Czateria... 2021

Coś dla zabicia czasu – zjawiska śmieszne i ciekawe.

Postprzez Neonixos666 » 4 sie 2022, 07:11

mnie [tiiit] opony mają takie ubytki bieżnika jak bym startował na ćwiartkę na Rykach <lol>
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9378 (51/226)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Beny » 4 sie 2022, 07:55

Weź to wywal i kup 2 komplety bo ta twoja renata chyba nie lubi wielosezonu :P
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 15:22
Posty: 8633 (80/70)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez brii » 4 sie 2022, 08:00

JohnnyB napisał(a):Raczej sensowniejszemu gabarytowi, sporej masie i bardzo słabym hamulcom .

<lol>
Jak widzę właśnie Jeepa w lusterku to mam taką myśl zwykle, że może to import z US z tamtejszymi hamulcami – lepiej zjechać bo jak trzeba będzie hamować to może być "wesoło" <lol>

nemi napisał(a):przez takie g*wno stracilem cala przyjemnosc z jazdy

Łączę się w bólu... Jak małżonka wrzuci klucze do kieszeni w drzwiach i na nierównościach klucz o klucz zacznie brzęczeć to dostaję ataku wkurwiu. Albo jak torebka wciśnięta w okolice fotela i tunelu środkowego zacznie wydawać taki dźwięk tarcia skóry o skórę to też mnie trafia <rotfl>

loockas napisał(a):W reno jak zaczął się filtr za często wypalać, to pierwsze do sprawdzenia były gumowe węże z podciśnień które wychodziły z filtra. Jeden z nich (były chyba dwa) wymieniałem w Lagunie i problem się rozwiązał (był dziurawy i komp dostawał nieprawidłowe parametry). Tak naprawdę był to kawałek wężyka paliwowego za 3zł. Tak więc to nie zawsze muszą być drogie wtryski

Jak filtr czysty to może być taka pierdoła ale jak w filtrze jest syf to ewidentnie problemem jest silnik a nie filtr. Teraz się kapnąłem, że przebieg 101km więc raczej to jeszcze nie silnik ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8941 (104/249)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez JohnnyB » 4 sie 2022, 12:03

brii napisał(a):Jak widzę właśnie Jeepa w lusterku to mam taką myśl zwykle, że może to import z US z tamtejszymi hamulcami – lepiej zjechać bo jak trzeba będzie hamować to może być "wesoło" <lol>


Bo tak będzie. I to nie tylko wersje USA tak mają, bo europejskie 3.0 CRD też nie ma lepszych hamulców za specjalnie.

W każdym razie mnie [tiiit] to, żę nie każdy zdaje sobie sprawę że takie ponad 2 tony nie jest łatwo zatrzymać. Specjalnie zostawiam sobie nieco więcej przestrzeni przed autem dla tych kilku więcej metrów hamowania i niestety ciołki zawsze się w nie wciskają.

Ostatnio jakiś koleś jakimś Civikiem tak zrobił, wskoczył przede mnie i auto przede mną ale nie do konca zdążył wiec pól auta była na pasie środkowym. Ledwo wyhamowałem zatrzymałem się moze z 20 centymetrów od jego drzwi.

Dobrze ze w parze z przyzwoitym gabarytem idzie także całkiem sensowny klakson :) zwłaszcza donośny gdy masz go na wysokości swojej twarzy :D. Raczej zapamietał to spotkanie :)
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 20:27
Posty: 2537 (46/80)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Kocur 20t MY'18
JGC 3,6 MY'14

Postprzez nemi » 4 sie 2022, 12:15

JohnnyB napisał(a):Dobrze ze w parze z przyzwoitym gabarytem idzie także całkiem sensowny klakson

Ja się zastanawiałem, czy producenci dostosowują głośność do masy albo wielkości. Ja teraz też mam taki, że pewnie niektórzy mogliby zawału dostać <lol>
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7460 (100/263)

Postprzez MrShaleck » 4 sie 2022, 13:12

Dominator napisał(a):Na kompie wszystko było ok. Będzie trzeba interfejsem diagnostycznym sprawdzić..paliwo w Szwecji raczej ok no ale wszystko możliwe.


