Czateria... 2021
Też powinienem wymienić, ale pewnie samozaparcia nie znajdę.
Z prawej pryska jako-tako, ale od kierowcy jeden strumień nie działa wcale, drugi psika nisko, a trzeci trochę wyżej. Sprawa pogarsza się na autostradzie – do 1/3 szyby dolatuje to, co przy niskich prędkościach było OK. Super to zaprojektowali
Gdybym kiedyś wpadł na pomysł kupna kolejnego Renault, to spróbujcie mnie powstrzymać
Z prawej pryska jako-tako, ale od kierowcy jeden strumień nie działa wcale, drugi psika nisko, a trzeci trochę wyżej. Sprawa pogarsza się na autostradzie – do 1/3 szyby dolatuje to, co przy niskich prędkościach było OK. Super to zaprojektowali
Gdybym kiedyś wpadł na pomysł kupna kolejnego Renault, to spróbujcie mnie powstrzymać
A jakie firmy wycieraczek preferujecie?Ja jeździłem długo na alca i motgumie.
Teraz mam valeo.Dostałem dwa komplety dużych rozmiarow,kupilem komplet płaskich i przekładam gumki W sumie prawa jeszcze ok, lewa już byla zmieniana. Mają rok i 15tys to chyba całkiem ok wynik.
Teraz mam valeo.Dostałem dwa komplety dużych rozmiarow,kupilem komplet płaskich i przekładam gumki W sumie prawa jeszcze ok, lewa już byla zmieniana. Mają rok i 15tys to chyba całkiem ok wynik.
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8660 (84/80)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
Ja jeżdżę na Boschu. I ostatni raz kupowałem na allegro.
Do tej pory kupowałem u Smirnoffa – w Golfie wytrzymały ~30.000 km, mniej więcej tyle samo, co oryginały również Boscha. Takie też kupiłem do BMW i ścierały idealnie.
Teraz w obu mam też niby Boscha z allegro i to nie jest ta sama jakość – nie ścierają idealnie. Chyba się naciąłem niestety. Gdybym nie wiedział jak działają prawdziwe, to pewnie bym twierdził, że bez sensu przepłacać
Do tej pory kupowałem u Smirnoffa – w Golfie wytrzymały ~30.000 km, mniej więcej tyle samo, co oryginały również Boscha. Takie też kupiłem do BMW i ścierały idealnie.
Teraz w obu mam też niby Boscha z allegro i to nie jest ta sama jakość – nie ścierają idealnie. Chyba się naciąłem niestety. Gdybym nie wiedział jak działają prawdziwe, to pewnie bym twierdził, że bez sensu przepłacać
nemi napisał(a):Super to zaprojektowali
Nie żebym się czepiał, ale jak widać w poprzedniej generacji dysze mgłowe były jako opcja. Czyli... to jednak kwestia wersji wyposażenia
Swoją drogą że im się chce to rozdzielać... ile zaoszczędzą na tych dyszach? :/ No chyba, że mgłowe to już domena aut premium
Za coś trzeba było dopłacić w wyższym wyposażeniu, to tak samo jak wersje mocowe w Maździe, można było zrobić jedną najmocniejszą ale wtedy nie mieliby za co wziąć dodatkowej kasy .
loockas napisał(a):No chyba, że mgłowe to już domena aut premium
Golf Trendline to nie jest premium
loockas napisał(a):Nie żebym się czepiał, ale jak widać w poprzedniej generacji dysze mgłowe były jako opcja
Studiowałem cennik i nie widziałem, żeby to mogła być opcja – przynajmniej nie pamiętam. Poza tym wiadomo – auto z placu, nic nie mogłem zamówić oprócz dywaników i alarmu, bo nawet przyciemniane szyby już były
Może takie montowali razem z ksenonami na przykład
loockas napisał(a):Swoją drogą że im się chce to rozdzielać... ile zaoszczędzą na tych dyszach?
No ja tego nie potrafię zrozumieć. Ja widzę w tym aucie możliwość kilku usprawnień – raczej jest to kwestia innego odlania plastiku, przesunięcia czegoś itp. niż prawdziwych zmian. Przypuszczam, że samochód mógłby podrożeć 20-50-100 zł.
