Biorąc pod uwagę powiedzmy Passata różnica w spalaniu wynosi 2 litry na niekorzyść benzyny (porównując wersję 150 KM TDI i TSI). Czyli 11 zł na 100 km.
Cena zakupu tegoż Passata w benzynie: 110k, diesel: 132k (oba manuale, oba 150 kucy), wg. producenta różnica w spalaniu to 1,5 litra, ale liczmy już te 2 litry.
Ośmioletni Passat z Dieslem szacuję, że będzie 10.000 zł tańszy od analogicznego z benzyną.
Na moje oko wychodzi na to, że nie dość, że na początek wydasz 22k więcej, to sprzedasz za 10k mniej. Musisz więc przejechać 300.000 km, żeby wyjść na ZERO. A jak doliczysz AdBlue, to pewnie ze 310.000 km. Ja przejeżdżam w porywach 20.000 i chcę jeździć 8 lat. Czyli 160.000 km. Zakładając totalną bezawaryjność jestem w plecy jakieś chore pieniądze i jeszcze się martwię, czy paliwo nie zamarzło .
Uwielbiam Diesle, ale po prostu rachunek ekonomiczny mówi, że to jest całkowicie nieuzasadniony wydatek. No i za 8 lat w aucie osobowym Diesel może być niesprzedawalny. To będzie prawie 2030 rok i już w samochodach osobowych nie będą nawet oferowane przez nikogo na świecie.
Dopisano 05 maja 2021 20:37:
marek napisał(a):pewnie ta kwota jest kluczowa bo te 204 ogłoszeń to beznyna, automat, rocznik 2020-2021
Patrzę tylko bez przebiegu i tylko 2021. Za mały jest upust na 2020
Dużo odpada przez brak szyb, białe też mi średnio leżą.