Mój kuzyn ma serwis PSA. Z reguły z tego co mi mówił i praktykuje FAPy da się skutecznie wyczyścić i przywrócic sprawność, ale trzeba go fizycznie wyciągnąć i dobrej chemii użyć.
Nawet ostatnio znajomy tam robił w swoim peugeocie i bardzo zadowolony był. Wyczyszczenie poza autem wystarczyło.
------------------------
Marcin / Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 20:56
Posty: 2418 (8/30)
Skąd: PRAUST
Auto: BMW 530D E39 Msport
(225/490)
Zafiratti 2.2DTi
Merida M_Bike GRV 400

Postprzez Mr_Bartek » 4 sie 2022, 13:25

nemi napisał(a):
JohnnyB napisał(a):Dobrze ze w parze z przyzwoitym gabarytem idzie także całkiem sensowny klakson

Ja się zastanawiałem, czy producenci dostosowują głośność do masy albo wielkości. Ja teraz też mam taki, że pewnie niektórzy mogliby zawału dostać <lol>


Audi dostosowuje klakson do regionu. ;)

https://www.businessinsider.com/audi-is ... 012-3?IR=T
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 12:44
Posty: 3164 (147/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez nemi » 4 sie 2022, 13:58

To ja mam indyjski :D
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7460 (100/263)

Postprzez JohnnyB » 4 sie 2022, 15:02

Ja rozwżam wymianę na jeszcze mocniejszy, a co tam :). Jeszcze jedne wydatek mogę spokojnie ogarnać. Zderzak sciagam w 10 minut, więc montaż bedzie szybki. Już coś zaczynam szukać.

Kurde człowiek jest stary jak może sobie bark wybić jak wstaje z łóżka......

Spałem na ręce i zadzwonił budzik, tak się podniosłem że bar sobie wybiłem :/. Już nastawiłem, ale ręki powyżej głowy nie mogę podnieść :/.....
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 20:27
Posty: 2537 (46/80)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Kocur 20t MY'18
JGC 3,6 MY'14

Postprzez zadra » 4 sie 2022, 15:21

Czytam sobie, czytam...
Jak ja czytając te wpisy o fapach, wtryskach i podciśnieniach dobrze się czuję..
Mam tę swoją hondzinę – ani auto pożądane, ani wersja nie wypasiona, ani specjalnie nie dbane(to co umiem i robię, to pikuś i fachowym podejściem bym tego nie nazwał – raczej operacja specjalna na żywym organizmie prowadzona przez sprzątaczkę szpitalną <lol> ) .
Opon mi nie pożera, fapów i dwumasów nima, w miarę się odpycha i hamuje..

Widzę, że odejście od diesla ma swoje plusy – odchodzi wiele rozterek i ewentualnych problemów.
Ostatnio byliśmy nastawieni na zakup małego jeździdła na ON w crdi i na szczęście wyszło inaczej.
Generalnie, to te auta które widziałem (kia/hyundai) w dieslu miały podstawowy problem – dpf..
Albo podczas sprawdzania olej miał stan znacznie powyżej max, albo potwierdzone informacje o dodatkowych pracach przy dpf (dodatkowe zlecanie czyszczenia/wypalania) albo znaczne przebiegi które wróżyłyby szybkie kłopoty.
Kupiliśmy więc autko z G4LA i mam nadzieję, że trochę pojeździ.. ;)
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 2955 (28/77)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Neonixos666 » 4 sie 2022, 16:06

Beny napisał(a):Weź to wywal i kup 2 komplety bo ta twoja renata chyba nie lubi wielosezonu :P


teraz będzie inaczej na przód sezon, na tył wielosezon i tak już zostanie. Dziś przyszła oliwa, filtr już miałem pozostaje wymienić.
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9378 (51/226)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez MrShaleck » 5 sie 2022, 07:28

zadra napisał(a):Widzę, że odejście od diesla ma swoje plusy – odchodzi wiele rozterek i ewentualnych problemów.


Mam zupełnie odwrotne doświadczenia. Z dieslami nigdy poważnych problemów. Z benzyniakami, zwłaszcza z gazem po kimś zawsze cyrk. Falowania obrotów, problemy jakieś z dawkami. Chyba jedyna bezproblemowa benzynka jaką miałem to było Clio 1.2 w czystej benzie <lol>
Może to kwestia nastawienia, jak człowiek 'od małego' dieslami jeździ :D
Teraz na daily mam oplowskie 2.2 DTi, więc może się moja przygoda bez problemów z dieslem skończyć w każdej chwili hahaha
------------------------
Marcin / Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 20:56
Posty: 2418 (8/30)
Skąd: PRAUST
Auto: BMW 530D E39 Msport
(225/490)
Zafiratti 2.2DTi
Merida M_Bike GRV 400

Postprzez zadra » 5 sie 2022, 15:21

Może to kwestia nastawienia,

Najpewniej.
Ja w ciągu ostatniej pięciolatki kilkukrotnie podchodziłem do kupna ropniaka, ale nigdy do końca nie udało mi się go kupić.
Dla ojca prawie już miałem w garści xsarę na 1,6HDI 90Km a ostatnio przez ręce przeszło kilka 1,4 oraz 1,1 crdi z koreańców i zawsze znajdowałem więcej minusów i niespodzianek oraz narastających problemów które za chwilę mogą wybuchnąć..
Z nostalgią przypominam sobie swojego comprexa którego kupiłem totalnie bez wiedzy o jego technkaliach i tym co mogłoby mnie spotkać że strony japońskiego diesla..
Jak się naczytałem to zaczęło się wsłuchiwanie w sprężarkę, w piski z paska alternatora, zaczęło się czyszczenie zaworu startowego, intercolerów itd,itp.. <lol>
Ciekawe to były czasy, ciekawe hahaha
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 2955 (28/77)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Neonixos666 » 5 sie 2022, 16:04

