Czateria... 2021
Chciałem zmieniać miejscami koła raz do roku żeby miej więcej równo się zużywały ale mam ten problem z tym rwaniem na brzegach z przodu i muszę częściej je zamieniać.
kurde nie mam zdjęcia ale to wygląda jak nacięcia bieżnika pod małym kontem, w zimę tego nie było dopiero teraz w lato
Coś podobnego miałem w starych oponach ale myślałem że to już czas na nie
Coś podobnego miałem w starych oponach ale myślałem że to już czas na nie
ciekawi mnie że to tylko sam zewnętrzny brzeg opony reszta opony jest normalna. Zastanawiałem się nawet czy to nie od tego że wożę towar ale przecież nie tyle żebym tak mocno przód odciążał że zmienia się położenie koła. Całą zimę było ok teraz w lato się nasiliło.
@ Neonixos666 nie przyciera Ci to o coś przy skręcie?
- Od: 3 paź 2010, 12:14
- Posty: 269 (56/2)
- Skąd: Milicz/Krotoszyn/Odolanów
- Auto: Mx-3EC B6D 96"
Xedos 6 CA 2.0KF 92"
faflak napisał(a):@ Neonixos666 nie przyciera Ci to o coś przy skręcie?
Nie, jest to standardowy rozmiar felgi i opony
Dopisano 23 lip 2020 21:00:
Jedyne wytłumaczenie to zbyt duży moment obrotowy przy zbyt wąskich oponach
kiedyś w szwagra oplu podobnie rwało opone ale to było czuć przy skręcie konczyła mu się skrzynia biegów – coś z mechanizmem róznicowym
- Od: 3 paź 2010, 12:14
- Posty: 269 (56/2)
- Skąd: Milicz/Krotoszyn/Odolanów
- Auto: Mx-3EC B6D 96"
Xedos 6 CA 2.0KF 92"
Ja nic nie czuje żeby coś było nie tak z układem różnicowym, może to przez Ronda
faflak napisał(a):kiedyś w szwagra oplu podobnie rwało opone ale to było czuć przy skręcie konczyła mu się skrzynia biegów – coś z mechanizmem róznicowym
Jeszcze tego by brakowało, już w jednym aucie dyfer zmieniałem . I to dwa razy (ale awaria była tylko za pierwszym, potem na szperę zmieniłem ).
Czytałem na internetach że to od zbyt agresywnej jazdy w zakrętach taaa szczególnie łodziowatym Scenikiem
Neonixos666 napisał(a):Czytałem na internetach że to od zbyt agresywnej jazdy w zakrętach taaa szczególnie łodziowatym Scenikiem
W Matkowym scenicu I na wiosnę wyrzucałem opony (15" ) bo było to samo, w zasadzie, to jeszcze gorzej wyglądało.
Jeździła na jakichś starych wielosezonach – już nie pamiętam co to było; również pęknięcia bieżnika i wyrwane jego części jak na zdjęciu które wstawiłeś.
Może to taki urok tych samochodów?
Na razie na oponach letnich które ściągnąłem z mojej hondy i wstawiłem do renówki nie widać takiego procesu zużycia; nie sprawdzałem zbieżności i żadne elementy zawieszenia nie były ruszane.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Moim zdaniem pewne auta muszą mieć specyficznie ustawioną zbieżność a nie tylko mieszczącą się w widełkach. Prawdopodobnie po tych latach zbieżność mogła ulec zmianie (nie mówię że jest zła) która przyczynia się do większego obciążenia zewnętrznej części opony czy to w zakrętach czy na prostej. Trzeba może sprawdzić jakie są fabryczne nastawy i poprawić je bo te które się obecnie przyczyniają się do takiego efektu na oponach.
a może to też stare ujowe opony zamiast ścierać się do kordów jak dawniej bywało wyrywają materiał..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 65 gości