Czateria... 2021

Coś dla zabicia czasu – zjawiska śmieszne i ciekawe.

Postprzez MrShaleck » 10 gru 2022, 10:35

Neonixos666 napisał(a):Teraz na nowych oponach po śniegu rzadko mieli Dębica trzyma dość dobrze ale zrobię sobie test jak się wdrapuje na ubitym śniegu.


Zimówka czy wielosezon? Mam wielosezona w Zafirze i póki co śnieg lód bardzo dobrze sobie radzi.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 20:56
Posty: 2502 (10/33)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez Szymon » 10 gru 2022, 12:13

nemi napisał(a):
Szymon napisał(a):Taaaaaak! To pewnego dnia zmieniło moje życie. W ogóle co za dziwak to projektował, że to się nie synchronizuje domyślnie.

Hmmm, u mnie jest guzik do synchronizacji osobny. Zarówno w VW jak i Renault.
I domyślnie steruje kierowca, a gdy pasażer dotknie sterowania to wtedy się przełącza.

Nie ma w Sceniku guzika synchronizacji?


No i tak powinno być. W sceniczku jak steruje kierowca to zmienia się tylko jego strefa i trzeba wyrównać drugą strefę ręcznie. Boli to moje ocd <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2008, 23:01
Posty: 6451 (358/159)
Skąd: Tarnowskie Dziury
Auto: '13 Lexus IS250 III
'16 Scenic w Longu
'02 Mini Cooper
'04 Mazda Rx-8/4

Postprzez brii » 10 gru 2022, 12:27

Tylko w Toyotach kojarzę przycisk DUAL który łączył przyciski +/– pasażera z +/– kierowcy, we wszystkich innych samochodach naciśnięcie AUTO zawsze zrównywało to co ustawił pasażer z tym co ustawił kierowca i oddawało całą kontrolę kierowcy... Nawet jeśli jakiś przycisk typu DUAL był to i tak go nie zauważałem, bo AUTO załatwiało sprawę ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Szymon » 10 gru 2022, 12:37

Ale tu nie oddaje kontroli, o to właśnie chodzi. :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2008, 23:01
Posty: 6451 (358/159)
Skąd: Tarnowskie Dziury
Auto: '13 Lexus IS250 III
'16 Scenic w Longu
'02 Mini Cooper
'04 Mazda Rx-8/4

Postprzez MrShaleck » 10 gru 2022, 13:32

brii napisał(a):Tylko w Toyotach kojarzę przycisk DUAL który łączył przyciski +/– pasażera z +/– kierowcy


w Oplach VC/Signum bylo to sprytnie rozwiązane. Były 2 gałki, jak wcisnales galke od kierowcy to sterowalo sie obie strefy, a jak pasażera to osobno. Czy jakoś tak... <lol>
Neonixos będzie pamiętał :P
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 20:56
Posty: 2502 (10/33)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez Krzemol » 10 gru 2022, 13:43

A ja w 166 nie mam dwóch stref i problem z głowy. Żeby było najlepiej, w kompaktowej 147 z tamtych lat dwustrefowa klima była dostępna. Ot, Włosi <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 22:11
Posty: 1558 (258/82)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo 166 TI 2.4 175KM '05r
Mazda MX-5 NB 1.6 110KM '00r

Postprzez nemi » 10 gru 2022, 15:06

MrShaleck napisał(a):
brii napisał(a):Tylko w Toyotach kojarzę przycisk DUAL który łączył przyciski +/– pasażera z +/– kierowcy


w Oplach VC/Signum bylo to sprytnie rozwiązane. Były 2 gałki, jak wcisnales galke od kierowcy to sterowalo sie obie strefy, a jak pasażera to osobno. Czy jakoś tak... <lol>
Neonixos będzie pamiętał :P

To identycznie jest w VW i Megane 4. W VW guzik sync, w Renault dual.
Trzecią strefę mam tylko z ekranu, więc nie obserwuję co się tam wyprawia <lol>
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez zadra » 10 gru 2022, 16:24

A ja podpiąłem sobie ostatnio interfejs blutoczowy pod gniazdo LPG i mam bezpośredni podgląd na parametry na telewizorku w kabinie.
Jaka to wygoda :D – Teraz bez lapka można się orientować w czasie jazdy i w dogodniejszym miejscu niz na lapku leżącym zamiast pasażera.. ;)

