Czateria... 2021

Coś dla zabicia czasu – zjawiska śmieszne i ciekawe.

Postprzez nemi » 13 mar 2019, 10:21

Gib napisał(a):Golf to chyba głównie trasy robi co?

Tak.
Krótkie podjeżdżanie lub korki na krótkiej trasie – 10 (tyle mam przez pierwsze 4 km jak wracam z roboty)
Jak jadę od siebie do Galerii Renova wieczorem, to spalanie wynosi około 7-7,5 litra.
140 km/h ze stałą prędkością w długiej trasie w lecie trzeba liczyć 5,8-6,2. Oznacza to perkotanie na 3.000 obrotów.
140 km/h w zimie to około 6,5 litra
80-90 km/h – poniżej 5 nawet, ale zazwyczaj 5,3 mi wychodzi na krajówkach
Licznikowe 200 km/h –> 13,3 wg. chwilowego
Po Warszawie zazwyczaj mieszczę się w 7 średnio, dojazd rano do pracy to zazwyczaj 5,7-6 litrów, ale wyjeżdżam przed 6 rano.

Jakakolwiek zabawa pod czerwone pole –> turbo żyje, turbo pije, do tego 1.2 szarpie sporą budę. Wzrost spalania jest wykładniczy <czarodziej>.
Ale ogólnie spalanie jest bardzo zbliżone do Diesla BMW ;)
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez Bimbak » 13 mar 2019, 10:43

brii napisał(a):Jakbym miał nawet we właściwym sezonie używać tego samochodu jako daily to bym go znienawidził

Bez przesady. Co do samego dachu to moim zdaniem nie robi to żadnej róźnicy. Może z wyjątkiem odśnieżania? Z materiału pewnie trudniej śnieg zrzucić jak z plastiku czy metalu, ale nie próbowałem.
Jedyne co mi przychodzi do głowy co mi przeszkadza czasem eksploatując go latem jako daily to ilość miejsca i hałas. Jednak jestem przekonany, że sam rodzaj dachu nie ma wpływu na komfort lub jest on pomijalny. Ogrzewanie jest bardzo wydajne i praktycznie każdy NC ma też podgrzewane fotele. No może jeszcze ze softtopem bardziej bym się wzbraniał przed otwieraniem dachu zimą – ryzyko uszkodzenia materiału jeśli był wilgotny i przemarzł.
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3093 (23/152)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez radzi89 » 13 mar 2019, 10:48

Ja przyzwyczaiłem się do jazdy dieslem. Spalanie miejskie mam 9,2 (pomiar z dystrybutora). Jazda głównie w korkach, trochę wieczorami. Średnia prędkość z ostatniego baku to oszałamiające 24 km/h :D

Swoją drogą – przejechane już prawie 11 tysięcy.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez brii » 13 mar 2019, 10:49

Bimbak napisał(a):mi przeszkadza czasem eksploatując go latem jako daily to ilość miejsca i hałas.

Wszystko zależy od tego jak się jest na to uczulonym i co trzeba ze sobą przewieźć – dla mnie ten samochód jako samochód codzienny z tych powodów jest nie do zaakceptowania. Jak mam jechać gdzieś dalej szybciej to jadę w słuchawkach, jak ich zapomnę to jestem po jeździe co najmniej zmęczony.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Bimbak » 13 mar 2019, 11:19

ja zauważyłem, że MX5 jeżdże ogólnie dużo agresywniej i chyba to bardziej wpływa na zmęczenie u mnie, bo sam hałas jakoś mnie bardziej irytuje jak męczy. Może pozornie widać tu pewną zależność, ale z moto wiem jak sam hałas powietrza i wydechu potrafi zmęczyć mimo, że na moto raczej jeżdżę spokojnie. Komfort osiągów tłumi wszelką agresję :d, a mx5 nie jedzie, więc dobra zabawa tym polega głównie na jeździe na granicy, co znowu wymaga większego skupienia i zaangażowania.
Ale to chyba tak jak mówisz .... zależy co komu w jakim stopniu przeszkadza .... będzie to bardzo indywidualne.
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3093 (23/152)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez brii » 13 mar 2019, 11:31

Bimbak napisał(a):Komfort osiągów tłumi wszelką agresję :d, a mx5 nie jedzie, więc dobra zabawa tym polega głównie na jeździe na granicy, co znowu wymaga większego skupienia i zaangażowania.

Mogę się pod tym podpisać :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez TheMonster » 13 mar 2019, 12:09

Bimbak, a Ty zimą MXa użytkujesz?
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem

_____________________________________________________________
Dawne auta:
Citroen Xsara II 1,6 16V 2003
Mazda 6 GG/GY 2005 2,0 MZR-CD 136 KM MT
Mazda 3 BM 2016 2,0 SkyActiv-G 120KM MT "Śnieżynka"
Tomasz W.
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Pomorza
Moderator
 
Od: 22 lis 2015, 15:59
Posty: 1521 (227/225)
Skąd: Bydgoszcz / Poznań
Auto: Mazda 3 Hikari, 2,0 150KM AT

Postprzez Bimbak » 13 mar 2019, 12:13

MXa? Czerwonego? 2.0, R4? Tak, cały rok. Tylko, że zimą mx6, a latem mx5 ;)
MX5 czasem wyjadę, tak jak wczoraj, jak jest sucho itd, ewentualnie jak mnie najdzie ochota na przejażdzkę, ale głównie to w garażu stoi.
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3093 (23/152)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez Neonixos666 » 13 mar 2019, 17:44

Dziś byłem w serwisie Renault (spokojnie, nie na lawecie Ducato byłem :P ) prawdopodobnie zrobią mi tylną klapę w Scenicu w ramach gwarancji perforacji nadwozia która jest na 12 lat w następy czwartek robimy dokumentację i wysyłamy dokumenty do producenta. Jednak dobrze że poprzedni właściciel serwisował w ASO :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez loockas » 13 mar 2019, 18:00

Dach nie ma znaczenia tak jak Bimbak pisze. Jedna i druga wersja imho jako daily się nie nadaje. Może dla 20 latka... ja już wapniak jestem i na codzień cenie sobie wygodę. Po 3-4 dniach jazdy mxem do pracy mam go trochę dość. Fajnie jest sobie polatać tu i tam ale gdybym miał używać tego auta cały rok to bym go znienawidził. Jest głośno i imho z zamkniętym dachem jest tylko gorzej. Zwłaszcza przy mniejszych prędkościach. Przy większych nie ma to znaczenia. Powyżej 120 przestaje słyszeć myśli :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez Gib » 13 mar 2019, 19:27

A jak to się ma do Clio Sport po wydechu?

a tymczasem trochę wiedzy zbytecznej, po artykule w gazecie Cars o alfach sprawdziłem ile trzeba położyć za 3.2 busso. Sprawdzałem na mobile.de
mjanowicie:
najtaniej wejść w posiadanie alfy GT z tym silnikiem jakieś 7 tys euro pozwala odjechać czymś sensownym i jest jakiś wybór. Trudno powiedzieć o cenach 166 bo jest tylko jedna sztuka za 10 tys euro. Następne w kolejce jest 147 GTA za jakieś 10 tys również jest w czym wybierać, najtańsze egzemplarze mają LPG ;) Potem 156 GTA w podobnych cenach ale mniej więcej tysiąc drożej trzeba przygotować. Jest też po jednej sztuce Spidera za 15,5k euro i GTV za 20k euro. :)
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8939 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez brii » 13 mar 2019, 19:41

W PL u handlarza kupisz te Alfy za ułamek ceny – nie ma co przepłacać ;)

Clio z urwanym wydechem albo wywalonym katem nieco glosniejsze ale ze sprawnym wydechem trochę cichsze.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Gib » 13 mar 2019, 19:50

na szybko z OLX
147 2szt obie za 47k
156 3szt 30,50,70 :)
GT 5szt od 19 do 32
Spidera GTV czy 166 nie uświadczysz.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8939 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Neonixos666 » 13 mar 2019, 19:59

Krzemol jednak wie co robi :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez brii » 13 mar 2019, 20:13

Czyli tanio już było...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Krzemol » 13 mar 2019, 21:14

Czuję się wywołany do tablicy bo siłą rzeczy trochę temat znam :P.

166 to najtańszy sposób na wejście w posiadanie 3.2. Jak już się znajdzie, bo pomijając GTV/ Spidera jak zauważył Gib jest ich bardzo mało – znacznie mniej od 147/ 156/ GT. A czemu taka mała podaż to wyjaśniają statystyki. W EU sprzedało się 13tys poliftów. Większość z tego to 2.4 JTD, a 2.5/3.0 też jest więcej jak 3.2. Nie wiem jak dokładnie wygląda podział, ale wiele to tych 3.2 nie było. Ostatnio wklejałem tutaj 166 3.2 za 11tys żaląc się na obecną wartość i mam nadzieję, że już bardziej na ryj nie polecą :P. Według mojego ubezpieczyciela to auto jest wartę dychę :]

GT – w Polsce z dwie dychy trzeba położyć a zadbany egzemplarz to może i więcej, ale ceny też spadają bo podglądałem GT jeszcze zanim kupiłem 166. Wtedy 3.2 to z 35tys trzeba było dać jeśli dobrze pamiętam jak nie lepiej (w moim zasięgu były tylko JTS'y albo Diesle więc raczej nie byłem zainteresowany :P). To w sumie tak naprawdę mix 147/156 w budzie Coupe, kultowy jakoś specjalnie ten model już raczej nie będzie więc myślę, że ceny jeszcze spadną. Rdza w tym temacie też nie pomaga a GT schrupać lubi (zresztą tak samo 147/156).

147/156 GTA to już osobny temat. Okolice 40tys to minimum i ceny stoją w miejscu a mogą jeszcze wzrosnąć.

Spider/ GTV z 3.2 w przyrodzie to już w ogóle nie występuje a jak jest to kosmos cenowy :P. Jak ktoś chce GTV z Busso w normalniejszej cenie to zostaje 2.0/3.0.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 23:11
Posty: 1561 (258/82)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75TBi 235KM '11r

Postprzez Neonixos666 » 13 mar 2019, 21:19

kurde nigdy nie miałem V6 i tak całe życie przeżyć na czerech garach, trzeba chyba MX-3 poszukać :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Gib » 13 mar 2019, 21:22

GTV/Spider
Wynika to zapewne z faktu że były bardzo krótko produkowane i w nadwoziu z 1995 roku kiedy popyt na to auto był już bardzo mizerny. Ci co mają to trzymają pod kocem :)
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8939 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez nemi » 13 mar 2019, 21:25

Neonixos666 napisał(a):kurde nigdy nie miałem V6 i tak całe życie przeżyć na czerech garach, trzeba chyba MX-3 poszukać :P

Uff, dobrze, że mi się udało mieć aż dwa auta z inną liczba cylindrów niż 4 :D
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez Krzemol » 13 mar 2019, 21:32

Gib napisał(a):GTV/SpiderWynika to zapewne z faktu że były bardzo krótko produkowane i w nadwoziu z 1995 roku kiedy popyt na to auto był już bardzo mizerny. Ci co mają to trzymają pod kocem :)

Otóż to. No i według mnie to jedyne modele, których przód po lifcie wygląda gorzej :D
nemi napisał(a):Uff, dobrze, że mi się udało mieć aż dwa auta z inną liczba cylindrów niż 4 :D

Same here. Trzy cylindry w Swifcie 1.0 i V6 Alfy :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 23:11
Posty: 1561 (258/82)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75TBi 235KM '11r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 64 gości

Moderator

Moderatorzy Hyde Park