Czateria... 2021
Może głupie pytanie: gdy się zaparkuje i ustawi na P, to trzeba zaciągnąć ręczny?
Pod domem mam taki leciusieńki spadek – jak kołami trafię między kostki, to się nie zacznie staczać na luzie, a jak na kostce, to może. W manualu nie zaciągałem ręcznego, a tu nie wiem co jest "zdrowsze" dla skrzyni.
Pod domem mam taki leciusieńki spadek – jak kołami trafię między kostki, to się nie zacznie staczać na luzie, a jak na kostce, to może. W manualu nie zaciągałem ręcznego, a tu nie wiem co jest "zdrowsze" dla skrzyni.
Skrzyni to nie robi różnicy (bo P technicznie dla skrzyni = N), na P działa dodatkowa mechaniczna blokada i to ona jest wtedy obciążona. Spec od skrzyń mówił mi, żeby zawsze najpierw "zawiesić" samochód na ręcznym a dopiero potem kiedy już stoi na ręcznym zapinać P. Jak stoi się na dużej pochyłości to zdarza się, że trudno jest wyrzucić P kiedy na blokadzie jest duże obciążenie. Pewna seria skrzyń 7G-Tronic z Mercedesa miała blokady który potrafiły po 10 latach i częstym staniu na pochyłości po prostu pęknąć (co kończyło się całkowitą blokadą)... Niemniej w 98% przypadków ludzie przez całe życie samochodu zostawiają tylko na P i żyją. Warto zajrzeć do instrukcji – u mnie piszą, żeby koniecznie używać ręcznego.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Ok, spoko – to będę robił to w tej kolejności. Chociaż pod domem przy takim mikrospadku chyba sobie daruję, a jak jest pochyłość, to i tak zawsze zaciągałem.
Przewertowałem te milion stron, ale nie rzuciło mi się w oczy...
brii napisał(a):Warto zajrzeć do instrukcji – u mnie piszą, żeby koniecznie używać ręcznego.
Przewertowałem te milion stron, ale nie rzuciło mi się w oczy...
Ostatnio edytowano 17 cze 2021, 09:11 przez nemi, łącznie edytowano 1 raz
Zwykle zostawiam tylko na P jeżeli jest równo. Na pochyłach staram się robic tak jak brii pisze, czyli najpierw odciążyć auto hamulcem postojowym.
Ja juz to pisałem tutaj i na forum MX-5. Wg mnie to co jest w MX-5 a miałem w Foce, to są dwa różne światy. Z przewagą dla Forda ofc
brii napisał(a):Niestety Mazdowa skrzynia MT poza tym, że ma fajnie pracujący lewarek to niestety nie jest to jakaś nadzwyczajnie dobra konstrukcja...
Ja juz to pisałem tutaj i na forum MX-5. Wg mnie to co jest w MX-5 a miałem w Foce, to są dwa różne światy. Z przewagą dla Forda ofc
W nowej generacji Mazdy jest tak, ze po zgaszeniu silnika, zawsze zaciąga ręczny (chyba, że w zanim zgaszę, to będę trzymał przycisk ręcznego).. ja w zasadzie to zawsze w każdym aucie daję ręczny :x
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem
_____________________________________________________________
Dawne auta:
Citroen Xsara II 1,6 16V 2003
Mazda 6 GG/GY 2005 2,0 MZR-CD 136 KM MT
Mazda 3 BM 2016 2,0 SkyActiv-G 120KM MT "Śnieżynka"
_____________________________________________________________
Dawne auta:
Citroen Xsara II 1,6 16V 2003
Mazda 6 GG/GY 2005 2,0 MZR-CD 136 KM MT
Mazda 3 BM 2016 2,0 SkyActiv-G 120KM MT "Śnieżynka"
-
Tomasz W.
- Od: 22 lis 2015, 15:59
- Posty: 1521 (227/225)
- Skąd: Bydgoszcz / Poznań
- Auto: Mazda 3 Hikari, 2,0 150KM AT
Eh jak ja uwielbiam szukać części po całym internecie, tysiące zapytań, wertowania stron, allegro, OLX... ale zwykle udaje się wygrzebać coś zdatnego.