Dumny jestem ze siebie samego <jupi>
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3142 (32/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Neonixos666 » 10 gru 2022, 17:24

MrShaleck napisał(a):
brii napisał(a):Tylko w Toyotach kojarzę przycisk DUAL który łączył przyciski +/– pasażera z +/– kierowcy


w Oplach VC/Signum bylo to sprytnie rozwiązane. Były 2 gałki, jak wcisnales galke od kierowcy to sterowalo sie obie strefy, a jak pasażera to osobno. Czy jakoś tak... <lol>
Neonixos będzie pamiętał :P


Trzeba było przytrzymać na raz dwa pokrętła i wtedy co ustawił kierowca to i ustawiało się u pasażera wystarczyło kręcić jedna gałką. Pierwszą moją naprawą było ogarnięcie styków na pokrętle centralnym panelu eh to było auto laski się oglądały :P

W Pulsarze jest DUAL prosto łatwo i przyjemnie. Ostatnio przez 10 tyś zjadł litr oleju więc robi się ciekawie :)

Dopisano 10 gru 2022 17:33:

MrShaleck napisał(a):
Neonixos666 napisał(a):Teraz na nowych oponach po śniegu rzadko mieli Dębica trzyma dość dobrze ale zrobię sobie test jak się wdrapuje na ubitym śniegu.


Zimówka czy wielosezon? Mam wielosezona w Zafirze i póki co śnieg lód bardzo dobrze sobie radzi.


Wielosezon Dębica Navigator 3 dziś próbowałem zmusić Renatę do zgrzebania się w śniegu ale nie udało się szła w śniegu bez mielenia. Poczekamy na głębsze zaspy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Beny » 10 gru 2022, 18:04

Ciekawe jak będzie za 3lata.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 15:22
Posty: 8660 (83/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Neonixos666 » 10 gru 2022, 18:46

Beny napisał(a):Ciekawe jak będzie za 3lata.


Daje im 4 lata i jeśli będę miał ten samochód to wjadą następne wielosezony. Ciekaw jestem jak będą zachowywać się latem bo poprzednie strasznie dostawały po tyłku ale to moja wina bo wybrałem nie ten model opony miałem Hankook Kinergy 4S2 H740 a powinienem wziąć H750. H740 to tak na prawdę zimówka a H750 to już konstrukcja typowo wielosezonowa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez JohnnyB » 10 gru 2022, 20:19

Ambitnie.
Ja zaczynam mieć sporo watpliwosci do swoich wielosezonów.
Ogólnie pozytywnie pod 1,5 sezonu. 2 sezon zimowy był już średni. Ten jak dla mnie jest już słaby. Jak tylko pojawia się snieg kontrola trakcji działa bardzo czesto.

W kazdym razie nie zapowiada sie abym te opony zmieniał. Sprzedam auto latem na tych oponach. Niech kolejny właściciel się zastanawia co założyć.
Jaguar nie zobaczy Hiszpanii, jak tylko sie tam zamelduje mam dostać służbowe auto. Zatem sprzedaż a na miejscu........bedzie pewnie Fiat 500e :) a co tam. Podobno takie czasy, ze wypada mieć elektryka :P.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 20:27
Posty: 2539 (46/87)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Ford Edge '18 3.5v6 SEL

Postprzez Neonixos666 » 10 gru 2022, 20:43

wcześniejsze Hankooki wytrzymały 3 lata ale były strasznie miękkie i nie do takiego auta jak Renata. Zbyt miękkie boki w wysokim i ciężkim aucie i dużym balonie ( 205/60/16) powodowało w lato że straszną ich degradacje. Teraz Dębica ma indeks 96H (Hankooki miały 91H) i to widać że nawet przy załadowanym bagażnikiem opona nie rozpłaszcza się na dole za mocno a na pusto praktycznie jest taka sama po całym obwodzie. Przy takim balonie zawsze będzie chodzić na oponach przy gwałtownych manewrach ale jest lepiej niż było. Na razie ciśnienie nabite ciut większe niż powinno być ale jak będzie zima na całego to pewnie zejdę z ciśnienia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Krzemol » 10 gru 2022, 23:01

Neonixos666 napisał(a):Ostatnio przez 10 tyś zjadł litr oleju więc robi się ciekawie

Setka na 1000km to dużo? Alfa też coś tam sobie łylnie no ale 360tys na budziku więc jedna dokewka między wymianami mnie nie zbawi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 22:11
Posty: 1558 (258/82)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo 166 TI 2.4 175KM '05r
Mazda MX-5 NB 1.6 110KM '00r

Postprzez Neonixos666 » 10 gru 2022, 23:10

Krzemol napisał(a):
Neonixos666 napisał(a):Ostatnio przez 10 tyś zjadł litr oleju więc robi się ciekawie

Setka na 1000km to dużo? Alfa też coś tam sobie łylnie no ale 360tys na budziku więc jedna dokewka między wymianami mnie nie zbawi.


Tylko że on ma może z 50 tyś. Przy 360 tyś to normalne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez MrShaleck » 10 gru 2022, 23:11

U mnie już druga fala śniegu i lodu i póki co Navigator daje radę.
Po złych doświadczeniach z wielosezonem nexena nie chciałem już takich opon, ale na takich nowych kupiłem auto.

Swoją drogą, zmieniłem dziś na wszelki wypadek na zimówki w BMW – miesiąc praktycznie stała. Opony 2019 rok a mają 'cycki' i wyglądają jak zdjęte z półki. Póki co grudzień 2021-grudzień 2022 2,5kkm zrobione. Zobaczymy od przeglądu do przeglądu ile wyjdzie.
Szkoda, bo na tył mam Michelin Alpin 5 i są tak krzywe, że szkoda gadać. Z przodu Daytony DW510 i zero telepania autem. Tylko jak wrzucam Alpiny na przód to się jeździć nie da tak kierą telepie powyżej 80. Zamieniałem już na felgach, fele proste, bez efektu.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 20:56
Posty: 2502 (10/33)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez Krzemol » 10 gru 2022, 23:15

Neonixos666 napisał(a):Tylko że on ma może z 50 tyś. Przy 360 tyś to normalne.

Jeździć obserwować, ja tam bym się nie przejmował ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 22:11
Posty: 1558 (258/82)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo 166 TI 2.4 175KM '05r
Mazda MX-5 NB 1.6 110KM '00r

Postprzez Neonixos666 » 10 gru 2022, 23:24

Krzemol napisał(a):
Neonixos666 napisał(a):Tylko że on ma może z 50 tyś. Przy 360 tyś to normalne.

Jeździć obserwować, ja tam bym się nie przejmował ;P


No z tego co czytałem to te silniki 1.2 TCe biorą sporo oliwy. W sumie mógłbym taki silnik benzynowy mieć zamiast diesla, dość dynamiczny, oszczędny ale w budzie Renaty kiepsko się sprawdza. Lekki Pulsar idealnie pasuje do tego silnik i nie rozumiem po co montowali w nich 1.5 dci.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez loockas » 10 gru 2022, 23:37

Szymon napisał(a):Ale tu nie oddaje kontroli, o to właśnie chodzi.


No jest to lekko irytujące, ale to jest samochód z 2009r, wtedy dwustrefowe klimy w segmencie C to była rzadkość, więc ja jestem w ogóle zdziwiony że Scenic to miał i to chyba w standardzie. Poza tym tak jak neo napisał. Ustawienie temp kierowcy, a potem przytrzymanie auto rozwiązuje częściowo ten problem.

W Ioniqu jest "normalnie" czyli przycisk do synchronizacji. W MX-5 za synchronizację odpowiada otwarty dach <lol>

Na szczęście mamy z żoną dość podobną wrażliwość termiczną i większość czasu jest ustawione 22 stopnie, lato czy zima :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez Neonixos666 » 11 gru 2022, 00:09

loockas napisał(a):No jest to lekko irytujące, ale to jest samochód z 2009r, wtedy dwustrefowe klimy w segmencie C to była rzadkość,


Jak mówię że mam czujnik deszczu, zmierzchu, automatyczne światła drogowe i czujnik pasa ruchu i bez kluczyk to wszyscy w szoku że 10 lat temu takie coś montowali w tej klasie auta a to nie jest full wypas jeszcze. <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Hyde Park