Ja bym dążył do unifikacji – oni te różne rodzaje sprysków muszą zaprojektować, gdzieś zamówić, przewieść może z różnych fabryk, magazynować w różych miejscach, żeby przy montażu się nie myliły. Dziwne to jest. W przedsięwzięciach inżynieryjnych unifikacja znacząco wszystko przyspiesza i raczej zbija koszty.
I teraz z jednej strony robią tą samą płytę podłogową, żeby na jednej mogło powstać X modeli z różnych segmentów, a bawią się z badziewnymi plasticzkami
@Neo, ale akurat taka rzecz? W porównaniu z innymi elementami to jakieś grosze. No i w życiu nie byłem na jeździe testowej, na której sprzedawca mi powiedział "mamy taką fajną opcję, za dopłatą 2,5 zł można mieć spryskiwacze mgłowe". Co wiecej jak testujesz auto w słoneczną pogodę, to rodzaj spryskiwaczy zobaczysz dopiero po odbiorze auta z salonu, może nawet po wielu tygodniach.
Nie wyobrażam sobie też sytuacji, że zrezygnuję z danego modelu, bo ma akurat takie spryskiwacze czy za małe miejsca na kubki, a wszystko inne mi odpowiada. Niestety nie ma wyboru z niektórymi rzeczami
nemi napisał(a):Może takie montowali razem z ksenonami na przykład
No bardzo możliwe. Pewnie nawet nie specjalnie się tym chwaląc. Zwykle do ksenonów dochodzą spryski świateł i mocniejsza pompka więc miałoby to sens. W Lagunie nie miałem ksenonów i miałem zwykłe dysze.
nemi napisał(a):Ja bym dążył do unifikacji
Mistrzem jest Mazda i wycieraczki w MX-5. Chyba jedyny model z tego okresu w którym nie ma pierścienia do regulacji prędkości wycieraczek. Za to bez problemu pasuje wajcha z RX-8, która taki pierścień ma. Po co i jak w ogóle można w 2008r nie dać czegoś takiego? Nie wiem...
loockas napisał(a):Za to bez problemu pasuje wajcha z RX-8, która taki pierścień ma. Po co i jak w ogóle można w 2008r nie dać czegoś takiego? Nie wiem...
...a ja chyba wiem. Nie pracujesz w korporacji, to możesz nie stykać się z takimi rzeczami. Ale w dużych firmach często jest tak, że przychodzi jakiś nowy gość z prezentacją w Power Poincie, mówi, że tak musi być i to jedyna słuszna droga, wszyscy kiwają głowami z politowaniem i czekają na następnego gościa z prezentacją za parę lat, który znów będzie optymalizował zza biurka jakąś pierdołę . Ale w między czasie trzeba robić zgodnie z wyznaczonym celem
Możliwe, że ktoś kogoś przekonał, że brak regulacji wpisuje się w ducha samochodu i tak musi zostać, chociaż bezkosztowo można to ulepszyć
Toyota jest mistrzem unifikacji. Oni te zielone zegarki cyfrowe musieli zamówić w latach '80 w ilości 3 miliardów sztuk i przecież do całkiem niedawna montowali to nawet w Lexach
W VW całe wieki zbiorniczek spryskiwaczy wygląda tak samo i chyba nakładki na pedały są identyczne od zarania dziejów. Ale akurat jedno i drugie chyba spełnia swoją funkcję, więc może lepsze jest wrogiem dobrego.
Jak Fiat wprowadził Common Rail w swoich samochodach to mazda w BJ wkładała jeszcze wolnossące 2.0 D na pompie z początku lat 90
No to już trochę co innego . Oni mogli nie mieć na półce opracowanego gotowego silnika z innym zasilaniem, a pierścień na dźwigni przecież mieli w latach '80 czy '90 .
Tu bym się nie czepiał, bo nigdy nie do końca wiadomo co się sprawdzi i przyjmie, niektórzy mogą mieć strategię czekania i sprawdzenia efektów innych, a czasem to po prostu błędna decyzja.
Tu bym się nie czepiał, bo nigdy nie do końca wiadomo co się sprawdzi i przyjmie, niektórzy mogą mieć strategię czekania i sprawdzenia efektów innych, a czasem to po prostu błędna decyzja.
VW miał swoje pompowtryski w osobówkach ale się z tego wycofali zdając sobie sprawę że to bez sensu bo CR jest lepszy.
Ale czy nie było tak, że brnęli dość długo? Coś mi się wydaje, że tak
Dość długo też nie mieli hybryd/elektryków, a jak już mieli, to wybór był żaden i drogo. Dopiero rok 2020 przynosi zmianę, gdy Toyota czy Honda robiła to wieki temu
Ciekawe jakie są kulisy takiego postępowania – przez długi czas nie nawiązywali walki w segmencie hybryd – puścili przedskoczka w postaci Toyoty inwestującej ogromne pieniądze, a teraz spokojnie i bez wstydu dołączają na sam koniec, kiedy już ludzkość mniej więcej wie jak to powinno być zrobione . Cali Niemcy
Dość długo też nie mieli hybryd/elektryków, a jak już mieli, to wybór był żaden i drogo. Dopiero rok 2020 przynosi zmianę, gdy Toyota czy Honda robiła to wieki temu
Ciekawe jakie są kulisy takiego postępowania – przez długi czas nie nawiązywali walki w segmencie hybryd – puścili przedskoczka w postaci Toyoty inwestującej ogromne pieniądze, a teraz spokojnie i bez wstydu dołączają na sam koniec, kiedy już ludzkość mniej więcej wie jak to powinno być zrobione . Cali Niemcy
PeKa napisał(a):Mamy więc 60zł x nNemi to już może być spora oszczędność
Ale musimy odjąć koszt tych strumieniowych czy jak je nazwać. Może są po 28 zł/szt. i przerzucenie 4 zł na klienta nikogo nie odwiedzie od zakupu znacznie lepszego samochodu?
Nemi, wiesz, że to miało zabarwienie lekko prześmiewcze, humorystyczne. Doskonale Cię rozumie. Też tak kiedyś miałem, ale przestałem na takie rzeczy zwracać uwagę, szkoda czasu
nemi napisał(a):Toyota jest mistrzem unifikacji. Oni te zielone zegarki cyfrowe musieli zamówić w latach '80 w ilości 3 miliardów sztuk i przecież do całkiem niedawna montowali to nawet w Lexach
Ja się zdziwiłem bo klocki hamulcowe na tył do mojego samochodu to wyszło, że pasują do 20 modeli z koncernu – nie najgorsza unifikacja
nemi napisał(a):Ja jeżdżę na Boschu. I ostatni raz kupowałem na allegro.
Do tej pory kupowałem u Smirnoffa – w Golfie wytrzymały ~30.000 km, mniej więcej tyle samo, co oryginały również Boscha. Takie też kupiłem do BMW i ścierały idealnie.
Kiedyś kupiłem jakieś topowe wycieraczki Boscha w intercars i fakt – ścierały rewelacyjnie po zamontowaniu, ale pióro tylnej po dwóch tygodniach się rozerwało a przednie zaczęły mazać po roku
Co do tematu trwałości – mam OEM, zrobiłem w 3 lata z hakiem ~65000km i ciągle są OK. Jak będę zmieniał to nie będę się zastanawiał i kupię oryginały, tym bardziej że są w formie wkładów i kosztują ~70zł. Tak trwałych wycieraczek jeszcze nie spotkałem.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
PeKa napisał(a):Też tak kiedyś miałem, ale przestałem na takie rzeczy zwracać uwagę, szkoda czasu
Ja z wieloma rzeczami się pogodziłem/przyzwyczaiłem/zapomniałem. Nie denerwują mnie jak na początku i pewnie już bym nawet tylu rzeczy nie wymienił co parę miesięcy temu.
Ale mamy zimę i syf na ulicach, a ja nie dość, że mam ograniczone pole widzenia, to jeszcze spryskiwacze działają w zależności od różnych czynników . No i często mi przypominają o sobie
Dopisano 30 sty 2020 12:22:
Brii, zrównaliśmy się z przebiegiem?
Ja mam 66.500 mniej więcej.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 64 gości