Kup sobie Alfe jak to lubisz i znajdź chłodnice do 166 3.2 albo mocowania tylnych amortyzatorów też do 166 . Wczoraj na grupie ładne mocowania poszły w trzy minuty
Tłok i parę gratów udało się znaleźć w oryginale, do drugiej piły zostało poszukać cylinder i tłok i składanko będzie.
nemi napisał(a):U mnie jest zgodnie z życzeniem – może być automatycznie, może nie być.
Jak masz automatyczny hamulec to bym się nawet nie zastanawiał i go po prostu używał. W Scenicu mam na stałe włączoną opcję zaciągania po zgaszeniu silnika i nie ma z tym żadnego problemu nawet w zimie. W Ioniqu mimo naszpikowania go nowinkami wręcz niespotykanymi w kompaktach jak na te lata produkcji, to hamulec postojowy zrobili nożny jak w starszych mercedesach Po lifcie dopiero wpadli na pomysł, żeby to zamienić na guzik
Dobiłem do 150 km przebiegu i już zaliczyłem 2 hamowania awaryjne . Motocyklista i dziki.
Widzę szansę, że to auto może nie palić dużo w trasie – nawet mniej niż oczekiwałem, ale w mieście będzie gorzej niż myślałem. Wczoraj na S8 na tempomacie przy 120 km/h chwilowe miałem 5,5 litra głównie, ale zacząłem ze średnim 20 litrów z wyjazdu do sklepu, więc średnia od uruchomienia nie była imponująca i tak.
A tempomat nie zna przepisów w PL , nie wyprzedzi prawą stroną, nawet jeśli są 3 pasy ruchu, a ja jadę skranym prawym i ktoś się wlecze na środkowym.
Widzę szansę, że to auto może nie palić dużo w trasie – nawet mniej niż oczekiwałem, ale w mieście będzie gorzej niż myślałem. Wczoraj na S8 na tempomacie przy 120 km/h chwilowe miałem 5,5 litra głównie, ale zacząłem ze średnim 20 litrów z wyjazdu do sklepu, więc średnia od uruchomienia nie była imponująca i tak.
A tempomat nie zna przepisów w PL , nie wyprzedzi prawą stroną, nawet jeśli są 3 pasy ruchu, a ja jadę skranym prawym i ktoś się wlecze na środkowym.
loockas napisał(a):hamulec postojowy zrobili nożny jak w starszych mercedesach
Panie co Pan? Nawet w Mercedesach z 2010 roku ten nożny ręczny to była inna liga niż to co masz w Ioniqu – w niemieckim samochodzie to jest pancerne rozwiązanie i trzeba było wręcz czołgisty, żeby go porządnie zaciągnąć No i zajęte miejsce w kokpicie przez cięgno, bo w sedesach spuszcza się ręką a zaciąga nogą
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
nemi napisał(a):yyyy, nie wiem jeszcze
Ale chyba tak.
U mnie przytrzymanie przycisku włączającego tempomat przez 3 sekundy wyłącza wszelkie niańki. Ewentualne ustawienie tempomatu na ponad 180km/h też wyłącza niańki – spróbuj
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
W Maździe zrobili prosto... są obok siebie trzy przyciski: LIM (co ciekawe, jak się włączy go i nie ustawi nic to będzie zwalniać zgodnie ze znakami), tempomat z trzymaniem pasa (a właściwie to z odbijaniem jak się dojedzie do linii xD) oraz tempomat zwykły
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem
_____________________________________________________________
Dawne auta:
Citroen Xsara II 1,6 16V 2003
Mazda 6 GG/GY 2005 2,0 MZR-CD 136 KM MT
Mazda 3 BM 2016 2,0 SkyActiv-G 120KM MT "Śnieżynka"
_____________________________________________________________
Dawne auta:
Citroen Xsara II 1,6 16V 2003
Mazda 6 GG/GY 2005 2,0 MZR-CD 136 KM MT
Mazda 3 BM 2016 2,0 SkyActiv-G 120KM MT "Śnieżynka"
-
Tomasz W.
- Od: 22 lis 2015, 15:59
- Posty: 1521 (227/225)
- Skąd: Bydgoszcz / Poznań
- Auto: Mazda 3 Hikari, 2,0 150KM AT
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 69 gości