bo kosztowała praktycznie tyle samo a ma sporo zalet (oprócz ekonomii).
IS zrobił na mnie słabe wrażenie po części dlatego, że wszyscy twierdzą jakie to Lexusy są ach i och a na żywo okazało się, że pod żadnym względem szału nie ma takiego o jakim to ludzie mówią/piszą. Wnętrze średnio mi się spodobało, audio zamiast rewelacyjnego okazało się najwyżej dobre. Osiągi gorsze niż większość pojazdów z 2.0T, ale na co dzień wystarczające a ekonomia bardzo dobra.
IS300h jak i reszta Lexusów ma napęd skonstruowany w taki sam sposób jak Prius. Może robić lepsze wrażenie niż Prius/Auris bo silnik jest po prostu mocniejszy i przez to tak często nie wchodzi na wysokie obroty (i nie trzyma ich długo co powodowało dziwne odczucia kierowców) ale ciągle jest to eCVT i sprawia wrażenie napędu z gumki od majtek. Przyjęta przez Toyotę koncepcja napędu nie pozwala na sumowanie mocy obu silników i nie jest nastawiona na osiągi. Ktoś kto lubi jeździć i "czuje mechanikę" nie będzie z tego zadowolony, nawet w przypadku GS/LS – tam efekt gumy i jednostajnego wycia jest jeszcze słabszy niż w małych Toyotach ale ciągle występuje i moc się dalej nie sumuje.
Mimo tego, że nie lubię tego rozwiązania to odmówić mu kunsztu nie mogę – to naprawdę się sprawdza i nawet osoba która nie ma pojęcia jak jeździć nie spali takimi samochodami dużo a osiągi jakie za tą ilość paliwa dostanie będą lepsze niż godne. Oczywiście jeśli ktoś nastawia się na pałowanie (jak nasz forumowy posiadacz stada Imprez ) to wyjdzie absurd, ale wymaganie dużej dynamiki od Priusa to jak wymaganie od MX-5 paki na 2 europalety.
Jeżeli zależy Ci na osiągach i wrażeniu jazdy slinym samochodem z konwencjonalnym napędem to na razie wybór jest bardzo prosty
Z mniejszych pojazdów sensowny jest Ioniq, z większych prócz Q50 jest C350e ale nie miałem okazji potestować – jak kupowałem to dostępność była zerowa, a do tego ludzie z M-B mnie wkurzyli.
Jeśli możesz poczekać to poczekaj – na 2019/2020 ogrom producentów zapowiedział hybrydyzację/elektryfikację praktyczne każdego modelu i wybór będzie duży.
Co do cen ASO Mercedesa – mnie raczej rozczarowali, zabrałem do nich W204 teścia na serwis "B". Mimo załapania się do najtańszego progu (stały klient, samochód powyżej 7 lat) to skasowali za to 6100zł. Według mnie absurd, bo porządne serwisy zewnętrzne za taką imprezę kasują max ~1800zł brutto.
yasko napisał(a):Ostatnio pojeździłem trochę najnowszym M-B C200 i mimo 9 biegowej skrzyni w M-B
Ta skrzynia zamiast 9-GTronic powinna nazywać się Geriatronic
Grzyby napisał(a):Z drugiej strony rozumiem taki Getin czy inny leasing że chcą jak najlepsze zabezpieczenia.
Z niektórymi firmami leasingowymi można ubezpieczyć przedmiot leasingu jak się chce (pod warunkiem podpisania weksla ), niektóre firmy leasingowe dają świetne pakiety, bo mają przecież floty. Zdarza się, że przez cały okres leasingu zapewniają stałą wysokość składki. Getin i mLeasing pod względem cen ubezpieczeń bywają makabryczne – koszą klientów przy samej ziemi Do tego mają opłatę za wszystko – warto spojrzeć w cennik przed podpisaniem umowy.
loockas napisał(a):coraz bardziej chce mi się 4x4
Dobrze mówisz
loockas napisał(a):Nawet bym się do SUVa przekonał
Nie idź tą drogą
Nemi – gratulując furacza, oby się sprawował i nie zrujnował arkusza