Czateria... 2021
Ostatnio uczyłem się ostrzenia na specjalnej maszynce elektrycznej, ojciec bardzo dobrze potrafi ręcznie ostrzyć, ogólnie to trzeba pamiętać że nie można dopuścić do zbyt mocnego stępienia, gdy ząb się zaokrągli to potem bardzo ciężko go wyprowadzić ręcznie i trzeba grubiej zbierać maszyną. Najlepiej po wypalaniu zbiornika przeciągnąć pilnikiem po razie i wtedy zadbamy o łańcuch odpowiednio. No i nierównomierne naostrzenie np jednej ze stron łańcucha może doprowadzić do ściągania na jedną stronę przy cieciu i blokowanie w drewnie.
Tak jak wyżej – po dwa ruchy pilnikiem na każdym zębie przy każdym tankowaniu bardzo dużo zmienia.
dodatkowo tak ostrzony łańcuch starcza na dłużej bo przecież elektryczna szlifierka/ostrzałka zbiera znacznie więcej materiału i przy nieumiejętnym użyciu może nawet spowodować rozhartowanie materiału..
Oczywiście pilnik tylko z prowadnicą i dbałość o kąty ostrzenia.
Znacznie pomaga również nadmiar oleju smarującego łańcuch, zawsze lepiej za dużo niż za mało – odbiera przecież ciepło oprócz smarowania.
No i nie tniemy w piachu..
dodatkowo tak ostrzony łańcuch starcza na dłużej bo przecież elektryczna szlifierka/ostrzałka zbiera znacznie więcej materiału i przy nieumiejętnym użyciu może nawet spowodować rozhartowanie materiału..
Oczywiście pilnik tylko z prowadnicą i dbałość o kąty ostrzenia.
Znacznie pomaga również nadmiar oleju smarującego łańcuch, zawsze lepiej za dużo niż za mało – odbiera przecież ciepło oprócz smarowania.
No i nie tniemy w piachu..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Normalnie to daje dla Ojca, on ładnie potrafi ręcznie naostrzyć, ale jak łańcuch jest mocno zaniedbany to odpalamy elektryczną ostrzałkę i wyprowadzamy ostrza na nowo. Fakt zbiera się go więcej ale bez tego się nie da ręcznie. Parę już takich zaniedbanych łańcuchów uratowaliśmy.
JohnnyB napisał(a):Eh.....10 aukcji jak na razie w plecy, ale się nie poddaje .
Polowanie na przystanek z USA nadal trwa
Najważniejsze to trzymać się swoich kryteriów bo jak poluzujemy to możemy wdepnąć .
loockas taka Ci się podoba? 1984r
Jest oryginalna naklejka
marek napisał(a):youngtimer normalnie
Czasem chce jakąś sobie zostawić zakonserwować na kolejne np 20 lat ale oczywiście zawsze jest ryzyko że to po prostu straci na wartości i tyle. Tą ze zdjęcia już wystawiłem za zaporową cenę a i tak już miałem telefon o nią i klient raczej się zdecyduje a myślałem że jak się nie sprzeda to ją sobie zostawię a tu zupa klient się znalazł .
Na szczęście na pocieszenie właśnie odebrałem kolejną
Beny napisał(a):Byłem sprawdzić i dużo się nie pomylilem moja jest z 2004. Chyba muszę jej jakiś detaling ogarnąć bo wygląda strasznie.
Jaki masz model? Kup coś do mycia silników, te zabrudzenia to olej zmieszany z pyłem drzewnym.
Widzę, że piły rządzą na czaterii...
Jeżeli ktoś szuka dużego auta to:
https://www.otomoto.pl/oferta/renault-grand-scenic-renault-grand-scenic-iii-1-6-110-km-ID6E73yv.html#f256287fc1
Na mazdowską giełde nie wrzucam, bo nie ma sensu.
Konstruktywna krytyka mile widziana.
Jeżeli ktoś szuka dużego auta to:
https://www.otomoto.pl/oferta/renault-grand-scenic-renault-grand-scenic-iii-1-6-110-km-ID6E73yv.html#f256287fc1
Na mazdowską giełde nie wrzucam, bo nie ma sensu.