MrShaleck napisał(a):Może to kwestia nastawienia, jak człowiek 'od małego' dieslami jeździ


Ja mam już trzeciego diesla, sprawa jest prosta chcesz jeździć dieslem to nie możesz być ignorantem, jak masz wywalone na serwis i na to co masz pod maską to będą kłopoty. Jak ktoś ogarnia co tam się dzieje jak przekręcimy kluczyk to będzie jeździć. Ja nie mam zaufania do aut benzynowych szczególnie nowszej konstrukcji. O ile nowe to wszystko fajne używki może być spory problem. Ja na razie nie mam zamiaru przechodzić na benzynę ale jak widać na przykładzie Nemi spalają już fajne ilości paliwa i nie wykluczam że kiedyś wrócę do PB
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9378 (51/226)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Krzemol » 5 sie 2022, 16:14

Sam jestem zwolennikiem rozwiązania benzyna + LPG ale ostatnio to jakoś nie po drodze z nim mi było. Rozmyślając nad Laguną Coupe – problem. Benzynowe 2.0t dużo starsze i dużo droższe – raczej wolałbym Diesla 2014r w tej samej cenie co benzyna z 2008r. 166? Twin Spark wiadomo <lol> , Busso już miałem, utrzymanie zdecydowanie droższe, koszt zakupu również zdecydowanie wyższy (jeszcze jak kupowałem pierwszą to cenowo w przypadku poliftów było bardzo podobnie, teraz Busso odjechały już od Diesli). Jedynie jakbym Giuliette chciał kupić to nie ma problemu z benzyną, 1.4 MA 170KM + LPG i jest lala :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 22:11
Posty: 1551 (240/77)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo 166 TI 2.4 175KM '05r
Mazda MX-5 NB 1.6 110KM '00r

Postprzez loockas » 5 sie 2022, 16:17

Jak będziesz miał pecha to Ci się nawet nowe w benzynie zacznie psuć ;)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 10345 (306/577)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Reno
M365

Postprzez Neonixos666 » 5 sie 2022, 16:36

loockas napisał(a):Jak będziesz miał pecha to Ci się nawet nowe w benzynie zacznie psuć ;)


Niestety ostatnimi czasy więcej kłopotów jest w benzynie niż w dieslach jeśli chodzi o sam słupek. Branie oleju, zacieranie się czy przeskoczenie rozrządu to na miejscu dziennym. W dieslach niestety wszystko psuje ustalenie wymiany oleju na 30 tyś, jak by to było np 15 tyś sporo diesli nie miało by żadnych problemów, niektóre w leasingu nie przeżyły jego końca i zatarły się. W moim też ktoś wymieniał ,,według zaleceń producenta" i wyciągnął się łańcuch od pompy oleju a sama pompa miała już dość. Teraz przed wyminą płukaneczka do tego olej z odpowiednią normą i chodzi bardzo fajnie mimo 240 tyś przebiegu
.
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9378 (51/226)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Beny » 5 sie 2022, 21:58

Tak w temacie diesla, chłop wrzucił paragon za naprawę Gh, miesiąc wcześniej wydał 3500tys za turbo i 500 za alternator. Nie wiem nie znam się ale zostanę przy pb :D

Dopisano 05 sie 2022 22:58:

Tak w temacie diesla, chłop wrzucił paragon za naprawę Gh, miesiąc wcześniej wydał 3500tys za turbo i 500 za alternator. Nie wiem nie znam się ale zostanę przy pb :D
Ja tyle od 2006 na trzy Mazdy w tym dwie V6 nie wydałem.
Załączniki
1659733022298.jpg
1659733022298.jpg
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 15:22
Posty: 8633 (80/70)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Dominator » 5 sie 2022, 22:20

No demontaż wtryskiwaczy to chyba jakiś szwajcarski chirurg robił. Połowa kosztów to diesel.. ale żeby regenerować 4 wtryskiwacze. Na ogół pada jeden ,dwa jak coś niedomaga ale tu na bogato naprawa. I taka chłodnica klimy droga? Do cytryny połowa tej ceny a nawet mniej.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 22:36
Posty: 4898 (66/66)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Neonixos666 » 5 sie 2022, 22:33

1600 wyjęcie wtryskiwaczy... <lol> a nie policzyli za otwarcie maski? <lol>
3000 regeneracja wtryskiwaczy... <lol> za tyle to ja mam nówki sztuki oryginały do mojego komplet <lol>
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9378 (51/226)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Szymon i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Hyde Park