Konstruktywna krytyka mile widziana.
yasko napisał(a):Konstruktywna krytyka mile widziana.
A co tu krytykować, ładne Renault z silnikiem pod LPG, opis wyjaśniający wszystko czytelnie. Może nie będzie to demon prędkości ale większych problemów z nim nie będzie, fajnie że wersja 7 osobowa bo w grandzie byłe też pięcioosobowe co uważam że błąd, zawsze to szersza opcja. Nie zgnije to jak konkurencja a mechanicznie proste auto.
Urok wykorzystanych materiałów... pamiętam starą Lagunę ojca, to każdy element był z czego innego i potem na zdjęciach tak wyglądała jakby była poskładana z trzech przystanków
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem
_____________________________________________________________
Dawne auta:
Citroen Xsara II 1,6 16V 2003
Mazda 6 GG/GY 2005 2,0 MZR-CD 136 KM MT
Mazda 3 BM 2016 2,0 SkyActiv-G 120KM MT "Śnieżynka"
_____________________________________________________________
Dawne auta:
Citroen Xsara II 1,6 16V 2003
Mazda 6 GG/GY 2005 2,0 MZR-CD 136 KM MT
Mazda 3 BM 2016 2,0 SkyActiv-G 120KM MT "Śnieżynka"
-
Tomasz W.
- Od: 22 lis 2015, 15:59
- Posty: 1521 (227/225)
- Skąd: Bydgoszcz / Poznań
- Auto: Mazda 3 Hikari, 2,0 150KM AT
TheMonster napisał(a):Urok wykorzystanych materiałów... pamiętam starą Lagunę ojca, to każdy element był z czego innego i potem na zdjęciach tak wyglądała jakby była poskładana z trzech przystanków
a tam to nie tylko błotniki przednie i tylna klapa są z plastiku ?
yasko napisał(a):Konstruktywna krytyka
łe, Panie – maska zmieniana i tylny cewy błotnik zmieniany – malowane na 100%.
To gruz pokulany ze 3 razy..
Do tego silnik do remontu – pacz Pan jak na tych zdjęciach kopci olejem.
I chyba panewka stuka – to ten silnik francuski, co im panewki obracało..
Daję 8000 i przyjeżdżam...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
8k moze być ale w tym przypadku USD, CHF, EUR...
Foty robiłem jak jeszcze było mokre po myciu. Znalezeinie teaz dnia aby nie padało graniczy z cudem.
Przednie błotniki i słupki A, czy tez nakladki na nie, są plastikowe.
Na reszcie miernik coś pokazuje, łacznie z ocynkiem.
Foty robiłem jak jeszcze było mokre po myciu. Znalezeinie teaz dnia aby nie padało graniczy z cudem.
Przednie błotniki i słupki A, czy tez nakladki na nie, są plastikowe.
Na reszcie miernik coś pokazuje, łacznie z ocynkiem.
marek napisał(a):a tam to nie tylko błotniki przednie i tylna klapa są z plastiku ?
Maska z tego co pamiętam była aluminiowa, a błotniki z tyłu też były z jakiegoś innego materiału co drzwi... przód błotniki plastik na pewno, klapa tylna nie pamiętam już
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem
_____________________________________________________________
Dawne auta:
Citroen Xsara II 1,6 16V 2003
Mazda 6 GG/GY 2005 2,0 MZR-CD 136 KM MT
Mazda 3 BM 2016 2,0 SkyActiv-G 120KM MT "Śnieżynka"
_____________________________________________________________
Dawne auta:
Citroen Xsara II 1,6 16V 2003
Mazda 6 GG/GY 2005 2,0 MZR-CD 136 KM MT
Mazda 3 BM 2016 2,0 SkyActiv-G 120KM MT "Śnieżynka"
-
Tomasz W.
- Od: 22 lis 2015, 15:59
- Posty: 1521 (227/225)
- Skąd: Bydgoszcz / Poznań
- Auto: Mazda 3 Hikari, 2,0 150KM AT
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości